Alle gode ting er forsøk nr.3?

Oppdatering - PP8, 4+5/4+6

Hallois. Lite nytt å melde i dag, egentlig. Har tatt blodprøve nummer 2.
Kjenner på en del uro, men jeg har en GAD i bunn, så kan være den som 'acter up'.
Eller er det vanlig å kjenne på uro?

Ellers er jeg bekymret for manglende symptomer. Kjenner det stresser meg at brystene ikke er blitt ømme(slik som sist), selv om jeg vet det er tidlig. Eneste jeg kan sette fingeren på er dårlig søvn med mye drømming. Ellers er det bare uteblitt mens som er tegnet på graviditet.

For å toppe det, så i stedet for å vite verdien på fredagens blodprøve så fikk jeg bare svar 'Blodprøven viser verdier forenelig med graviditet'. Baah, jeg ville jo vite eksakt verdi. Sendte ny melding og ba om den, så håper jeg får vite det ila dagen.

Ha en fin dag, folkens. Send meg hell og lykke.

Bah, begynner å katastrofetenke nå. Hvorfor ga ikke bare fastlegen meg verdien? Nå etterspurte jeg jo den enda en gang tidligere i dag uten å høre noe fra henne. Kanskje hun tenker det ser dårlig ut? I så fall, burde hun jo i hvert fall si det? Med mindre hun vil gi meg verdiene samtidig. Hvis det er tilfellet, blir det tidligst i morgen. Gruer meg i hjel og kjenner på en skikkelig dårlig følelse.

Bah, begynner å katastrofetenke nå. Hvorfor ga ikke bare fastlegen meg verdien? Nå etterspurte jeg jo den enda en gang tidligere i dag uten å høre noe fra henne. Kanskje hun tenker det ser dårlig ut? I så fall, burde hun jo i hvert fall si det? Med mindre hun vil gi meg verdiene samtidig. Hvis det er tilfellet, blir det tidligst i morgen. Gruer meg i hjel og kjenner på en skikkelig dårlig følelse.

kan du logge inn på fürstpasient.no og se der?:Heartred

kan du logge inn på fürstpasient.no og se der?:Heartred

Hei, har allerede sjekket der(så noen nevnte det i en annen tråd), og der lå bare noe gamle greier fra en blodprøve i 2012 når jeg bodde i Stavanger. Ser ikke ut som legekontoret/min lege, hører til Fürst.
Men takk for tips<3

Hei, har allerede sjekket der(så noen nevnte det i en annen tråd), og der lå bare noe gamle greier fra en blodprøve i 2012 når jeg bodde i Stavanger. Ser ikke ut som legekontoret/min lege, hører til Fürst.
Men takk for tips<3

åhh:/ masse lykke til!!!

Oppdatering - PP8, 4+6

Nå har jeg fått svar på blodprøvene.

4+2(15dpo): 332 (edit: 4+1 utfra unnfangelse)
4+5(18dpo): 905 (edit: 4+4 utfra unnfangelse)

Sist jeg var gravid hadde jeg 1224 18dpo. Vet man ikke skal sammenligne, men er tallene litt lave?
Og er stigningen litt sakte? (Iflg. kalkulator 49,77timer på dobling). Skal jo etter boken være 48t.
Hvorfor kan jeg ikke bare være etter boken og ikke henge meg opp i at jeg ligger litt over.

Last edited:
Etter å ha 'kalkulert' litt, velger jeg å plassere meg på
4+5 i dag. Det er utfra antatt unnfangelse 13.5. Så holder jeg meg her frem til tul!:)

Oppdatering - PP8, 5+0

Woop! Endelig 5 uker:)
Lite symptomer, kun antydning til diverse(svi bak nipler, ligament, uggen) innimellom og dårlig søvnkvalitet. Håååper jeg kjenner meg mer gravid etterhvert. Vet jo det er tidlig ennå.

Oooog så måtte jeg bare kjøpe Make sure på Meny i sted! Måtte bare teste fordi det er ‘best å være sikker’, som han kleine ansatte på sa når han fant de til meg, haha:hilarious::troll:

Aldri brukt Make Sure før, men utrolig digg å få sterk strek så kjapt! Går som regel tom for tester når jeg har kommet så langt!

Ha en fin dag:)

Vedlegg

• 5AED0263-2CAF-4E27-9EF5-64F33481F5E7.jpeg
    5AED0263-2CAF-4E27-9EF5-64F33481F5E7.jpeg
    447,7 KB · Visninger: 136
Oppdatering - PP8, 5+1

Hurra! Idag ble det 3+!!

