April 2024

Sender deg en stor klem:Heartpink Ikke rart at du får en reaksjon, etter alt du allerede har vært igjennom. Å gå sånn og vente på beskjed om man er alvorlig syk er jo psykisk terror.
Håper veldig at dere får en kort reise herifra og til en liten spire. Spent på dine vegne.
Tusen takk søte deg :Heartpink Ja det har vært mye. K-ordet har jeg prøvd å styre unna hele perioden. (Puttet det i bobla med det andre skumle og vonde)

Det "rare" er at jeg er optimistisk og tenker innerst inne at det vil gå på første forsøk. Naivt og unormalt til å være meg..
Det er kanskje noe med at vi på en måte "må" ha håp. Alle vi som går igjennom denne prosessen.

Takk for omtanken :Heartpink:Heartpink

Jeg satte eggløsningssprøyte i går, og om én uke fra nå av er jeg endelig ruger:love7Er middels optimistisk, men forbereder meg allerede på en ny runde med stimulering.

Hvis det ikke går nå må vi skrive ny kontrakt, og dermed ta stilling til om vi skal fortsette hos Hausken eller velge en annen klinikk. En vanskelig avgjørelse kjenner jeg. Det er vel ingen av de private klinikkene som har "bedre" åpningstider enn andre? Har stresset meg en del, det om egguttak/innsett/monitorering osv. havner på helg eller helligdager (og det er jo mange helligdager i vente fremover). Hadde vært fint med en klinikk med litt mer fleksible åpningstider.

Spent på hvordan jeg vil reagere på cycklogest. Har hatt en storm av bivirkninger, både av Fyremadel, primolut og letrozol
Så spennende :love017 Jeg er mer en middels optimistisk på dine vegne! Tenk om dette blir måneden for flere av oss!

Det er tungt, spesielt for de av dere som har gått igjennom flere mislykkede forsøk, å være positiv og ikke pessimistisk. Vi har allerede snakket om det her hjemme at det er begrenset hvor mange runder vi orker om det ikke går nå. Jeg vet at psyken min har sine begrensninger.

Megamasse lykke til :love017

Hei! Håper det er greit at jeg spør om råd her da jeg starter opp med medisiner om to uker ca.
Greia er at jeg kun har fått beskjed om å ta 137,5mg(?) av Gonal F fra cd 2-8 også 1x Fyremadel fra cd 6-8 også UL kontroll cd 9. Er det lite medisiner? Trodde jeg skulle ta noe mer.. :)

Hei! Håper det er greit at jeg spør om råd her da jeg starter opp med medisiner om to uker ca.
Greia er at jeg kun har fått beskjed om å ta 137,5mg(?) av Gonal F fra cd 2-8 også 1x Fyremadel fra cd 6-8 også UL kontroll cd 9. Er det lite medisiner? Trodde jeg skulle ta noe mer.. :)
Det du skal ta er "grunnpakken" - noe som stimulerer flere egg til å modne (gonal) og noe som forhindrer eggløsning (fyremadel). At noen tar andre medisiner i tillegg har å gjøre med spesifikke utfordringer (f eks dårlig modning av eggende, ujevn vekst, mange negative forsøk, spontanaborter mm) som gjør at behandlingen tilpasses. Så med mindre det er spesifikke funn/historikk hos deg så er det helt vanlig å ikke ta noe "ekstra". Er det første ivf? Lykke til!

Om noen av dere vet: Når man melder mens og skal begynne på medisiner dagen etter; sender de svar på dialogmeldingen om et par dager med dato for UL? (Det står bare dag 7-9 i papirene mine)

Om noen av dere vet: Når man melder mens og skal begynne på medisiner dagen etter; sender de svar på dialogmeldingen om et par dager med dato for UL? (Det står bare dag 7-9 i papirene mine)
Jeg ringer en telefonsvarer for å melde og blir ringt opp med dato for ultralyd når de har fått sjekka timeplanen :happy:

