August 2022

❤️ 300 :smiley-ashamed004 kjenner at det jobbes voldsomt, så håper på greit utfall. Var aldri over 225 offentlig, men spiren økte til 300. Ble ikke overstimulert sist gang så håper jeg tåler det like bra denne gangen også :) har så lite lyst å ha flere uttak!
Jeg hadde også 225 sist i Porsgrunn. Spennende med høyere dose. Håper det ender i mange flotte egg :Heartred

❤️ 300 :smiley-ashamed004 kjenner at det jobbes voldsomt, så håper på greit utfall. Var aldri over 225 offentlig, men spiren økte til 300. Ble ikke overstimulert sist gang så håper jeg tåler det like bra denne gangen også :) har så lite lyst å ha flere uttak!
Så kjedelig med bivirkninger. Håper resultatet gjør det verdt det! Jeg økte fra 300 til 375 (!) sist forsøk (riktignok Gonal F). Var litt bekymret for flere bivirkninger, men klinikken mente jeg ikke trengte å merke noen forskjell. Og det gjorde jeg heller ikke, men med lav eggreserve er man jo heller ikke i særlig fare for overstimulering. Håper på gode nyheter for deg i morgen! :gen014

Herregud.. jeg hadde bestilt medisinene og fikk beskjed fra apoteket om at de lå klar til henting. Da jeg fikk se kurven med medisiner som var gjort klart så jeg at de hadde putta oppi to esker med gonapeptyl. Jeg sa ifra at det der stemmer ikke. Jeg har resept på 2 sprøyter, ikke 2 esker med 7 sprøyter inni.

Jeg ba om å få 2 sprøyter sånn som det står på resepten. Damen tittet ekstra på resepten og sa åja her står det 2 sprøyter ja. Men vi har ikke mindre forpakning enn 7 stykk sa hun. Jeg spurte om det ikke var mulig å ta ut to sprøyter av pakken da sånn som andre apoteket hadde gjort forrige gang jeg bare skulle ha 2. Nei det gikk altså ikke an.

Neivel, da dropper vi gonapeptyl i dag sa jeg. Makan.. hun prøvde altså å levere ut mer enn det som står på resepten min. Det er vel ikke helt lov vel? Hun påsto at det gikk helt fint å ta ut 7 sprøyter selv om resepten sa 2 siden de bare hadde sånne pakker.

Så da har jeg alle medisinene unntatt den da. Men det haster jo heldigvis ikke siden jeg skal bruke den sammen med Ovitrelle som trigger. Satser på å ringe apotekene i Bergen når jeg skal på kontroll for å se når uttaket blir. Dette er så typisk meg og medisinene. Det går ALDRI uten en eller annen form for drama når jeg skal ha medisiner. Jeg har lest gjennom dagboka mi og ledd litt. Det er noe spetakkel og stress hver eneste gang enda jeg gjør alt jeg kan for å være i forkant og legge tilrette for at det skal gå smidig.

Er det sånn for dere andre også? Eller er jeg bare full av uflaks? :hilarious:
Jeg har også opplevd det. I Oslo fikk vi lov å kjøpe bare 2 men i Moss måtte vi kjøpe hele 7 pakkingen. Samme med fyrmadel som ofte kommer i 5 pk eller er det 3 pk. ?

Unsett jeg har noen ganger fått lov å kjøpe de jeg trenger, men betalt litt ekstra for at de må åpne pakken:chicken: sånn at hvis det da kom noen etter meg som trengte bare én, så fikk de kjøpt det. Hehe! Enklere for nestemann!

Dette var meg i morges når jeg gikk på vekta: :eek: fra syklusdag 1 til 10 har jeg gått opp 4.4 kg! Flere som sliter med dette under stimulering? Jeg regner med det er vann, jeg har jo ikke gjort eller spist det som skal tilsi over 4 kg vektøkning. Galskap. Ikke rart jeg føler meg pløsete.

