August 2022

Begynner å bli litt stressa for at fryseforsøket skal gå i vasken. Var på ultralyd i dag på lokalsykehuset, ledende follikkel er 25mm og endometriet er 9 mm. Murring på venstre side i dag, men helt blenda EL-tester. Så svake streker at de nesten ikke er synlige. Ettermiddagens test var kanskje en tanke sterkere, og digital gi ingen utslag. Har prøvd 3 forskjellige tester. Har pcos og et av problemene for meg har vært for høy LH, altså ganske sterke tester, alltid. Aldri hatt så svake el-tester før. Så når det ser såppass «klart» ut i livmora er jeg litt redd for at jeg ikke får noen LH-stigning og dermed ikke eggløsning. Vil det ha noe poeng å be om ovitrelle? Blir helt tullete av de greiene hero_O
 
Begynner å bli litt stressa for at fryseforsøket skal gå i vasken. Var på ultralyd i dag på lokalsykehuset, ledende follikkel er 25mm og endometriet er 9 mm. Murring på venstre side i dag, men helt blenda EL-tester. Så svake streker at de nesten ikke er synlige. Ettermiddagens test var kanskje en tanke sterkere, og digital gi ingen utslag. Har prøvd 3 forskjellige tester. Har pcos og et av problemene for meg har vært for høy LH, altså ganske sterke tester, alltid. Aldri hatt så svake el-tester før. Så når det ser såppass «klart» ut i livmora er jeg litt redd for at jeg ikke får noen LH-stigning og dermed ikke eggløsning. Vil det ha noe poeng å be om ovitrelle? Blir helt tullete av de greiene hero_O
Æsj denne situasjonen var jeg også i hos st Olavs og da var beskjeden at dersom jeg ikke fikk positiv eggløsningstest så ansåg de det som en cyste og da ville de ikke sette inn. Håper du får en bedre beskjed! Kan bli helt russere av at mindre skal klaffe ❤️
 
Her er det spennende dager i vente, eller litt nervepirrende. Hadde eggløsning igår og en litt forsinket ultralyd for å sjekke livmorslimhinnen, også igår. Alt så bra ut og time til innsett av fryst blasto er satt til førstkommende lørdag på St.Olavs :happy: men så oppdaget fertilitetslegen at TSH og TPO prøvene mine var litt i grenseland ved utredning og nye symptomer på lavt stoffskifte har oppstått siste mnd. Har derfor vært og tatt nye blodprøver idago_O er så spent at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Imorgen får jeg vite om blodprøvene er i orden og om jeg får innsett på lørdag. Hvis det er avvik blir det avbrutt og jeg må medisineres før innsett. Noe skal det være altså :laughing002
Oi! Så utrolig kjedelig om det blir utsatt, samtidig bra dersom det blir avdekket behov for behandling. Har du slitt med aborter? Håper på gode nyheter fra prøvene i alle fall :)
 
Oi! Så utrolig kjedelig om det blir utsatt, samtidig bra dersom det blir avdekket behov for behandling. Har du slitt med aborter? Håper på gode nyheter fra prøvene i alle fall :)
Takk! Har ila de siste to årene under IVF hatt 3 SA, og før det hvertfall 5. Så det kan jo være noe der. Fertilitetslegen sa referanseverdien for TSH hos en kvinne under IVF bør være mellom 0,5 - 2,0, og ellers hos fastlegene går den helt opp til 4,5. derfor ingen har reagert. Blir svært spennende dette :happy119 og spent på hvor lang tid det vil ta å medisinere til riktige nivåer før nytt innsett isåfall
 
Her er det spennende dager i vente, eller litt nervepirrende. Hadde eggløsning igår og en litt forsinket ultralyd for å sjekke livmorslimhinnen, også igår. Alt så bra ut og time til innsett av fryst blasto er satt til førstkommende lørdag på St.Olavs :happy: men så oppdaget fertilitetslegen at TSH og TPO prøvene mine var litt i grenseland ved utredning og nye symptomer på lavt stoffskifte har oppstått siste mnd. Har derfor vært og tatt nye blodprøver idago_O er så spent at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Imorgen får jeg vite om blodprøvene er i orden og om jeg får innsett på lørdag. Hvis det er avvik blir det avbrutt og jeg må medisineres før innsett. Noe skal det være altså :laughing002
Skjønner at du er veldig spent! Så fint med en våken lege som vil dobbeltsjekke. Masse lykke til i dag!
 
