Er enig i det meste du skriver der. Har full forståelse for at samfunnet må åpne igjen og at ting må sakte, men sikkert normaliseres, samtidig er det viktig å ikke tenke at det er over og glemme alle de bra tingene som har kommet ut av det (fokus på håndvask - her tror jeg fryktelig mange synder mye, flinkere til å gjøre ting hjemme og ikke nødvendigvis måtte benytte Leos lekeland, badeland og andre trange steder med fullt av unger).
Grunnen til at de åpner skoler og bhager er trolig for at foreldrene skal kunne gå på jobb der det er mulig. Det vil ikke være mulig for disse bedriftene å gjenoppta business uten ansatte og ansatte kan ikke være på jobb dersom de må være hjemme med barna. Så ser jo den, samtidig så kan det virke litt feil å åpne for de minste barna som man ser på som mer skjøre enn eldre barn. Dette er kun min mening og jeg tror at i slike tilfeller er det tusenvis av ulike meninger hvor det er mye fornuftig i alle synspunkter.
Ja så klart, foreldrene må få dra tilbake på jobb. Så ser den... det har vært stengt i Norge lenge nå.
Om folk er flinke til. holde avstand, rengjøring, fortsetter å isolere seg om man får symptomer osv, og ikke går helt tilbake til normalen med en gang, så kan det faktisk hende at det går bra.

Grunnene til at de velger å åpne skole og bhg nå er vel mange og sammensatte, og handler vel både om økonomi, sosialt liv, læring, generell folkehelse, produksjon osv.

Når det gjelder hjemmeskole sitter jeg på "første rad" og ser hvordan mange elever reagerer på det. Noen blomstrer virkelig, og produserer godt og mye utenfor klasserommet. Andre "forsvinner", mister strukturen og produserer lite. Mange i den sistnevnte kategorien har hos oss fått tilbud om skoleplass uansett, rett og slett fordi de mister så mye. Og så kommer det sosiale i tillegg. Mange uttrykker at de savner skolen, savner medelever og savner de voksne som er der. Men vi må jo alle sammen forholde oss til de til enhver tid gjeldende retningslinjer og bestemmelser, så enn så lenge har den store majoriteten fortsatt hjemmeskole. Jeg jobber på 7. trinn, og håper vi får anledning til å avslutte med elevene før vi sender dem videre. Bare det å skulle forberede dem til ungdomsskolen er jo en utfordring nå. Det meste er mye enklere når vi er sammen. :)

Men når det er sagt velger jeg å lytte til myndighetene og følge de råd som de gir. Hele denne situasjonen er ny og usikker for alle. Når regjeringen sier "vi planlegger åpning, retningslinjer kommer" så velger jeg å vente på retningslinjene før jeg reagerer. Vi trenger ikke ymse småbarnsforeldre, bloggere og kjendiser til å uttale seg basert på "personlige meninger" nå, det skaper bare frykt. Vi trenger tydelige ledere som staker ut kursen, og så må vi følge den.

Enig i det. Absolutt! Vi har jo selv fire barn med hjemmeskole hjemme, fra 1. - 6. klasse, og det er veldig variert hvordan de er nå under hjemmeskolen. Noen av de er superflinke til å jobbe og gjør mye, lærer mye. Mens en av de har falt helt av lasset og må følges opp ekstra. Så det er stor variasjon ja. Og som du sier, så er det veldig sammensatt det å skulle stenge ned eller åpne opp. Det blir spennende å høre hva de kommer til å gjøre når de åpner opp om litt over en uke - det er vel mandag de offentliggjør det?

Ja så klart, foreldrene må få dra tilbake på jobb. Så ser den... det har vært stengt i Norge lenge nå. Om folk er flinke til. holde avstand, rengjøring, fortsetter å isolere seg om man får symptomer osv, og ikke går helt tilbake til normalen med en gang, så kan det faktisk hende at det går bra.

