April 2024

Dessverre avbrutt forsøk på meg denne syklusen. Eggløsning kommer ikke så skal prøve styrt syklus neste runde. Holder meg litt i kulissene her og følger dere, også håper ingen av dere blir med videre til mai :Heartred
Har oppretter en mai tråd. Blir hystroskopi på meg antakelig mandag og nytt forsøk på mens som kommer .
 
Tusen takk for at du opprettet mai tråd - veldig snilt! :Heartred
Håper de finner noe på hysteroskopien som er enkelt å fikse, slik at du har en forklaring på hvorfor dette ikke går. Krysser fingrene for deg.
Takk , blødningen har ikke komt nå. Så spørs om det blir mandag vist ikke blir det en annen dag. Typisk at den ikke kommer kår en vil ha den.
 
Endelig, tre dager på overtid, kom endelig TR! Takk gud for gode medisiner som holder den PCOS'en sånn passe i sjakk.

Da begynner jeg på sprøyter i morgen og håper på et bedre resultat denne runden. Hvis noen har erfaringer med PCOS og Fostimon-sprøyter blir jeg glad for å høre noen solskinnshistorier om hvor fantastiske egg man får ut av den medisinen :angelic: Fostimon, ganirelix og ovitrelle, samt utrogestan og fragmin etter uttak - tror jeg.
 
Hausken og dem ringte igjen i dag og foreslo plaqunil som ekstra medsin bare at det tåler ikke jeg. Men jeg får en annen av min revmatolog for å dempe immunforsvaret . Men kjekt hausken og dem er så engasjert i saken min. Men de hadde glemt medisinen jeg får av revmatologen min men likevel ett godt forslag .
Venter enda på blødning så spennende om den kommer før mandag ellers må vi utsette hystroskopien litt ..
 
Tror jeg tør å våge meg inn her nå.

Lillespøn - 34 år- UNN Tromsø -barn nr 2 - FER #6 av IVF #4. Innsett ca uke 16

Etter å ha mistet 3 ganger etter første barnet, og sist i uke 19 med diverse komplikasjoner i etterkant er jeg nå «klar» for å melde meg inn her, og prøve på nytt. Har ett embryo igjen på frys etter siste runde, så er veldig spent på om det overlever opptining eller om vi må igjennom en ny runde med uttak.
 
Med negativ test 10 dpo blir jeg med her :( siste på frys og det såg ikke så bra ut. Det er en god sjanse for at det blir avbrutt og da er det faktisk å sette strek for vår del. Jeg har brukt lang tid på å kunne si/skrive dette uten å spontant gråte, skjære grimaser og hikse :bag::crybaby2

Høsteple - 34 år - medicus - barn 1 - FER 4 av donor 1 etter 5 egne uttak - prednisolon, prolutex, meriofert 115 iu, cyclogest, klexane og albyl e.
 
Jeg havner mellom grupper. EL for forrige syklus i dag, og jeg skal ha innsett i neste syklus, så da blir innsettet rundt 8.mai. Blir det mer riktig at jeg melder meg på i mai-tråden?
 
Med negativ test 10 dpo blir jeg med her :( siste på frys og det såg ikke så bra ut. Det er en god sjanse for at det blir avbrutt og da er det faktisk å sette strek for vår del. Jeg har brukt lang tid på å kunne si/skrive dette uten å spontant gråte, skjære grimaser og hikse :bag::crybaby2

Høsteple - 34 år - medicus - barn 1 - FER 4 av donor 1 etter 5 egne uttak - prednisolon, prolutex, meriofert 115 iu, cyclogest, klexane og albyl e.
❤️❤️❤️❤️ Krysser absolut ALT
 
Uff jeg er så nervøs for denne runden altså. Det er noe annet å betale alt selv, og ikke ha noen garanti for innsett. Det har ikke vært et problem å få embryo til innsett tidligere, men bekymrer meg veldig for alt det skal bli penger ut vinduet uansett. Har i tillegg årets travleste tid på jobb nå rett for oppstart, vet ikke om det er bra eller dårlig... Prøver å puste med magen.
 
Nå nærmer det seg med stormskritt igjen! Jeg er så spent på dette forsøket og håper virkelig eggløsning kommer i slutten av denne uken her. ❤️
Spennende!! Hvilken dag pleier du å få eggløsning på? Tar du noe hormoner i forbindelse med fryseinnsett?
 
Med negativ test 10 dpo blir jeg med her :( siste på frys og det såg ikke så bra ut. Det er en god sjanse for at det blir avbrutt og da er det faktisk å sette strek for vår del. Jeg har brukt lang tid på å kunne si/skrive dette uten å spontant gråte, skjære grimaser og hikse :bag::crybaby2

Høsteple - 34 år - medicus - barn 1 - FER 4 av donor 1 etter 5 egne uttak - prednisolon, prolutex, meriofert 115 iu, cyclogest, klexane og albyl e.
Håper, håper håper, med alt jeg har, at det skal sitte for deg nå :Heartpink

Er du ikke garantert en viss kvalitet på embryo som er donert (håper det er i orden at jeg spør)? Eller hvorfor er det en god sjanse for avbrutt forsøk?
 
Håper, håper håper, med alt jeg har, at det skal sitte for deg nå :Heartpink

Er du ikke garantert en viss kvalitet på embryo som er donert (håper det er i orden at jeg spør)? Eller hvorfor er det en god sjanse for avbrutt forsøk?
Takk ❤️ i prislisten reklamerer de med topp kvalitet embryo, så tro meg, jeg har vært mange runder med medicus rundt dette. Kvalitet og vurdering av embryo er subjektivt og derfor kan man aldri garantere for kvalitet. De får slutte å reklamere med det da, sier jeg...
Det som er igjen er gradert til lavere kvalitet, så avtalen er at de ikke setter inn dersom det ikke ser bra ut etter tining (jeg tenker det er selvsagt, men tydeligvis ikke.) Dersom det blir avbrutt må de enten gi meg ett nytt embryo eller refundere deler av prisen, men det måtte donorklinikk i Finland bestemme.

Det er veldig kynisk og vi er ikke pasienter men kunder. Jeg har 0 rettigheter når de vurderer et embryo og om de velger å sette det inn. De tar seg veldig godt betalt, 160.000 kr + prisen for medisin og innsett. Det er hinsides. Våre rettigheter er svake. Jeg har blitt gravid på 9 av 12 innsett med egne egg, nå 0 av 3 innsett med "perfekte" donoregg. Altså statistisk sett skal det nesten ikke gå an. Veldig skuffende.

Det ble langt dette, men poenget her er hvor svake våre rettigheter egentlig er og hvor kynisk bransjen er.
 
Uff jeg er så nervøs for denne runden altså. Det er noe annet å betale alt selv, og ikke ha noen garanti for innsett. Det har ikke vært et problem å få embryo til innsett tidligere, men bekymrer meg veldig for alt det skal bli penger ut vinduet uansett. Har i tillegg årets travleste tid på jobb nå rett for oppstart, vet ikke om det er bra eller dårlig... Prøver å puste med magen.
❤️❤️❤️❤️ Krysser absolut ALT
Tusen takk ❤️
Der er heftig dette. Ikke lett å stå i. Usikkerheten med at man ikke er garantert noe er belastende!
Masse lykke til ❤️
 
Back
Topp