Det du skal ta er "grunnpakken" - noe som stimulerer flere egg til å modne (gonal) og noe som forhindrer eggløsning (fyremadel). At noen tar andre medisiner i tillegg har å gjøre med spesifikke utfordringer (f eks dårlig modning av eggende, ujevn vekst, mange negative forsøk, spontanaborter mm) som gjør at behandlingen tilpasses. Så med mindre det er spesifikke funn/historikk hos deg så er det helt vanlig å ikke ta noe "ekstra". Er det første ivf? Lykke til!
Tusen takk for oppklarende svar, veldig nytt for meg alt dette! Det er første runde ivf ja:happy:

Jeg ringer en telefonsvarer for å melde og blir ringt opp med dato for ultralyd når de har fått sjekka timeplanen :happy:

Takk for svar! :) Jeg ringte, men de tok den aldri (ventet i over 30min) så da skrev jeg dialogmelding på helsenorge i stedet siden jeg ikke hadde mulighet til å vente lengre. Det står at jeg skal ringe ELLER sendte melding, så håper det var innafor. Får sikkert melding ila et par dager. (OUS)

Takk for svar! :) Jeg ringte, men de tok den aldri (ventet i over 30min) så da skrev jeg dialogmelding på helsenorge i stedet siden jeg ikke hadde mulighet til å vente lengre. Det står at jeg skal ringe ELLER sendte melding, så håper det var innafor. Får sikkert melding ila et par dager. (OUS)
Ja, tipper du får svar ila en dag eller to! :happy: Man skal jo planlegge reise etc så burde jo få beskjed ganske fort

Off så kjipt å høre. Skjønner veldig godt at du føler det sånn nå. Ingen vil gå på de medisinene "for moroskyld" og det blir jo itillegg penger ut av vinduet mtp dyre medisiner. Jeg krysser alt for deg og at slimhinnen skal bli tykk nok, og at eggene blir klare asap :Heartpink ang el slim så tenker jeg jo at han kan se det akkurat som vi sjekker selv. Jeg har trua for din del uansett :smiley-bounce012 skal krysse ekstra på fredag for deg.

Selv fikk jeg en ordentlig knekk i går. Kan ikke huske sist jeg gråt sånn.. spottet i natt og i dag så TR kommer nok ila dagen og da er det første sprøytedag i morgen. Og nå som jeg endelig skal starte og burde bare være glad og letta, så kom all dritt jeg ikke har bearbeidet det siste året. Fra august og til februar så var jeg igjennom mange undersøkelser, mr/ct, biopsier og mammografi pga skumle ting de så på en mr. Jeg gikk ned 16kg i sommer uten at jeg prøvde så det satte igang mr og ct. For siden jeg nettopp hadde fått konstatert hpv og grove celleforandringer (cellene var visstnok forstadiet til kreftceller) så var legene redd for at vektnedgangen var pga kreft et annet sted (som de sa kunne skje). De fant "noe" i både bryst, lever og lunge som måtte undersøkes videre. Og inntil alt dette var avklart ble selvfølgelig ivf satt på vent. Jeg puttet bare alle vonde følelser og redsel i en boble i et forsøk på å ha fokus på at vi snart skulle igjennom første IVF-forsøk. Og glede meg over det..

Det var heldigvis ingenting skummelt noe sted og jeg ble endelig klarert i januar. Så oppdaget jeg at jeg mest sannsynlig har fått en analfistel.. (Har crohns) det føltes ut som at det ikke var en ende på kjepper ihjul, men jeg fortrengte alt litt.

Det var den bobla som sprakk i går. Bobla med alt dritt jeg egentlig ikke har overskudd til å deale med nå. Men i dag føles det lettere allerede, så jeg håper det bare var den reaksjonen jeg trengte.

Jeg er sliten, spent og veldig redd for at dette ikke vil gå. Samtidig som at jeg håper med alt jeg har..:shy:
Herregud så mange utfordringer du får. At du knakk og gråt er ikke rart. Jeg blir helt stum av beundring og får så ufattelig lyst til å fjerne all gruff for deg. Dette fortjener du ikke å hanskes med lenger, nå må du få ordentlig pause fra all annen sykdom og stress. Sender deg en varm klem.

Tusen takk for fine ord :Heartred

Blir hystroskopi forhåpentligvis mandag ( om bare blødning ette negativt forsøk bare kommer )for å sjekke livmor, for etter nok ett negativt forsøk med to gode embryo satt inn så mulig det er noe annet som gjør at de ikke fester seg. Blir spennende og se..

Back
Topp