April 2024

Takk ❤️ i prislisten reklamerer de med topp kvalitet embryo, så tro meg, jeg har vært mange runder med medicus rundt dette. Kvalitet og vurdering av embryo er subjektivt og derfor kan man aldri garantere for kvalitet. De får slutte å reklamere med det da, sier jeg...
Det som er igjen er gradert til lavere kvalitet, så avtalen er at de ikke setter inn dersom det ikke ser bra ut etter tining (jeg tenker det er selvsagt, men tydeligvis ikke.) Dersom det blir avbrutt må de enten gi meg ett nytt embryo eller refundere deler av prisen, men det måtte donorklinikk i Finland bestemme.

Det er veldig kynisk og vi er ikke pasienter men kunder. Jeg har 0 rettigheter når de vurderer et embryo og om de velger å sette det inn. De tar seg veldig godt betalt, 160.000 kr + prisen for medisin og innsett. Det er hinsides. Våre rettigheter er svake. Jeg har blitt gravid på 9 av 12 innsett med egne egg, nå 0 av 3 innsett med "perfekte" donoregg. Altså statistisk sett skal det nesten ikke gå an. Veldig skuffende.

Det ble langt dette, men poenget her er hvor svake våre rettigheter egentlig er og hvor kynisk bransjen er.
Huff, det høres ufattelig tøft ut. Denne ivf-prosessen er krevende nok i seg selv, også skal man på toppen av det "krangle" med klinikken for å få det man har blitt lovet og det man har betalt for. Sender masse babystøv :Heartpink

Her hjemme har vi tatt en beslutning om å kjøpe én 3-pakk til dersom dette forsøket ikke sitter, og deretter setter vi strek. På en måte deilig å ha en avtalt slutt frem i tid, men så får vi se om vi faktisk overholder det da. Håpet og ønsket er jo så sterkt.

Innsett i morgen. Endelig straks ruger.
 
Blir hystroskopi i morgen , hystroskopet var i Stavanger så dem måtte få det hit først .. typisk min flaks at de hadde lånt det ut til den klinikken.ble litt skuffa for var så innstilt på i dag.
 
Nå skjer det ting for flere av oss ser jeg :smiley-bounce012
Spennende tid fremover:nailbiting:

Har UL selv på torsdag og håper virkelig det blir gode nyheter for oss også, og innsett over helga. Har hatt noe tøffe dager psykisk i det siste, men ser lys i enden av tunnelen nå. Håper bare det ikke er et tog..
 
Spennende!! Hvilken dag pleier du å få eggløsning på? Tar du noe hormoner i forbindelse med fryseinnsett?
Sist hadde jeg UL på dag 12. Måtte da sette gonasi. Eggløsningssprøyte. Litt usikker på hvorfor men jeg hadde hvertfall positiv eggløsningstest morgen dag 13. Tok lutinus fra 2 dager før innsett
 
Nå skjer det ting for flere av oss ser jeg :smiley-bounce012
Spennende tid fremover:nailbiting:

Har UL selv på torsdag og håper virkelig det blir gode nyheter for oss også, og innsett over helga. Har hatt noe tøffe dager psykisk i det siste, men ser lys i enden av tunnelen nå. Håper bare det ikke er et tog..
Håper på gode nyheter for oss alle :Heartred Spennende å få følge med på prosessen dokkes, føler meg mindre alene oppi alt dette
 
Hei jenter, jeg melder meg på litt sånn halvveis i forløpet her, men er så godt å snakke med andre i samme bås :)

Tora - 33 - B1 - Riksen - IVF nr 2 - uttak/innsett uke 15-16

Er det noen andre her med PCOS? Er litt fortvila da jeg har mange follikler som ikke vil vokse.. Vært på kontroll nr 2 i dag. Sånn det ser ut nå har jeg bare 1-2 på hver side som er riktig størrelse. Forrige forsøk fikk de bare ut 3 egg og
 
Hei jenter, jeg melder meg på litt sånn halvveis i forløpet her, men er så godt å snakke med andre i samme bås :)

