Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, det høres ufattelig tøft ut. Denne ivf-prosessen er krevende nok i seg selv, også skal man på toppen av det "krangle" med klinikken for å få det man har blitt lovet og det man har betalt for. Sender masse babystøvTakk i prislisten reklamerer de med topp kvalitet embryo, så tro meg, jeg har vært mange runder med medicus rundt dette. Kvalitet og vurdering av embryo er subjektivt og derfor kan man aldri garantere for kvalitet. De får slutte å reklamere med det da, sier jeg...
Det som er igjen er gradert til lavere kvalitet, så avtalen er at de ikke setter inn dersom det ikke ser bra ut etter tining (jeg tenker det er selvsagt, men tydeligvis ikke.) Dersom det blir avbrutt må de enten gi meg ett nytt embryo eller refundere deler av prisen, men det måtte donorklinikk i Finland bestemme.
Det er veldig kynisk og vi er ikke pasienter men kunder. Jeg har 0 rettigheter når de vurderer et embryo og om de velger å sette det inn. De tar seg veldig godt betalt, 160.000 kr + prisen for medisin og innsett. Det er hinsides. Våre rettigheter er svake. Jeg har blitt gravid på 9 av 12 innsett med egne egg, nå 0 av 3 innsett med "perfekte" donoregg. Altså statistisk sett skal det nesten ikke gå an. Veldig skuffende.
Det ble langt dette, men poenget her er hvor svake våre rettigheter egentlig er og hvor kynisk bransjen er.
Sist hadde jeg UL på dag 12. Måtte da sette gonasi. Eggløsningssprøyte. Litt usikker på hvorfor men jeg hadde hvertfall positiv eggløsningstest morgen dag 13. Tok lutinus fra 2 dager før innsettSpennende!! Hvilken dag pleier du å få eggløsning på? Tar du noe hormoner i forbindelse med fryseinnsett?
Sender deg verdens største klem og krysser alt som krysses kanTusen takk
Der er heftig dette. Ikke lett å stå i. Usikkerheten med at man ikke er garantert noe er belastende!
Masse lykke til
Håper på gode nyheter for oss alle Spennende å få følge med på prosessen dokkes, føler meg mindre alene oppi alt detteNå skjer det ting for flere av oss ser jeg
Spennende tid fremover
Har UL selv på torsdag og håper virkelig det blir gode nyheter for oss også, og innsett over helga. Har hatt noe tøffe dager psykisk i det siste, men ser lys i enden av tunnelen nå. Håper bare det ikke er et tog..
Lykke til i dag Blir spennende å se om de finner noe som kan gjøre veien videre litt enklere.Blir hystroskopi i morgen , hystroskopet var i Stavanger så dem måtte få det hit først .. typisk min flaks at de hadde lånt det ut til den klinikken.ble litt skuffa for var så innstilt på i dag.
Jeg har PCOS og har hatt en stimulering før. Jeg fikk over 20 eggposer, men de fant bare 7 egg. Ingen av dem ble befrukta, uten at bioingeniøren hadde noen gode svar på hvorfor. Det ble mange skuffelser forrige runde! Denne runden prøver jeg en annen medisin, fordi de mente jeg "burde" fått flere egg. Skal til UL i nesteuka, så vet ikke så mye om hvordan det funker helt enda.Hei jenter, jeg melder meg på litt sånn halvveis i forløpet her, men er så godt å snakke med andre i samme bås
Tora - 33 - B1 - Riksen - IVF nr 2 - uttak/innsett uke 15-16
Er det noen andre her med PCOS? Er litt fortvila da jeg har mange follikler som ikke vil vokse.. Vært på kontroll nr 2 i dag. Sånn det ser ut nå har jeg bare 1-2 på hver side som er riktig størrelse. Forrige forsøk fikk de bare ut 3 egg og
Heisann! Så uheldig med ingen befrukta egg Hva slags medisiner brukte du da? Og hva skal du prøve denne runden?Jeg har PCOS og har hatt en stimulering før. Jeg fikk over 20 eggposer, men de fant bare 7 egg. Ingen av dem ble befrukta, uten at bioingeniøren hadde noen gode svar på hvorfor. Det ble mange skuffelser forrige runde! Denne runden prøver jeg en annen medisin, fordi de mente jeg "burde" fått flere egg. Skal til UL i nesteuka, så vet ikke så mye om hvordan det funker helt enda.
Ja, spesielt når det ikke var noen god grunn til hvorfor. Alle prøvene så fine ut etc. Jeg velger å tro at vi nå har fått bort litt "rusk og rask" på eggstokkene, så håper denne runden blir mye bedre!Heisann! Så uheldig med ingen befrukta egg Hva slags medisiner brukte du da? Og hva skal du prøve denne runden?
Interessant, blir spennende å se hvordan det blir for dere nå. Masse lykke til!Ja, spesielt når det ikke var noen god grunn til hvorfor. Alle prøvene så fine ut etc. Jeg velger å tro at vi nå har fått bort litt "rusk og rask" på eggstokkene, så håper denne runden blir mye bedre!
Jeg brukte Rekovelle forrige runde. Denne gangen skal jeg bruke Fostimon. Ser ut som Fostimon mest egentlig brukes på de som har lav AMH, men jeg har jo egentlig skyhøy AMH. Så jeg er veldig spent på hvordan dette blir.
Håper uttaket ditt går bra og at du får ut gullegget!
Håpe håpe håpeDa har terminforum 2025 åpnet ser jeg. Håper vi alle kan melde oss inn der snart!
Det var Arne som utførte hystroskopien da Jon selv var i Oslo i dag..Lykke til i dag Blir spennende å se om de finner noe som kan gjøre veien videre litt enklere.