April 2021

Det må jo være veldig gode verdier! :) Jeg mener at jeg tok 125 av Bemfola, men det kan hende det var lavere. Hadde ingen kontroll før dag 11 i syklusen, og da var det 4 store follikler og "en hel haug" med follikler som lå rundt 16 mm mener jeg. Hadde uttak på dag 14 og fikk da ut 16 egg totalt med 12 som var modne. Har jo også hatt totalt 6 runder med IUI, og på alle de kontrollene har jeg alltid hatt rundt 12 eggposer. I halvparten av rundene har jeg faktisk hatt to modne follikler, og den siste runden med IUI sa de at det var stor risiko for tvillinger. Dette er jo uten stimulering i det hele tatt, bare min naturlige produksjon :)

Så spennende! Kommer du fra en familie med mye tvillinger? Jeg gjør det og har alltid lurt på om jeg også slipper to egg samtidig. Det får jeg jo ikke vite nå, men skulle gjerne visst :happy:

Jeg veit at det er vanskelig å sammenligne oss når det er så stor aldersforskjell, men siden vi har samme AMH så ble jeg litt nysgjerrig likevel. Jeg er enslig og det ble feks ikke regnet som hensiktsmessig å prøve noen runder med IUI selv om resultatene mine var gode for alderen. Kvaliteten på eggene er nok såpass redusert at sjansen er større ved IVF. Har en FSH på 7 så den skal også være innafor, men det er denne alderen min som er det største hinderet
 
Stimuleringsdag 3 her, og til min overraskelse så har psyken fått seg et betydelig løft av menopur :wideyed: .. har vært tungsindig og treg i kroppen etter vi mistet i januar, så det her føles bra.
Fler som har opplevd det..?
 
Stimuleringsdag 3 her, og til min overraskelse så har psyken fått seg et betydelig løft av menopur :wideyed: .. har vært tungsindig og treg i kroppen etter vi mistet i januar, så det her føles bra.
Fler som har opplevd det..?
Ja, jeg gjorde det. Var litt usikker på om det var hormonene eller at jeg syns det var godt å gjøre noe aktivt/ komme i gang igjen, men jeg opplevde det på samme måten når jeg stod på menopur i desember.. Fikk meg en liten smell da, når jeg gikk over på progesteron, men det gikk mest utover samboeren tror jeg :hilarious:
 
Noen som vet hvorfor fostimon ikke er så vanlig ved ivf? Når vi hadde inseminasjonsforsøk fikk jeg Fostimon (75 UE eller er det IU.. UI.. husker aldri :hilarious:). Ser at noen går på den samtidig som menopur men ikke alene. Er det fordi den er svakere på noen måte?
 
Kanskje et snev av PCOS?

Nei, jeg vet egentlig ikke, men jeg har faktisk begynt å lure litt på det selv etter å ha lest om AMH-verdier, men jeg har ikke målt AMH før nå så jeg har ingen anelse om hva denne lå på da jeg var yngre.
Jeg har en syklus som ligger på 27-28 dager, og har heller ikke andre tegn på PCOS som jeg vet om, men det holder kanskje bare å ha "mange" egg?
Nei, da har du nok ikke PCOS. Det kjennetegnes bl.a ved uregelmessige sykluser og cyster på eggstokkene. Høy AMH er vel bare en «bivirkning» av PCOS tror jeg.
 
Skal du snakke med klinikken i dag? Husk å ha i bakhodet at det er bedre med en god syklus for optimale forhold, enn en halveis og ikke så bra syklus bare fordi man er utålmodig :Heartred

I dag har vært en skikkelig blåmandag, og jeg har ikke fått tid til å sette meg ned for å formulere en mail. Skal gjøre det i kveld, også sender jeg den i morgen etter jeg har tatt en EL test bare for å bekrefte at kroppen er på ville veier.

