Tok du eggløsningstester? I så fall ville jeg lagt inn dagen for eggløsning i babyverden sin terminkalkulator, og så lagt inn terminen den sier i appen. Sjekk at appene har 40+3 som er sånn de teller i Norge. Noen apper teller 40+0 eller annerledes.

Jeg la til litt i posten over, hvis du vil åpne den digitale for å få enda mer valuta for pengene. Legger ved bilde som viser sånn ca. hvordan det ser ut når man får 1-2, 2-3 og 3+. Da jeg jaktet 3+, men fikk 2-3 da jeg var 5+1, så åpnet jeg testen og så at den nesten lignet bilde under. Dagen etter fikk jeg 3+

Vedlegg

• BD09AA66-EDA4-4AFB-A9B9-B10E783F047C.jpeg
    BD09AA66-EDA4-4AFB-A9B9-B10E783F047C.jpeg
    34,9 KB · Visninger: 81
Tok du eggløsningstester? I så fall ville jeg lagt inn dagen for eggløsning i babyverden sin terminkalkulator, og så lagt inn terminen den sier i appen. Sjekk at appene har 40+3 som er sånn de teller i Norge. Noen apper teller 40+0 eller annerledes.

Jeg la til litt i posten over, hvis du vil åpne den digitale for å få enda mer valuta for pengene. Legger ved bilde som viser sånn ca. hvordan det ser ut når man får 1-2, 2-3 og 3+. Da jeg jaktet 3+, men fikk 2-3 da jeg var 5+1, så åpnet jeg testen og så at den nesten lignet bilde under. Dagen etter fikk jeg 3+
Ja, tok eggløsningstest.
La inn den datoen på babyverden sin nettside for terminkalkulator. Den beregnet samme dato for termin og så 4+3. Så kanskje jeg bare skal si at jeg er 4+3. Føler at jeg plutselig fikk en hel gratis dag :hilarious:

Aha! Jeg tok digital testen ut av søpla og måtte virkelig ta i for å bryte den opp. :hilarious:
Det ser ut som om jeg er like rundt hjørnet for 2-3 ja! :)
20200419_094151.jpg

Kanskje jeg tester for det om 2-3 dager da. :)

Så stas med sterkere streker!! :) Helt fantastisk :)

Jeg ville nok fulgt de to nettsidene.. Det er jo bare en dag som skiller :)

Ja skikkelig gøy. :)
Ja jeg tror jeg gjør det. Gir meg selv den ekstra dagen i påskegave :p

19dpo (4+4)
Kom over gårsdagen som var dagen jeg mista sist!
Null blod hele dagen.

Men testen jeg tok på kvelden var bittelitt svakere enn kvelden før. Prøver å si til meg selv at det kanskje er pga fargestoffet. Forhåpentligvis.
20200420_073415.jpg

Har starta å ta et annet merke strimmel test også til sammenligning og for å ta over first response testene om morgenen. Blir sikkert å legge ut bilde av de fra i morgen av.
Men first response så bare helt lik ut som i går:
20200420_073427.jpg

Synes de ser akkurat like sterke ut. Så siden det bekymret meg på toppen av at gårkvelds 25ml test var svakere så tror jeg at jeg skal hoppe over first response i mårra, og kun fokusere på 25ml testene.
For så å ta en ny digital enten i mårra eller i overmårra.

Men har iallefall kommet over en milepæl til og det er bra.
I mårra blir det blodprøve.
Og torsdag er jeg 5+0, telefon-time med lege om blodprøven og om testene fortsatt ser bra ut så vil jeg spørre ham om jordmor og videre oppfølging. Fordi jeg liker ikke hans "kunnskap" om graviditet og vil ha noen andre.
Torsdag blir også dagen jeg forteller det til Mamma :)

Foreløpige milepæler:

-passere ikm (16/17 april)✅
-få positiv digital (helst med ukesindikator) ✅
-få like sterk strek som test-streken eller sterkere (på first response)
-passere dagen jeg mista sist (4+2/4+3) ✅
-dra til lege og ta blodprøve for å sjekke stoffskiftet (har bestilt)
-ta blodprøver for å vise normal økning i hcg
-få sterkere strek enn test strek på 25ml test
-Få 2-3 uker på digital
-Passere uke 5 og risikoen for kjemisk!
-fortelle til familie med selvsikkerhet

Jeg ville ikke lagt for mye i én svakere test. Jeg tok en på lørdag som ble litt svakere, og irriterte meg max over det. Tok en ny i går og den var like sterk eller kanskje litt sterkere enn den som jeg tok for to dager siden.

