Åååå, så fantastisk!! Gratulerer så mye - de strekene er jo sååå babyfine :) Hurra!

Ringte du moren din i går eller venter du? :) Hvis du ringte, hva sa hun?

Åååå, så fantastisk!! Gratulerer så mye - de strekene er jo sååå babyfine :) Hurra!

Ringte du moren din i går eller venter du? :) Hvis du ringte, hva sa hun?
Ja jeg ringte. Jeg sa at nå har jeg holdt det hemmelig i en hel uke og klarte ikke å holde det hemmelig lenger og testene er så fine at jeg tviler at det kommer til å ende i kjemisk denne gangen.
Hun sa ikke så mye haha. Jeg hadde jo allerede brukt opp overraskelsen forrige pp, så ble ikke noe spesielt denne gangen. Jeg kunne høre at hun smilte nå og da. :hilarious:
Hun er ikke så... stor til å vise mye følelser og entusiasme fra før så forventet ikke noe "jippi!!" Eller noe.
Hun er veldig forsiktig siden hun ikke føler at man kan føle seg sikker før man er 3 mnd på vei pga spontanabort :rolleyes: jeg sa at " jeg kan jo ikke vente med å si det i 3 mnd!" Det forstod hun jo så klart.
Og så ble hun veldig skeptisk når jeg sa at jeg kjenner at livmora jobber med noe. "Det er da ikke normalt!!!"
Sukk. Jo, det er det. Jeg endte opp med å sende henne screenshots fra Google om hvor vanlig det er å kjenne aktivitet i livmora i starten.

Så tror jeg skal begrense informasjonen jeg gir henne siden hun er så pesimistisk :rolleyes:
Men nå vet hun det iallefall. :)

Ja jeg ringte. Jeg sa at nå har jeg holdt det hemmelig i en hel uke og klarte ikke å holde det hemmelig lenger og testene er så fine at jeg tviler at det kommer til å ende i kjemisk denne gangen.
Hun sa ikke så mye haha. Jeg hadde jo allerede brukt opp overraskelsen forrige pp, så ble ikke noe spesielt denne gangen. Jeg kunne høre at hun smilte nå og da. :hilarious:
Hun er ikke så... stor til å vise mye følelser og entusiasme fra før så forventet ikke noe "jippi!!" Eller noe.
Hun er veldig forsiktig siden hun ikke føler at man kan føle seg sikker før man er 3 mnd på vei pga spontanabort :rolleyes: jeg sa at " jeg kan jo ikke vente med å si det i 3 mnd!" Det forstod hun jo så klart.
Og så ble hun veldig skeptisk når jeg sa at jeg kjenner at livmora jobber med noe. "Det er da ikke normalt!!!"
Sukk. Jo, det er det. Jeg endte opp med å sende henne screenshots fra Google om hvor vanlig det er å kjenne aktivitet i livmora i starten.

Så tror jeg skal begrense informasjonen jeg gir henne siden hun er så pesimistisk :rolleyes:
Men nå vet hun det iallefall. :)
Ville bare si jeg kjenner igjen hvordan det er å ha en sånn mamma som man gjerne kunne håpe viste litt mer entusiasme eller følelser... Har verdens beste mamma for all del! Men jeg kjenner så utrolig godt igjen det du beskriver her! Ville bare si det, for vet det kan være litt sårt/skuffende/vondt. Så du er ikke alene :Heartred sender en god klem!

Ikke la noen dysse ned din glede:love7
Hun vil vise masse mer følelser med tiden. :love2

Ville bare si jeg kjenner igjen hvordan det er å ha en sånn mamma som man gjerne kunne håpe viste litt mer entusiasme eller følelser... Har verdens beste mamma for all del! Men jeg kjenner så utrolig godt igjen det du beskriver her! Ville bare si det, for vet det kan være litt sårt/skuffende/vondt. Så du er ikke alene :Heartred sender en god klem!

