Akimdai’s dagbok - SA, EXU og tilslutt baby

Så spesielt! Har aldri hørt om noe sånt tidligere! Håper det går bra med deg oppi det hele :Heartred
Ikke jeg heller :happy090
Men er jo bare en teori de har på bakgrunn av historikken og funnene, så kan ikke være sikkert at det er sånn.
De trodde først at exu’en var en ny graviditet etter aborten, men vi har jo ikke hatt samleie pga blødning, så det er ikke mulig. Pluss ar det er for nært, ville i såfall bare vært to uker på vei, men det stemmer ikke med størrelsn på det de fjernet nå.
Derfor falt de ned på at forklaringen må være at det var tvillinger.
 
4 dager postoperativt

Ting går lettere dag for dag :)
Har behov for mindre smertestillende for hver dag. Idag klarte jeg stå opp å dusje helt alene :hello2

Idag tok jeg en graviditetstest, og endelig begynner den å bli svakere og ikke sterkere! 717AD2E5-0BCC-4FF8-9E96-7D396B03188B.jpeg

Gynekologen sa ca 1 uke, så vil den være negativ.
Fikk også beskjed om å forvente EL ca 3 uker etter operasjonen. Så snart hcg er negativ skal jeg begynne å teste etter EL og tempe igjen.
Stakkars appene mine, de skjønner jo ingenting nå. Har jo bare vært rot i over en mnd nå. Må vell kanskje bare slette all historikk og begynne helt med blanke ark :)
 
En uke siden

Første dagen idag jeg ikke har hatt behov for smertestillende. Har litt ubehag i operasjonssårene ved enkelte bevegelser.
G-testen var nesten helt negativ, kunne såvidt skimte en svak strek. Så idag begynte jeg å teste etter EL :D
Fortsatt litt sånn rar følelse i magen, er enda litt hoven. Håper kroppen er klar for litt forsiktig action når EL kommer, forventet om ca 2 uker så tipper det går bra :cool:
 
CD13?

Det blir vell ikke helt riktig, men har tenkt på operasjonsdagen som CD1. Måtte ha noe å plotte inn i appene, og godt å ha noe å forholde seg til. Selv om jeg vet det blir litt gjetning.
Har vanligvis eggløsning rundt CD 15, men gynekologen sa det vanlige var 3 uker etter operasjon (som da blir CD22 denne syklusen).
Har testet etter EL en stund allerede, ser vanligvis en gradvis økning opp mot EL. Så når jeg ser økning i testene nå skal jeg begynne å teste to ganger pr dag. Enn så lenge ingen tegn på EL i nær fremtid
291B02D1-9E8B-44F9-8E96-B6CB87BFF1DC.jpeg

Håper jeg slipper vente så lenge, vil bare veldig gjerne komme i gang med prøvingen igjen :Heartred
 
1DPO / CD16

Plutselig på CD14 fikk jeg positiv el-test :smiley-bounce012
Og igår, CD15, fikk jeg de velkjente el-smertene. Heldigvis på høyre side, som er den siden jeg fortsatt har eggleder! Føler det er tryggere og at det er større sjans da.
Nå skal sies at vi ikke fikk mulighet til å ha sex i går. Men hadde dagen før og to dager før der igjen. Og forhåpentligvis idag, og satser på at det holder.

Har et sånt enormt stort håp om klaff nå første runde! Føles som det er det eneste som kan sette en slags strek over alt dette og gjøre det helt bra igjen :Heartred samtidig så vet jeg jo at det skal mye til at det skal klaffe med en gang igjen. Hvorfor skulle jeg være så heldig?
Men lov å håpe.

Testdag blir 17. mai (13 dpo)! :hello2
Sist ventet jeg til 12dpo og det var så deilig å ikke la testetrollet ta helt overhånd.
 
Last edited:
5 DPO / CD20

Dpo-periodene er sååå laaange. Går treigt fram mot testing og evt mens.

Symptomer:

Har hatt helt sinnsykt livlige drømmer de siste 3 nettene. Og har fått mye mer utflod enn hva jeg vanligvis har :facepalm:

Så får vi se da om det er preggers-symptomer eller tilfeldige syklusvariasjoner :)
Har ikke en god følelse for denne PP, så er sikkert det siste ja.