Nå er vi begge over dagen vi mistet sist, det er en stein som har falt fra skuldrene mine i alle fall. :)

Jeg ville ikke lagt for mye i én svakere test. Jeg tok en på lørdag som ble litt svakere, og irriterte meg max over det. Tok en ny i går og den var like sterk eller kanskje litt sterkere enn den som jeg tok for to dager siden.

Nå er vi begge over dagen vi mistet sist, det er en stein som har falt fra skuldrene mine i alle fall. :)
Ja nei skal prøve å ikke legge for mye i det.
Tror kanskje det var litt utvanna også fordi den nye strimmeltesten jeg tok så bittelitt sterkere ut i dag enn i går kveld.
Og skal ta en liten pause fra first response. :)

Ja vi har kommet forbi dagen!
Gratulerer med den milepælen til deg :)
Kjenner en liten lettelse fra det ja :)

Ja nei skal prøve å ikke legge for mye i det.
Tror kanskje det var litt utvanna også fordi den nye strimmeltesten jeg tok så bittelitt sterkere ut i dag enn i går kveld.
Og skal ta en liten pause fra first response. :)

Ja vi har kommet forbi dagen!
Gratulerer med den milepælen til deg :)
Kjenner en liten lettelse fra det ja :)
Ja, jeg tenker jeg må prøve å venne meg av testing nå. Altså, de er jo positive. Og hvis noe skulle skjer hjelper det jo ikke å teste (sier fornuften, men den er gjerne ikke sterkeste part her. :P ). Det er jo så mange ting som spiller inn på hvordan utslaget på testene blir.

Takk det samme! :) 5+0 neste!

Ja, jeg tenker jeg må prøve å venne meg av testing nå. Altså, de er jo positive. Og hvis noe skulle skjer hjelper det jo ikke å teste (sier fornuften, men den er gjerne ikke sterkeste part her. :p ). Det er jo så mange ting som spiller inn på hvordan utslaget på testene blir.

Takk det samme! :) 5+0 neste!
Jeg vet jeg bør tenke på samme måte, men jeg klarer ikke å slutte. Vil få 2-3 uker å digital også.
Tror faktisk ikke at jeg kommer til slutte å teste før jeg får 3+ på digital.
Men du har rett. Alt fra utvannet urin til fargestoff i testene kan gjøre noe med testene så..
Fornuften er ikke sterkest nei :hilarious:

Skal straks til legekontoret og finne ut hvor jeg skal ta blodprøve i mårra, og forhåpentligvis kommer legen til å gi meg et fint hcg tall på torsdag som får meg til å slappe av litt.

5+0 neste ja! 3 dager igjen!! :)

Jeg vet jeg bør tenke på samme måte, men jeg klarer ikke å slutte. Vil få 2-3 uker å digital også.
Tror faktisk ikke at jeg kommer til slutte å teste før jeg får 3+ på digital.
Men du har rett. Alt fra utvannet urin til fargestoff i testene kan gjøre noe med testene så..
Fornuften er ikke sterkest nei :hilarious:

Skal straks til legekontoret og finne ut hvor jeg skal ta blodprøve i mårra, og forhåpentligvis kommer legen til å gi meg et fint hcg tall på torsdag som får meg til å slappe av litt.

5+0 neste ja! 3 dager igjen!! :)
Jeg svei av en digital i går, og den viste fortsatt 2-3. Litt skuffa faktisk, men kanskje ikke annet å forvente når man er 4+3 :hilarious: Blir jo helt tussete av hele opplegget. Kan man ikke bare hoppe rett til uke 12 eller 13? :rolleyes:

Jeg svei av en digital i går, og den viste fortsatt 2-3. Litt skuffa faktisk, men kanskje ikke annet å forvente når man er 4+3 :hilarious: Blir jo helt tussete av hele opplegget. Kan man ikke bare hoppe rett til uke 12 eller 13? :rolleyes:
Hehe jeg tør ikke å ta digital helt ennå for å sjekke 2-3.
Kan hende jeg sprekker og tar en i mårra.
4+3 er kanskje litt tidlig å vise 3+. Kommer jo som regel ikke før etter 5+0?