Korrekt:) når du har blandet menopur trenger det ikke stå kaldt, men ikke over 30 grader eller der omkring
Flott, takk!
Skulle egentlig ikke i gang nå helt enda, men kroppen ville bestemme selv. Har 3 forsøk med inseminasjon bak meg, siste resulterte i en kjemisk graviditet. Skulle egentlig utsette mens for da var det ledig, men våknet til spotting i dag. Heldigvis var det åpning tidligere, så da venter jeg bare på at alt skal være skikkelig i gang, og stikkingen kan starte

Herregud.. jeg hadde bestilt medisinene og fikk beskjed fra apoteket om at de lå klar til henting. Da jeg fikk se kurven med medisiner som var gjort klart så jeg at de hadde putta oppi to esker med gonapeptyl. Jeg sa ifra at det der stemmer ikke. Jeg har resept på 2 sprøyter, ikke 2 esker med 7 sprøyter inni.

Jeg ba om å få 2 sprøyter sånn som det står på resepten. Damen tittet ekstra på resepten og sa åja her står det 2 sprøyter ja. Men vi har ikke mindre forpakning enn 7 stykk sa hun. Jeg spurte om det ikke var mulig å ta ut to sprøyter av pakken da sånn som andre apoteket hadde gjort forrige gang jeg bare skulle ha 2. Nei det gikk altså ikke an.

Neivel, da dropper vi gonapeptyl i dag sa jeg. Makan.. hun prøvde altså å levere ut mer enn det som står på resepten min. Det er vel ikke helt lov vel? Hun påsto at det gikk helt fint å ta ut 7 sprøyter selv om resepten sa 2 siden de bare hadde sånne pakker.

Så da har jeg alle medisinene unntatt den da. Men det haster jo heldigvis ikke siden jeg skal bruke den sammen med Ovitrelle som trigger. Satser på å ringe apotekene i Bergen når jeg skal på kontroll for å se når uttaket blir. Dette er så typisk meg og medisinene. Det går ALDRI uten en eller annen form for drama når jeg skal ha medisiner. Jeg har lest gjennom dagboka mi og ledd litt. Det er noe spetakkel og stress hver eneste gang enda jeg gjør alt jeg kan for å være i forkant og legge tilrette for at det skal gå smidig.

Jeg også fikk ei full pakke.. for hun ville ikke ta det ut av forpakning.. tenker det er helt greit for min del. Jeg kasserte bare resten:)

Det der kjenner jeg meg så igjen i! Veldig irriterende at noen apotek opererer sånn i Bergen :wideyed: jeg bor i Bergen selv og har hatt store problemer med å få tak i riktig dose på medisin og riktig antall sprøyter. Men har erfart at det ene apoteket på senteret ved bystasjonen har det aller meste og er utrolig hjelpsomme:) bare å ringe de så legger de alt klart til deg:smiley-bounce012

Dette var meg i morges når jeg gikk på vekta: :eek: fra syklusdag 1 til 10 har jeg gått opp 4.4 kg! Flere som sliter med dette under stimulering? Jeg regner med det er vann, jeg har jo ikke gjort eller spist det som skal tilsi over 4 kg vektøkning. Galskap. Ikke rart jeg føler meg pløsete.
Nå skal ikke jeg skrive noe som gjør deg unødvendig urolig, men det er vel en grunn til at man må veie seg før man starter med sprøyter. Min gynekolog sa dette hadde noe med overstimulering å gjøre at man måtte følge nøye med på vekta og hvis jeg gikk opp betydelig mye måtte jeg ta kontakt. Sist gang jeg gikk på gonalf og Menopur gikk jeg opp ca to kg og det mente han var helt innafor. Men det kan kanskje være lurt å snakke med klinikken du går til om det er vanlig å gå opp over 4 kg?:Heartred

Nå skal ikke jeg skrive noe som gjør deg unødvendig urolig, men det er vel en grunn til at man må veie seg før man starter med sprøyter. Min gynekolog sa dette hadde noe med overstimulering å gjøre at man måtte følge nøye med på vekta og hvis jeg gikk opp betydelig mye måtte jeg ta kontakt. Sist gang jeg gikk på gonalf og Menopur gikk jeg opp ca to kg og det mente han var helt innafor. Men det kan kanskje være lurt å snakke med klinikken du går til om det er vanlig å gå opp over 4 kg?:Heartred
Aldri hørt man må veie seg før sprøyte oppstart men da tror jeg jeg skal gjøre det neste gang nå ❤️