Eg har fortsatt lite symptomer så det ligger liksom litt baki der og bekymrer meg, men akkurat nå må jeg bare velge å stole på testene!:)

Vedlegg

• AEA2BAE2-BBF4-41C8-9406-8F9E96EA2B51.jpeg
    AEA2BAE2-BBF4-41C8-9406-8F9E96EA2B51.jpeg
    441,3 KB · Visninger: 105
Oppdatering - PP8, 6+0(!)

God morgen, fine damer.
En stund siden oppdatering fra meg nå.
Her går det stort sett greit, men jeg har jo bekymret meg mye, mest ifht. ny MA.
Søvnen har også vært, mildt sagt, rævva.

I går var jeg så trøtt og sliten at jeg heldigvis ikke lå så lenge før jeg sovnet, men jeg våknet halv fem og måtte tisse ÒG ble kvalm. Det kan være tilfeldig, men jeg ble nesten litt glad! Da ble jeg dessverre liggende en stund før jeg sovnet igjen frem til sambo sin alarm ringte kvart på seks. Ble igjen liggende våken frem til eg fikk meg en liten time før jeg faktisk skulle stå opp. Sitter på jobb nå, trøtt og jævlig i trynet, haha. Har sett bedre ut(ikke orket jeg dusje etter klatring i går heller, fyysj:troll:). Må bare klare å mobilisere en viss fungering da vi skal rett til svigers etter jobb i dag og være der hele helgen(de bor noen timer unna).

Ellers har jeg nedtelling til tul akkurat om èn uke. Er sååå nervøs.

Ønsker dere alle en fin dag og en strålende helg!:)

Vedlegg

• 8357F59E-6884-4945-A3EC-F31048A4462D.jpeg
    8357F59E-6884-4945-A3EC-F31048A4462D.jpeg
    385,5 KB · Visninger: 104
Oppdatering - PP8, 6+0(!)

God morgen, fine damer.
En stund siden oppdatering fra meg nå.
Her går det stort sett greit, men jeg har jo bekymret meg mye, mest ifht. ny MA.
Søvnen har også vært, mildt sagt, rævva.

I går var jeg så trøtt og sliten at jeg heldigvis ikke lå så lenge før jeg sovnet, men jeg våknet halv fem og måtte tisse ÒG ble kvalm. Det kan være tilfeldig, men jeg ble nesten litt glad! Da ble jeg dessverre liggende en stund før jeg sovnet igjen frem til sambo sin alarm ringte kvart på seks. Ble igjen liggende våken frem til eg fikk meg en liten time før jeg faktisk skulle stå opp. Sitter på jobb nå, trøtt og jævlig i trynet, haha. Har sett bedre ut(ikke orket jeg dusje etter klatring i går heller, fyysj:troll:). Må bare klare å mobilisere en viss fungering da vi skal rett til svigers etter jobb i dag og være der hele helgen(de bor noen timer unna).

Ellers har jeg nedtelling til tul akkurat om èn uke. Er sååå nervøs.

Ønsker dere alle en fin dag og en strålende helg!:)
Vil bare slenge inn en liten kommentar og si at jeg hadde 247 i hcg 4+4 og hun ligger og sover oppe :)

Oppdatering - PP8, 6+6

Hei, fine damer.
Nærmer seg tul og eg er kjempebekymret. En del av meg er optimistisk og en annen(større) del er overbevist om at det blir ny MA.
Sover sykt dårlig for tiden og er generelt sliten. Jobber 100% i turnus og kjenner det tar på.

Var også dum og tok en strimmeltest idag. Synes den så svakere ut enn feks halvannen uke siden. Det stresser meg jo, men har lest litt her inne om hook effect, så mulig jeg må prøve vanntesten.

Ønsker dere en fin dag

Oppdatering - PP8, 7+0(6+6)

Hei!

Tul er overstått. Alt så bra ut, men ble satt litt tilbake, men skal prøve å ikke henge meg opp i det. Minste måling var 6+3, største 6+5. De valgte å legge meg på 6+3 og sa det var helt normalt.

Edit: ser inne i journal at de landet på 8mm og 6+6!:)

Fikk høre og se hjertet. De sa ikke frekvens, men sambo hadde sett at det stod fhr(fetal heart rate)138 på skjermen. Det må da være bra? (Sist var frekvensen uregelmessig og høyeste ble målt til 99 og jeg ble satt tilbake en hel uke).

Edit: står i journal at hjertefrekvens var 138:)

Ny time i uke 10, 8.juli. Håper alt går bra frem til da!

Vedlegg

• 83581037-5B82-4D4D-90B2-A11FA2319024.jpeg
    83581037-5B82-4D4D-90B2-A11FA2319024.jpeg
    179 KB · Visninger: 136
Last edited:
Oppdatering - PP8, 7+0(6+3/4/5)

Hei!