Haha ja eller bare få et lite innblikk inn i framtida for å se om det går bra. Jeg vil fortsatt kunne oppleve hele graviditeten men uten å være nervevrak :rolleyes:

Kom nettopp tilbake fra legen. Skulle bare hente lappen om blodprøven og så skulle blodprøve være i mårra, og legen sa på tlf at han ikke visste hvor det skulle være, men det var ingen adresse på lappen eller systemet!
Så etter en liten stund kom resepsjonisten ut (jeg måtte stå ute og vente) og sa de kunne ta blodprøven nå med én gang! Så nå var det gjort også. ✅
De skulle sjekke både stoffskiftet og hcg nivå.
Ringer på torsdag for resultater :nailbiting:

Hehe jeg tør ikke å ta digital helt ennå for å sjekke 2-3.
Kan hende jeg sprekker og tar en i mårra.
4+3 er kanskje litt tidlig å vise 3+. Kommer jo som regel ikke før etter 5+0?

Haha ja eller bare få et lite innblikk inn i framtida for å se om det går bra. Jeg vil fortsatt kunne oppleve hele graviditeten men uten å være nervevrak :rolleyes:

Kom nettopp tilbake fra legen. Skulle bare hente lappen om blodprøven og så skulle blodprøve være i mårra, og legen sa på tlf at han ikke visste hvor det skulle være, men det var ingen adresse på lappen eller systemet!
Så etter en liten stund kom resepsjonisten ut (jeg måtte stå ute og vente) og sa de kunne ta blodprøven nå med én gang! Så nå var det gjort også. ✅
De skulle sjekke både stoffskiftet og hcg nivå.
Ringer på torsdag for resultater :nailbiting:
Ja, tenker jeg tar neste digitale på torsdag. :)

Har samtale med lege på telefon etterpå, og tenker å si til henne da at jeg er gravid. Regner med at jeg uansett må sette opp en ny time litt fram i tid, men da blir det hos min nye fastlege. Vet ikke om jeg gidder å ta hcg-prøve denne gangen. Jeg gjorde det i høst, men i ettertid gav det meg ingen trygghet.

Spennende å høre resultatet ditt på torsdag! :)

Ja, tenker jeg tar neste digitale på torsdag. :)

Har samtale med lege på telefon etterpå, og tenker å si til henne da at jeg er gravid. Regner med at jeg uansett må sette opp en ny time litt fram i tid, men da blir det hos min nye fastlege. Vet ikke om jeg gidder å ta hcg-prøve denne gangen. Jeg gjorde det i høst, men i ettertid gav det meg ingen trygghet.

Spennende å høre resultatet ditt på torsdag! :)
Har aldri tatt noen jeg prøver eller noe sånt så... Vil egentlig sjekke fordi jeg føler liksom at hcg nivået mitt er så mye lavere enn andre sitt ut fra hvor sterke streker jeg får og resultat på digitale tester.
Ikke sikkert jeg får noen ro men legen vil iallefall tro meg om at jeg er gravid og ikke være så "skeptisk" som han hørtes ut på tlf sist.

Så bra at du og har samtale med lege nå snart. Håper samtalen går veien du vil den skal gå :)

Har aldri tatt noen jeg prøver eller noe sånt så... Vil egentlig sjekke fordi jeg føler liksom at hcg nivået mitt er så mye lavere enn andre sitt ut fra hvor sterke streker jeg får og resultat på digitale tester.
Ikke sikkert jeg får noen ro men legen vil iallefall tro meg om at jeg er gravid og ikke være så "skeptisk" som han hørtes ut på tlf sist.

Så bra at du og har samtale med lege nå snart. Håper samtalen går veien du vil den skal gå :)
Ja, det er jo greit å ha noe annet enn "bare" positive tester å vise til.

Jeg regner med at jeg blir litt mindre sykmeldt, og får satt opp en oppfølgingstime om noen uker. Det er helt greit det. Når det gjelder å snakke om graviditeten har jeg ikke så mange tanker. Det er litt uvirkelig for meg enda, spesielt siden jeg "bare" er uggen hele dagen og har såre brystvorter. Sist ble jeg kvalmere 5+1 tror jeg, så jeg har vel mer å glede meg til. :rolleyes:

Ja, det er jo greit å ha noe annet enn "bare" positive tester å vise til.