Sprøytedg 9 her, kontroll fredag. Jeg har fått en god del bivirkninger fra bemfola og fyremadel denne gangen. Bemfola i form av dårlig i magen. Vanskelig å gå fra huset, så får nok ta litt immodium før 5 t kjøretur til Trondheim på fredag :happy3
Håper det gikk /går bra på kontroll i dag ❤️

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett
BKNO - 36 - 1 baby - Danmark - 4 - Bemfola (1forsøk) Menopur (siste forsøk) (Fikk ut 6 egg alle gangene, men ingen overlevde... er derfor litt bekymret - føler at alle rundt meg blir gravide, men ikke meg) -Ny oppstart blir en gang i 2023 (Venter på sæddonor).

Samme her! Og ligger allerede og balanserer på BMI-grensa, så det stresser meg litt. De to rundene med lang protokoll har vekta gått opp 5-8 kg i løpet av de fem ukene. Klarer akkurat bli kvitt kiloene frem til ny stimulering :wideyed:
Føles som et slit! Og du er ikke alene:Heartred

Uff ja har tenkt litt tanken... har alltid gått opp litt, men er nokså stinn nå. Håper ikke :-) kontroll i morgen så får se hvordan ståa er.
Samme her! Og ligger allerede og balanserer på BMI-grensa, så det stresser meg litt. De to rundene med lang protokoll har vekta gått opp 5-8 kg i løpet av de fem ukene. Klarer akkurat bli kvitt kiloene frem til ny stimulering :wideyed:
Føles som et slit! Og du er ikke alene:Heartred
Ja vet du hva, sånn var det alltid for meg på st Olavs også! Verdens verste stressmoment som virkelig gjorde hele prosessen så mye verre :smiley-ashamed004

Uff ja har tenkt litt tanken... har alltid gått opp litt, men er nokså stinn nå. Håper ikke :) kontroll i morgen så får se hvordan ståa er.

Ja vet du hva, sånn var det alltid for meg på st Olavs også! Verdens verste stressmoment som virkelig gjorde hele prosessen så mye verre :smiley-ashamed004
De har heldigvis aldri spurt meg om vekta igjen etter vi begynte med IVF. Men de var veldig opptatt av den før vi kom i gang. Som om ikke alt er ille nok, så skal man stresse med det i tillegg. Var sååå deilig privat når det ikke engang var et tema

De har heldigvis aldri spurt meg om vekta igjen etter vi begynte med IVF. Men de var veldig opptatt av den før vi kom i gang. Som om ikke alt er ille nok, så skal man stresse med det i tillegg. Var sååå deilig privat når det ikke engang var et tema
Jo, men det sitter sikkert i likevel :-) jeg husker en gang jeg kjørte hele veien til Trondheim (5 t) for kontroll før innsett. Ble veid og var mellom 2 og 3 kg for tung. Legen Ble åpenbart irritert på meg fordi jeg skulle "lure til meg" behandling, det var sånn det føltes i alle fall. Kjempelei opplevelse som faktisk gjør at jeg svetter bare med tanke på å veie meg foran andre :nailbiting:

Jo, men det sitter sikkert i likevel :) jeg husker en gang jeg kjørte hele veien til Trondheim (5 t) for kontroll før innsett. Ble veid og var mellom 2 og 3 kg for tung. Legen Ble åpenbart irritert på meg fordi jeg skulle "lure til meg" behandling, det var sånn det føltes i alle fall. Kjempelei opplevelse som faktisk gjør at jeg svetter bare med tanke på å veie meg foran andre :nailbiting:
Huff! Så grusomt! Hadde begynt å grine om det var meg. Er til vanlig ikke så hårsår, men i denne prosessen er alt så tøft

Back
Topp