Alle gode ting er forsøk nr.3?

Oppdatering - PP8, 12+2

Hils på Lillrik!! Alt så helt perfekt ut!
12+1/2 akkurat som den skulle vært utfra forrige tul!

For spesielt interesserte er siste bildet av navlestrengen, haha
Wow, fantastisk å se!! Så fine UL bilder! :woot: :Heartred
 
Oppdatering - PP8, 13+0(!!!)


Hurra! Ny uke<3
Begynner å få mage(hjelp!), men kan like godt være tarmer da jeg ofte er forstoppet og oppblåst. Ellers er formen stigende, men sover enkelte netter dårlig. Drømmer også alt mulig rart.

Neste ultralyd er ikke før OUL 9.9! Håper alt går bra frem til det:) Skal ha ferie i fire uker fra 12.8 så antakelig går tiden fort.

Spørsmål: på tul sist(12+2) var jeg jo ikke på noe diagnostikk. Men jeg spurte jordmor om hun haddd sagt det hvis hun så noe som burde sjekkes nærmere og det sa hun at hun selvfølgelig hadde sagt. Likevel så sa hun jo at hun ikke aktivt leter etter ting. Burde jeg ta en privat ul ifht neseben og nakkefold? Tiden renner jo ut ifht vinduet for å sjekke det. Så likevel ingentinc urovekkende utfra tulbildene som skulle tilsi noe, men føler jeg har dårlige bilder av hals/nakke. I hvertfall ifht andre jeg ser som har vært på tul. Da ser man det området godt. Er det vanlig å sjekke slikt i denne fasen? El burde jeg bare vente til OUL? Ser de på OUL om det kan være kromosomavvik selvom det er ‘for sent’ å sjekke nakkefold? Mest sannsynlig er jo alt J skjønneste orden, men OM jeg vil undersøke dette har jeg dårlig tid(13+6)! Innspill mottas med takk:)
 
Oppdatering - PP8, 13+0(!!!)


Hurra! Ny uke<3
Begynner å få mage(hjelp!), men kan like godt være tarmer da jeg ofte er forstoppet og oppblåst. Ellers er formen stigende, men sover enkelte netter dårlig. Drømmer også alt mulig rart.

Neste ultralyd er ikke før OUL 9.9! Håper alt går bra frem til det:) Skal ha ferie i fire uker fra 12.8 så antakelig går tiden fort.

Spørsmål: på tul sist(12+2) var jeg jo ikke på noe diagnostikk. Men jeg spurte jordmor om hun haddd sagt det hvis hun så noe som burde sjekkes nærmere og det sa hun at hun selvfølgelig hadde sagt. Likevel så sa hun jo at hun ikke aktivt leter etter ting. Burde jeg ta en privat ul ifht neseben og nakkefold? Tiden renner jo ut ifht vinduet for å sjekke det. Så likevel ingentinc urovekkende utfra tulbildene som skulle tilsi noe, men føler jeg har dårlige bilder av hals/nakke. I hvertfall ifht andre jeg ser som har vært på tul. Da ser man det området godt. Er det vanlig å sjekke slikt i denne fasen? El burde jeg bare vente til OUL? Ser de på OUL om det kan være kromosomavvik selvom det er ‘for sent’ å sjekke nakkefold? Mest sannsynlig er jo alt J skjønneste orden, men OM jeg vil undersøke dette har jeg dårlig tid(13+6)! Innspill mottas med takk:)
Grattis med 13 uker! :joyful: Hvis du er usikker, kan du booke en privat ultime de neste dagene for å ta en titt? Men det er visstnok kun noen få kvalifiserte sykehus som egentlig har lov til å utføre fosterdiagnostikk- altså de målingene du lurer på. Men jeg vil tro en privat gyn kan ta en rask sjekk iaf, uten at resultatet er skrevet i stein! Skader jo ikke med en ekstra ul hvis du har råd og det er ledig time de neste dagene:)
 
Oppdatering - PP8, 13+0(!!!)


Hurra! Ny uke<3
Begynner å få mage(hjelp!), men kan like godt være tarmer da jeg ofte er forstoppet og oppblåst. Ellers er formen stigende, men sover enkelte netter dårlig. Drømmer også alt mulig rart.

Neste ultralyd er ikke før OUL 9.9! Håper alt går bra frem til det:) Skal ha ferie i fire uker fra 12.8 så antakelig går tiden fort.