Det tenker jeg også :)

Enig i det. Absolutt! Vi har jo selv fire barn med hjemmeskole hjemme, fra 1. - 6. klasse, og det er veldig variert hvordan de er nå under hjemmeskolen. Noen av de er superflinke til å jobbe og gjør mye, lærer mye. Mens en av de har falt helt av lasset og må følges opp ekstra. Så det er stor variasjon ja. Og som du sier, så er det veldig sammensatt det å skulle stenge ned eller åpne opp. Det blir spennende å høre hva de kommer til å gjøre når de åpner opp om litt over en uke - det er vel mandag de offentliggjør det?
Jeg tror de kommer med en veileder på mandag, ja. Vi får detaljert informasjon til oss på tirsdag etter at den har vært gjennomgått av rektorene i kommunen. :)

17dpo (4+1)
I dag kom endelig den positive digitale!
20200418_071124.jpg

Så nå er endelig den milepælen nådd!
Åh så nervøs jeg var.
Og samboeren visste at jeg drev og tok den testen også så han lå og venta på å høre resultatet. :hilarious:
Bør vel strengt tatt stå 2-3 når jeg er 4+1 men det er jo tydelig at jeg har litt lavere hcg enn den gjennomsnittlige person så.. Så lenge den sier gravid er jeg fornøyd!

Tok en 25ml strimmel igjen i går kveld. Synes strengt tatt at den ikke ser sterkere ut men ca like sterk ut som kvelden før. Men den er iallefall ikke svakere
20200418_074954.jpg

Og first response i morges ser like sterk ut som gårsdagens når jeg ser på de utenfor kamera, men på kamera ser dagens sterkere ut. o_O
20200418_075051.jpg

Men iallefall ikke svakere så det er bra.
Og streken begynte å vise seg etter bare 26 sekunder så det er positivt :)

I dag er dagen jeg fikk litt blod på papiret i siste PP, og ingenting der så langt nå, så håper det holder seg sånn. :smiley-angelic001
Komme meg forbi i mårra (som er da jeg visste at jeg mista sist) så er den milepælen tatt også :)

Fortalte det til søstera mi på Facebook Messenger.
Litt upersonlig, men jeg følte at jeg brukte opp den spesielle nyheten i forrige PP når jeg ringte og fortalte det. :(
Så sendte henne bilde av digitaltesten og skrev "vi prøver igjen ;)" hun krysser fingrene :Heartred

Gratulerer med sterkere strek og positiv digital test! :) Hurra! Det må helt sikkert kjennes deilig? Gleder meg veldig til det er min tur... :Heartred Det er jo ikke så rart at testen ikke er så veldig mye sterkere, for hcg øker vel hvert 2-3 døgn og ikke daglig? Så da er det jo ikke så unaturlig at det ikke går så fort med streken. Tenk at du er gravid!! Åååå, som jeg gleder meg! :)

Hva sa søsteren din da? Hun synes vel det er stas å bli tante? Forstår at du valgte å gjøre som du gjorde (messenger). Det kan være, sett fra hennes side, at hun ikke tør å bli altfor glad og opptatt av det, i frykt for at det skal bli enda verre for deg før det føles helt trygt, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg har all tro på at dette kommer til å gå bra, de fleste gangene gjør det jo tross alt det :) Håper du nyter lørdagen og koser deg med testen :wav

Gratulerer med sterkere strek og positiv digital test! :) Hurra! Det må helt sikkert kjennes deilig? Gleder meg veldig til det er min tur... :Heartred Det er jo ikke så rart at testen ikke er så veldig mye sterkere, for hcg øker vel hvert 2-3 døgn og ikke daglig? Så da er det jo ikke så unaturlig at det ikke går så fort med streken. Tenk at du er gravid!! Åååå, som jeg gleder meg! :)

Hva sa søsteren din da? Hun synes vel det er stas å bli tante? Forstår at du valgte å gjøre som du gjorde (messenger). Det kan være, sett fra hennes side, at hun ikke tør å bli altfor glad og opptatt av det, i frykt for at det skal bli enda verre for deg før det føles helt trygt, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg har all tro på at dette kommer til å gå bra, de fleste gangene gjør det jo tross alt det :) Håper du nyter lørdagen og koser deg med testen :wav
Tusen takk :Heartred
Ja det kjennes veldig herlig å endelig få det resultatet. Er etterlengta.
Tror hcg dobler seg hver 72 time eller hva det var, men jeg har jo hatt økning hver dag fram til nå, så er liksom derfor jeg forventer sterkere strek hver dag også.
Men den er litt sterkere så det er bra.
Blir nok å fortsette å teste i en uke til iallefall.

Gleder meg til det blir din tur også! Håper virkelig denne PP er da det skjer for deg. :)

Hun er glad på mine vegne så klart. Var et par smileyer i meldingene hennes. :) men hun er nok ekstra forsiktig pga det som skjedde sist ja.
Men jeg har allerede kommet lengre denne runden enn sist, så jeg satser på og håper at det skal gå bra denne gangen. Har en bedre magefølelse. :)

Hehe takk. :) håper du også får en fin lørdag :Heartred

17dpo (4+1)
Vis vedlegget 323575
Åh så nervøs jeg var.
Og samboeren visste at jeg drev og tok den testen også så han lå og venta på å høre resultatet. :hilarious:
Bør vel strengt tatt stå 2-3 når jeg er 4+1 men det er jo tydelig at jeg har litt lavere hcg enn den gjennomsnittlige person så.. Så lenge den sier gravid er jeg fornøyd!

