Akimdai’s dagbok - SA, EXU og tilslutt baby

Uke 5+1

Har tatt to hcg-prøver.
19 dpo: 2146
21 dpo: 3180

Altså ikke i nærheten av dobling.
Så da går det vell galt denne gangen også. Venter på telefon fra legen nå. Hun som svarte telefonen idag når jeg ringte får å få siste resultatet fra prøven tatt onsdag, sa at jeg var satt opp på telefontime. Så regner med det er gjort for å ringe å gi meg dårlig nytt, og for å planlegge veien videre.

Vi reiser bort nå i helgen. Så orker ikke forholde meg så veldig til dette nå, rekker ikke ta ny blodprøve idag uansett. Får gjøre det når vi kommer hjem på mandag.

Skulle ha en koselig helg sammen og nå blir det bare trist heller. Men skal prøve å ha det fint, vi blir i allefall sammen :Heartred
Jeg har mistet all tro på at dette går bra nå. Selv om jeg vet fra forumet her andre historier med dårlig hcg-stigning som har endt godt.

Fortsatt er symptomene de samme - kvalme og hyppig på do å tisser.
Tok en ny test idag og det er den sterkeste til nå, dye stealer og alt, men det hjelper ikke når ikke hcg stiger som normalt.
DE7C7B47-13B9-4A82-B57B-E203CD48337E.jpeg
 
Krysser fingrene for det beste :Heartred

Er det ikke rundt de verdiene doblingstiden blir lenger?
 
Åh, så vondt å kjenne på sånn usikkerhet..:love022

På fürst står det følgende om hcg:
«S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10.»

Jeg håper for deg:Heartpink
 
Åh, så vondt å kjenne på sånn usikkerhet..:love022

På fürst står det følgende om hcg:
«S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10.»

Jeg håper for deg:Heartpink
Ja, var noen andre som viste det der også. Bruker ikke fürst, men skulle tro grensene var de samme, men vet ikke.
Legen min sa stigningen var i det lave sjiktet.
Så venter spent på ultralyden, sa får jeg vite hvordan det går ihvertfall :Heartred
 
Hvordan går det med deg?:love2
Takk som spør :)
Det går greit. Venter spent på ultralyd i neste uke. Da får jeg jo se om det er liv eller ikke. Og ikke minst om graviditeten står i livmor!
Veksler mellom håp og ikke håp. Det du delte om referanseverdiene til fürst gir meg jo håp, selv om fastlege sa resultatene var i nedre sjiktet (vet ikke hva hun baserer det på). Men uansett, nedre sjikt betyr ikke umulig :Heartred
 
Uke 5+5

Symptomene er fortsatte sterke, og blir flere. Det er jo på en måte litt beroligende med masse symptomer. Men er så redd for at det er bare kroppen som ikke har skjønt det enda. Men gir ikke oppe håpet før ultralyd i nesteuke :love017

Symptomer nå:

- kvalme store deler av dagen (ikke oppkast enda!)
- mye trøtt, blir sliten av den minste ting
- plutselig på søndag våknet jeg med skikkelig ømme pupper, må sove med bh på.
- oppe å tisser hver natt
- veldig oppblåst, ser ut som jeg er langt på vei allerede. Har ganske flat mage til vanlig, men nå er den sånn store deler av dagen :hilarious::

69BD010E-B70B-47D2-B13A-509FF28B336F.jpeg
 
Last edited:
Uke 5+5

Symptomene er fortsatte sterke, og blir flere. Det er jo på en måte litt beroligende med masse symptomer. Men er så redd for at det er bare kroppen som ikke har skjønt det enda. Men gir ikke oppe håpet før ultralyd i nesteuke :love017

Symptomer nå:

- kvalme store deler av dagen (ikke oppkast enda!)
- mye trøtt, blir sliten av den minste ting
- plutselig på søndag våknet jeg med skikkelig ømme pupper, må sove med bh på.
- oppe å tisser hver natt
- veldig oppblåst, ser ut som jeg er langt på vei allerede. Har ganske flat mage til vanlig, men nå er den sånn store deler av dagen :hilarious::

Vis vedlegget 408893
Håper!!! Synes jo det virker positivt, også mtp. hCG-skjemaet det ble vist til!
 
Uke 6+2

Det er så godt å ha kommet hit uten å ha hatt blødning! Sist gang startet alt 6+0. Så lenge jeg ikke blør har jeg litt håp, men det blir mindre og mindre nå.
Nå er det bare 4 dager til ultralyd.
Jeg prøver å forberede meg på at det ikke er liv. Blodprøvene som ikke var halleluja, og at jeg nå de siste to-tre dagene får mindre og mindre symptomer. Ja det gjør jo at jeg tenker det ikke går veien.