Ikke la noen dysse ned din glede:love7
Hun vil vise masse mer følelser med tiden. :love2
Hehe takk. :) men jeg forventet egentlig ikke så mye mer eller mindre egentlig.
Jeg endte samtalen med å si at jeg vil KUN ha positive tanker og energi framover. Jada sa hun. Hehe.

Det er nok fra henne at jeg har fått pessimismen min også, Pappa var en ren optimist.
Hadde nok fått en helt annen reaksjon fra han :)

Men det går bra. Jeg tar det ikke så tungt. Vi har ikke sagt det til foreldrene til samboeren ennå, tror faren hans blir litt mer entusiastisk. :) Mora hans er enda mer pessimist så hun kommer sikkert til å si at det er for tidlig ennå :rolleyes: så hun gruer jeg meg litt til, blir som å overbevise henne om at julenissen finnes tror jeg :hilarious: hun fikk vite om den kjemiske sist gang så, og hun ble ganske streng med tidlig-testinga :hilarious:

Men som du sier, det blir nok mer positive følelser fra alle med tiden, spesielt om ca 7 uker. :)

Hehe takk. :) men jeg forventet egentlig ikke så mye mer eller mindre egentlig.
Jeg endte samtalen med å si at jeg vil KUN ha positive tanker og energi framover. Jada sa hun. Hehe.

Det er nok fra henne at jeg har fått pessimismen min også, Pappa var en ren optimist.
Hadde nok fått en helt annen reaksjon fra han :)

Men det går bra. Jeg tar det ikke så tungt. Vi har ikke sagt det til foreldrene til samboeren ennå, tror faren hans blir litt mer entusiastisk. :) Mora hans er enda mer pessimist så hun kommer sikkert til å si at det er for tidlig ennå :rolleyes: så hun gruer jeg meg litt til, blir som å overbevise henne om at julenissen finnes tror jeg :hilarious: hun fikk vite om den kjemiske sist gang så, og hun ble ganske streng med tidlig-testinga :hilarious:

Men som du sier, det blir nok mer positive følelser fra alle med tiden, spesielt om ca 7 uker. :)
:Heartbigred

Så godt å lese at testene bare blir sterkere! Har skikkelig troen:D

Kan godt hende du allerede vet dette, men ville bare si ifra at man sier man er i uke 5 når du er 4+1 og helt frem til 5+0, så går du over i uke 7 når du sier 5+0. Så du er nok allerede i uke 5:Heartpink Men du har 4 fullgåtte uker.

Kjenner også veldig godt igjen uentusiastiske foreldre.. De er ikke så altfor opptatt av barnebarna de allerede har, så tviler på det endrer seg om vi får en til. Men vår entusiasme skal det ikke stå på hvertfall ;)

Og ja, jeg tror det er veldig vanlig med aktivitet i magen i starten. Tror ikke jeg har lest om noen som ikke kjenner noe. Så det trenger du ikke å tenke på :)

Så godt å lese at testene bare blir sterkere! Har skikkelig troen:D

Kan godt hende du allerede vet dette, men ville bare si ifra at man sier man er i uke 5 når du er 4+1 og helt frem til 5+0, så går du over i uke 7 når du sier 5+0. Så du er nok allerede i uke 5:Heartpink Men du har 4 fullgåtte uker.
Ja jeg har sett det i appene. Står uke 5(4+5) f.eks.
Jeg mener 5+0 når jeg sier uke 5 da :) målet er jo å komme dit for å komme over kjemisk grensa. :)

Kjenner også veldig godt igjen uentusiastiske foreldre.. De er ikke så altfor opptatt av barnebarna de allerede har, så tviler på det endrer seg om vi får en til. Men vår entusiasme skal det ikke stå på hvertfall ;)

Og ja, jeg tror det er veldig vanlig med aktivitet i magen i starten. Tror ikke jeg har lest om noen som ikke kjenner noe. Så det trenger du ikke å tenke på :)

Ja tror ikke noen kommer til å være like entusiastiske som meg og samboer uansett. :)
Og tenker ikke på det i det heletatt. Hadde vært mer bekymra om jeg plutselig ikke kjenner noe i magen. :)

21dpo (4+6)

Én dag igjen til 5+0!!

