April 2021

Takk, gode deg ❤ Hvis den ikke er for stor ved eggløsning, hvordan kan den bli til en cyste da? Herrlighet, jeg lærer stadig noe nytt i dette gamet :shy: Fy søren, jeg er skikkelig skuffa nå! Hvor stor skal follkelen være når jeg setter Ovitrelle?
Det blir på en måte aldri noen ruptur av folikkelen, så den bare fortsetter å vokse (blir til cyste) også går bare egget til grunne. Hvis jeg har forstått det riktig. Kompliserte saker dette. Jeg vet ikke hva klinikken din opererer med. Noen sier at så lenge folikkelen er over 18mm så kan Ovitrelle settes. Noen sier sett Ovitrelle ved positiv test. Noen setter Ovitrelle på en bestemt dag (før positivt test foreligger noen ganger) fordi man antar folkkkelen er stor nok og el er ønskelig kanskje til en spesiell dag for eksempel. Jeg hadde helt naturlig syklus ved innsett, og satte ikke Ovitrelle - da ble bare innsettet fem dager etter positiv test...

For å si det sånn; en syklus hadde jeg folikkel på 14mm på en mandag. Man antar at foliklene vokser 2mm i døgnet. Jeg fikk positiv test påfølgende lørdag, da antar vi at folikkelen var 24mm ved positiv test. Det hadde vært go fra St Olavs sin side det:confused005
Vet ikke om dette var mer forvirrende enn noe annet, men det er virkelig kompliserte greier:facepalm:

Det blir på en måte aldri noen ruptur av folikkelen, så den bare fortsetter å vokse (blir til cyste) også går bare egget til grunne. Hvis jeg har forstått det riktig. Kompliserte saker dette. Jeg vet ikke hva klinikken din opererer med. Noen sier at så lenge folikkelen er over 18mm så kan Ovitrelle settes. Noen sier sett Ovitrelle ved positiv test. Noen setter Ovitrelle på en bestemt dag (før positivt test foreligger noen ganger) fordi man antar folkkkelen er stor nok og el er ønskelig kanskje til en spesiell dag for eksempel. Jeg hadde helt naturlig syklus ved innsett, og satte ikke Ovitrelle - da ble bare innsettet fem dager etter positiv test...

For å si det sånn; en syklus hadde jeg folikkel på 14mm på en mandag. Man antar at foliklene vokser 2mm i døgnet. Jeg fikk positiv test påfølgende lørdag, da antar vi at folikkelen var 24mm ved positiv test. Det hadde vært go fra St Olavs sin side det:confused005
Vet ikke om dette var mer forvirrende enn noe annet, men det er virkelig kompliserte greier:facepalm:
Takk for at du deler ❤ Det er jo både logisk - og ikke :hilarious: Kjenner jeg blir litt fortvila av dette. Ikke har de sagt noe om veien videre heller :sorry:

Takk for at du deler ❤ Det er jo både logisk - og ikke :hilarious: Kjenner jeg blir litt fortvila av dette. Ikke har de sagt noe om veien videre heller :sorry:
Håper du kan få et litt bedre og utfyllende svar:sorry: Forstår i hvert fall skuffelsen! On the bright side: det virker jo i grunn ikke som du har behov for hysteroskopi, men at kroppen faktisk funker:)

Håper du kan få et litt bedre og utfyllende svar:sorry: Forstår i hvert fall skuffelsen! On the bright side: det virker jo i grunn ikke som du har behov for hysteroskopi, men at kroppen faktisk funker:)
Ja, jeg er jo veldig glad for det ❤ skuffelsen legger seg nok om litt også :sorry:

Takk, gode deg ❤ Hvis den ikke er for stor ved eggløsning, hvordan kan den bli til en cyste da? Herrlighet, jeg lærer stadig noe nytt i dette gamet :shy: Fy søren, jeg er skikkelig skuffa nå! Hvor stor skal follkelen være når jeg setter Ovitrelle?

Det er nok som andre skriver litt forskjellig hvordan det blir gjort. Jeg hadde nok også bedt om noen telefonsamtale med klinikken og fått utfyllende svar på hvordan det skal være for å få innsett :happy:

Jeg hadde follikkel på 19mm på tirsdag og satte ovitrelle onsdag. Men hvis jeg hadde hatt positiv eggløsningstest eggløsningstest på onsdag så hadde jeg ikke satt ovitrelle. Jeg har styrt syklus med femar, ikke progynova som mange har.

Det er nok som andre skriver litt forskjellig hvordan det blir gjort. Jeg hadde nok også bedt om noen telefonsamtale med klinikken og fått utfyllende svar på hvordan det skal være for å få innsett :happy:

Jeg hadde follikkel på 19mm på tirsdag og satte ovitrelle onsdag. Men hvis jeg hadde hatt positiv eggløsningstest eggløsningstest på onsdag så hadde jeg ikke satt ovitrelle. Jeg har styrt syklus med femar, ikke progynova som mange har.
Takk, det skal jeg gjøre ❤. Virker som det er veldig ulikt ja, så er veldig greit å vite konkret hva deres prosedyre er :) syns det har gått greit så langt, men nå med fryseforsøket syns jeg det har vært mye styr.

