Alle gode ting er forsøk nr.3?

Oppdatering - PP8, 10+1/2(!!!)

Nå har luften gått helt ut av meg!
Det ble en tårevåt opplevelse, både før og etter.
De måtte be meg slutte å grine når de sku måle alt mulig fordi bildet ble blurry pga hikstingen.

Men, hils på lille søte!!
Målt til 10+1 og 10+2(ikke 9+3 som teite forrige tul skulle hatt det til)! Hjerteslag var 164 om jeg ikke husker helt feil og alt helt perfekt! Ny tul om 2 uker. Nå skal jeg sove i en uke, hahaha.
Så herlig!! Gratulerer så mye!

Husk at jo mindre de er jo vanskeligere er det å måle helt rett. Jeg ble flyttet frem på min første TUL i uke 8 (til min store begeistring!), og tilbake igjen på TUL i uke 12. Da det var tid for OUL var jeg tilbake på min opprinnelige beregning. (Ut ifra når jeg tror jeg hadde EL).

Nyyyyt følelsen man sitter med etter UL :smug: Dette skal bli baby!.;):D
 
Oppdatering - PP8, 10+1/2(!!!)

Nå har luften gått helt ut av meg!
Det ble en tårevåt opplevelse, både før og etter.
De måtte be meg slutte å grine når de sku måle alt mulig fordi bildet ble blurry pga hikstingen.

Men, hils på lille søte!!
Målt til 10+1 og 10+2(ikke 9+3 som teite forrige tul skulle hatt det til)! Hjerteslag var 164 om jeg ikke husker helt feil og alt helt perfekt! Ny tul om 2 uker. Nå skal jeg sove i en uke, hahaha.
Nommen :Heartbigred:woot::woot: lille søtingen!! Gratulerer med veldig vellykka ultralyd!! Såååå glad på dine vegne! :happy093
 
Oppdatering - PP8, 12+0(!!!!!!!!!!!)

Hva skjedde?? Kom jeg meg helskinnet til uke 12? Enn så lenge ser det sånn ut.
Det føles helt uvirkelig.

De siste ukene har jeg virkelig lært meg forskjellen på å være trøtt og å være sliten. Har aldri tenkt at det
var to så separate ting. Jeg er fortsatt trøtt, men merker nå at energien begynner å ta seg opp. Og det er deilig. Har følt meg som en deigklump siden uke 7. Lite til null aktivitet, pga. minimalt med energi/sliten. Dette er heldigvis(?) på bedringens vei. Ellers er jeg jo fortsatt forstoppet, har ømme bryst og blir oppblåst ila dagen. DET håper jeg er gode tegn!:)
Neste ultralyd er allerede på torsdag! Har en bedre følelse denne gangen, men det ligger jo selvfølgelig en liten frykt og ulmer. MEN, håper mini er i live og at jeg fremover mot OUL klarer å slappe av:) Har i utgangspunktet ikke flere ultralyder før den, så det blir nok noen lange uker. Heldigvis har jeg ferie i 'ventetiden' og det går forhåpentligvis fort:)

Ønsker alle en fin dag, og så oppdaterer jeg på torsdag!!
 
Gratulerer med fin siste ul, og passerte 12 uker ❤️
Kan trøste deg med at tiden etter 12 uker går mye fortere enn før, så etter en fin UL på torsdag (selvsagt blir den å være fin ;) ) så kommer oul til å komme raskt etter..!
De neste ukene er ikke like trege som ukene som har vært. : )
 
Oppdatering - PP8, 12+0(!!!!!!!!!!!)

Hva skjedde?? Kom jeg meg helskinnet til uke 12? Enn så lenge ser det sånn ut.
Det føles helt uvirkelig.

De siste ukene har jeg virkelig lært meg forskjellen på å være trøtt og å være sliten. Har aldri tenkt at det
var to så separate ting. Jeg er fortsatt trøtt, men merker nå at energien begynner å ta seg opp. Og det er deilig. Har følt meg som en deigklump siden uke 7. Lite til null aktivitet, pga. minimalt med energi/sliten. Dette er heldigvis(?) på bedringens vei. Ellers er jeg jo fortsatt forstoppet, har ømme bryst og blir oppblåst ila dagen. DET håper jeg er gode tegn!:)
Neste ultralyd er allerede på torsdag! Har en bedre følelse denne gangen, men det ligger jo selvfølgelig en liten frykt og ulmer. MEN, håper mini er i live og at jeg fremover mot OUL klarer å slappe av:) Har i utgangspunktet ikke flere ultralyder før den, så det blir nok noen lange uker. Heldigvis har jeg ferie i 'ventetiden' og det går forhåpentligvis fort:)