Det er litt morsomt, for jeg mener du har sagt noe lignende til meg en gang tidligere også og da var jeg IKKE klar for å høre det :hilarious: Men nå er jeg helt enig med deg :) ❤ Er det en ting jeg har lært, så er det at utålmodighet fører ingen vei. Når vi startet med IVF var jeg EKSTREMT utålmodig, men nå har jeg lært meg å vente (syns jeg) :p Vi har derfor bestemt oss for å avbryte dette forsøket, og heller prøve på nytt neste mnd. Føles litt bedre når vi tar valget selv, og at det ikke er klinikkens valg. Får høre hva de sier i morgen! Melder meg nok inn i maigruppa etter hvert ;)
 
Ja, jeg gjorde det. Var litt usikker på om det var hormonene eller at jeg syns det var godt å gjøre noe aktivt/ komme i gang igjen, men jeg opplevde det på samme måten når jeg stod på menopur i desember.. Fikk meg en liten smell da, når jeg gikk over på progesteron, men det gikk mest utover samboeren tror jeg :hilarious:

Hehe..! Det tror jeg så gjerne:bag: ser for meg samme ståa her på progesteronstøtte :wacky:
Men ja, kan være noe i det, da. Iblandet at det er fint å komme hakket videre.
 
I dag har vært en skikkelig blåmandag, og jeg har ikke fått tid til å sette meg ned for å formulere en mail. Skal gjøre det i kveld, også sender jeg den i morgen etter jeg har tatt en EL test bare for å bekrefte at kroppen er på ville veier.

Det er litt morsomt, for jeg mener du har sagt noe lignende til meg en gang tidligere også og da var jeg IKKE klar for å høre det :hilarious: Men nå er jeg helt enig med deg :) ❤ Er det en ting jeg har lært, så er det at utålmodighet fører ingen vei. Når vi startet med IVF var jeg EKSTREMT utålmodig, men nå har jeg lært meg å vente (syns jeg) :p Vi har derfor bestemt oss for å avbryte dette forsøket, og heller prøve på nytt neste mnd. Føles litt bedre når vi tar valget selv, og at det ikke er klinikkens valg. Får høre hva de sier i morgen! Melder meg nok inn i maigruppa etter hvert ;)
Høres fornuftig ut :Heartred og du er hjertelig velkommen i mai gruppa!
 
Så spennende! Kommer du fra en familie med mye tvillinger? Jeg gjør det og har alltid lurt på om jeg også slipper to egg samtidig. Det får jeg jo ikke vite nå, men skulle gjerne visst :happy:

Jeg veit at det er vanskelig å sammenligne oss når det er så stor aldersforskjell, men siden vi har samme AMH så ble jeg litt nysgjerrig likevel. Jeg er enslig og det ble feks ikke regnet som hensiktsmessig å prøve noen runder med IUI selv om resultatene mine var gode for alderen. Kvaliteten på eggene er nok såpass redusert at sjansen er større ved IVF. Har en FSH på 7 så den skal også være innafor, men det er denne alderen min som er det største hinderet

Absolutt ikke en eneste tvilling å spore i hele slektstreet mitt :hilarious: Så det er noe kroppen har funnet på selv. Jeg ble gravid en av de gangene jeg hadde to modne egg, men det ble bare 1 baby :)

Klart det er interessant å sammenligne! :) Vet ikke min FSH, bare at den er normal. Jeg tror det er lurt av deg å gå rett på IVF og ikke IUI. Det er veldig lav suksessrate for IUI versus IVF. Min klinikk har et av de beste resultatene i Norge, og suksessraten deres er 28%. De tilbyr kun IUI til "unge", og jeg var 24 første gang. Med IVF er det ca 50%. Så med tanke på alder, penger og sannsynlighet for graviditet så er IVF helt klart best i mange tilfeller. Førstemann ble til på tredje og siste runde med IUI før de ville ha meg over på IVF. Nå prøver vi på søsken, og har jo nå opplevd at alle 3 rundene med IUI ble mislykket. Så IUI er lunefullt, og ikke alltid det beste :)
 
Stimuleringsdag 3 her, og til min overraskelse så har psyken fått seg et betydelig løft av menopur :wideyed: .. har vært tungsindig og treg i kroppen etter vi mistet i januar, så det her føles bra.
Fler som har opplevd det..?