Tora - 33 - B1 - Riksen - IVF nr 2 - uttak/innsett uke 15-16

Er det noen andre her med PCOS? Er litt fortvila da jeg har mange follikler som ikke vil vokse.. Vært på kontroll nr 2 i dag. Sånn det ser ut nå har jeg bare 1-2 på hver side som er riktig størrelse. Forrige forsøk fikk de bare ut 3 egg og
Jeg har PCOS og har hatt en stimulering før. Jeg fikk over 20 eggposer, men de fant bare 7 egg. Ingen av dem ble befrukta, uten at bioingeniøren hadde noen gode svar på hvorfor. Det ble mange skuffelser forrige runde! Denne runden prøver jeg en annen medisin, fordi de mente jeg "burde" fått flere egg. Skal til UL i nesteuka, så vet ikke så mye om hvordan det funker helt enda.
 
Jeg har PCOS og har hatt en stimulering før. Jeg fikk over 20 eggposer, men de fant bare 7 egg. Ingen av dem ble befrukta, uten at bioingeniøren hadde noen gode svar på hvorfor. Det ble mange skuffelser forrige runde! Denne runden prøver jeg en annen medisin, fordi de mente jeg "burde" fått flere egg. Skal til UL i nesteuka, så vet ikke så mye om hvordan det funker helt enda.
Heisann! Så uheldig med ingen befrukta egg :confused: Hva slags medisiner brukte du da? Og hva skal du prøve denne runden?
 
Heisann! Så uheldig med ingen befrukta egg :confused: Hva slags medisiner brukte du da? Og hva skal du prøve denne runden?
Ja, spesielt når det ikke var noen god grunn til hvorfor. Alle prøvene så fine ut etc. Jeg velger å tro at vi nå har fått bort litt "rusk og rask" på eggstokkene, så håper denne runden blir mye bedre!
Jeg brukte Rekovelle forrige runde. Denne gangen skal jeg bruke Fostimon. Ser ut som Fostimon mest egentlig brukes på de som har lav AMH, men jeg har jo egentlig skyhøy AMH. Så jeg er veldig spent på hvordan dette blir.

Håper uttaket ditt går bra og at du får ut gullegget!
 
Ja, spesielt når det ikke var noen god grunn til hvorfor. Alle prøvene så fine ut etc. Jeg velger å tro at vi nå har fått bort litt "rusk og rask" på eggstokkene, så håper denne runden blir mye bedre!
Jeg brukte Rekovelle forrige runde. Denne gangen skal jeg bruke Fostimon. Ser ut som Fostimon mest egentlig brukes på de som har lav AMH, men jeg har jo egentlig skyhøy AMH. Så jeg er veldig spent på hvordan dette blir.

Håper uttaket ditt går bra og at du får ut gullegget!
Interessant, blir spennende å se hvordan det blir for dere nå. Masse lykke til!
 
Jeg er på dag 2 med fyremadel. Er øm og oppblåst nederst i magen. Svake menssmerter som tar seg opp litt innimellom, og øm i korsryggen. (Har endo og vanligvis kraftige menssmerter og det er absolutt ikke så vondt)

Er dette noe dere andre har kjent/kjenner på? Stresser litt mtp overstimulering (de mistenker at jeg kanskje har pco siden de finner cyster på ul, så deg ligger i bakhodet), men det er kanskje normale bivirkninger? (UL på torsdag etter 8dager med stimulering)
 
Lykke til i dag:) Blir spennende å se om de finner noe som kan gjøre veien videre litt enklere.
Det var Arne som utførte hystroskopien da Jon selv var i Oslo i dag..

Han fant rester etter skilleveggen , arr vev /dødvev dær den en gang har vært .. tok den jo bort før jeg fikk første. Han klippet bort det dødevevet og utførte scratching . Så forholdene skal være best mulig for festing/blodgjennomstrømning.. om dette er hele grunn til at forsøkene ikke har gått viste han ikke.. men bytte av donor utgjorde jo en kjempe forskjell sist så håper at disse tingene er det som skal til .
Begynner på primolut for å få blødning om 18 dager .. så nytt forsøk . Blir spennende ..
 
Back
Topp