Spørsmål: på tul sist(12+2) var jeg jo ikke på noe diagnostikk. Men jeg spurte jordmor om hun haddd sagt det hvis hun så noe som burde sjekkes nærmere og det sa hun at hun selvfølgelig hadde sagt. Likevel så sa hun jo at hun ikke aktivt leter etter ting. Burde jeg ta en privat ul ifht neseben og nakkefold? Tiden renner jo ut ifht vinduet for å sjekke det. Så likevel ingentinc urovekkende utfra tulbildene som skulle tilsi noe, men føler jeg har dårlige bilder av hals/nakke. I hvertfall ifht andre jeg ser som har vært på tul. Da ser man det området godt. Er det vanlig å sjekke slikt i denne fasen? El burde jeg bare vente til OUL? Ser de på OUL om det kan være kromosomavvik selvom det er ‘for sent’ å sjekke nakkefold? Mest sannsynlig er jo alt J skjønneste orden, men OM jeg vil undersøke dette har jeg dårlig tid(13+6)! Innspill mottas med takk:)

Om du burde ta en ekstra ultralyd kommer litt ann på hva dere eventuelt vil gjøre med informasjonen dere får. Er det slik at dere ønsker å avbryte svangerskapet dersom noe er galt? Isåfall vil jeg anbefale dere å ta en ultralyd som sjekker anatomi, for ved oul så er det ikke alt de kan sjekke for. Er det slik at dere kommer til å gå videre med svangerskapet uansett hva de hadde funnet, så er det jo ikke nødvendig med en til ultralyd når dere allerede har sett at alt er fint :) Hvis dere har rom økonomien til det så er det jo uansett kjekt med en ekstra ultralyd da! :p

Vi hadde en ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, men vi hadde på forhånd snakket om at dersom noe var alvorlig galt så ville vi avbryte svangerskapet og det er mye bedre for både kropp og sinn å gjøre det i uke 12 enn senere. Likevel er det et personlig valg som alle par må snakke om og ta selv :love7
 
Om du burde ta en ekstra ultralyd kommer litt ann på hva dere eventuelt vil gjøre med informasjonen dere får. Er det slik at dere ønsker å avbryte svangerskapet dersom noe er galt? Isåfall vil jeg anbefale dere å ta en ultralyd som sjekker anatomi, for ved oul så er det ikke alt de kan sjekke for. Er det slik at dere kommer til å gå videre med svangerskapet uansett hva de hadde funnet, så er det jo ikke nødvendig med en til ultralyd når dere allerede har sett at alt er fint :) Hvis dere har rom økonomien til det så er det jo uansett kjekt med en ekstra ultralyd da! :p

Vi hadde en ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, men vi hadde på forhånd snakket om at dersom noe var alvorlig galt så ville vi avbryte svangerskapet og det er mye bedre for både kropp og sinn å gjøre det i uke 12 enn senere. Likevel er det et personlig valg som alle par må snakke om og ta selv :love7
Vi hadde også pratet på forhånd, og var enige om at vi ville beholde barnet uansett- (mm det skulle vært så alvorlig sykt at det ikke hadde vært forenelig med liv):Heartred Men vi dro på ul i uke 13 allikevel for hvis det skulle vært noe galt ville vi ha så lang tid som mulig til å forberede oss og de fem søskenene på det -lese oss opp, innhente info etc:) Så kan jo være flere grunner til å ville dra på ul:rolleyes:
 
Grattis med 13 uker! :joyful: Hvis du er usikker, kan du booke en privat ultime de neste dagene for å ta en titt? Men det er visstnok kun noen få kvalifiserte sykehus som egentlig har lov til å utføre fosterdiagnostikk- altså de målingene du lurer på. Men jeg vil tro en privat gyn kan ta en rask sjekk iaf, uten at resultatet er skrevet i stein! Skader jo ikke med en ekstra ul hvis du har råd og det er ledig time de neste dagene:)
Om du burde ta en ekstra ultralyd kommer litt ann på hva dere eventuelt vil gjøre med informasjonen dere får. Er det slik at dere ønsker å avbryte svangerskapet dersom noe er galt? Isåfall vil jeg anbefale dere å ta en ultralyd som sjekker anatomi, for ved oul så er det ikke alt de kan sjekke for. Er det slik at dere kommer til å gå videre med svangerskapet uansett hva de hadde funnet, så er det jo ikke nødvendig med en til ultralyd når dere allerede har sett at alt er fint :) Hvis dere har rom økonomien til det så er det jo uansett kjekt med en ekstra ultralyd da! :p