Så bra da! Her skal man være glad for alle oppturer tenker jeg :D Vær obs på at det er tøft å gå på progesteron. Som veldig heftig PMS :banghead:
 
Hvordan har det gått med dere som skulle ha kontroll i dag? ❤
 
Så bra da! Her skal man være glad for alle oppturer tenker jeg :D Vær obs på at det er tøft å gå på progesteron. Som veldig heftig PMS :banghead:

Jeg har gått på progesteron nå, merker ingenting. Føler meg litt heldig når jeg leser her. Hehe...
Samboer mener jeg er i bedre humør enn på lenge etter jeg begynte med alt av hormoner
 
Jeg har gått på progesteron nå, merker ingenting. Føler meg litt heldig når jeg leser her. Hehe...
Samboer mener jeg er i bedre humør enn på lenge etter jeg begynte med alt av hormoner
Så bra! Det er nok litt ulikt hvordan man reagerer.. her kommer hormonella frem på progesteron hvertfall, men det er jo greit å være klar over det og advare de nærmeste :hilarious:
 
I dag har vært en skikkelig blåmandag, og jeg har ikke fått tid til å sette meg ned for å formulere en mail. Skal gjøre det i kveld, også sender jeg den i morgen etter jeg har tatt en EL test bare for å bekrefte at kroppen er på ville veier.

Det er litt morsomt, for jeg mener du har sagt noe lignende til meg en gang tidligere også og da var jeg IKKE klar for å høre det :hilarious: Men nå er jeg helt enig med deg :) ❤ Er det en ting jeg har lært, så er det at utålmodighet fører ingen vei. Når vi startet med IVF var jeg EKSTREMT utålmodig, men nå har jeg lært meg å vente (syns jeg) :p Vi har derfor bestemt oss for å avbryte dette forsøket, og heller prøve på nytt neste mnd. Føles litt bedre når vi tar valget selv, og at det ikke er klinikkens valg. Får høre hva de sier i morgen! Melder meg nok inn i maigruppa etter hvert ;)
Så leit at det blir nok et avbrutt forsøk på deg også ❤ Har troen på at det kommer til å ordne seg når kroppen din kommer seg etter det verste hormonsjokket ❤
 
I dag har vært en skikkelig blåmandag, og jeg har ikke fått tid til å sette meg ned for å formulere en mail. Skal gjøre det i kveld, også sender jeg den i morgen etter jeg har tatt en EL test bare for å bekrefte at kroppen er på ville veier.

Det er litt morsomt, for jeg mener du har sagt noe lignende til meg en gang tidligere også og da var jeg IKKE klar for å høre det :hilarious: Men nå er jeg helt enig med deg :) ❤ Er det en ting jeg har lært, så er det at utålmodighet fører ingen vei. Når vi startet med IVF var jeg EKSTREMT utålmodig, men nå har jeg lært meg å vente (syns jeg) :p Vi har derfor bestemt oss for å avbryte dette forsøket, og heller prøve på nytt neste mnd. Føles litt bedre når vi tar valget selv, og at det ikke er klinikkens valg. Får høre hva de sier i morgen! Melder meg nok inn i maigruppa etter hvert ;)
Det var leit kjære deg, men skjønner at dere tenker sånn. Vil jo ha en kropp som er klar for egget. Skal følge deg i mai gruppen ❤️❤️
 
Så leit at det blir nok et avbrutt forsøk på deg også ❤ Har troen på at det kommer til å ordne seg når kroppen din kommer seg etter det verste hormonsjokket ❤

Ja... Jeg tror jeg innerst inne skjønte det etter den ultralyden. Jeg er lei meg, men aller mest frustrert egentlig. Jeg er ikke vant med at kroppen oppfører seg rart. Jeg vil tippe at neste syklus er så godt som normal, så vi får heller satse alt da ❤
 
Ja... Jeg tror jeg innerst inne skjønte det etter den ultralyden. Jeg er lei meg, men aller mest frustrert egentlig. Jeg er ikke vant med at kroppen oppfører seg rart. Jeg vil tippe at neste syklus er så godt som normal, så vi får heller satse alt da ❤
Nei, samme her! Hva gjør alle disse hormonene med oss, lurer jeg på :rolleyes:.. Håper du er tilbake i normal syklus i mai! ❤
 
Back
Topp