I mårra er det ny samtale med lege på tlf, og jeg får vite hvordan hcg nivået var på mandag og om stoffskiftet mitt er på vei til å bli bedre, eller om jeg må få en sterkere dose medisiner.

Tok en ny first response test i morges etter én dag pause.
Vil si at streken er sterkere enn kontrollstreken nå?
20200422_072843.jpg

Så jeg kan krysse av den. :)

25ml testene om kveldene går i riktig retning og fortsatt sterk i går kveld.
Her er økningen
20200422_072857.jpg

Ser litt svakere ut i går kveld enn kvelden før men kan ha med fargestoffet og hvor utvanna urinet var så det tar jeg ikke så nøye.

Men de andre testene jeg kjøpte som jeg ville fokusere på om morgenen har null økning.
20200422_072915.jpg

De har vært helt like i 4 dager, så har bestemt meg for at de testene er dårlige og jeg har bestilt flere av de jeg tar om kvelden istedenfor. Nekter å la de der gå inn på meg fordi jeg har økning på de andre. :)

Så oppdatert milepæl-liste:

-passere ikm (16/17 april)✅
-få positiv digital (helst med ukesindikator
) ✅
-få like sterk strek som test-streken eller sterkere (på first response) ✅
-passere dagen jeg mista sist (4+2/4+3) ✅
-dra til lege og ta blodprøve for å sjekke stoffskiftet
✅
-Få 2-3 uker på digital ✅
- Passere uke 5 og risiko for kjemisk
- Få 3+ på digital
- Bestille time til tul
- ta blodprøver for å vise normal økning i hcg
-få sterkere strek enn test strek på 25ml test
-fortelle til familie med selvsikkerhet

Last edited:
21dpo (4+6)

Én dag igjen til 5+0!!

I mårra er det ny samtale med lege på tlf, og jeg får vite hvordan hcg nivået var på mandag og om stoffskiftet mitt er på vei til å bli bedre, eller om jeg må få en sterkere dose medisiner.

Tok en ny first response test i morges etter én dag pause.
Bil si at streken er sterkere enn kontrollstreken nå?
Vis vedlegget 323958
Så jeg kan krysse av den. :)

25ml testene om kveldene går i riktig retning og fortsatt sterk i går kveld.
Her er økningen
Vis vedlegget 323959
Ser litt svakere ut i går kveld enn kvelden før men kan ha med fargestoffet og hvor utvanna urinet var så det tar jeg ikke så nøye.

Men de andre testene jeg kjøpte som jeg ville fokusere på om morgenen har null økning.
Vis vedlegget 323960
De har vært helt like i 4 dager, så har bestemt meg for at de testene er dårlige og jeg har bestilt flere av de jeg tar om kvelden istedenfor. Nekter å la de der gå inn på meg fordi jeg har økning på de andre. :)

Så oppdatert milepæl-liste:

-passere ikm (16/17 april)✅
) ✅
✅
- Passere uke 5 og risiko for kjemisk
- Få 3+ på digital
- Bestille time til tul
- ta blodprøver for å vise normal økning i hcg
Deilig å se at halve lista di er sjekket ut allerede! :D

og ja, teststreken er sterkere på First respons!

Deilig å se at halve lista di er sjekket ut allerede! :D

og ja, teststreken er sterkere på First respons!
Ja herlig. :) oppdaterer med nye delmål når jeg haker av andre. Som f.eks å få 3+ på neste digital.
Så blir nok forhåpentligvis bare mer og mer. :)

5+0

Endelig var dagen her!
Måtte det bare fortsette slik!