Vi hadde en ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, men vi hadde på forhånd snakket om at dersom noe var alvorlig galt så ville vi avbryte svangerskapet og det er mye bedre for både kropp og sinn å gjøre det i uke 12 enn senere. Likevel er det et personlig valg som alle par må snakke om og ta selv :love7
Vi hadde også pratet på forhånd, og var enige om at vi ville beholde barnet uansett- (mm det skulle vært så alvorlig sykt at det ikke hadde vært forenelig med liv):Heartred Men vi dro på ul i uke 13 allikevel for hvis det skulle vært noe galt ville vi ha så lang tid som mulig til å forberede oss og de fem søskenene på det -lese oss opp, innhente info etc:) Så kan jo være flere grunner til å ville dra på ul:rolleyes:

Takk for gode innspill! Eg og sambo er enige om hva vi gjør om tul viser (alvorlige)avvik.
Vet at ingen tar fosterdiagnostikk sånn helt uten videre(er vel kun et fåtall sykehus som gjør det utfra gitte kriterier), men vi har likevel landet på at vi bestilte en time privat. Da blir timen med utgangspunkt i å se at alt ser bra ut, kontra ultralyden jeg var på ifbm studien 12+2 som gikk på ulike mål knyttet til den. De sa jo selvfølgelig der at så langt de kunne se var alt bra, men tror jeg får ro i sjelen av å ta en time privat KUN for å sjekke at alt står bra til:) Fordel med å bo nært by: time allerede fredag og da er jeg blitt 13+3! Ønsk meg lykke til:)
 
Om du burde ta en ekstra ultralyd kommer litt ann på hva dere eventuelt vil gjøre med informasjonen dere får. Er det slik at dere ønsker å avbryte svangerskapet dersom noe er galt? Isåfall vil jeg anbefale dere å ta en ultralyd som sjekker anatomi, for ved oul så er det ikke alt de kan sjekke for. Er det slik at dere kommer til å gå videre med svangerskapet uansett hva de hadde funnet, så er det jo ikke nødvendig med en til ultralyd når dere allerede har sett at alt er fint :) Hvis dere har rom økonomien til det så er det jo uansett kjekt med en ekstra ultralyd da! :p

Vi hadde en ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, men vi hadde på forhånd snakket om at dersom noe var alvorlig galt så ville vi avbryte svangerskapet og det er mye bedre for både kropp og sinn å gjøre det i uke 12 enn senere. Likevel er det et personlig valg som alle par må snakke om og ta selv :love7

Måtte jeg best spesifikt om anatomisjekk når jeg bestilte time, eller kan jeg si det når jeg kommer dit? Bestilling ble gjort via nettsiden og der var det kun valg utfra hvilken uke man var i, ikke noe sted man kunne si hva man faktisk hadde som ønske/utgangspunkt for ultralyden.
 
Måtte jeg best spesifikt om anatomisjekk når jeg bestilte time, eller kan jeg si det når jeg kommer dit? Bestilling ble gjort via nettsiden og der var det kun valg utfra hvilken uke man var i, ikke noe sted man kunne si hva man faktisk hadde som ønske/utgangspunkt for ultralyden.
Nei du trenger ikke be om det:) Bare si når du er der at dere bare ønsker å sjekke at alt ser bra ut, så skal de ta alle de standard målingene. Kanskje du kan be dem om å forklare underveis så vet du hva de ser på!
 
Vi hadde også pratet på forhånd, og var enige om at vi ville beholde barnet uansett- (mm det skulle vært så alvorlig sykt at det ikke hadde vært forenelig med liv):Heartred Men vi dro på ul i uke 13 allikevel for hvis det skulle vært noe galt ville vi ha så lang tid som mulig til å forberede oss og de fem søskenene på det -lese oss opp, innhente info etc:) Så kan jo være flere grunner til å ville dra på ul:rolleyes:
Veldig lurt! Det tenkte ikke jeg på, godt at vi er flere her inne som kan dekke alle vinkler:love7 Det blir jo en stor omstilling om noe først skulle være galt, så det er fint å ha tid å lese seg opp. Det er ikke sikkert man først ønsker det samme som man hadde sett for seg i utgangspunktet heller om man først havner i den situasjonen, kanskje man hadde sett for seg å avbryte, men ikke klarer det likevel, da er det fint å ikke måtte forhaste seg inn i en beslutning.
 