Begynner å bli litt stressa for at fryseforsøket skal gå i vasken. Var på ultralyd i dag på lokalsykehuset, ledende follikkel er 25mm og endometriet er 9 mm. Murring på venstre side i dag, men helt blenda EL-tester. Så svake streker at de nesten ikke er synlige. Ettermiddagens test var kanskje en tanke sterkere, og digital gi ingen utslag. Har prøvd 3 forskjellige tester. Har pcos og et av problemene for meg har vært for høy LH, altså ganske sterke tester, alltid. Aldri hatt så svake el-tester før. Så når det ser såppass «klart» ut i livmora er jeg litt redd for at jeg ikke får noen LH-stigning og dermed ikke eggløsning. Vil det ha noe poeng å be om ovitrelle? Blir helt tullete av de greiene hero_O
Har ingen erfaring å bidra med, men skjønner veldig godt at du blir stresset. Håper EL plutselig kommer og at forsøket får gått etter planen❤
 
Æsj denne situasjonen var jeg også i hos st Olavs og da var beskjeden at dersom jeg ikke fikk positiv eggløsningstest så ansåg de det som en cyste og da ville de ikke sette inn. Håper du får en bedre beskjed! Kan bli helt russere av at mindre skal klaffe ❤️
Fikk du positiv test eller ble det avbrutt? Har sendt melding på crypho og spurt om jeg kan ta el-sprøyte:sorry: Har så lite lyst til å avbryte:smiley-angry017 ingen stigning til i dag heller.
 
Fikk du positiv test eller ble det avbrutt? Har sendt melding på crypho og spurt om jeg kan ta el-sprøyte:sorry: Har så lite lyst til å avbryte:smiley-angry017 ingen stigning til i dag heller.
Jeg fikk heldigvis positiv test, men måtte absolutt argumentere for at de likevel ikke skulle avbryte fordi folikkelen var så "unormal stor" før positiv eggløsningstest :/ lykke til! ❤️
 
Fikk plutselig mens i dag så da starter jeg med sprøyter igjen i morgen! :wideyed: Hadde ikke forventet det så kjapt etter avbrutt fredag. Har ordnet med medisiner og snakket med de og skal på kontroll før oppstart av fyramendel mandag. Nå skal jeg gå på menopur + bemfola, 150 av hver. Så da er jeg plutselig på stimulering igjen(i morgen):nailbiting:
 
Bluuuuh, blir gaaaaaal.
Dag fire etter primolutslutt, og fortsatt ingen mensen.
Pleier å få dag 3-4, men nå føler jeg ingen tegn på at mensen nærmer seg , med unntak av to kviser på haka… :shifty:
Enten er jeg sjuk heldig som ikke har noen PMS/mensen-symptomer, eller så må jeg vente enda lenger på mensen :arghh::facepalm: (Ja, har tatt graviditetstest, den var negativ :hilarious:).
Sånn, det var dagens lille sutring :happy:
 
Jeg fikk heldigvis positiv test, men måtte absolutt argumentere for at de likevel ikke skulle avbryte fordi folikkelen var så "unormal stor" før positiv eggløsningstest :/ lykke til! ❤️
Okei, da får jeg bare krysse fingrene. Da jeg snakka med dem sa de at jeg måtte få LH-topp, men at jeg skulle fortsette å teste. Skal også ta blodprøve for å sjekke om jeg kan ha hatt el for tidlig. Selv om jeg tviler på det, før helga var ledende follikkel 16, og i går 25. blenda tester hele helga, så jeg kan jo ikke hatt el..:dontknow hadde jeg bare ikke bodd 6-7 timer unna føler jeg alt hadde vært så mye lettere:hilarious:
 
