16dpo (eller 4+0)
Tør ikke å gå bort fra dpo ennå..:oops:
Føler meg svimmel, akkurat som om jeg er kraftig dehydrert. Litt tung i hodet men ikke akkurat hodepine.
Drikker mye vann. Litt metallsmak i munnen.
Fortsatt ømme pupper (mer ømme nippler enn hele brystet om jeg får si det sånn)
Kaffen er drikkbar.o_O Men drikker bare en halv kopp svart kaffe for å minke mengden koffein.
Sjefen har gitt meg isolasjons-fri fra jobb fram til jeg kan jobbe hjemmefra. (Her i UK skal gravide isolere seg)
Legen hat bestilt blodprøve til meg for tirsdag neste uke før å sjekke stoffskiftet og HCG. Telefon-konsultasjon i går og igjen neste torsdag.
Jeg hørte at han synes jeg var teit som tester så tidlig.
Han skulle bare sett hva vi her inne på forumet holder på med :hilarious: han hadde rullet øynene ut av hodet :hilarious:

Gårkvelds 25 mm test så like sterk ut som kvelden før. Kanskje minimalt sterkere.. Men sterkere enn om morgenen i går. (Så hadde sikkert med fargestoffet å gjøre ja)
Øverst: kveld 15. April. Midten: morgenen 16 april. Nederst: kveld 16. April.
Vis vedlegget 323509
Blir å ta en ny av disse hver kveld for å måle progresjonen på streken og for å ha kontroll.

Men heldigvis var first response bedre i morges. Streken viste seg før 1 minutt hadde gått, ble sterkere men måtte vente en times tid før jeg tok bilde siden gårsdagens hadde tørka
Vis vedlegget 323510
Er så letta over at det er tydelig økning.
Her er økning fra 15. April til i dag:
Vis vedlegget 323511
Kjenner at nervene virkelig er der nå. Er konstant nervøs. Sjekker etter blødning oftere enn jeg går på do!
IKM var enten den 15., i går eller i dag.
I mårra er dagen jeg starta å spotte i forrige PP.
Innen den 19. i forrige PP visste jeg at jeg hadde mista.
Så jeg må komme over de dagene.
Men om det hadde vært fare for å starte å miste i mårra så håper jeg at streken i dag ikke hadde vært sterkere enn gårsdagens?
Streken er snart like sterk som teststreken og det har vært en milepæl for meg.:Heartred
Om den er sterkere igjen i mårra tidlig så tror jeg at jeg begir meg ut på en ny digital. :nailbiting:
Om den digitale er positiv så melder jeg meg inn i Desembergruppa! :Heartred

Er det flere enn meg som er/har vært like paranoide? Sjekker etter blod flere ganger om dagen?
Kjenner meg nesten konstant nervøs, som om jeg skal gå ut på en scene og synge foran 2000 mennesker.
HAR så lyst til at denne skal sitte.
Har allerede sterkere test enn forrige PP og kjenner at håpet sniker seg innpå..
Dette er spennende!
Jeg sjekker også flere ganger om dagen. Er kjemperedd for å miste igjen. Har mine "symbolske" milepæler jeg må gjennom. Den ene er 4+3 og den andre er 5+2.. Jeg føler meg ikke det minste trygg før jeg kommer dit i det minste.

Økningen din er i alle fall kjempefint, krysser alt!

Dette er spennende!
Jeg sjekker også flere ganger om dagen. Er kjemperedd for å miste igjen. Har mine "symbolske" milepæler jeg må gjennom. Den ene er 4+3 og den andre er 5+2.. Jeg føler meg ikke det minste trygg før jeg kommer dit i det minste.

Økningen din er i alle fall kjempefint, krysser alt!
Tenkte faktisk på deg pga det du har skrevet i dagboka di, at kanskje du også sjekket nå og da.
Kjenner du noen ganger et par skarpe stikk i livmora og så går det over? Det er da jeg tenker "glipper det nå...?" Osv.
Men samtidig har jeg lest at stikninger er ekstremt normalt i tidlig svangerskap. Men blir så paranoid :rolleyes:
Når er du 4+3?