Tul er overstått. Alt så bra ut, men ble satt litt tilbake, men skal prøve å ikke henge meg opp i det. Minste måling var 6+3, største 6+5. De valgte å legge meg på 6+3 og sa det var helt normalt. Fikk høre og se hjertet. De sa ikke frekvens, men sambo hadde sett at det stod fhr(fetal heart rate)138 på skjermen. Det må da være bra? (Sist var frekvensen uregelmessig og høyeste ble målt til 99 og jeg ble satt tilbake en hel uke).

Gratulerer med vellykket TUL!

Gynekologen min sa at innenfor en syklus kan det fort være variasjoner på pluss/minus 1 uke, dvs at selv om man tror man vet når el var osv, så kan man ha kommet kortere (eller lengre) enn man tror.

Jeg ble "satt frem" 5 dager på TUL i uke 8. (Ifht egne beregninger). Deretter ble jeg satt 2 dager tilbake på UL i uke 12, og enda 2 dager på OUL. Så ender her nærmere min egen første beregning.
Så det kan være litt slingringsmonn uten at det er noe galt :-)

Oppdatering - PP8, 7+0(6+3/4/5)

Hei!

Tul er overstått. Alt så bra ut, men ble satt litt tilbake, men skal prøve å ikke henge meg opp i det. Minste måling var 6+3, største 6+5. De valgte å legge meg på 6+3 og sa det var helt normalt. Fikk høre og se hjertet. De sa ikke frekvens, men sambo hadde sett at det stod fhr(fetal heart rate)138 på skjermen. Det må da være bra? (Sist var frekvensen uregelmessig og høyeste ble målt til 99 og jeg ble satt tilbake en hel uke).

138 i uke 6/7 er bra ❤ Jeg leste en del forskning om det etter min første UL fordi jeg syns det virket som om hjertet slo litt sakte, og den forskningen jeg fant viste at alt over 120 er innafor på dette tidspunktet :) Og 7+0 skal fosteret måle rundt 9 mm, men så er det jo også litt individuelle forskjeller og posisjonen til fosteret har mye å si. Ser på bildet du la ut her at lengden var 8,2 mm. En eventuell feilmåling på under en millimeter syns jeg nesten er lov og jeg ville ikke ha stresset over det! Så jeg vil gratulere deg med en fin ultralyd ❤ Veldig glad på dine vegne! Heier på knøttet ditt ❤

138 i uke 6/7 er bra ❤ Jeg leste en del forskning om det etter min første UL fordi jeg syns det virket som om hjertet slo litt sakte, og den forskningen jeg fant viste at alt over 120 er innafor på dette tidspunktet :) Og 7+0 skal fosteret måle rundt 9 mm, men så er det jo også litt individuelle forskjeller og posisjonen til fosteret har mye å si. Ser på bildet du la ut her at lengden var 8,2 mm. En eventuell feilmåling på under en millimeter syns jeg nesten er lov og jeg ville ikke ha stresset over det! Så jeg vil gratulere deg med en fin ultralyd ❤ Veldig glad på dine vegne! Heier på knøttet ditt ❤

Hei! Tusen takk for svar!<3
Så inne på helsenorge i sted at det ser ut som de har landet på ca 8mm og 6+6(feilskrevet som 7+6, haha). Og det er jo bare én dag unna! De har også rotet litt ifht termindato, men eg tror jeg skal slappe av litt nå:)

Vedlegg

• 27EC3E31-69F9-4A87-9F8D-690D25F625AB.jpeg
    27EC3E31-69F9-4A87-9F8D-690D25F625AB.jpeg
    96,4 KB · Visninger: 139
Hei! Tusen takk for svar!<3
Så inne på helsenorge i sted at det ser ut som de har landet på ca 8mm og 6+6(feilskrevet som 7+6, haha). Og det er jo bare én dag unna! De har også rotet litt ifht termindato, men eg tror jeg skal slappe av litt nå:)

Det syns jeg så absolutt at du skal ❤

Så gøy at alt så fint ut på UL ❤️ Heier sååå på deg og spiren :happy:

Gratulerer med overstått TUL og med er bankende hjerte ♥️

Oppdatering - PP8, 7+0(6+6)

Hei!

Tul er overstått. Alt så bra ut, men ble satt litt tilbake, men skal prøve å ikke henge meg opp i det. Minste måling var 6+3, største 6+5. De valgte å legge meg på 6+3 og sa det var helt normalt. Edit: ser inne i journal at de landet på 8mm og 6+6!:)

Fikk høre og se hjertet. De sa ikke frekvens, men sambo hadde sett at det stod fhr(fetal heart rate)138 på skjermen. Det må da være bra? (Sist var frekvensen uregelmessig og høyeste ble målt til 99 og jeg ble satt tilbake en hel uke).

Tror min tredje hadde rundt det i hjerteslag på den tiden og han er straks 4 mnd nå :happy:
Masse lykke til fremover :)

Back
Topp