Ønsker alle en fin dag, og så oppdaterer jeg på torsdag!!
Gratulerer med 12uker! :joyful: Jeg forstår at du Jar bekymret deg mye pga historikken din, men oddsen er jo på din side nå, så håper du klarer å slappe av litt og nyte tiden fremover- det fortjener du!:Heartred Godt at det er sommerferie, for da går nok tiden fort også fremover:) Ha en fin sommer videre!:joyful:
 
Gratulerer med 12uker! :joyful: Jeg forstår at du Jar bekymret deg mye pga historikken din, men oddsen er jo på din side nå, så håper du klarer å slappe av litt og nyte tiden fremover- det fortjener du!:Heartred Godt at det er sommerferie, for da går nok tiden fort også fremover:) Ha en fin sommer videre!:joyful:

Tusen takk! Begynner på ferie 12.8:dance011
 
Gratulerer med fin siste ul, og passerte 12 uker ❤️
Kan trøste deg med at tiden etter 12 uker går mye fortere enn før, så etter en fin UL på torsdag (selvsagt blir den å være fin ;) ) så kommer oul til å komme raskt etter..!
De neste ukene er ikke like trege som ukene som har vært. : )

Tusen takk! Søte du<3
 
Oppdatering - PP8, 12+0(!!!!!!!!!!!)

Hva skjedde?? Kom jeg meg helskinnet til uke 12? Enn så lenge ser det sånn ut.
Det føles helt uvirkelig.

De siste ukene har jeg virkelig lært meg forskjellen på å være trøtt og å være sliten. Har aldri tenkt at det
var to så separate ting. Jeg er fortsatt trøtt, men merker nå at energien begynner å ta seg opp. Og det er deilig. Har følt meg som en deigklump siden uke 7. Lite til null aktivitet, pga. minimalt med energi/sliten. Dette er heldigvis(?) på bedringens vei. Ellers er jeg jo fortsatt forstoppet, har ømme bryst og blir oppblåst ila dagen. DET håper jeg er gode tegn!:)
Neste ultralyd er allerede på torsdag! Har en bedre følelse denne gangen, men det ligger jo selvfølgelig en liten frykt og ulmer. MEN, håper mini er i live og at jeg fremover mot OUL klarer å slappe av:) Har i utgangspunktet ikke flere ultralyder før den, så det blir nok noen lange uker. Heldigvis har jeg ferie i 'ventetiden' og det går forhåpentligvis fort:)

Ønsker alle en fin dag, og så oppdaterer jeg på torsdag!!

Åå gratulerer så mye med å ha krysset den magiske grensen! :joyful: Så glad på dine vegne, gleder meg til å følge med deg videre frem mot baby :Heartred

Ser at du ble gravid i pp8 - jeg er i pp8 nå så håper det samme gjelder for meg :D
 
Åå gratulerer så mye med å ha krysset den magiske grensen! :joyful: Så glad på dine vegne, gleder meg til å følge med deg videre frem mot baby :Heartred

Ser at du ble gravid i pp8 - jeg er i pp8 nå så håper det samme gjelder for meg :D

Takk!!:)
Ja, håper pp8 er vinneren for oss begge! Hvor er du i syklusen?:)
 
Takk!!:)
Ja, håper pp8 er vinneren for oss begge! Hvor er du i syklusen?:)

Jeg er bare på dag 4, så føles ut som om jeg er en liten evighet unna muligheten for to streker :oops::p
Tok koronavaksine i går, og håper den ikke klusser til syklusen. Dersom alt går som det pleier, har jeg el på dag 15, dvs. 11 dager til. Vil helst kjøre på med prøvingen som vanlig selv om jeg har tatt vaksinen, men har en liiiten usikkerhet.. men å vente 4 ekstra uker er leenge :eek: :hilarious: Håper ikke tiden går like sakte etter positiv test også? :rolleyes:
 
Last edited:
Gratulerer med 12 uker!
 
Gratulerer så masse med å ha bikket 12 uker:gen014
Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg mistet også pga MA. Hadde cytotec-behandling for 5 uker siden. Jeg tror jeg er gravid nå. Ingen mensen, klarte å finne EL. Tok mange g-tester og el-tester hver eneste dag, så er ganske sikker på at dette er et nytt svangerskap.
Positiv digitaltest i dag. Jeg er (dessverre) ikke glad, mer engstelig. Vil ha det bekreftet av lege, blodprøver, tidlig ultralyd før jeg kan si at jeg er gravid. Kunne du delt litt hva du gjorde da du fikk positiv test? Når fikk du første tidlig UL?
 