Tenkte faktisk på deg pga det du har skrevet i dagboka di, at kanskje du også sjekket nå og da.
Kjenner du noen ganger et par skarpe stikk i livmora og så går det over? Det er da jeg tenker "glipper det nå...?" Osv.
Men samtidig har jeg lest at stikninger er ekstremt normalt i tidlig svangerskap. Men blir så paranoid :rolleyes:
Når er du 4+3?
Ja, jeg er spesielt stressa for murringer i korsrygg, siden jeg hadde store smerter i korsryggen ved SA. Jeg har ikke vondt nå, men lett ubehag. Stressa likevel...
Ellers er vel stikk og murringer og ubehag i underliv, korsrygg, lysker osv. en del av gamet. Det skal visstnok bli plass til ganske mange liter væske og ganske mye baby der etterhvert. Det er det ikke nå. :P

Er 4+3 på søndag, det er ikke så lenge til (selv om det kjennes som to uker..).

Ja, jeg er spesielt stressa for murringer i korsrygg, siden jeg hadde store smerter i korsryggen ved SA. Jeg har ikke vondt nå, men lett ubehag. Stressa likevel...
Ellers er vel stikk og murringer og ubehag i underliv, korsrygg, lysker osv. en del av gamet. Det skal visstnok bli plass til ganske mange liter væske og ganske mye baby der etterhvert. Det er det ikke nå. :p

Er 4+3 på søndag, det er ikke så lenge til (selv om det kjennes som to uker..).
Hehe ja det er mye som skal endres der nede. Det må jo kjennes at det jobbes.
Søndag! Samme dag som meg. Håper vi begge får en fin start på neste uke da. :)
Jeg går og kikker å testene hver gang jeg er på do for å roe nervene også :rolleyes:
Har du testet mer eller har du stoppet?

Hehe ja det er mye som skal endres der nede. Det må jo kjennes at det jobbes.
Søndag! Samme dag som meg. Håper vi begge får en fin start på neste uke da. :)
Jeg går og kikker å testene hver gang jeg er på do for å roe nervene også :rolleyes:
Har du testet mer eller har du stoppet?
Jeg gjør det samme. :P Drar ut skuffen og studerer siste test. Og gjerne endringene mellom tidligere tester og siste.

Har ikke testet i dag, vet ikke om jeg skal heller. Men tok en digital i går, for å se om det var endring fra mandag. 1-2 på mandag (3+4) og 2-3 i går, torsdag (4+0), det kan ikke sies å være annet enn å være fin stigning. Tenke å ta ny digital 5+0 for å se om jeg får 3+.
Har brukt CB Rask deteksjon (25 mlu) til nå, og de er så dyre å kjøpe hvis det "bare" er for å sammenligne. Har til vanlig kjøpt i Sverige, men det er ikke verdt to uker karantene og fare for å miste både sykepenger og dagpenger for å spare de få kronene. :P

Ser mest på testene for å si til meg selv at "det er faktisk sant!". Og jeg må avgjort på TUL i uke 6, for jeg må vite at det faktisk skjer noe der inne. :P

Dette er jo kjempe stigning!!❤ hurraa:woot:

Jeg gjør det samme. :p Drar ut skuffen og studerer siste test. Og gjerne endringene mellom tidligere tester og siste.

Har ikke testet i dag, vet ikke om jeg skal heller. Men tok en digital i går, for å se om det var endring fra mandag. 1-2 på mandag (3+4) og 2-3 i går, torsdag (4+0), det kan ikke sies å være annet enn å være fin stigning. Tenke å ta ny digital 5+0 for å se om jeg får 3+.
Har brukt CB Rask deteksjon (25 mlu) til nå, og de er så dyre å kjøpe hvis det "bare" er for å sammenligne. Har til vanlig kjøpt i Sverige, men det er ikke verdt to uker karantene og fare for å miste både sykepenger og dagpenger for å spare de få kronene. :p

Ser mest på testene for å si til meg selv at "det er faktisk sant!". Og jeg må avgjort på TUL i uke 6, for jeg må vite at det faktisk skjer noe der inne. :p
Det er absolutt en bra stigning å komme på til 2-3 på digital allerede på 4+0! Jeg ville også ventet il uke 5 for å se etter 3+.
Hehe så bra det ikke er bare jeg som ser på testene om igjen :p

Nei absolutt ikke verdt Sverige tur og karantene.
Der føler jeg meg heldig med å bo i UK fordi jeg kan få ganske rask levering fra Amazon. Bestilte nye digital tester i går og de kommer i posten i dag.
Bestilte også et par first response til. Har bare 2 igjen nå og jeg vil bare... være sikker på framtidig økning.

