August 2022

Herregud.. jeg hadde bestilt medisinene og fikk beskjed fra apoteket om at de lå klar til henting. Da jeg fikk se kurven med medisiner som var gjort klart så jeg at de hadde putta oppi to esker med gonapeptyl. Jeg sa ifra at det der stemmer ikke. Jeg har resept på 2 sprøyter, ikke 2 esker med 7 sprøyter inni.

Jeg ba om å få 2 sprøyter sånn som det står på resepten. Damen tittet ekstra på resepten og sa åja her står det 2 sprøyter ja. Men vi har ikke mindre forpakning enn 7 stykk sa hun. Jeg spurte om det ikke var mulig å ta ut to sprøyter av pakken da sånn som andre apoteket hadde gjort forrige gang jeg bare skulle ha 2. Nei det gikk altså ikke an.

Neivel, da dropper vi gonapeptyl i dag sa jeg. Makan.. hun prøvde altså å levere ut mer enn det som står på resepten min. Det er vel ikke helt lov vel? Hun påsto at det gikk helt fint å ta ut 7 sprøyter selv om resepten sa 2 siden de bare hadde sånne pakker.

Så da har jeg alle medisinene unntatt den da. Men det haster jo heldigvis ikke siden jeg skal bruke den sammen med Ovitrelle som trigger. Satser på å ringe apotekene i Bergen når jeg skal på kontroll for å se når uttaket blir. Dette er så typisk meg og medisinene. Det går ALDRI uten en eller annen form for drama når jeg skal ha medisiner. Jeg har lest gjennom dagboka mi og ledd litt. Det er noe spetakkel og stress hver eneste gang enda jeg gjør alt jeg kan for å være i forkant og legge tilrette for at det skal gå smidig.

Er det sånn for dere andre også? Eller er jeg bare full av uflaks? :hilarious:

Herregud.. jeg hadde bestilt medisinene og fikk beskjed fra apoteket om at de lå klar til henting. Da jeg fikk se kurven med medisiner som var gjort klart så jeg at de hadde putta oppi to esker med gonapeptyl. Jeg sa ifra at det der stemmer ikke. Jeg har resept på 2 sprøyter, ikke 2 esker med 7 sprøyter inni.

Jeg ba om å få 2 sprøyter sånn som det står på resepten. Damen tittet ekstra på resepten og sa åja her står det 2 sprøyter ja. Men vi har ikke mindre forpakning enn 7 stykk sa hun. Jeg spurte om det ikke var mulig å ta ut to sprøyter av pakken da sånn som andre apoteket hadde gjort forrige gang jeg bare skulle ha 2. Nei det gikk altså ikke an.

Neivel, da dropper vi gonapeptyl i dag sa jeg. Makan.. hun prøvde altså å levere ut mer enn det som står på resepten min. Det er vel ikke helt lov vel? Hun påsto at det gikk helt fint å ta ut 7 sprøyter selv om resepten sa 2 siden de bare hadde sånne pakker.

Så da har jeg alle medisinene unntatt den da. Men det haster jo heldigvis ikke siden jeg skal bruke den sammen med Ovitrelle som trigger. Satser på å ringe apotekene i Bergen når jeg skal på kontroll for å se når uttaket blir. Dette er så typisk meg og medisinene. Det går ALDRI uten en eller annen form for drama når jeg skal ha medisiner. Jeg har lest gjennom dagboka mi og ledd litt. Det er noe spetakkel og stress hver eneste gang enda jeg gjør alt jeg kan for å være i forkant og legge tilrette for at det skal gå smidig.

Huff for et styr! Har hørt om de der 7-pakningene før. Var det ikke du som fikk ut to syv-pakninger, @Mera893 ?
Jeg har ei venninne som er farmasøyt, så ho pleier ta seg av all medisinbestilling og pleier heldigvis å ha kontroll :love7

Huff! Det der høres absolutt ugreit ut. Hvis det står flere reiterasjoner på resepten, er det kanskje innafor rent formelt, hvis ikke kan jeg ikke skjønne at det er lov. Og uansett har du grunn til å reagere på at de prøvde å få deg til å kjøpe medisiner du ikke trenger. Har aldri opplevd tull med medisiner selv, men bor i Oslo og skjønner at jeg er veldig heldig som bare kan hente ut medisiner uten å måtte få dem bestilt engang.

Det står kun to sprøyter og ikke noe flere uttak på resepten. Så hun prøvde å dytte på meg mange flere enn jeg skal ha. Burde jeg rapportere det inn noe sted? Jeg kjenner jeg ble ordentlig irritert nå altså. Det har stadig vært noe på det apoteket. Jeg tror jeg skal holde meg unna dem og dra til det andre istedenfor.