Har fått infeksjon i operasjonssåret i navelen :shifty: stressa for hva det kan ha å si for en eventuell graviditet. Slipper antibiotika enn så lenge, skal følge med det noen dager til. Håper det ordner seg av seg selv. Syns det har vært nok styr nå egentlig:bored:
 
9 DPO og postoperativ infeksjon

Har vært litt plaget med såret i navlen etter operasjonen. Ble bare verre og verre, og på torsdag måtte jeg begynne på antibiotika. Må tømme såret for puss flere ganger daglig :dead: Tar visst ikke slutt med uflaksen her!:bag:
Dette gjør jo at jeg mister troen på denne PP. Tipper kroppen har nok å styre med nå.

Føler meg ganske så symptomfri. Men har ikke kjent så mye etter heller. Mye greier med stor dose antibiotika 4 ganger daglig. Så blir litt uggen av det.

Hadde jo bestemt meg for å vente med å teste til 13 DPO, men kommer til å begynne i morgen. Føler jeg fortjener å slippe testetøsa løs nå :hilarious: syns også testing er bedre for å forberede seg til mensen, som jeg er ganske sikker kommer denne gangen.
Selv om det er litt stress og koster unødig med penger å drive å teste.
Sist hadde jeg svaaakt positiv 12dpo, men det var jo ikke en normal graviditet. Så forventer egentlig å se sterkere tester neste gang jeg blir gravid. Selv om jeg vet alle graviditeter er forskjellig.
 
CD1 og ingen PP nå

Idag kom mensen, på timen som den pleier. Synd det ikke gikk denne pp, men samtidig greit å se at kroppen er gått rett inn i regelmessig syklus etter operasjon.

Det som er veldig synd er at denne syklusen er mannen bortreist hele el-uka :bag: Hvis jeg fortsetter å være så regelmessig så får jeg el en onsdag eller torsdag, og han reiser bort søndagen før og blir borte en uke.

Menmen, får bruke denne syklusen til å naile temping, som jeg syns er litt tricky å skjønne seg på. Har fått meg Applewatch nå som måler temp også, så håper det blir bra :)
 
Lei og sliten

Nå på søndag er det 4 uker siden jeg startet å blø. I hele går blødde jeg ikke, og det var første dagen uten blødning. Men idag var det igang igjen, men kun spotting som det har vært de fleste dagene.

Skal til lege på mandag, så håper å få litt videre undersøkelser da, for å sjekke om det er rester eller hva det er som skjer. G-tester er fortsatt knall positive.

Er så sliten. Det krever enormt mye å være med folk merker jeg. Føles rett og slett som jeg har litt lite mental kapasitet. Begeret blir fullt ganske mye raskere enn vanlig.
Hjemme med bare meg og samboer og datter så er dagene lette og fine for det meste. Men så snart jeg har vært på jobb eller andre sosialt «krevende» settinger, så er jeg helt utladet etterpå. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men.
Jeg tror egentlig jeg er over det verste med tanke på aborten, er ikke helt krise og tårer hele tiden lenger. Klarer se fremover og ser lyst på prøvingen videre. Men at det skulle ta så lang tid å bli ferdig med det fysisk var jeg nok ikke helt forberedt på. Mulig det er det som er grunnen. Kommer jo ikke i gang med prøving igjen heller siden aborten aldri tar slutt.

Flere som har opplevd lignede? Enten ved langvarig forløp etter abort og/eller liten mental kapasitet ifm en abort.
Hei! Ser du går gjennom noe ala det jeg gikk igjennom forrige mnd.. visste fra første positiv test at det endte i abort. Jeg blødde hele veien men testene ble sterkere. I uke 7 ble det bekreftet. Fikk piller som jeg tok hjemme. De hadde nada effekt de første dagene. Og testene økte i styrke..
Jeg blødde i totalt 5,5 uke.. testene ble svakere først 2 uker etter jeg var på KK for abort. Jeg fikk derimot eggløsning med en gang etterpå!

Er en helt jævlig situasjon å være i. Jeg følte aborten ALDRI tok slutt. Men det går over!! Jeg skjønner deg så godt :Heartpink Mange klemmer til deg!