Let opp paranoid i ordboka så finner du bilde av meg ned siden av :hilarious:
Wow tul allerede uke 6. Så spennende! Har du bestilt?
Jeg tviler på at jeg får det her.. var jo så vidt at jeg får blodprøve! Er spent på hvilken oppfølging jeg kommer til å få her. Vil ha tul senest uke 8.

Det er absolutt en bra stigning å komme på til 2-3 på digital allerede på 4+0! Jeg ville også ventet il uke 5 for å se etter 3+.
Hehe så bra det ikke er bare jeg som ser på testene om igjen :p

Nei absolutt ikke verdt Sverige tur og karantene.
Der føler jeg meg heldig med å bo i UK fordi jeg kan få ganske rask levering fra Amazon. Bestilte nye digital tester i går og de kommer i posten i dag.
Bestilte også et par first response til. Har bare 2 igjen nå og jeg vil bare... være sikker på framtidig økning.

Let opp paranoid i ordboka så finner du bilde av meg ned siden av :hilarious:
Wow tul allerede uke 6. Så spennende! Har du bestilt?
Jeg tviler på at jeg får det her.. var jo så vidt at jeg får blodprøve! Er spent på hvilken oppfølging jeg kommer til å få her. Vil ha tul senest uke 8.
Ja, jeg kunne sikkert bestilt på noen av nettsidene, de har vanligvis rask levering. Men, jeg gidder ikke. Det får være.

Jeg har ikke bestilt enda, venter til mandag 27. april tenker jeg. Litt kinkig uke det egentlig. Fredag 1. mai er jo alt stengt i Norge, og 4. mai vil jeg ikke ha (ett år siden pappa døde da, og tenk om fosteret er dødt? Kan ikke få den beskjeden den dagen!). Så det er jo mulig at jeg enten bestiller tidligere, eller får tul litt senere. Vi får se. :)
Jeg har legetime på mandag, og tenkte å si det til henne da. Blir vel telefontime tenker jeg, så da er det ingen muligheter for ev. blodprøver eller noe sånt. Men det er jo heller ikke nødvendig når testene er så tydelige.

Hva er vanlig svangerskapsoppfølging i UK?

Ja, jeg kunne sikkert bestilt på noen av nettsidene, de har vanligvis rask levering. Men, jeg gidder ikke. Det får være.

Jeg har ikke bestilt enda, venter til mandag 27. april tenker jeg. Litt kinkig uke det egentlig. Fredag 1. mai er jo alt stengt i Norge, og 4. mai vil jeg ikke ha (ett år siden pappa døde da, og tenk om fosteret er dødt? Kan ikke få den beskjeden den dagen!). Så det er jo mulig at jeg enten bestiller tidligere, eller får tul litt senere. Vi får se. :)
Jeg har legetime på mandag, og tenkte å si det til henne da. Blir vel telefontime tenker jeg, så da er det ingen muligheter for ev. blodprøver eller noe sånt. Men det er jo heller ikke nødvendig når testene er så tydelige.

Hva er vanlig svangerskapsoppfølging i UK?
Jeg skjønner godt at du ikke vil ha noen dårlige nyheter på en sånn dag. :Heartred
Jeg skjønner akkurat hva du føler. Pappa døde for 7 år siden den 23. Mars (kjennes ut som bare et par år siden), og samme mnd fikk jeg vite at jeg ikke får dra hjem til Norge på en stund (avlyst 2 flyreiser allerede), og i tillegg hadde jeg kjemisk den 19 så det ble litt for mye negative følelser på én gang.

Mulig det blir telefontime ja men du kan jo insistere på blodprøve for å sjekke at alt er bra med deg iallefall? Om du vil ha det mener jeg.

