Akimdai’s dagbok - SA, EXU og tilslutt baby

8-9 DPO - PP5

Skulle jo vente med testingen :hilarious:
Men idag røyk den første, og da vet jeg at det er i gang. Men ser jo noe på denne da?
Er en babyplan tidlig, så tenker vell at det like gjerne kan være en skygge. Orker ikke få opp forhåpningene så veldig, men det blir spennende å se fremover da :)

2D597499-86BB-4A13-9013-4A428A4A83D5.jpeg
 
9-10 DPO - PP5

Wææ sterkere strek idag! Til og med samboeren så denne :laughing002
01F2ADD2-BDD0-48E4-AB33-520CD07509BA.jpeg


Tør ikke tro på det enda, redd for at det bare er en skygge, eller en kjemisk.
Forrige graviditet hadde jeg mye sterkere tester senere på dagen, så skal teste om noen timer å se da.
 
Hurra! Gratulerer ❤️
 
Gratulerer så mye med spiren:talk017:cool05:smiley-bounce012:Heartred:dance011:gen014:love017
 
3+2 (10 dpo)

Sykt å skrive den overskriften! Men velger å gå for det allerede :) fikk positiv metode digital idag (ikke en tidligtest).
C449148F-DD59-4853-85B3-91C308CDAF5C.jpeg


Mange følelser rundt å være gravid igjen!
Mest av alt føler jeg glede, men samtidig er jeg litt tilbakeholden, lar ikke gleden slippe helt løs. Det er så tidlig enda, og mye kan gå galt.
Etter å ha lest andre sine dagbøker her, så ble jeg inspirert til å tenke litt mer positivt. Mange er så flinke til det! Så jeg tenker sånn «IDAG er jeg gravid» også gleder jeg meg over det idag, og tar ikke morgendagens eventuelle bekymring på forskudd :love017

På mandag skal jeg ringe legen, få målt hcg og få henvisning til tidlig ultralyd. Er så glad jeg får ekstra oppfølging etter exu’en i april :Heartred

Symptomer:

- Kvalme som kommer i bølger (kvalme er ikke uvanlig for meg før mens, men mer merkbart nå tror jeg)

- Lettblødene tannkjøtt (hadde det sist jeg var gravid også)
 
Last edited:
3+2 (10 dpo)

Sykt å skrive den overskriften! Men velger å gå for det allerede :) fikk positiv metode digital idag (ikke en tidligtest).
Vis vedlegget 407465

Mange følelser rundt å være gravid igjen!
Mest av alt føler jeg glede, men samtidig er jeg litt tilbakeholden, lar ikke gleden slippe helt løs. Det er så tidlig enda, og mye kan gå galt.
Etter å ha lest andre sine dagbøker her, så ble jeg inspirert til å tenke litt mer positivt. Mange er så flinke til det! Så jeg tenker sånn «IDAG er jeg gravid» også gleder jeg meg over det idag, og tar ikke morgendagens eventuelle bekymring på forskudd :love017

På mandag skal jeg ringe legen, få målt hcg og få henvisning til tidlig ultralyd. Er så glad jeg får ekstra oppfølging etter exu’en i april :Heartred

Herlighet!! Du er gravid du og joo :D heier på spirene våre! De får bli helt til februar ❤️❤️
 
Så fantastisk å se at det har klaffa igjen!
 
Gratulerer, så herlig! Nå må den sitte hele veien :love7
 
3+3 (11 DPO)

Litt stressa over at jeg ikke får målt hcg i neste uke.
Reiser bort ifm jobb ikveld, og blir borte til fredags ettermiddag.

Ikke at blodprøvene vil gjøre noen forskjell fra eller til. Annet enn å gi meg litt ro, å forhåpentligvis vise høyere verdier enn sist, og normal stigning.

Stigning på testene idag, så det gir meg håp om at det går denne gangen :love2 Hadde stigning forrige gang også, men testene er mye sterkere nå!
 
Uke 4+2

Nå er henvisning sendt til ultralyd, får innkalling til uke 6/7. Blir godt å få avklart plasseringen på graviditeten, om det er en ny exu eller ikke. Og kanskje jeg er heldig å får sett hjerteslag også :Heartred
Skal også å måle hcg neste uke, det blir også betryggende om jeg får se gode resultater og dobling.