Må bare komme med et tips om noen trenger det. Jeg har i lang tid nå ikke hatt det så greit. Veldig sliten av forsøkene så klinikken anbefalte å ta kontakt med fertilitets terapeut Tone Bråten. Hadde samtale med henne i går på nett. Jeg hadde visst mye følelser som trengte komme ut som jeg har vært inne i meg lenge så det var utrolig godt å prate med henne. Hu spurte meg om hvordan jeg hadde det fra skala 1-10 og jeg sa jeg lå på rundt 2-3. Hu ga meg litt håp igjen. Og hu sa jeg hadde tatt tak i ting da jeg nå er sykmeldt i 2 uker for å ta mer vare på meg selv. Hu sa at denne prosessen går hardt utover nervesystemet også. Skal ha ny samtale med henne før oppstart i september ❤️

Hei igjen Sandy! Me gjekk rett privat pga alder og låg AMH. Hadde først tre forsøk hos Hausken der eg blei gravid på siste forsøk, men mista dessverre i MA. Hadde høyrt veldig mykje bra om OLGA, me valgte å dra dit pga ekspertisen deira og at det går an å få PGT-A der (gentesting av embryo) + at dei faktisk tilbyr Live Birth Guarantee om ein kvalifiserer for garantipakke. Fekk garantipakke med fire forsøk med eigne egg. Garantipakka kostar mykje (200.000), men dette inkluderer alt unntatt medisinar og ultralydundersøkingar i Norge, og me hadde fått alle pengane tilbake om det ikkje hadde blitt baby. Dessverre litt meir krevande å dra dit no pga den grusomme krigen og sanksjonar mot Russland, men det er fortsatt mange som reiser både frå Sverige og Norge og andre land. Uansett, masse lykke til!

Åj tenk at de gir garanti. Det er helt sykt. Så bra det ordnet seg for dere :Heartpink
Russland står nok ikke øverst på lista nå om dagen nei. Håper det løser seg her i Norge.

Det står kun to sprøyter og ikke noe flere uttak på resepten. Så hun prøvde å dytte på meg mange flere enn jeg skal ha. Burde jeg rapportere det inn noe sted? Jeg kjenner jeg ble ordentlig irritert nå altså. Det har stadig vært noe på det apoteket. Jeg tror jeg skal holde meg unna dem og dra til det andre istedenfor.
Kanskje du kan nevne det for klinikken og spørre om de synes det burde rapporteres, og i så fall hvor?

Må bare komme med et tips om noen trenger det. Jeg har i lang tid nå ikke hatt det så greit. Veldig sliten av forsøkene så klinikken anbefalte å ta kontakt med fertilitets terapeut Tone Bråten. Hadde samtale med henne i går på nett. Jeg hadde visst mye følelser som trengte komme ut som jeg har vært inne i meg lenge så det var utrolig godt å prate med henne. Hu spurte meg om hvordan jeg hadde det fra skala 1-10 og jeg sa jeg lå på rundt 2-3. Hu ga meg litt håp igjen. Og hu sa jeg hadde tatt tak i ting da jeg nå er sykmeldt i 2 uker for å ta mer vare på meg selv. Hu sa at denne prosessen går hardt utover nervesystemet også. Skal ha ny samtale med henne før oppstart i september ❤️
Så fint å høre at samtalen var til nytte! En sykmelding høres helt riktig ut når det røyner på. Langvarig ufrivillig barnløshet er ikke for pyser! Håper du får en bedre høst❤️

Jeg tror det er utrolig lurt å snakke med noen om hvordan ting er :Heartred Jeg har selv lagt igjen tusenvis av kroner hos psykolog som har hjulpet meg å endre litt tankegang igjennom prøveprosessen, sånn at jeg ikke havnet i det dypeste mørket.

Ta vare på deg selv :Heartred

Jeg tror det er utrolig lurt å snakke med noen om hvordan ting er :Heartred Jeg har selv lagt igjen tusenvis av kroner hos psykolog som har hjulpet meg å endre litt tankegang igjennom prøveprosessen, sånn at jeg ikke havnet i det dypeste mørket.

Ta vare på deg selv :Heartred
Ja absolutt ❤️❤️ tusen takk ❤️❤️

Hva gjør dere med sprøytene deres?
Jeg samler på mine og drømmer om dagen jeg kan legge ut et ultralydbilde med hjerte av sprøytene rundt :dummy1: Håper det skjer en gang:smiley-ashamed008
Begynner å bli en liten haug i samlingen :knegg: blir et fint hjerte i det minste:hilarious:

Vedlegg

• 5BC06706-29FE-45D3-924B-DCB4761F63F1.jpeg
    5BC06706-29FE-45D3-924B-DCB4761F63F1.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 76
Hva gjør dere med sprøytene deres?
Jeg samler på mine og drømmer om dagen jeg kan legge ut et ultralydbilde med hjerte av sprøytene rundt :dummy1: Håper det skjer en gang:smiley-ashamed008
Begynner å bli en liten haug i samlingen :knegg: blir et fint hjerte i det minste:hilarious:
Jeg også! Men veldig usikker på om jeg faktisk kommer til å gjøre et slikt bilde hvis vi lykkes... dette er haugen jeg har til nå, selv om jeg kastet alle sprøytene etter første forsøk i sinne :p

Vedlegg

• 16595506724787993211655555702709.jpg
    16595506724787993211655555702709.jpg
    2 MB · Visninger: 68
Sprøytedg 9 her, kontroll fredag. Jeg har fått en god del bivirkninger fra bemfola og fyremadel denne gangen. Bemfola i form av dårlig i magen. Vanskelig å gå fra huset, så får nok ta litt immodium før 5 t kjøretur til Trondheim på fredag :happy3
Såå spennende med kontroll på fredag! :Heartred
Men kjedelig å være dårlig :confused:
Hvilken dose står du på?

Såå spennende med kontroll på fredag! :Heartred
Men kjedelig å være dårlig :confused:
Hvilken dose står du på?
❤️ 300 :smiley-ashamed004 kjenner at det jobbes voldsomt, så håper på greit utfall. Var aldri over 225 offentlig, men spiren økte til 300. Ble ikke overstimulert sist gang så håper jeg tåler det like bra denne gangen også :-) har så lite lyst å ha flere uttak!

Back
Topp