Ok så.. jeg tror jeg sender en link fordi de har ganske tett oppfølging vanligvis her virker det som. Men nå vet jeg ikke hvordan det er i Norge :p
https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/antenatal-appointment-schedule/

De har markert hver oppfølging så man trenger ikke å lese gjennom alt men overskriftene viser når man vanligvis har timer etc.
Spent på om de holder seg til det der når corona herjer rundt. Er ganske ille her til lands. Vi er på 6. Plass i verden av verste tilfeller. Dør mellom 700-1000 mennesker her daglig siste uka. Men Storbritannia er ganske stort også så..

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha noen dårlige nyheter på en sånn dag. :Heartred
Jeg skjønner akkurat hva du føler. Pappa døde for 7 år siden den 23. Mars (kjennes ut som bare et par år siden), og samme mnd fikk jeg vite at jeg ikke får dra hjem til Norge på en stund (avlyst 2 flyreiser allerede), og i tillegg hadde jeg kjemisk den 19 så det ble litt for mye negative følelser på én gang.

Mulig det blir telefontime ja men du kan jo insistere på blodprøve for å sjekke at alt er bra med deg iallefall? Om du vil ha det mener jeg.

Ok så.. jeg tror jeg sender en link fordi de har ganske tett oppfølging vanligvis her virker det som. Men nå vet jeg ikke hvordan det er i Norge :p
https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/antenatal-appointment-schedule/

De har markert hver oppfølging så man trenger ikke å lese gjennom alt men overskriftene viser når man vanligvis har timer etc.
Spent på om de holder seg til det der når corona herjer rundt. Er ganske ille her til lands. Vi er på 6. Plass i verden av verste tilfeller. Dør mellom 700-1000 mennesker her daglig siste uka. Men Storbritannia er ganske stort også så..
Det er helt sjukt hvor for tiden går, tenk at vi har vært snart et år uten pappa. Nei, må tenke på noe annet. Har videochat om 8 minutter, kan ikke ha grinefjes da. :rolleyes:

Virker som ganske tett oppfølging ja. For å være ærlig aner jeg ikke hvordan det egentlig foregår i Norge. :P Har ikke orket eller hatt behov for å finne den informasjonen enda, men jeg finner den vel tidsnok.
Det kan vel hende at de må fire på noe ja, det har ikke akkurat gått bra med UK til nå mtp. Corona. Blir veldig spennende å se hvordan det går i Norge nå. Jeg er ikke spesielt bekymret for åpning av skoler og barnehage, men er redd for at det gjør at folk slapper mer av og blir uforsiktige. Så på det lokale kjøpesenteret forrige lørdag at det var tjåkfullt. Parkeringshuset var nesten helt fullt, og folk hadde med seg unger og det som var.

Det er helt sjukt hvor for tiden går, tenk at vi har vært snart et år uten pappa. Nei, må tenke på noe annet. Har videochat om 8 minutter, kan ikke ha grinefjes da. :rolleyes:

Virker som ganske tett oppfølging ja. For å være ærlig aner jeg ikke hvordan det egentlig foregår i Norge. :p Har ikke orket eller hatt behov for å finne den informasjonen enda, men jeg finner den vel tidsnok.
Det kan vel hende at de må fire på noe ja, det har ikke akkurat gått bra med UK til nå mtp. Corona. Blir veldig spennende å se hvordan det går i Norge nå. Jeg er ikke spesielt bekymret for åpning av skoler og barnehage, men er redd for at det gjør at folk slapper mer av og blir uforsiktige. Så på det lokale kjøpesenteret forrige lørdag at det var tjåkfullt. Parkeringshuset var nesten helt fullt, og folk hadde med seg unger og det som var.

Det du skriver der tenker jeg litt også.. Coronaviruset er heldigvis ikke så farlig for de fleste av oss, men er "spent" på hvordan det blir et par uker gjenåpning. Jeg tror de kan stenge ned bhager og skoler igjen dersom det blir en oppblomstring av utbrudd igjen (noe som egentlig er å forvente, for å holde tilbake 5.-10 + vgs tror jeg ikke vil hjelpe så fryktelig mye).