Har vært endel kvalm denne uken. Idag ikke så veldig mye, og blir selvfølgelig bekymret med en gang da :bag:
Men testene er fine, og i går kveld rett før jeg la meg (kom sent hjem etter reise, så har ikke tatt digital før), så fikk jeg denne:

B420CE2E-B400-40EE-BCBC-B927ED527F7D.jpeg
 
Uke 4+4

Sier hele tiden til mannen min at jeg skulle ønske jeg følte meg mer gravid, at det ville roet meg litt.
Er mye trøtt, må opp å tisse på natta og har en lett/moderat kvalme i bølger gjennom dagen.
Men så begynner jeg med at det kan være jeg som overdriver, kan være andre årsaker, og det var vell sterkere kvalme for noen dager siden? Dabber vell av nå pga MA sikkert.
Prøver å jobbe med tankene hele tiden.
IDAG er jeg gravid ihvertfall :Heartred
Skal å ta første blodprøve idag, håper så at den er høy og fin, og ikke minst at stigningen er god på neste prøve.
 
Uke 4+5

Idag har jeg en dårlig magefølelse. Har jo vært endel kvalm, men idag er det ingenting.
Andre symptomer er opp å tisse på natta og trøtt/større søvnbehov. Men så tenker jeg at det kan like gjerne være andre årsaker til det.

Skulle egentlig ikke teste mer før i neste uke. Bruke den siste digitale og håpe på 3+ da. Men tok en strimmel idag. Den var jo kjempesterk! :love017
7876059B-86B4-4B3B-9B19-AE7BDC58A7C1.jpeg

Så det gjør meg litt roligere da. Men uansett har jeg klump i magen idag.
Skal på ultralyd om to uker. Det er så lenge å vente! Er så redd for en ny exu :Heartred eller at noe annet er galt.
Men den sterke testen var fin å se, så sterk ble den aldri sist gang.
Venter spent på resultatet av hcg tatt i går. Ringte nettopp for å spørre, men hun sa at de sikkert ikke får svaret før i morgen. Får spørre igjen når jeg er å tar prøve nr to da.
 
Uke 4+5

Idag har jeg en dårlig magefølelse. Har jo vært endel kvalm, men idag er det ingenting.
Andre symptomer er opp å tisse på natta og trøtt/større søvnbehov. Men så tenker jeg at det kan like gjerne være andre årsaker til det.

Skulle egentlig ikke teste mer før i neste uke. Bruke den siste digitale og håpe på 3+ da. Men tok en strimmel idag. Den var jo kjempesterk! :love017
Vis vedlegget 408283
Så det gjør meg litt roligere da. Men uansett har jeg klump i magen idag.
Skal på ultralyd om to uker. Det er så lenge å vente! Er så redd for en ny exu :Heartred eller at noe annet er galt.
Men den sterke testen var fin å se, så sterk ble den aldri sist gang.
Venter spent på resultatet av hcg tatt i går. Ringte nettopp for å spørre, men hun sa at de sikkert ikke får svaret før i morgen. Får spørre igjen når jeg er å tar prøve nr to da.
Forstår så godt at du er engstelig etter alt du har vært gjennom, men håper virkelig at alt går bra denne gangen! :Heartred
 
Uke 4+5

Idag har jeg en dårlig magefølelse. Har jo vært endel kvalm, men idag er det ingenting.
Andre symptomer er opp å tisse på natta og trøtt/større søvnbehov. Men så tenker jeg at det kan like gjerne være andre årsaker til det.

Skulle egentlig ikke teste mer før i neste uke. Bruke den siste digitale og håpe på 3+ da. Men tok en strimmel idag. Den var jo kjempesterk! :love017
Vis vedlegget 408283
Så det gjør meg litt roligere da. Men uansett har jeg klump i magen idag.
Skal på ultralyd om to uker. Det er så lenge å vente! Er så redd for en ny exu :Heartred eller at noe annet er galt.
Men den sterke testen var fin å se, så sterk ble den aldri sist gang.
Venter spent på resultatet av hcg tatt i går. Ringte nettopp for å spørre, men hun sa at de sikkert ikke får svaret før i morgen. Får spørre igjen når jeg er å tar prøve nr to da.
Er du forresten på fürst og tar prøvene? I så fall kan du sjekke på nett.
 
Er du forresten på fürst og tar prøvene? I så fall kan du sjekke på nett.
Nei dessverre :arghh:
Bor i gokk så har bare et valg og det er legekontor, og de sender prøvene til sykehuset. Som har mye å gjøre og prioriterer ø-hjelp samme dag, alle andre må vente som regel.
Men er ikke sååå lenge til i morgen da :angelic:
 
Back
Topp