Samtale med lege på tlf i dag, resultater fra blodprøvene på mandag.
Stoffskiftet er plutselig tilbake til normalt!
Det var på 13.5 for et par mnd siden, starta på medisin for kun én mnd siden. Normalt nivå er meølom 1 - 4.4.
Mitt er må 2.5! For en forskjell! Og gode nyheter fordi nå slipper jeg å bekymre meg for at det skal påvirke graviditeten.
HCG var på 330 på mandag når jeg var 4+4, vet at det er mange som har mye høyere enn det når de er på det stadiet i graviditeten, men finnes også folk som er under, så jeg skal prøve å si meg fornøyd.

Legen tilbød meg ikke å ta ny blodprøve for å sjekke stigningen. Kunne høre at han ikke visste noe om hva som er normalt nivå på dette stadiet, når jeg spurte. Han sa "så lenge du er over 5 på HCG så er du gravid."
Jaddah :hilarious:
Om jeg tenker 330 på mandag og at det dobler seg ca annenhver dag, da tenker jeg at jeg kanskje kan teste digital 3+ om 3-4 dager. (Om jeg klarer å holde meg :hilarious:)

Uansett, måtte sende mail for å booke første time til jordmor. Venter på svar fra de om når den telefontimen blir. Får svar på sms eller tlf.

Milepæl liste så langt:
passere ikm (16/17 april)✅
) ✅
✅
- Passere uke 5 og risiko for kjemisk ✅
- Få 3+ på digital
- Bestille time til tul

Vi fortalte det til mora til samboeren over tlf i dag. Koselig. :)
Men har bestemt oss for å ikke si det til faren hans fordi vi klarer ikke å stole på at han ikke kommer til å si det til noen selv om vi ber ham la være. Og vi vil helst holde det hemmelig for resten fram til uke 12 og vi forhåpentligvis kan si det til resten av familien hans face to face og ikke over tlf. :)

5+1
I dag starter/startet hjertet å slå :)
Trår veldig forsiktig hver dag nå føler jeg.
Klør i fingrene etter å teste for den digitale 3+ men ut fra hcg nivået på mandag så vet jeg at det er ingen vits.

Jordmor ringte meg nettopp! Sendte email til de først i går så det gikk fort! :) Kjempe trivelig dame.
Ga meg nyttig info om vitaminene jeg tar.
Hun anbefalte meg å skifte til Omega 3 som var spesielt for gravide så jeg må Google litt nå.
Og så satte vi opp vår første time til 18 Mai. Da er jeg ca 8+4.
Hun sa at første ultralyd er vanligvis mellom uke 12-14. Så litt lenge til kjenner jeg så mulig jeg bestiller privat i mellomtiden bare for å sjekke at det er et hjerte som slår.

Hun sa at om det var noe jeg lurte på så kunne jeg ringe henne eller sende melding, så det var godt å høre.
Jeg glemte så klart å spørre om hcg nivået mitt på mandag! Om hun synes 330 virker normalt på 18dpo. Men for sent nå og kan ikke sende henne melding bare for det. :rolleyes:

Kjenner at alt plutselig begynner å bli virkelig nå.
Håper jeg kan gi meg selv sjansen til å slappe av snart. :) kanskje på søndag når jeg forhåpentligvis får 3+ på digital :Heartred

Det høres jo veldig lovende ut da! :) Gratulerer med 3+ , det er jo fantastisk!!! :) Gleder meg såååååå mye til det er min tur :Heartpink

Tenk, ultralyd :love7 Det blir så stas! Er veldig glad på dine vegne :) Dette kommer til å gå kjempebra!!

Det høres jo veldig lovende ut da! :) Gratulerer med 3+ , det er jo fantastisk!!! :) Gleder meg såååååå mye til det er min tur :Heartpink

Tenk, ultralyd :love7 Det blir så stas! Er veldig glad på dine vegne :) Dette kommer til å gå kjempebra!!
Har ikke fått 3+ ennå, skal teste på søndag. :)

Tusen takk :) begynner å bli veldig spennende.
Føler at jeg blir mer positiv for hver dag jeg kommer gjennom. :)

Gleder meg til det blir din tur jeg og! :) :Heartred

Back
Topp