Det du skriver der tenker jeg litt også.. Coronaviruset er heldigvis ikke så farlig for de fleste av oss, men er "spent" på hvordan det blir et par uker gjenåpning. Jeg tror de kan stenge ned bhager og skoler igjen dersom det blir en oppblomstring av utbrudd igjen (noe som egentlig er å forvente, for å holde tilbake 5.-10 + vgs tror jeg ikke vil hjelpe så fryktelig mye).
Jeg forholder meg rolig i båten når det gjelder ev. oppblomstring av smitte i skole og barnehage. Til nå har de vel ikke funnet noen særlig oppblomstring av smitte der i andre land. Som arbeidstaker venter jeg på at noen skal si "hopp" og så hopper jeg (det har de jo egentlig gjort, jeg skal delvis tilbake til jobben til uka). Danmark ligger noen uker foran oss, jeg regner med at norske myndigheter følger nøye med der.

Virker som ganske tett oppfølging ja. For å være ærlig aner jeg ikke hvordan det egentlig foregår i Norge. :p Har ikke orket eller hatt behov for å finne den informasjonen enda, men jeg finner den vel tidsnok.

Ja jeg er spent på hvordan det kommer til gå i Norge. Frisørsalonger og lignende salonger åpner også snart.
Tror folk kommer til å tenke at ting er normalt igjen for fort og så plutselig kommer en ny bølge.

Man bør fortsette med 1-2 meter avstand overalt og hyppig rengjøring i lang tid framover synes jeg om det skal ha noen innvirkning. Skjønner at butikker og bedrifter må åpne igjen sånn at ikke alle går konkurs, men skoler....? Er det nødvendig?

Her har de forlenget lockdown i 3 uker til. Men vi starta for bare 3.5 uke siden (alt for sent ute)
Forskjellen er at her er det alt for høye tall daglig ennå, Norge har minket ekstremt, noe som er bra.
Men synes fortsatt Norge skal ha karantene for ALLE som kommer inn til landet.

Ja jeg er spent på hvordan det kommer til gå i Norge. Frisørsalonger og lignende salonger åpner også snart.
Tror folk kommer til å tenke at ting er normalt igjen for fort og så plutselig kommer en ny bølge.

Man bør fortsette med 1-2 meter avstand overalt og hyppig rengjøring i lang tid framover synes jeg om det skal ha noen innvirkning. Skjønner at butikker og bedrifter må åpne igjen sånn at ikke alle går konkurs, men skoler....? Er det nødvendig?

Her har de forlenget lockdown i 3 uker til. Men vi starta for bare 3.5 uke siden (alt for sent ute)
Forskjellen er at her er det alt for høye tall daglig ennå, Norge har minket ekstremt, noe som er bra.
Jeg håper psykologen min kan ta i mot klienter på kontoret sitt. Telefontimer er ok, men jeg liker ansikt til ansikt bedre. Vi er jo bare to der, og hun kan overholde regler om avstand osv.

Jeg tror Norge har karantene for alle som har vært utenfor grensene, uten at jeg har satt meg voldsomt godt inn i det. Alle disse svenskehandlerne har fått pålegg om karantene, for eksempel.

Jeg håper psykologen min kan ta i mot klienter på kontoret sitt. Telefontimer er ok, men jeg liker ansikt til ansikt bedre. Vi er jo bare to der, og hun kan overholde regler om avstand osv.

Jeg tror Norge har karantene for alle som har vært utenfor grensene, uten at jeg har satt meg voldsomt godt inn i det. Alle disse svenskehandlerne har fått pålegg om karantene, for eksempel.
Det er jo lettere å holde avstand hos de ja, så håper det blir en kontor time :)

Ja vet Norge har karantene nå, men vil at de skal fortsette med det.
Bare fordi et land har fått kontroll på viruset så er det viktig at de kle slipper folk inn i landet og får det ut av kontroll igjen. Var jo sånn det startet.
Synes de skal fortsette med karantene regelen i iallefall et par mnd til.

Jeg forholder meg rolig i båten når det gjelder ev. oppblomstring av smitte i skole og barnehage. Til nå har de vel ikke funnet noen særlig oppblomstring av smitte der i andre land. Som arbeidstaker venter jeg på at noen skal si "hopp" og så hopper jeg (det har de jo egentlig gjort, jeg skal delvis tilbake til jobben til uka). Danmark ligger noen uker foran oss, jeg regner med at norske myndigheter følger nøye med der.