Tok en 25ml strimmel igjen i går kveld. Synes strengt tatt at den ikke ser sterkere ut men ca like sterk ut som kvelden før. Men den er iallefall ikke svakere
Vis vedlegget 323576
Og first response i morges ser like sterk ut som gårsdagens når jeg ser på de utenfor kamera, men på kamera ser dagens sterkere ut. o_O
Vis vedlegget 323577

I dag er dagen jeg fikk litt blod på papiret i siste PP, og ingenting der så langt nå, så håper det holder seg sånn. :smiley-angelic001
Komme meg forbi i mårra (som er da jeg visste at jeg mista sist) så er den milepælen tatt også :)

Litt upersonlig, men jeg følte at jeg brukte opp den spesielle nyheten i forrige PP når jeg ringte og fortalte det. :(
Så sendte henne bilde av digitaltesten og skrev "vi prøver igjen ;)" hun krysser fingrene :Heartred

ÅÅhhh gratulerer!!!:love017 Så utrolig gøy, håper spira klamrer seg fast!!:Heartbigred

17dpo (4+1)
Vis vedlegget 323575
Åh så nervøs jeg var.

Vis vedlegget 323576
Vis vedlegget 323577

Gratulerer med positiv digital!!:love017 Så gøy å følge med i dagboken din! Krysser fingrene for terminspire :Heartred

Tusen takk :Heartred
Ja det kjennes veldig herlig å endelig få det resultatet. Er etterlengta.
Tror hcg dobler seg hver 72 time eller hva det var, men jeg har jo hatt økning hver dag fram til nå, så er liksom derfor jeg forventer sterkere strek hver dag også.
Men den er litt sterkere så det er bra.
Blir nok å fortsette å teste i en uke til iallefall.

Gleder meg til det blir din tur også! Håper virkelig denne PP er da det skjer for deg. :)

Hun er glad på mine vegne så klart. Var et par smileyer i meldingene hennes. :) men hun er nok ekstra forsiktig pga det som skjedde sist ja.
Men jeg har allerede kommet lengre denne runden enn sist, så jeg satser på og håper at det skal gå bra denne gangen. Har en bedre magefølelse. :)

Hehe takk. :) håper du også får en fin lørdag :Heartred

Jeg hadde hatt det på akkurat samme måte som deg, forventet sterkere resultat oftere. Jeg kommer helt sikkert til å teste som en gal jeg også, det blir jo liksom det første møtet på babyen disse strekene, så det blir som å se babyen på en måte, hver gang man ser på streken. Det kommer nok jeg til å føle hvertfall :Heartred

Jeg har flere søsken, men spesielt en søster som jeg tror at jeg kommer til å fortelle det tidlig til og som jeg tror kommer til å synes det er litt mer stas enn de andre. Så det gleder jeg meg enormt til kjenner jeg, å bli gravid igjen og kunne dele den gleden med mannen min :love7

Jeg hadde hatt det på akkurat samme måte som deg, forventet sterkere resultat oftere. Jeg kommer helt sikkert til å teste som en gal jeg også, det blir jo liksom det første møtet på babyen disse strekene, så det blir som å se babyen på en måte, hver gang man ser på streken. Det kommer nok jeg til å føle hvertfall :Heartred

Jeg har flere søsken, men spesielt en søster som jeg tror at jeg kommer til å fortelle det tidlig til og som jeg tror kommer til å synes det er litt mer stas enn de andre. Så det gleder jeg meg enormt til kjenner jeg, å bli gravid igjen og kunne dele den gleden med mannen min :love7

Skjønner hva du mener :)
Så koselig :) ja var nettopp derfor jeg fortalte det til henne fordi jeg tror hun synes det er mest stas.
Venter med Mamma denne gangen til uke 5. Forrige gang ringte jeg mamma på video-chat, løy og sa jeg hadde kjøpt ny TV jeg ville vise fram, og hadde hengt opp et par bodyer på tven som jeg viste fram istedenfor.
Men nå har jeg liksom... brukt opp den første spesielle gangen å fortelle det så vet ikke hvordan jeg skal klare å gjøre det spesielt denne gangen. Må prøve å gjøre det litt kreativt tror jeg. :P