Om du burde ta en ekstra ultralyd kommer litt ann på hva dere eventuelt vil gjøre med informasjonen dere får. Er det slik at dere ønsker å avbryte svangerskapet dersom noe er galt? Isåfall vil jeg anbefale dere å ta en ultralyd som sjekker anatomi, for ved oul så er det ikke alt de kan sjekke for. Er det slik at dere kommer til å gå videre med svangerskapet uansett hva de hadde funnet, så er det jo ikke nødvendig med en til ultralyd når dere allerede har sett at alt er fint :) Hvis dere har rom økonomien til det så er det jo uansett kjekt med en ekstra ultralyd da! :p

Vi hadde en ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, men vi hadde på forhånd snakket om at dersom noe var alvorlig galt så ville vi avbryte svangerskapet og det er mye bedre for både kropp og sinn å gjøre det i uke 12 enn senere. Likevel er det et personlig valg som alle par må snakke om og ta selv :love7
Vi hadde også pratet på forhånd, og var enige om at vi ville beholde barnet uansett- (mm det skulle vært så alvorlig sykt at det ikke hadde vært forenelig med liv):Heartred Men vi dro på ul i uke 13 allikevel for hvis det skulle vært noe galt ville vi ha så lang tid som mulig til å forberede oss og de fem søskenene på det -lese oss opp, innhente info etc:) Så kan jo være flere grunner til å ville dra på ul:rolleyes:


Hei, fine damer!
Kom på at jeg hadde glemt å oppdatere dere:)

Var privat 13+3 og ble målt til akkurat det! Hun var nøye, trygg og flink. Hun gikk gjennom lille fra topp til tå, nevnte både nesebein og nakkefold og så på disse og sa at alt var helt som det skulle og at mini hadde veldig fin hodeform(hva nå enn det måtte bety:hilarious:).
Hun sa at det nå var på tide å slappe av og hun sa faktisk at dette kom til å gå bra! En skummel ting å si, men eg tar det eg får!(selvfølgelig med en liten klype salt). Eg fikk også noen søte videoer og eg opplever en blanding av smelting<3 og litt alienfeeling når jeg ser på den søte, lille som lever inni der. Ganske sykt.

Ellers ble lille målt til ca 7,3cm(CRL) og hadde hjertefrekvens på 158
 

Vedlegg

  • download.jpg
    download.jpg
    148,6 KB · Visninger: 79
Hei, fine damer!
Kom på at jeg hadde glemt å oppdatere dere:)

Var privat 13+3 og ble målt til akkurat det! Hun var nøye, trygg og flink. Hun gikk gjennom lille fra topp til tå, nevnte både nesebein og nakkefold og så på disse og sa at alt var helt som det skulle og at mini hadde veldig fin hodeform(hva nå enn det måtte bety:hilarious:).
Hun sa at det nå var på tide å slappe av og hun sa faktisk at dette kom til å gå bra! En skummel ting å si, men eg tar det eg får!(selvfølgelig med en liten klype salt). Eg fikk også noen søte videoer og eg opplever en blanding av smelting<3 og litt alienfeeling når jeg ser på den søte, lille som lever inni der. Ganske sykt.

Ellers ble lille målt til ca 7,3cm(CRL) og hadde hjertefrekvens på 158
Så koselig oppdatering! Godt å høre at alt ser bra ut:joyful: Nå kan du prøve å slappe av, for nå er skatten deres på vei!:Heartred
 
Hei, fine damer!
Kom på at jeg hadde glemt å oppdatere dere:)

Var privat 13+3 og ble målt til akkurat det! Hun var nøye, trygg og flink. Hun gikk gjennom lille fra topp til tå, nevnte både nesebein og nakkefold og så på disse og sa at alt var helt som det skulle og at mini hadde veldig fin hodeform(hva nå enn det måtte bety:hilarious:).
Hun sa at det nå var på tide å slappe av og hun sa faktisk at dette kom til å gå bra! En skummel ting å si, men eg tar det eg får!(selvfølgelig med en liten klype salt). Eg fikk også noen søte videoer og eg opplever en blanding av smelting<3 og litt alienfeeling når jeg ser på den søte, lille som lever inni der. Ganske sykt.

Ellers ble lille målt til ca 7,3cm(CRL) og hadde hjertefrekvens på 158
Fantastisk å høre :Heartred
 
Så godt med fint UL resultat ❤️❤️
 
Oppdatering - PP8, 15+0(!!!)

Hallois! Lenge siden update no! Sykt at jeg har kommet så langt, egentlig.

Formen er ganske så bra for tiden. Har fortsatt litt hard fordøyelse(om jeg kan ordlegge meg slik, haha), litt ømme bryst og drømmer de rareste ting på natten. Nesen er tidvis tett og jeg nyser ofte, MEN allmenntilstanden er god og jeg begynner å få økt energi:)
Har kommet i gang med klatring igjen(med kroppssele) og begynt så smått med turer igjen og det føles godt etter alt for lang tid med sofaligging og null energi.

