August 2022

Jeg mener å ha lest at de forskjellige klinikkene har litt ulike parametere for hva som utløser behandling. Jeg tror at klinikkene har god fokus på dette og at om du var i grenseland ville de gjentatt blodprøven. Men, det kan jo være noe som har oppstått siden utredningen, så kanskje det kan være en ide å ta prøvene på nytt? Både fritt tpo og fsh osv skal jo sees i sammenheng
Ulike leger på samme klinikk kan også ha ulike grenser har jeg opplevd. I alle fall opplevde jeg at en annen lege på samme klinikk satte igang behandling da jeg tok opp spørsmålet, et halvt år etter fertilitetsutredningen der det var tatt stoffskifteprøver.

Jeg anbefaler alle å spørre to ganger om stoffskifteverdiene og mulig behandling. For meg tror jeg dessverre dårlig oppføling av dette har vært medvirkende til at det har tatt to år så langt uten resultat. Men det vet jeg jo ikke.

Ulike leger på samme klinikk kan også ha ulike grenser har jeg opplevd. I alle fall opplevde jeg at en annen lege på samme klinikk satte igang behandling da jeg tok opp spørsmålet, et halvt år etter fertilitetsutredningen der det var tatt stoffskifteprøver.

Jeg anbefaler alle å spørre to ganger om stoffskifteverdiene og mulig behandling. For meg tror jeg dessverre dårlig oppføling av dette har vært medvirkende til at det har tatt to år så langt uten resultat. Men det vet jeg jo ikke.
Jeg har også opplevd at stoffskiftet ble påvirket av stimulering, så det kan jo være noe å være klar over at er mulig. Klinikken hadde ikke tro på at det var det som hadde skjedd, men endokrinologen var ganske sikker.

Jeg har også opplevd at stoffskiftet ble påvirket av stimulering, så det kan jo være noe å være klar over at er mulig. Klinikken hadde ikke tro på at det var det som hadde skjedd, men endokrinologen var ganske sikker.
Jeg synes det er lite info rundt det med stoffskifte og graviditet. Fastlegenvikaren lo da jeg gav beskjed om ivf-avd ville at jeg skulle ta levaxin, fordi TSH bare var så vidt over grensa. Og jeg har ikke fått noe info om medisinene bør økes hvis jeg blir gravid, men etter litt googling nå, har jeg lest om at levaxin som regel må økes ved positiv test. Jeg er litt redd for at det er manglende oppfølging av stoffskifte, har gjort at jeg har abortert to ganger. Har fryseforsøk i august, og har fått time hos endokrinolog i dpo-land. Gjett om jeg skal spørre om doseringen, da.

Jeg synes det er lite info rundt det med stoffskifte og graviditet. Fastlegenvikaren lo da jeg gav beskjed om ivf-avd ville at jeg skulle ta levaxin, fordi TSH bare var så vidt over grensa. Og jeg har ikke fått noe info om medisinene bør økes hvis jeg blir gravid, men etter litt googling nå, har jeg lest om at levaxin som regel må økes ved positiv test. Jeg er litt redd for at det er manglende oppfølging av stoffskifte, har gjort at jeg har abortert to ganger. Har fryseforsøk i august, og har fått time hos endokrinolog i dpo-land. Gjett om jeg skal spørre om doseringen, da.
Ja, det er rart at det ikke er mer info (og enighet) om dette. Jeg har også mistet to ganger... :Heartred Dosen skal i utgangspunktet økes ved positiv test ja, men sist jeg snakket med endokrinologen mente han at jeg ikke skulle gjøre det, så ikke lett å bli klok på alt.

Hm spennende å se hva legen min sier da.
Vet dere forresten om legene har tilgang på resultatene som ivf klinikken sitter på? Eller må man be om å få det oversendt?

Jeg har hatt små vondt i magen og ryggen nå etter siste mens. Føles nesten som når jeg stimulerer. Ikke vant til å ha det sånn. Jeg er liksom bare syklusdag 6, så det ikke EL men syns det er ubehagelig og rart.
Kan det være alle hormonbehandlingene som gjør det? Jeg begynner jo ikke på spray før om 15 dager. Så går ikke på noe nå, men kroppen blir kanskje litt rar etter 3 behandlinger på ca 1 år.