Gratulerer så masse med å ha bikket 12 uker:gen014
Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg mistet også pga MA. Hadde cytotec-behandling for 5 uker siden. Jeg tror jeg er gravid nå. Ingen mensen, klarte å finne EL. Tok mange g-tester og el-tester hver eneste dag, så er ganske sikker på at dette er et nytt svangerskap.
Positiv digitaltest i dag. Jeg er (dessverre) ikke glad, mer engstelig. Vil ha det bekreftet av lege, blodprøver, tidlig ultralyd før jeg kan si at jeg er gravid. Kunne du delt litt hva du gjorde da du fikk positiv test? Når fikk du første tidlig UL?

Hei! Husker deg<3 og gratulerer med ny graviditet! Skjønner godt at du har garden litt oppe ennå og vil ha det bekreftet på alle måter. Det hadde jeg også i starten. Og skal eg være helt ærlig så er jeg fortsatt litt nevrotisk, haha. Men skal prøve å roe ned om tul imrn går bra!

Eg er med på et graviditetsstudie og har derfor fått en del ultralyder. Hadde jeg ikke vært med i studiet hadde jeg nok uansett gått privat i hvertfall to ganger før uke 12 for min egen sjelefred, men det koster jo litt. Hvis du har en alright fastlege kan du prøve å få henvisning med bakgrunn i aborthistorikk. Det eneste som har gitt meg ro har vært å se hcg-stigning i starten, samt ultralydene:) Så langt(pga studiet) har jeg vært på tul i uke 7 og 10. Eg har troen på deg denne gangen og ønsker deg alt godt! Så håper eg du klarer å stå i ubehaget disse første ukene. Det er tøft, men forhåpentligvis verdt det<3
 
Hei! Husker deg<3 og gratulerer med ny graviditet! Skjønner godt at du har garden litt oppe ennå og vil ha det bekreftet på alle måter. Det hadde jeg også i starten. Og skal eg være helt ærlig så er jeg fortsatt litt nevrotisk, haha. Men skal prøve å roe ned om tul imrn går bra!

Eg er med på et graviditetsstudie og har derfor fått en del ultralyder. Hadde jeg ikke vært med i studiet hadde jeg nok uansett gått privat i hvertfall to ganger før uke 12 for min egen sjelefred, men det koster jo litt. Hvis du har en alright fastlege kan du prøve å få henvisning med bakgrunn i aborthistorikk. Det eneste som har gitt meg ro har vært å se hcg-stigning i starten, samt ultralydene:) Så langt(pga studiet) har jeg vært på tul i uke 7 og 10. Eg har troen på deg denne gangen og ønsker deg alt godt! Så håper eg du klarer å stå i ubehaget disse første ukene. Det er tøft, men forhåpentligvis verdt det<3

Tusen takk :Heartred masse lykke til på UL i morgen. Veldig greit at du fikk delta i studie. Jeg skal ringe legekontoret med engang de åpner i morgen. Må få tatt en blodprøve bare for å roe meg ned litt for jeg er så redd for falsk positiv test fra resterende hcg. Tenker på all slags tullete ting:wacky: har bestilt legetime når jeg mest sannsynlig er i uke 6 så får se om hun henviser meg til tidlig ul. Hvis ikke bestiller jeg det privat, koste hva det koste vil. Jeg føler jeg bare må få gjort alt dette for å faktisk fungere litt i hverdagen. Tusen takk for støtten og oppmuntrende ord. Det hjelper å ha noen å snakke med og å få dele mine bekymringer til:Heartbigred nå må det bare gå riktige veien for oss! :thumleft
 
Oppdatering - PP8, 12+2

Hils på Lillrik!! Alt så helt perfekt ut!
12+1/2 akkurat som den skulle vært utfra forrige tul!

For spesielt interesserte er siste bildet av navlestrengen, haha
 

Vedlegg

  • C3FF8DAD-EA97-4C2F-87C3-483537CF6229.jpeg
    C3FF8DAD-EA97-4C2F-87C3-483537CF6229.jpeg
    688 KB · Visninger: 98
  • 727A77F3-2308-4946-BC98-C9A6BF429EDD.jpeg
    727A77F3-2308-4946-BC98-C9A6BF429EDD.jpeg
    598,4 KB · Visninger: 89
  • 0F687017-3782-424D-99A0-52E59259CAFA.jpeg
    0F687017-3782-424D-99A0-52E59259CAFA.jpeg
    512,9 KB · Visninger: 92
Oppdatering - PP8, 12+2

Hils på Lillrik!! Alt så helt perfekt ut!
12+1/2 akkurat som den skulle vært utfra forrige tul!

For spesielt interesserte er siste bildet av navlestrengen, haha
Nemmen så fiin!! Elsker navlestrengen :hilarious::Heartred håper det er litt mer ro inni deg nå:rolleyes:
 
Back
Topp