Det er lurt å forholde seg rolig til det, men være forberedt på at det kan bli flere smittetilfeller. Det er viktig å ikke krisemaksimere selvfølgelig, men samtidig fortsette å være flink til å vaske hender, ikke nødvendigvis kline med alle man ser osv ;)

Er enig i det meste du skriver der. Har full forståelse for at samfunnet må åpne igjen og at ting må sakte, men sikkert normaliseres, samtidig er det viktig å ikke tenke at det er over og glemme alle de bra tingene som har kommet ut av det (fokus på håndvask - her tror jeg fryktelig mange synder mye, flinkere til å gjøre ting hjemme og ikke nødvendigvis måtte benytte Leos lekeland, badeland og andre trange steder med fullt av unger).
Grunnen til at de åpner skoler og bhager er trolig for at foreldrene skal kunne gå på jobb der det er mulig. Det vil ikke være mulig for disse bedriftene å gjenoppta business uten ansatte og ansatte kan ikke være på jobb dersom de må være hjemme med barna. Så ser jo den, samtidig så kan det virke litt feil å åpne for de minste barna som man ser på som mer skjøre enn eldre barn. Dette er kun min mening og jeg tror at i slike tilfeller er det tusenvis av ulike meninger hvor det er mye fornuftig i alle synspunkter.

Er enig i det meste du skriver der. Har full forståelse for at samfunnet må åpne igjen og at ting må sakte, men sikkert normaliseres, samtidig er det viktig å ikke tenke at det er over og glemme alle de bra tingene som har kommet ut av det (fokus på håndvask - her tror jeg fryktelig mange synder mye, flinkere til å gjøre ting hjemme og ikke nødvendigvis måtte benytte Leos lekeland, badeland og andre trange steder med fullt av unger).
Grunnen til at de åpner skoler og bhager er trolig for at foreldrene skal kunne gå på jobb der det er mulig. Det vil ikke være mulig for disse bedriftene å gjenoppta business uten ansatte og ansatte kan ikke være på jobb dersom de må være hjemme med barna. Så ser jo den, samtidig så kan det virke litt feil å åpne for de minste barna som man ser på som mer skjøre enn eldre barn. Dette er kun min mening og jeg tror at i slike tilfeller er det tusenvis av ulike meninger hvor det er mye fornuftig i alle synspunkter.
Grunnene til at de velger å åpne skole og bhg nå er vel mange og sammensatte, og handler vel både om økonomi, sosialt liv, læring, generell folkehelse, produksjon osv.

Når det gjelder hjemmeskole sitter jeg på "første rad" og ser hvordan mange elever reagerer på det. Noen blomstrer virkelig, og produserer godt og mye utenfor klasserommet. Andre "forsvinner", mister strukturen og produserer lite. Mange i den sistnevnte kategorien har hos oss fått tilbud om skoleplass uansett, rett og slett fordi de mister så mye. Og så kommer det sosiale i tillegg. Mange uttrykker at de savner skolen, savner medelever og savner de voksne som er der. Men vi må jo alle sammen forholde oss til de til enhver tid gjeldende retningslinjer og bestemmelser, så enn så lenge har den store majoriteten fortsatt hjemmeskole. Jeg jobber på 7. trinn, og håper vi får anledning til å avslutte med elevene før vi sender dem videre. Bare det å skulle forberede dem til ungdomsskolen er jo en utfordring nå. Det meste er mye enklere når vi er sammen. :)

Men når det er sagt velger jeg å lytte til myndighetene og følge de råd som de gir. Hele denne situasjonen er ny og usikker for alle. Når regjeringen sier "vi planlegger åpning, retningslinjer kommer" så velger jeg å vente på retningslinjene før jeg reagerer. Vi trenger ikke ymse småbarnsforeldre, bloggere og kjendiser til å uttale seg basert på "personlige meninger" nå, det skaper bare frykt. Vi trenger tydelige ledere som staker ut kursen, og så må vi følge den.

Back
Topp