Hm spennende å se hva legen min sier da.
Vet dere forresten om legene har tilgang på resultatene som ivf klinikken sitter på? Eller må man be om å få det oversendt?

Jeg har hatt små vondt i magen og ryggen nå etter siste mens. Føles nesten som når jeg stimulerer. Ikke vant til å ha det sånn. Jeg er liksom bare syklusdag 6, så det ikke EL men syns det er ubehagelig og rart.
Kan det være alle hormonbehandlingene som gjør det? Jeg begynner jo ikke på spray før om 15 dager. Så går ikke på noe nå, men kroppen blir kanskje litt rar etter 3 behandlinger på ca 1 år.
Så sant det ikke er på samme sykehus, må du nok be dem om å oversende info.

Ja, det skjer mye rart med kroppen i en slik prosess, og så legger vi nok mer merke til endringer i kroppen, fordi man kjenner etter. Selv har jeg fått 2 dager forlenget syklus etter siste MA, og det er nå 5 mnd siden. Skjønner det kan være kluss i ett par sykluser etterpå, men fortsatt etter 5 mnd..

Huff for et styr! Har hørt om de der 7-pakningene før. Var det ikke du som fikk ut to syv-pakninger, @Mera893 ?
Jeg har ei venninne som er farmasøyt, så ho pleier ta seg av all medisinbestilling og pleier heldigvis å ha kontroll :love7
Haha jo, endte opp med 14 av de sprøytene, når jeg kanskje bare skulle ta én. Endte jo opp med å ikke trenge de allikevel da. Litt misforståelser av ordlyden på resepten og farmasøyter som ikke heeeelt forstod hva som mentes også :hilarious:

Herregud.. jeg hadde bestilt medisinene og fikk beskjed fra apoteket om at de lå klar til henting. Da jeg fikk se kurven med medisiner som var gjort klart så jeg at de hadde putta oppi to esker med gonapeptyl. Jeg sa ifra at det der stemmer ikke. Jeg har resept på 2 sprøyter, ikke 2 esker med 7 sprøyter inni.

Jeg ba om å få 2 sprøyter sånn som det står på resepten. Damen tittet ekstra på resepten og sa åja her står det 2 sprøyter ja. Men vi har ikke mindre forpakning enn 7 stykk sa hun. Jeg spurte om det ikke var mulig å ta ut to sprøyter av pakken da sånn som andre apoteket hadde gjort forrige gang jeg bare skulle ha 2. Nei det gikk altså ikke an.

Neivel, da dropper vi gonapeptyl i dag sa jeg. Makan.. hun prøvde altså å levere ut mer enn det som står på resepten min. Det er vel ikke helt lov vel? Hun påsto at det gikk helt fint å ta ut 7 sprøyter selv om resepten sa 2 siden de bare hadde sånne pakker.

Så da har jeg alle medisinene unntatt den da. Men det haster jo heldigvis ikke siden jeg skal bruke den sammen med Ovitrelle som trigger. Satser på å ringe apotekene i Bergen når jeg skal på kontroll for å se når uttaket blir. Dette er så typisk meg og medisinene. Det går ALDRI uten en eller annen form for drama når jeg skal ha medisiner. Jeg har lest gjennom dagboka mi og ledd litt. Det er noe spetakkel og stress hver eneste gang enda jeg gjør alt jeg kan for å være i forkant og legge tilrette for at det skal gå smidig.