Ellers føler jeg magen eser ut. Har pr.nå 'bare' gått opp 3-4kg(avhengig av om jeg går jevnlig på do:hilarious:), men på magen ser det ut som jeg har gått opp 10, minst! Håper den vokser fort nå så jeg ser gravid ut og ikke ut som jeg drikker øl hver dag.

Har idag, alt for sent, hatt første svangerskapskontroll hos fastlege. Leverte urinprøve og den var helt fin. Blodprøver vil jeg få svar på om noen dager og blodtrykket var fint, 116/77:) Så nå har jeg fått helsekooort, woop!

Nå blir det noen laaange uker frem mot neste ultralyd som er OUL(19+2). Håper lille holder seg i live frem til då.
Ellers blir det sykt spennende å skulle få vite kjønn. Har siste tiden hatt jentefeeling, så vi får se om det stemmer.

Og til slutt: vi har ferie om tre dager!!!! Endelig snart vår tur!:smiley-angelic001

Ha en finfin dag!:)
 
For spesielt interesserte(og litt for min egen dagboknotering), så var alle blodprøver i går fine:)
 

Vedlegg

  • 4C078DBA-B741-4618-B9AE-3B29E84A9448.jpeg
    4C078DBA-B741-4618-B9AE-3B29E84A9448.jpeg
    59,9 KB · Visninger: 73
Oppdatering - PP8, 16+2(!)

Hallois!

Tiden flyr! Føler meg lite gravid for tiden og iom jeg ikke kjenner noe til mini ennå er det litt ekkelt. Noen som vet sannsynlighet for at det kan gå galt fra at alt var bra i uke 13 og frem til OUL? Kjenner det stresser meg litt. Puppene er mindre ømme også og jeg kjenner ikke så mye ‘voksesmerter’ selvom magen ser større ut. Ellers kan jeg melde om små mengder neseblod når jeg snyter meg, som for meg som aldri i hele mitt liv har blødd neseblod, er ganske sykt. Er vel pga skjøre slimhinner? Så det må jo være et graviditetstegn om ikke annet. Vi har ferie nå så sånn sett kommer nok tiden frem mot OUL 9.9 (19+2) til å gå fort. Håper bare så inderlig at alt er i orden der inne fortsatt.. Vanlig med lite ‘symptomer’ i denne perioden?
 

Vedlegg

  • 77015EE3-FC2F-4A06-8EF4-2C98BDB68EDD.jpeg
    77015EE3-FC2F-4A06-8EF4-2C98BDB68EDD.jpeg
    536,2 KB · Visninger: 100
Oppdatering - PP8, 18+0(!!!)

Lenge siden update no, men vi har vært på/og har ennå ferie(diiiigg!). Er i relativt grei form og håper det fortsetter! Har både fått klatret endel, samt gått via ferrata ila ferien så er godt å kjenne at kroppen fungerer ennå! Føler meg dog hakket mer tungpustet og søvnkvaliteten er så som så(drømmer mye). Antydning til hormonell også(blir fortere sliten, lei, etc.), men ikke noe som går nevneverdig ut over kvaliteten på hverdagen.

Har ennå ikke kjent noe tegn til liv fra mini og selvom jeg vet at førstegangsgravide kan måtte vente lenge bekymrer det meg litt. Er redd for dårlig nytt på OUL, men har jo ikke blødd eller noe så håper og tror alt er bra ennå!
Siste ul var i uke 13, så det begynner jo å bli en stund siden.. Ellers venter jeg på at magen skal poppe skikkelig. Ser fortsatt bare litt sånn smålubben ut, særlig fra front. Føler lår/legger/hofte/ræv har vokst. Er det normalt? Håper ikke mangel på større mage er et dårlig tegn. Den burde vel bli større snart om noe inni der vokser? Utfra uke burde mini snart være ca 20cm. Kjenner lite til voksesmerter også og det er jo også litt skummelt. Særlig når eg ser at jeg nesten ser større ut i uke 16:( Mulig oppblåst?

Jaja, sånn går nu dagan. Takk til alle som titter innom dagboken i blant, så håper eg på positiv update fra OUL om 9(!) dager! Blir sykt spennende å få vite kjønn!<3

Slenger med noen magebilder:)
 

Vedlegg

  • 93AA5244-CF65-41FF-8526-65191EEE1808.jpeg
    93AA5244-CF65-41FF-8526-65191EEE1808.jpeg
    240,3 KB · Visninger: 82
  • 38CB16EE-9107-4D43-993C-33BDD092E336.jpeg
    38CB16EE-9107-4D43-993C-33BDD092E336.jpeg
    459,3 KB · Visninger: 92
Back
Topp