Hei dere! Vi planlegger fryseforsøk på neste syklus, blir nok i september. Men jeg lurer på om noen av dere vet hva som er ståa på St. Olavs for tiden. Jeg vet de skulle ha halv drift en eller annen gang etter sommeren for å oppdatere noen datasystemer? Og har de innsett på helg for tiden? Takknemlig for oppdatert info ❤️ Lykke til alle sammen!
Jeg googla nå, og selv om ledelsen ønska at den nye helseplattformen skulle innføres fra september, så ble det vedtatt at de skulle starte innføringa 12. november. Når planen var å starte innføringa 1. mai, så hadde klinikken sagt at det var halv drift i mai (og kanskje juni?), men kan jo være de får litt bedre tid til å forberede seg når innføringa er utsatt. Burde ikke påvirke forsøk i september lenger iallefall :) Før sommeren hadde de iallefall innsett på helg, så tipper de har det nå også. Lykke til!!
 
Er det noen her som har tatt Cyclogest rektalt og har fått beskjed om hvor lenge man må vente med å gå på do etterpå? Hvor fort tar kroppen opp det den skal ha? Jeg vil jo ikke at alt bare forsvinner ut igjen...
 
Er det noen her som har tatt Cyclogest rektalt og har fått beskjed om hvor lenge man må vente med å gå på do etterpå? Hvor fort tar kroppen opp det den skal ha? Jeg vil jo ikke at alt bare forsvinner ut igjen...
Sniker: Jeg tar rektalt (bytter på vaginalt/rektalt), og venter 1 times tid. Mener jeg fant noe info om det på en engelsk side :)
 
Så mange kjente navn i august-gruppa ❤️❤️ Jeg ønsker dere alle virkelig lykke til med stimulering, uttak, innsett, ruging, inseminering, testing og alt dere skal gjennom. Tankene mine er så inderlig med dere etter tre år i ivf-gamet ❤️
 
Da er fryseforsøk i styrt syklus i gang for meg. Så da er det å ete piller, vente på UL, smøre seg med tålmodighet og krysse fingrene for at det går som håpet. Ønsker alle her lykke til med forsøkene.
Lykke til! :Heartred Og velkommen i Progynova-klubben. Jeg er sååå lei av den nå etter to fryseforsøk etter hverandre! Men håper jo at jeg får positiv test, og da skal jeg gå på den til uke 11. :dead:
 
Lykke til! :Heartred Og velkommen i Progynova-klubben. Jeg er sååå lei av den nå etter to fryseforsøk etter hverandre! Men håper jo at jeg får positiv test, og da skal jeg gå på den til uke 11. :dead:
Ja, man blir passe lei av progynova og crinone. Har blitt gravid på fryseforsøk en gang før. Endte i SA i uke 7. Husker jeg før SA hadde nedtelling for å slutte med medisinene. Mannen har det ganske gøy når jeg går på crinone, og må "trimme" hver ettermiddag med å rydde etter middag e.l. Det er verdt det❤️
 
Vil dere si denne er blenda? Synes jeg ser en liten strek-rest.
Tom for babyplan-tester, så må over på Make-Sure. Mulig de er hakket mer sensitive enn Babyplan? For babyplan var blenda på mandag og tirsdag.
Må bare være heeeelt sikker på at Ovitrelle er ute av systemet før testetøsa er i gang :laughing002
 

Vedlegg

  • 5923A52E-2DD6-4CB0-8542-FE0630049C73.jpeg
    5923A52E-2DD6-4CB0-8542-FE0630049C73.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 70
Back
Topp