Skjønner hva du mener :)
Så koselig :) ja var nettopp derfor jeg fortalte det til henne fordi jeg tror hun synes det er mest stas.
Venter med Mamma denne gangen til uke 5. Forrige gang ringte jeg mamma på video-chat, løy og sa jeg hadde kjøpt ny TV jeg ville vise fram, og hadde hengt opp et par bodyer på tven som jeg viste fram istedenfor.
Men nå har jeg liksom... brukt opp den første spesielle gangen å fortelle det så vet ikke hvordan jeg skal klare å gjøre det spesielt denne gangen. Må prøve å gjøre det litt kreativt tror jeg. :p

Det skjønner jeg. Det er nettopp det som er litt synd - å fortelle det og så går det ikke bra.. Men samtidig vil de jo være der for deg og støtte deg uansett, så de vil helt sikkert sette pris på at du forteller det uansett hvordan. Aner ikke hvordan jeg skal si det til de rundt meg. Tror de på en måte får sjokk fordi jeg har vært sånn på at vi ikke kommer til å få barn sammen, men samtidig vet de at jeg alltid har ønsket meg en til og trives utrolig godt i mammarollen. Så blir spennende å se :)

Det skjønner jeg. Det er nettopp det som er litt synd - å fortelle det og så går det ikke bra.. Men samtidig vil de jo være der for deg og støtte deg uansett, så de vil helt sikkert sette pris på at du forteller det uansett hvordan. Aner ikke hvordan jeg skal si det til de rundt meg. Tror de på en måte får sjokk fordi jeg har vært sånn på at vi ikke kommer til å få barn sammen, men samtidig vet de at jeg alltid har ønsket meg en til og trives utrolig godt i mammarollen. Så blir spennende å se :)
Jo det kommer de sikkert til å gjøre. Mamma vil jeg nok ringe på et vis. :)
Så koselig og spennende. :) er jo ekstra gøy når de blir sjokkerte ;)

Jo det kommer de sikkert til å gjøre. Mamma vil jeg nok ringe på et vis. :)
Så koselig og spennende. :) er jo ekstra gøy når de blir sjokkerte ;)

Du får oppdatere her med hva de sier :)
Ja, det blir veldig spennende.. Tror flere av de mener vi har nok med fire :p Men de kjenner jo meg og vet at jeg elsker barn, men blir allikevel veldig spennende ja :)

18dpo (4+2 eller 4+3...?)

Så jeg vet ikke om jeg er 4+2 eller 4+3.
To av appene mine (babyverden og preggers) atår det 4+3, mens period tracker appen min sier 4+2.
Nå er jo strengt tatt period tracker en app for de som prøver. bli gravid og kanskje ikke for de som allerede at blitt det... så kanskje jeg må høre på de andre to?
Jo lenger jeg er på vei jo bedre egentlig, fordi jo nærmere er jeg uke 5.

Hva ville dere sagt? Siste mensdag var 20. Mars og syklus ca 27 dager.

I dag er uansett en milepæl fordi dagen i dag var da jeg visste at jeg hadde mista sist.
Så langt er det Null blod. Null spotting. :Heartred

Uansett her er 25ml strimmel testene. Siste fra. Går kveld er nederst. Er så glad for at den er sterkere
20200419_083518.jpg

ER så avhengig av å teste at jeg har bestilt en nye pakke med 25ml strimmel tester :oops:men annet merke, som jeg skal ta om morgenen siden jeg tar de her på kvelden. First Response er for dyrt til å fortsette med å sjekke progresjon og det er lite vits lenger siden begge strekene nå er like sterke. :)

Her er dagens first response sammenlignet med i går og forrigår:
20200419_083435.jpg

Like sterk strek som test strek jippi! (Må så klart vente til den har tørka før jeg tar bilde så jeg kan sammenligne med de gamle)
Og her er økning fra de siste 5 dagene:
20200419_083453.jpg

Fornøyd med økningen.