Så lenge det ikke er en exu i egglederen jeg har igjen. Jeg orker ikke en ny runde med det. Orker ikke å miste «vanlig» heller. Men man må jo bare takle det som kommer.
Jeg kommer til å miste fatningen helt om vi er så utrolig heldige å får se hjerteblink på onsdag :Heartred
 
Uke 6+2

Det er så godt å ha kommet hit uten å ha hatt blødning! Sist gang startet alt 6+0. Så lenge jeg ikke blør har jeg litt håp, men det blir mindre og mindre nå.
Nå er det bare 4 dager til ultralyd.
Jeg prøver å forberede meg på at det ikke er liv. Blodprøvene som ikke var halleluja, og at jeg nå de siste to-tre dagene får mindre og mindre symptomer. Ja det gjør jo at jeg tenker det ikke går veien.

Så lenge det ikke er en exu i egglederen jeg har igjen. Jeg orker ikke en ny runde med det. Orker ikke å miste «vanlig» heller. Men man må jo bare takle det som kommer.
Jeg kommer til å miste fatningen helt om vi er så utrolig heldige å får se hjerteblink på onsdag :Heartred
Håååper alt er bra på onsdag!
 
Uke 6+4

Har en skikkelig tung dag idag.
Er så sliten, og tårene sitter helt utrolig løst.

To dager til ultralyd og for hver dag den kommer nærmere jo mer negativ blir jeg. Det er sikkert en forsvarsmekanisme.
Men jeg er på ekte bekymret siden symptomene er i tilbakegang. Bare forventer å se blod hver gang jeg er på do.
Er så glad for at det bare er morgendagen igjen å holde ut før ultralyden onsdags morgen.
Blir godt å vite uansett hva vi ser da :Heartred
 
Uke 6+6

Så glad for at magefølelsen min var helt, helt feil :hello2
Var på ultralyd idag og fikk se en liten tutt på rett plass i livmor, med hjerteblink! :Heartred
Målt til 6+6, akkurat som beregnet ut fra EL.

Så glad og lettet nå!
Nå skal jeg bare nyte lettelsen og gleden og håper den varer helt til neste ultralyd om en 4-5 uker :)

9DEA0959-39C8-464C-903C-2B562F838643.jpeg
 
Uke 6+6

Så glad for at magefølelsen min var helt, helt feil :hello2
Var på ultralyd idag og fikk se en liten tutt på rett plass i livmor, med hjerteblink! :Heartred
Målt til 6+6, akkurat som beregnet ut fra EL.

Så glad og lettet nå!
Nå skal jeg bare nyte lettelsen og gleden og håper den varer helt til neste ultralyd om en 4-5 uker :)

Vis vedlegget 409459
Ååååh hurra!!!!! :woot: :love7
 
Uke 6+6

Så glad for at magefølelsen min var helt, helt feil :hello2
Var på ultralyd idag og fikk se en liten tutt på rett plass i livmor, med hjerteblink! :Heartred
Målt til 6+6, akkurat som beregnet ut fra EL.

Så glad og lettet nå!
Nå skal jeg bare nyte lettelsen og gleden og håper den varer helt til neste ultralyd om en 4-5 uker :)

Vis vedlegget 409459
Hurraaaa!!! Så herlig!!! Nå ble jeg glad :love7 :Heartred
 
Grattis med en vellykket TUL :talk017 :love7 :binkybaby :love017 :smiley-bounce012
 
Uke 7+4

Idag var jeg på første svangerskapskontroll :)
Det gikk greit, skjedde ikke så mye mer enn å fylle ut skjema, henvise til UL og ta blodprøver. Trodde det skulle bli mer prat om vitaminer, kosthold, aktivitet osv. Men legen kjenner meg jo ganske godt og vet at de tingene der er på plass, så kanskje derfor :) Skulle jo også spørre hva jeg må tenke på når jeg reiser utlands i sommer, men det glemte jeg. Har heldigvis forumet her da:angelic:

Fikk også fastslått at jeg har det som anses som et risikosvangerskap (pga alder, blir 38 i år). Men det hadde visst ingen praktisk
betydning i oppfølging eller noe.

Symptomer:

- større pupper
- veldig trøtt, sover mye
- kvalmen er nesten borte, kjenner bare et blaff innimellom som går fort over
 
Fikk brev idag om at jeg er satt på venteliste til nipt/tul, og vil få time innen 27/8. Hvis det drar seg ut helt til den datoen er jeg 14+4, er ikke det veldig sent?
Hadde håpt jeg skulle få time før vi reiser på ferie (vi reiser når jeg er 12+0, og kommer hjem 13+3, så er jo dårlig timing med tanke på tul).
Men 14+4 syns jeg var veldig sent…

Så idag bestilte vi privat ultralyd om ca 4 uker :) blir en dyr affære siden vi må ta fly til/fra timen :bag: men klarer ikke vente så lenge. Vurderer også å ta nipt privat.
 
Back
Topp