Er det sånn for dere andre også? Eller er jeg bare full av uflaks? :hilarious:
Fikk to pakker selv også og skjønte ikke bæret. Tidligere hadde jeg bare bemfola og fyremadel, forrige fikk jeg menopur, fyremadel, gonapeptyl og ovitrelle og de to siste skulle jeg visst ta ut kun enten eller. Tenkte selv også at jeg skulle ligge litt i forkant, så etter mye frem og tilbake med Porsgrunn så fikk jeg greie på at jeg ikke skulle ta ut ovitrelle eller gonapeptyl før etter siste monitorering. På resepten stod det "tas ut etter avtale" og kunne ikke egentlig huske hva vi hadde avtalt. Og endte opp med 2pk x 7 fordi det heller ikke var noe presisering at det gjaldt kun to sprøyter og ikke to pakker. Bare håper jeg får igjen for bomkjøpene også fra Helfo :hilarious:
Men da vi hadde innsett før sommeren så sa jeg det til sykepleieren der at det er veldig lett å mistolke tekstene på reseptene. Men da synes jeg kanskje at de kan heller legge inn reseptene elektronisk etter monitorering.

Noen som har noen gode råd for rugetiden etter innsett? Har hatt to innsett av fryst blasto der liksom ingenting har skjedd og det ikke har festet seg. Er det noe tilskudd man kan ta? Har hørt noe om noe Wild jam, kan det være verdt å prøve ut?

Så sant det ikke er på samme sykehus, må du nok be dem om å oversende info.

Ja, det skjer mye rart med kroppen i en slik prosess, og så legger vi nok mer merke til endringer i kroppen, fordi man kjenner etter. Selv har jeg fått 2 dager forlenget syklus etter siste MA, og det er nå 5 mnd siden. Skjønner det kan være kluss i ett par sykluser etterpå, men fortsatt etter 5 mnd..
Ja det er sant man blir nok mer Ops på alt. Jeg har hatt veldig vondt i halebenet nå i en lang stund. Merkelige greier.
Men har vist veldig spent muskulatur i sete og hofte/lyske regionen så det påvirker nok der.

Jeg er tilbake på forumet etter noen uker forsøk på utkobling og ferie. Ikke så lett når man driver med medisiner og organisering av fryseforsøk, men var det beste jeg kunne få til denne sommeren. Men nå er jeg på vei til neste innsett, så da er det fint å finne tilbake hit.

soloprøver2020 - 36 - B1 - Maigaard - FER2 etter IVF3 - Progynova, prednisolon, Albyl-E, Crinone, Cyclogest - Innsett 8. august.
Oioioi, så spennende! Full ferie er det vanskelig å få som prøver, men tror det er sunt å prøve å koble ut når man kan. Lykke til i morgen! ❤️

Jeg satte Ovitrelle mandag for en uke siden, kl 20. Tok en test i går kveld, og den var blenda. Tok også en i dag tidlig, og den var også blenda.
Er det ikke veldig fort at Ovitrelle er ute av kroppen etter 6 døgn? Før har jeg fått utslag på både 10 og 11 dager etterpå.
Begynner å lure på om det var noe galt med den. Alt man skal uroe seg for:blackeye:

Jeg satte Ovitrelle mandag for en uke siden, kl 20. Tok en test i går kveld, og den var blenda. Tok også en i dag tidlig, og den var også blenda.
Er det ikke veldig fort at Ovitrelle er ute av kroppen etter 6 døgn? Før har jeg fått utslag på både 10 og 11 dager etterpå.
Begynner å lure på om det var noe galt med den. Alt man skal uroe seg for:blackeye:
Var det full dose? Hat du drukket mye væske? Sånne ting kan påvirke. Det har sikkert gått fint. :)

Jeg ville ikke ha bekymret meg. Min erfaring er at ovitrelle pleier å være ute av kroppen min etter fem-ish dager

Jeg har erfaring med at den kan være ute etter 5-6 dager, så ville ikke bekymret meg alt for mye :) Kommer liksom litt an på hva man har gjort føler jeg.

Endelig er hverdagen litt tilbake, klinikkene åpner igjen, og det nærmer seg endelig nye forsøk! :)
Mannen har i hele sommer snudd seg etter babyer og synes plutselig at alle babyer er søte, som om det hjelper noe på :hilarious: Vi er i hvertfall klare!
Tok siste Primolut på lørdag, så nå må bare mensen komme! :dance008

Back
Topp