April 2025

Da kom det dårøige nyhetene jeg har ventet på.... embryoet har ikke utviklet seg til morula nå på dag 4... det ser ikke lovende ut og det må et mirakel til for at det skal bli noe å sette inn i morgen. Vi får endelig beskjed i morgen tidlig om vi skal reise inn til innsett eller ikke, men embryologen sa at dette nok ikke gikk bra. Vi har jo vært forbedret siden lørdag og har forstått at dette ikke gikk, men hadde jo et lite håp.

Så da er vi ferdig med alle tre forsøkene og brukt opp alle sparepengene pluss mer... Nå kan jeg ikke heller skylle på hydrosalpinx'en og at de har latt oss kjøpe tre unødvendige forsøk. NÅ er det jo egget mitt... og jeg føler meg dritt og mislykka. Som jeg alltid gjør. Det er den mørke skyen som snakker, jeg vet det. Men akkurat nå har jeg ikke mer å gi.
Dette var så leit å lese. Jeg håper i det lengste at det skjer et mirakel. Det hender jo :Heartpink

Da kom det dårøige nyhetene jeg har ventet på.... embryoet har ikke utviklet seg til morula nå på dag 4... det ser ikke lovende ut og det må et mirakel til for at det skal bli noe å sette inn i morgen. Vi får endelig beskjed i morgen tidlig om vi skal reise inn til innsett eller ikke, men embryologen sa at dette nok ikke gikk bra. Vi har jo vært forbedret siden lørdag og har forstått at dette ikke gikk, men hadde jo et lite håp.

Så da er vi ferdig med alle tre forsøkene og brukt opp alle sparepengene pluss mer... Nå kan jeg ikke heller skylle på hydrosalpinx'en og at de har latt oss kjøpe tre unødvendige forsøk. NÅ er det jo egget mitt... og jeg føler meg dritt og mislykka. Som jeg alltid gjør. Det er den mørke skyen som snakker, jeg vet det. Men akkurat nå har jeg ikke mer å gi.
Så utrolig vondt og trist. Det er så brutalt nådeløst dette gamet her. :(

Hei:) jeg må melde meg inn i gruppe igjen da jeg var så uheldige å miste i uke 7. De fant ikke noe hjerteslag, å det sluttet å utvikle seg i uke 6.
Håper det går fint denne gangen, venter på mensen å den vil nokk komme i løpet av 1 ukes tid. Det blir fryseforsøk i naturlig syklus.

Annki88 - 37 år - B2 - Porsgrunn - IVF#1 og innsett #2 fryseforsøk.
Det var veldig leit å høre. Håper den sitter på neste :Heartpink Klem til deg

Å, kjære gode deg :Heartpink Dette var veldig trist å lese. Håpet så inderlig det skulle ordne seg for deg nå. Håper virkelig du kan få skikkelig god utredning og hjelp før dere fortsetter. Kan du komme tilbake til offentlige etter utredning og evt operasjon? Du burde jo virkelig få erstatning. Sender deg en stor klem

Ord blir tomme. Jeg håper at du får skikkelig utredning og at det offentlige kan ta godt vare på deg om det er dit veien går videre. :Heartred

Sender deg gode tanker og klemmer❤️Så utrolig krevende og så sårende. Blir tungt.

Innsettet gikk helt uten problemer i dag. Fikk kommentar på at jeg hadde lang og fin livmor. :biggrin Fikk tilogmed bilde fra ultralyd apparatet av at det var en hvit boble inni der. Det skal jeg ta vare på. Fikk også beskjed om at embryologen skulle legge inn bilde av selve embryoet på portalen til meg. Gleder meg til å få se det. :love017

Innsett i morgen, er spent denne gangen :nailbiting:
Er det noe man ikke skal gjøre eller bør gjøre i tiden etter innsett?
Lev som normalt og prøv å gjøre ting du har glede av. Det er ingenting du kan gjøre til eller fra sånn egentlig. Gå turer og hør på musikk som gjør deg glad. Tenk på det lille embryoet som kanskje slår seg til inni der. ❤️

Da er jeg ruger igjen :) Legen som satt inn sa embryoet hadde den beste mulige graderingen, er det 5AA? Jeg har bevisst unngått å spørre om gradering for ikke å bli unødvendig stresset, vil jo ikke gjøre noe annerledes på bakgrunn av det uansett. Men ble selvsagt glad når hun sa det ❤️ testdag 22. april, etter påskeferien.

Da er jeg ruger igjen :) Legen som satt inn sa embryoet hadde den beste mulige graderingen, er det 5AA? Jeg har bevisst unngått å spørre om gradering for ikke å bli unødvendig stresset, vil jo ikke gjøre noe annerledes på bakgrunn av det uansett. Men ble selvsagt glad når hun sa det ❤️ testdag 22. april, etter påskeferien.
Gratulerer :Heartpink Jeg fikk også testdag 22. det er litt senere enn vanlig pga påske. Tror kanskje jeg ryker på en test i morgen (10dpo)

Når tester dere etter innsett av 5-dgs blastocyst? Testdag for min del er ift klinikken 9 dager etter innsett, men jeg kommer nok til å teste før den tid

Når tester dere etter innsett av 5-dgs blastocyst? Testdag for min del er ift klinikken 9 dager etter innsett, men jeg kommer nok til å teste før den tid
Jeg testet alltid fra dagen etter innsett for å se at ovitrielle gikk ut. Hvis ikke så tester jeg fra 9 dpo og håpet at skyggestreker jeg fikk da ikke var ovitrielle, men babystrek som ble sterkere 10 dpo!

Jeg har begynt veldig tidlig med testing for å få kontroll over hva som er Ovitrelle og potensielt babystrek. Men om du ikke har satt ovitrelle så kan du kanskje begynne å se noe sånn rundt 10 dpo. Altså dag 5 etter innsett. Noen kan se noe veldig svakt på 9 dpo også, men er like vanlig å ikke få noe enda da. Vil du være mer sikker på svaret er det lurt å vente til sånn 12-13 dpo. Det er egentlig litt opp til deg selv og hvordan du føler du takler det psykiske med å teste tidlig.

For noen vil det være mer stressende å ikke kunne stole helt på testene og gå rundt og være usikker på svarene man får/ eventuelt ikke får. Så det må man tenke litt gjennom og gjøre det man føler seg mest komfortabel med.

Uansett hva du velger så er vi her. Heiagjengen på forumet. ❤️ Masse lykke til når du setter i gang.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp