April 2024

Det var Arne som utførte hystroskopien da Jon selv var i Oslo i dag..

Han fant rester etter skilleveggen , arr vev /dødvev dær den en gang har vært .. tok den jo bort før jeg fikk første. Han klippet bort det dødevevet og utførte scratching . Så forholdene skal være best mulig for festing/blodgjennomstrømning.. om dette er hele grunn til at forsøkene ikke har gått viste han ikke.. men bytte av donor utgjorde jo en kjempe forskjell sist så håper at disse tingene er det som skal til .
Begynner på primolut for å få blødning om 18 dager .. så nytt forsøk . Blir spennende ..
Åh da blir det veldig spennende å se om det er dette som skal til! ❤️På en måte litt fint at han fant noe, som evt kan være en forklaring.
 
Jeg er på dag 2 med fyremadel. Er øm og oppblåst nederst i magen. Svake menssmerter som tar seg opp litt innimellom, og øm i korsryggen. (Har endo og vanligvis kraftige menssmerter og det er absolutt ikke så vondt)

Er dette noe dere andre har kjent/kjenner på? Stresser litt mtp overstimulering (de mistenker at jeg kanskje har pco siden de finner cyster på ul, så deg ligger i bakhodet), men det er kanskje normale bivirkninger? (UL på torsdag etter 8dager med stimulering)
Det høres ut som normale bivirkninger av stimuleringen. Men godt at du snart har ul, satser på betryggende svar der ❤️
 
C82- Barn 1 - Forsøk nr 4 hvorav 2 avbrutte og 1 uttak uten innsett - Medicus Bergen - fyremadel og pergoveris - uttak mandag uke 16 og forhåpentligvis innsett fredag uke 16 ❤️
 
C82- Barn 1 - Forsøk nr 4 hvorav 2 avbrutte og 1 uttak uten innsett - Medicus Bergen - fyremadel og pergoveris - uttak mandag uke 16 og forhåpentligvis innsett fredag uke 16 ❤️
Spennende :love2
Jeg har UL i morgen og om alt ser ut som man håper så har jeg også uttak på mandag. Tenk om det går bra for oss begge samtidig :Heartpink (barn 1 for oss også)
 
Det var Arne som utførte hystroskopien da Jon selv var i Oslo i dag..

Han fant rester etter skilleveggen , arr vev /dødvev dær den en gang har vært .. tok den jo bort før jeg fikk første. Han klippet bort det dødevevet og utførte scratching . Så forholdene skal være best mulig for festing/blodgjennomstrømning.. om dette er hele grunn til at forsøkene ikke har gått viste han ikke.. men bytte av donor utgjorde jo en kjempe forskjell sist så håper at disse tingene er det som skal til .
Begynner på primolut for å få blødning om 18 dager .. så nytt forsøk . Blir spennende ..
Jeg skal krysse alt for deg :Heartpink
Jeg ble bare litt nysgjerrig da jeg leste du skrev "skilleveggen" og prøvde å lese litt bakover uten å finne at du har skrevet mer om det. Håper det er ok at jeg spør, hvis ikke så trekker jeg spørsmålet tilbake!:

Har du én livmor, men som tidligere har hatt skillevegg? Har du hatt vaginalt septum også?

Jeg hadde skillevegg i vagina (vaginalt septum, ikke livmor) som "røk" under samleie i tenårene og "restene" ble operert bort da jeg var ca 20. Fikk veldig lite info om dette på den tiden, men har i ettertid lest meg opp på at det er en medfødt misdannelse som også kan forårsake fertilitetsproblemer. Ingen har fortalt meg dette og få (både gyn og leger) kan fortelle meg særlig mye om dette nå når jeg spør.. har bare fått beskjed om at dette var en feilutvikling som skjedde da jeg lå i magen til min egen mor.

Så jeg er veldig nysgjerrig på alt rundt dette og fertilitet siden jeg står her i dag uten barn etter et 17år langt forhold hvor alle prøver ellers er tipp topp... Men leter jo etter svar over alt..
 
Det ble 8 egg ut i dag :smiley-bounce012 Regner med at ikke alle blir befruktet, da noen av folliklene var litt mindre, men helt klart bedre utgangspunkt enn sist (hadde 3 ut sist). Vi hører ikke fra klinikken med mindre det ikke blir noe å sette inn mandag.
Hurra, det er jo en veldig fin fangst!! Et supert utgangspunkt, og enda et hinder forsert. Nå har du gjort "ditt", så nå er det bare å vente spent. Krysser alt jeg har for deg.
 
Spennende :love2
Jeg har UL i morgen og om alt ser ut som man håper så har jeg også uttak på mandag. Tenk om det går bra for oss begge samtidig :Heartpink (barn 1 for oss også)
Det hadde vært såå kjekt det. Heier virkelig på dere. Januar 2025 barn hadde vært drømmen ❤️ gleder meg til å høre hvordan det går på ultralyd i morgen.
 
HJELP. Skal egentlig sette ovitrelle I kveld. Men jeg fikk positiv eggløsningstest nå! Hva skal jeg gjøre? Skal jeg sette den og bare melde inn at jeg fikk positiv i dag?
 
Jeg skal krysse alt for deg :Heartpink
Jeg ble bare litt nysgjerrig da jeg leste du skrev "skilleveggen" og prøvde å lese litt bakover uten å finne at du har skrevet mer om det. Håper det er ok at jeg spør, hvis ikke så trekker jeg spørsmålet tilbake!:

Har du én livmor, men som tidligere har hatt skillevegg? Har du hatt vaginalt septum også?

Jeg hadde skillevegg i vagina (vaginalt septum, ikke livmor) som "røk" under samleie i tenårene og "restene" ble operert bort da jeg var ca 20. Fikk veldig lite info om dette på den tiden, men har i ettertid lest meg opp på at det er en medfødt misdannelse som også kan forårsake fertilitetsproblemer. Ingen har fortalt meg dette og få (både gyn og leger) kan fortelle meg særlig mye om dette nå når jeg spør.. har bare fått beskjed om at dette var en feilutvikling som skjedde da jeg lå i magen til min egen mor.

Så jeg er veldig nysgjerrig på alt rundt dette og fertilitet siden jeg står her i dag uten barn etter et 17år langt forhold hvor alle prøver ellers er tipp topp... Men leter jo etter svar over alt..
Jeg hadde ett bredt septum som delte livmoren i to , såkalt hjerteformet livmor bare at min skillevegg delte den i to på midten . Men mitt septum var bare inni livmoren.. Det ble oppdaget etter første ivf som ble negativt . Det var Jon hausken som fant det på ul og så tok hystroskopi for å være sikker og då var jeg på dagkirurgi på sykehuse og operere det bort . Hadde ett negativt ivf etterpå og på forsøk nr 2etter operasjonen satt spiren . Men det skal sies at jeg da også hadde scratching, assisted hacking og masse støttemedisiner.
Men hadde ikke klart det uten å operere bort skilleveggen for alt som festet seg i den nytter jo ikke, det sa hausken også.. det var helt nødvendig .
Men jeg hadde som sakt 1 forsøk først i dannmark og de merka det ikke, heller ikke Arne eller Torolf som jobbet hos hausken den fang merka det.. det er vist ikke alltid lett å se på ul.


Ved hystroskopien nå så enn det som noe hvit på skjermen , dødvev. Var ikke vondt når han klippa bort , er nok dær skilleveggen har vært festet en gang. Bår han hadde klippet bort ble det rødt og fint og en spg blodgjennomstrømning til område. Så var nok lurt.


Bare spør om du lurer på noe , svarer etter beste evne.
 
HJELP. Skal egentlig sette ovitrelle I kveld. Men jeg fikk positiv eggløsningstest nå! Hva skal jeg gjøre? Skal jeg sette den og bare melde inn at jeg fikk positiv i dag?
Skjønner at dette ble stress! Hvor mange timer før ovitrelle-tidspunktet fikk du pos el test? Jeg hadde nok satt ovitrelle uansett og meldt fra til klinikken om at du fikk positivt el test litt tidligere. Jeg har lest en del om timing av innsett og det virker å være en viss fleksibilitet rundt når en setter inn blasto (kan f eks sette in dag 5 eller 6 etter positivt el test), så da tenker jeg at noen timer skal gå fint. Det er mye viktigere med timingen når man skal ha egguttak. Håper du får beroligende svar fra klinikken ❤️
 
Skjønner at dette ble stress! Hvor mange timer før ovitrelle-tidspunktet fikk du pos el test? Jeg hadde nok satt ovitrelle uansett og meldt fra til klinikken om at du fikk positivt el test litt tidligere. Jeg har lest en del om timing av innsett og det virker å være en viss fleksibilitet rundt når en setter inn blasto (kan f eks sette in dag 5 eller 6 etter positivt el test), så da tenker jeg at noen timer skal gå fint. Det er mye viktigere med timingen når man skal ha egguttak. Håper du får beroligende svar fra klinikken ❤️
Ja, jeg satt sprøyta. Så da sender jeg de en melding i morgen. Fikk positiv kl 18 ca. Sprøyta ble satt 22.
 
Ble ikke helt som tenk… ble ett lite slag i tryne kjenner jeg, trodde jo Arne fjerna alt dødvev de fant i livmoren… Nå fik jeg melding av Hausken, han var usikker på om Arne hadde tatt nok dødvev bort og ville utføre en ny hystroskopi som ville ta lengre å tid å gå inn og da ta bort alt for han mistenkte at ikke det var tatt nok. Dette skulle de gjøre uten at jeg trengte betale en gang til . . Ble gla for det men jeg har jo spurt fra dag 1 på søskenforsøk angående denne livmoren da jeg hadde en skillevegg med første og de har ikke gjort noe før nå etter 4 forsøk. Jeg har jo mistenkt det hele tiden og spurt om det..så kjenner jeg både er oppgitt og litt lei på samme tid. Håper allikevel det blir forsøk i mai nå da..

Spurte om jeg da kunne gå rett på nytt forsøk som vi tenkte men vente på svar på det..
 
Aaarrgh jeg har spottet en del siden eggløsningen og nå kom plutselig mere friskt blod. Er dette mensen på cd 22!?!! Hvorfor skal det være kluss nå når vi skal igang med stimulering!? Har spurt klinikken om vi skal avvente til imorgen med ev oppstart stimulering, får se hva som skjer.. Nå har jeg jo bare gått på progynova i 2,5 dag. Stress!!
 
Da var UL overstått og det blir uttak på mandag! Fikk først en dårlig følelse da hun så på høyre side først og der var det kun en follikel som hadde modnet og en cyste.. Resten var altfor små. Dette er min dårlige side så jeg hadde fortsatt et håp. Heldigvis så det mye bedre ut på venstre! 6 var mellom 15-18mm, en som var veldig stor og kom til å bli overmoden og en litt stor cyste. Pluss at slimhinnen var 7,4mm.

Så nå kan jeg senke skuldrene et hakk og tørre å håpe litt. Skal fortsette på gonal-f og fyremadel tom lørdag.

Føler meg helt sykt sliten.. Men glad. (Med forbehold)
 
Back
Topp