Jeg regner med at jeg blir litt mindre sykmeldt, og får satt opp en oppfølgingstime om noen uker. Det er helt greit det. Når det gjelder å snakke om graviditeten har jeg ikke så mange tanker. Det er litt uvirkelig for meg enda, spesielt siden jeg "bare" er uggen hele dagen og har såre brystvorter. Sist ble jeg kvalmere 5+1 tror jeg, så jeg har vel mer å glede meg til. :rolleyes:
Ja ikke sant. En blodprøve fra legen bekrefter det vel litt mer også. :)

Høres positivt ut at du er uggen.
Jeg kjenner meg helt grei mesteparten av dagen egentlig... vet ikke om det er negativt eller ikke... kjenner meg kanskje litt uggen nå og da, men ikke kvalm liksom.
Ømme pupper/brystvorter og en del aktivitet i magen, men That's it.

Hehe glede seg til kvalme ja... Men om det er et symptom så er det velkomment ;)

Ja ikke sant. En blodprøve fra legen bekrefter det vel litt mer også. :)

Høres positivt ut at du er uggen.
Jeg kjenner meg helt grei mesteparten av dagen egentlig... vet ikke om det er negativt eller ikke... kjenner meg kanskje litt uggen nå og da, men ikke kvalm liksom.
Ømme pupper/brystvorter og en del aktivitet i magen, men That's it.

Hehe glede seg til kvalme ja... Men om det er et symptom så er det velkomment ;)
Jeg har tenkt en del på dette med symptomer i det siste. At så lenge man ikke blør eller har store smerter bør det være greit. Det er jo folk som seiler gjennom graviditeten uten andre symptomer enn positiv test og voksende mage omtrent. Og noen føder jo uten å i det hele tatt vite at de er gravide. o_O

Jeg tar alt jeg nå. Bring it on!

Jeg har tenkt en del på dette med symptomer i det siste. At så lenge man ikke blør eller har store smerter bør det være greit. Det er jo folk som seiler gjennom graviditeten uten andre symptomer enn positiv test og voksende mage omtrent. Og noen føder jo uten å i det hele tatt vite at de er gravide. o_O

Jeg tar alt jeg nå. Bring it on!
Haha bring it on ja! :P

Men det er sant. Noen har ikke symptomer i det heletatt.
Noen har litt. Noen har mye. Noen klarer ikke å åpne øynene uten å bli kvalme.
Ingen er like :) vi får ta det ett steg av gangen. :)

To oppdateringer på én dag men tok nettopp en digital så jeg måtte bare oppdatere dagboka med én gang!

Tok først 25ml strimmeltest som jeg gjør hver kveldkveld, og var spent siden gårkvelds test var svakere enn kvelden før.
Og her er kveldens opp mot gårkvelds:
20200420_190529.jpg

Streken var så sterk at jeg klarte ikke å dy meg og tok en digital og endelig!!!
20200420_185724.jpg

2-3! enda en milepæl! Super happy akkurat nå! :smiley-bounce022
Begynner å få trua på at dette går riktige veien. :HeartredKan iallefall ikke helle mot kjemisk når jeg har en så kraftig økning bare 3 dager før 5+0.

Nå sitter jeg og lurer å om jeg skal fortelle det til Mamma i kveld, eller om jeg skal vente til 5+0 (torsdag)

Tror ikke jeg klarer å holde meg lenger. Får se. :)

Fikk i tillegg tatt blodprøven for stoffskifte og HCG i dag istedenfor i mårra, så da er det delmålet tatt også. :)

To oppdateringer på én dag men tok nettopp en digital så jeg måtte bare oppdatere dagboka med én gang!

Tok først 25ml strimmeltest som jeg gjør hver kveldkveld, og var spent siden gårkvelds test var svakere enn kvelden før.
Og her er kveldens opp mot gårkvelds:
Vis vedlegget 323828
Streken var så sterk at jeg klarte ikke å dy meg og tok en digital og endelig!!!
Vis vedlegget 323829

2-3! enda en milepæl! Super happy akkurat nå! :smiley-bounce022
Begynner å få trua på at dette går riktige veien. :HeartredKan iallefall ikke helle mot kjemisk når jeg har en så kraftig økning bare 3 dager før 5+0.

Nå sitter jeg og lurer å om jeg skal fortelle det til Mamma i kveld, eller om jeg skal vente til 5+0 (torsdag)

Tror ikke jeg klarer å holde meg lenger. Får se. :)

Fikk i tillegg tatt blodprøven for stoffskifte og HCG i dag istedenfor i mårra, så da er det delmålet tatt også. :)
Så utrolig gode nyheter!! Gratulerer så mye! Herlighet så fantastisk!:cheers

Back
Topp