August 2022

Hva?! Er det sant? Jeg ville jo aldri brydd meg om å sette inn dag 2 hvis jeg visste dag 5 var et alternativ. Har vel ikke spurt rett ut om innsett på dag 5, men fikk beskjed at dag 2 var "sånn de gjorde det." Bah, jaja. Takk for info.
Ja dem pleide sette inn på dag 5 og men var visst mest normalt å sette inn på dag 2/3 men jeg ønsket ikke det pga jeg hadde dårlig erfaring med det i Porsgrunn, men aldri blitt fersk på meg ved spiren, bare fryst da. Men var ei som hadde spurt sykepleier på mail og fikk beskjed om at jo dem satte inn fersk på dag 5 og

Til meg har de sagt at det er ikke no større sjans med en 5 dagers. Eller blasto. Siden de vet jo ikke hvor mange av de som stopper før blasto som kunne klart seg bedre i magen i naturlig omgivelser i stede for i en lab skål.. :)
Det er visst litt delte meninger om akkurat det da de fleste utenlandske klinikker dyrker til 5.

Til meg har de sagt at det er ikke no større sjans med en 5 dagers. Eller blasto. Siden de vet jo ikke hvor mange av de som stopper før blasto som kunne klart seg bedre i magen i naturlig omgivelser i stede for i en lab skål.. :)
Statistisk sett krever det flere innsett av to dagers enn blasto for å oppnå baby. Når bi i tillegg har 5 t en vei å kjøre så vil jeg heller at det ikke blir innsett dag 5 enn å sette in to dagers og ikke bli gravid.

Hvordan går det egentlig med deg og nedreguleringen, @persefone ? :Heartred

Holder du ut sprayen? Jeg synes den er helt horribel og jeg blir et monster når jeg har gått på den :smiley-angry007:knegg:

Jeg håper jeg ikke fremstår som utakknemlig må fordi jeg ruger faktisk på en fin 2 dagers nå... Men vi var så håpefulle med 10 befruktet. Vi prøvde å ikke være for optimistiske, men når det først har vært befruktning har det gjerne blitt en grei haug i fryseren. Ble derfor veldig skuffa i dag. Det er bare to embryo igjen, inkludert som ble satt inn. Det er fire til, men de deler seg allerede feil. Klinikken møter meg ikke på en god måte heller og forstår ikke skuffelsen. De gjorde en god jobb sa de, og jeg sier ikke at de ikke gjør en god jobb, men med 80% frafall har jeg lov å være skuffet mener jeg. I dag føles som et mega mageplask.

Vi så liksom for oss at nå kunne vi ha noen i fryseren som vi kunne jobbe oss gjennom, men nå virker enden så nær. Maks 1 i fryseren i beste fall og kanskje gravid av det i livmoren nå. I verste fall betyr det at vårt eventyr mot å få et barn kan være slutt om en uke. Vi greier ikke mer.

Sorry for rant og mye personlig her! Måtte bare tømme meg...
Fine du! Skjønner godt skuffelsen, og det er sååå lov. Og all verdens forståelse for at dere ikke greier mer. Men krysser alt jeg har for den du ruger på nå. Måtte det være gullegget :Heartred
Stor klem til deg :love7

Jeg skal på samtale hos klinikken i morgen. Er på besøk i Trøndelag så da tenkte jeg det var greit med en prat med de. Alt av prøver er fine men skal ta prøve for bakteriell vaginose og det at jeg fortsatt sliter med utslett på halsen etter cyclogest. Håper jeg kan få noe annet i stedet. Vet ikke helt hva jeg ønsker å få ut av samtalen men jeg tror nok jeg vil angre hvis jeg ikke tar forsøket og ❤️

Jeg håper jeg ikke fremstår som utakknemlig må fordi jeg ruger faktisk på en fin 2 dagers nå... Men vi var så håpefulle med 10 befruktet. Vi prøvde å ikke være for optimistiske, men når det først har vært befruktning har det gjerne blitt en grei haug i fryseren. Ble derfor veldig skuffa i dag. Det er bare to embryo igjen, inkludert som ble satt inn. Det er fire til, men de deler seg allerede feil. Klinikken møter meg ikke på en god måte heller og forstår ikke skuffelsen. De gjorde en god jobb sa de, og jeg sier ikke at de ikke gjør en god jobb, men med 80% frafall har jeg lov å være skuffet mener jeg. I dag føles som et mega mageplask.