Er på syklusdag 11 i dag, og var på ultralyd i morrest, da var slimhinnen 9 mm, tilnærmet tresjiktet, og de to største foliklene var 10 mm. Ringte dette inn og fikk beskjed om at jeg skal ha innsett på onsdag neste uke. Både jeg og gynekologen min tenkte at jeg måtte komme tilbake for UL på mandag... :confused005

Jeg forstår ikke.... :smiley-ashamed005kan noen forklare hvordan dette funker? Skal jeg liksom ikke ha eggløsning???? :smiley-ashamed005

Edit: Glemte å si at dette er styrt syklus
Hvor mange dagers egg skal du sette inn? Jeg mener at jeg har hørt at egget vokser rundt 2 mm på et døgn. Da blir det 22 mm på onsdag og det er vel mulig å ha eggløsning allerede rundt 20 mm? Men ja da blir det jo bare 1 dpo.. Hmm.. Skal du sette ovitrelle?

Lykke og glede!:happy093
Slimhinnen hadde krympet og jeg starter med gonal-f ikveld! Er så letta og sliten nå! Og evig takknemlig for at jeg kan gå fra 6 doser synarela til 2 doser om dagen, kanskje jeg blir litt menneske igjen etter å ha vært hormonbombe i 3 uker:angelic:

Fikk tilbakemelding fra klinikken nå. 'Det virker som det var en follikel likevel. Dessverre har den blitt for stor, så vi kan ikke garantere at det er ordentlig forhold mere. Det er for risikabelt å legge en blastocyst opp når follikelen er 22 mm'. Jeg skjønner ingenting?! :sorry: Kan noen please forklare meg? Må Ovitrelle settes tidligere for å sikre optimale forhold? :arghh::hungover:

Men atte HÆ? Det forsto jeg fint lite av??? Follikelen SKAL jo være så stor når den slippes???

Nå ble jeg veldig skuffet og lei meg på dine vegne :( ❤ Håper du kan få noe bedre forklaring av klinikken slik at du kan falle til ro med avbrutt forsøk ❤

Lykke og glede!:happy093
Slimhinnen hadde krympet og jeg starter med gonal-f ikveld! Er så letta og sliten nå! Og evig takknemlig for at jeg kan gå fra 6 doser synarela til 2 doser om dagen, kanskje jeg blir litt menneske igjen etter å ha vært hormonbombe i 3 uker:angelic:

Åååååh HURRA :D

Men atte HÆ? Det forsto jeg fint lite av??? Follikelen SKAL jo være så stor når den slippes???

Nå ble jeg veldig skuffet og lei meg på dine vegne :( ❤ Håper du kan få noe bedre forklaring av klinikken slik at du kan falle til ro med avbrutt forsøk ❤
Takk gode du ❤ Jeg er skikkelig skuffa, litt sint og lettere forvirra :bored: men nå må vi jo bare se fremover og håpe på neste runde ❤ Eskimoen vår ligger heldigvis trygt ❤

Det var veldig leit å høre Sjof ❤ Håper at det ikke blir lenge til, og at det blir en meningsfull undersøkelse som gjør forholdende i livmora bedre! Stor styrkeklem til deg ❤

Tusen takk. Kjenner det var følsomt at de allerede gjør det fremfor å la meg prøve flere metoder slik som frk.dott.

Bare fint her! Synarela dag 13, merker ikke stort til det denne gangen heller. Gleder meg til sprøytestart til uka, da føler jeg det er ordentlig i gang :D

Så bra at du ikke kjenner særlig til bivirkningene :) SKAL DU HA NOE KONTROLL FØR SPRØYTESTART ELLER HVORDAN ER DET?

Edit: Dæven så aggressivt det ble :hilarious: Kom borti caps lock med en feiltagelse :p

Takk gode du ❤ Jeg er skikkelig skuffa, litt sint og lettere forvirra :bored: men nå må vi jo bare se fremover og håpe på neste runde ❤ Eskimoen vår ligger heldigvis trygt ❤

Du er sterk som allerede klarer å se videre ❤ Jeg er imponert over hvordan du har taklet all motgangen, for det har det virkelig vært mer enn nok av!!!! Neste gang SKAL det bli ❤

Tusen takk. Kjenner det var følsomt at de allerede gjør det fremfor å la meg prøve flere metoder slik som frk.dott.

Det forstår jeg godt. Det er veldig leit at det er så stor forskjell på fremgangsmåte, spesielt hvis man opplever at klinikken ikke prøver "hardt nok". Jeg heier på deg videre, du skal komme i mål du og ❤

Starter på Cyclogest i morgen - OH JOY! Fytti for noe graps det blir i hufsa av det :yuck: Spent på hvor emosjonelt påvirket jeg blir denne gang når jeg (forhåpentligvis) skal gå på det en laaaang stund. Sist rakk jeg bare 5 dager før det ble avbrutt og jeg var altså heeeeeelt ufyselig :oops:

Der tikket det inn melding fra legen om at stoffskiftet mitt er normalt igjen :D TSH steg nemlig til 5,25 etter hormonbehandlingen :eek: Nå er den under 2,0 igjen, klar for baby ❤

Back
Topp