Den digitale er blank nå fordi resultatet vises bare i 24 timer. Teit når de er så dyre. Men jeg tok bilde så da går det bra :p

Jeg føler seriøst at testingen har blitt min favoritt hobby. :wacky:Får en slags ekstase over meg når jeg ser at strekene blir sterkere. It's like a drug, you guys.
Kommer ikke til å trenge koffein lenger, bare testing :hilarious:

Uansett, milepæler som jeg skrev ned den 15. April:

-passere ikm (16/17 april)✅
-få positiv digital (helst med ukesindikator) ✅
-få like sterk strek som test-streken eller sterkere (på first response)
-dra til lege og ta blodprøve for å sjekke stoffskiftet (har bestilt)
-ta blodprøver for å vise normal økning i hcg
-Passere uke 5 og risikoen for kjemisk!
-fortelle til familie med selvsikkerhet :)

-ekstra/nye milepæler:
-passere dagen jeg mista sist (4+2/4+3)
-få sterkere strek enn test strek på 25ml test
-Få 2-3 uker på digital

Håper alle sammen får en fin søndag :Heartred

18dpo (4+2 eller 4+3...?)

Så jeg vet ikke om jeg er 4+2 eller 4+3.
To av appene mine (babyverden og preggers) atår det 4+3, mens period tracker appen min sier 4+2.
Nå er jo strengt tatt period tracker en app for de som prøver. bli gravid og kanskje ikke for de som allerede at blitt det... så kanskje jeg må høre på de andre to?
Jo lenger jeg er på vei jo bedre egentlig, fordi jo nærmere er jeg uke 5.

Hva ville dere sagt? Siste mensdag var 20. Mars og syklus ca 27 dager.

I dag er uansett en milepæl fordi dagen i dag var da jeg visste at jeg hadde mista sist.
Så langt er det Null blod. Null spotting. :Heartred

Uansett her er 25ml strimmel testene. Siste fra. Går kveld er nederst. Er så glad for at den er sterkere
Vis vedlegget 323691
ER så avhengig av å teste at jeg har bestilt en nye pakke med 25ml strimmel tester :oops:men annet merke, som jeg skal ta om morgenen siden jeg tar de her på kvelden. First Response er for dyrt til å fortsette med å sjekke progresjon og det er lite vits lenger siden begge strekene nå er like sterke. :)

Her er dagens first response sammenlignet med i går og forrigår:
Vis vedlegget 323693
Like sterk strek som test strek jippi! (Må så klart vente til den har tørka før jeg tar bilde så jeg kan sammenligne med de gamle)
Og her er økning fra de siste 5 dagene:
Vis vedlegget 323694
Fornøyd med økningen.

Den digitale er blank nå fordi resultatet vises bare i 24 timer. Teit når de er så dyre. Men jeg tok bilde så da går det bra :p

Jeg føler seriøst at testingen har blitt min favoritt hobby. :wacky:Får en slags ekstase over meg når jeg ser at strekene blir sterkere. It's like a drug, you guys.
Kommer ikke til å trenge koffein lenger, bare testing :hilarious:

Uansett, milepæler som jeg skrev ned den 15. April:

-passere ikm (16/17 april)✅
-få positiv digital (helst med ukesindikator
) ✅
-få like sterk strek som test-streken eller sterkere (på first response)
-dra til lege og ta blodprøve for å sjekke stoffskiftet (har bestilt)
-ta blodprøver for å vise normal økning i hcg
-Passere uke 5 og risikoen for kjemisk!
-fortelle til familie med selvsikkerhet :)

-ekstra/nye milepæler:
-passere dagen jeg mista sist (4+2/4+3)
-få sterkere strek enn test strek på 25ml test
-Få 2-3 uker på digital

Håper alle sammen får en fin søndag :Heartred

Så fine tester ❤️ Jeg har troen på at dette blir en terminspire, og i hvert fall ingen kjemisk. Testene blir jo bare sterkere og strekere og snart er du 5+1 og den lille spiren sitt hjerte begynner å slå ☺️

Jeg syns også testingen var utrolig morsomt og nervepirrende. Jeg åpnet også den digitale for å se på strimlene inni (selv om det står at man ikke skal gjøre det). Åpner du den ser du kanskje at den nærmer seg 2-3 i styrke. Vil tippe det er rett rundt hjørnet ☺️

Last edited:
Så fine tester ❤️ Jeg har troen på at dette blir en terminspire, og i hvert fall ingen kjemisk. Testene blir jo bare sterkere og strekere og snart er du 5+1 og den lille spiren sitt hjerte begynner å slå ☺️
Jeg begynner sakte men sikkert å få troen selv. :) er mye mer positiv for hver dag som går. :)

Kjenner trangen til å si det til Mamma, men er en liten del av meg som sier "nei du har venta såpass lenge, du kan vente i 4 dager til"

Ville du fulgt babyverden og preggers sin indikator på hvor langt du er på vei?

Back
Topp