Vi så liksom for oss at nå kunne vi ha noen i fryseren som vi kunne jobbe oss gjennom, men nå virker enden så nær. Maks 1 i fryseren i beste fall og kanskje gravid av det i livmoren nå. I verste fall betyr det at vårt eventyr mot å få et barn kan være slutt om en uke. Vi greier ikke mer.

Sorry for rant og mye personlig her! Måtte bare tømme meg...
Kjære Høsteple. Først vil jeg bare si at NEI du er ikke utakknemlig. DU ER UNIK :Heartred
Selvfølgelig er du skuffet og sliten og lei, å så klart man får opp håpet når man får ut så mange egg. Guri malla jeg glemmer aldri mitt første uttak med 16 egg ut og alle jublet for en bra fangst det var, så ble det bare 1 inn og 1 på frys. Og desverre ikke noe barn av det. Klart man blir skuffet, man legger jo alt man har av håp i alle eggene sine, selv om man prøver å være realistisk. Håpet skal de aldri ta fra oss uansett :Heartred
Jeg har i min kalender på 1. August skrevet Høsteple sin tur å bli gravid, og 1. September står det at Høsteple skal fortsatt være gravid og endelig få sin lille hjerteskatt til slutt. Min lille mantra hver kveld når jeg går igjennom kalenderen :smiley-bounce012
Masse masse masse lykkeønskninger til deg kjære Høsteple. Stor bamseklem fra ei som heier på deg av hele sitt hjerte.

Kjære Høsteple. Først vil jeg bare si at NEI du er ikke utakknemlig. DU ER UNIK :Heartred
Selvfølgelig er du skuffet og sliten og lei, å så klart man får opp håpet når man får ut så mange egg. Guri malla jeg glemmer aldri mitt første uttak med 16 egg ut og alle jublet for en bra fangst det var, så ble det bare 1 inn og 1 på frys. Og desverre ikke noe barn av det. Klart man blir skuffet, man legger jo alt man har av håp i alle eggene sine, selv om man prøver å være realistisk. Håpet skal de aldri ta fra oss uansett :Heartred
Jeg har i min kalender på 1. August skrevet Høsteple sin tur å bli gravid, og 1. September står det at Høsteple skal fortsatt være gravid og endelig få sin lille hjerteskatt til slutt. Min lille mantra hver kveld når jeg går igjennom kalenderen :smiley-bounce012
Masse masse masse lykkeønskninger til deg kjære Høsteple. Stor bamseklem fra ei som heier på deg av hele sitt hjerte.
Jeg blir helt svampefisk inni meg og kranen er på for fult igjen, på en god måte :smiley-angry017:sad010:Heartred du er en dronning. Takk for så fine ord ... det er kort vei fra topp til bunn i dette gamet og når man tror man har vært gjennom de fleste utfall så kommer plutselig en sklitakling inn fra siden. Kne ut av ledd type takling. Da tar det litt tid å samle bitene. Takk igjen, gode deg. Håper vi og alle andre oppnår hjerteplasteret en dag ❤️

Hvordan går det egentlig med deg og nedreguleringen, @persefone ? :Heartred

Holder du ut sprayen? Jeg synes den er helt horribel og jeg blir et monster når jeg har gått på den :smiley-angry007:knegg:
Takk som spør! ❤️Jeg synes egentlig jeg tåler sprayen greit. Har følt følt meg mer irritabel og følt på en del negative tanker, men synes det er vanskelig å vite om det er sprayen eller situasjonen. Har også fått et veldig søtsug - kan jeg skylde på at det er en bivirkning, tro?

Nydelig skrevet, godeste Litjmora! Nå er det virkelig Høsteples tur.

Og som vi håper for deg også i september❤️

Back
Topp