8+0
Wow 8 uker. Jeg er sykt glad for at denne første tiden er mens jeg er på ferie. Hjelper på ventinga.
Jeg bestilte time til tul i Trondheim den 29. Det er like før jeg reiser hjem til wales igjen, og i følge staten så må jeg i karantene i 14 dager når jeg drar hjem som fryktet, men mindre nederland plutselig blir grønt igjen dagen før jeg drar hjem, noe som er lite sannsynlig.
Og jeg klarer ikke å vente til uke 12, så jeg bestilte tul i Trondheim. Da er jeg ca 9+3 og om alt er bra skal det gå an å se en god del.
Jordmor ringte meg endelig på Mandag.
Hun booket samtale med meg for onsdag 26, når jeg er 9 uker. Samtalen tar en times tid sa hun.
Og ut fra den samtalen skal vi også booke første ultralyd noe jeg vil ha rundt uke 13, så før uke 14, fordi jeg vil de skal se etter downs syndrom og de to andre syndromene jeg har glemt navnet på. Det må visstnok gjøres før uke 14.
Og så blir det vel en oul mellom uke 18-21 eller noe.
I går kveld når jeg la meg, lå jeg på magen (må jo utnytte det mens man kan) og så nøs jeg.
Fyyyyy flate det gjorde vondt! Kjentes ut som noe rundt livmora revna! Gikk over etter noen sekunder men jeg måtte krøke meg sammen
Jeg googla det med en gang og det er visst vanlig, og noe med de ligament båndene (?) rundt som allerede er strekt, blir mer strekt plutselig, og derfor gjør det vondt.
Så ja. Neste gang jeg nyser skal jeg IKKE gjøre det mens jeg ligger langstrak på magen