Ser for øvrig at det gikk over hos deg også! Jeg leste ikke alt før jeg svarte :hilarious:
 
Hei! Ser du går gjennom noe ala det jeg gikk igjennom forrige mnd.. visste fra første positiv test at det endte i abort. Jeg blødde hele veien men testene ble sterkere. I uke 7 ble det bekreftet. Fikk piller som jeg tok hjemme. De hadde nada effekt de første dagene. Og testene økte i styrke..
Jeg blødde i totalt 5,5 uke.. testene ble svakere først 2 uker etter jeg var på KK for abort. Jeg fikk derimot eggløsning med en gang etterpå!

Er en helt jævlig situasjon å være i. Jeg følte aborten ALDRI tok slutt. Men det går over!! Jeg skjønner deg så godt :Heartpink Mange klemmer til deg!


Ser for øvrig at det gikk over hos deg også! Jeg leste ikke alt før jeg svarte :hilarious:
Viste seg jo jeg hadde en exu og sa på samme graviditet :bag:

Hvordan gikk det med deg etterpå da?
Syklus som normal også etter eggløsning?
 
Viste seg jo jeg hadde en exu og sa på samme graviditet :bag:

Hvordan gikk det med deg etterpå da?
Syklus som normal også etter eggløsning?
Herregud, for en berg og dalbane det må ha vært:arghh:

Det gikk fint! Sluttet å blø for 2 uker siden og hadde eggløsning forrige helg. Så er i dpo land igjen. Men vi får se om jeg får mensen neste uke eller ikke, men at eggløsningen kom tar jeg som et godt tegn!
 
Herregud, for en berg og dalbane det må ha vært:arghh:

Det gikk fint! Sluttet å blø for 2 uker siden og hadde eggløsning forrige helg. Så er i dpo land igjen. Men vi får se om jeg får mensen neste uke eller ikke, men at eggløsningen kom tar jeg som et godt tegn!
Spennende! Lykke til :hello2
Godt at kroppen fungerer som normalt etter å ha gått gjennom en abort. Fikk også el 14 dager etterpå, veldig godt tegn tenker jeg også.
 
CD4 - PP5

Ser ut som vi klarer å få til å vært litt sammen i EL-uka allikevel :angelic: så da blir det PP allikevell:hello2 Det er veldig bra av to grunner: vil ikke gå glipp av en PP, og at jeg får en helt ekstrem sexlyst i dagene før EL. Hadde vært uutholdelig å være hjemme alene alle de dagene der:bag::hilarious:

Hadde en veldig sparsom mens denne gangen :bored: pleier ikke ha stor blødning, men var mindre enn vanlig. Sikkert bare noe kluss etter operasjon, men klager ikke på det :) Ellers som det som det pleier, siste dagen idag.
 
Nå har jeg lest historien din og det var voldsomt som du skulle igjennom da:oops:
Jeg skjønner godt det har vært vanskelig og tapende, først ma/sa og så exu! Og så infeksjon i operasjonssårene:eek: Dette må da holde for året tenker jeg, fra nå av går det bare oppover:Heartred
Følger spent med videre:)
 
CD10 - PP5

Ingen tvil om at eggløsningen er nært. Begynner som regel med symptomer cd9/10. Får altså en helt umettelig sexlyst :hilarious: I tillegg til el-slim. Kom litt tidligere og kraftigere denne mnd enn hva som er vanlig, så tror jeg går rett på å teste etter EL x 2 pr døgn allerede idag. Har korte topper, så er redd for å misse.

Syns det er så gøy hvordan kroppen er konstruert. Smart å få så forhøyet lyst i de fertile dagene :cool:

Den syklusen jeg ble gravid sist gang hadde jeg også veldig kraftige symptomer på eggløsning, så håper det betyr at det er et bra egg som er på vei nå :hello2
 
CD13 - PP5

Juhuuu! Positiv el-test idag :hello2
0C9FC0CD-83B8-4CC3-BC68-A132D66CFA32.jpeg

Det er én dag før jeg forventet, noe som er veeeeldig bra denne mnd! Mannen reiste bort i går og kommer ikke hjem før til helgen.
Så fint at eggløsningen ser ut til å komme litt tidligere, siden siste gang vi hadde sex var i går. Har som regel el-smerter ca et døgn etter positiv test, noen ganger mindre. Så regner med el er i natt eller i morgen.

Symptomene har dabbet litt av idag. Så det passer med hvordan det har vært tidligere sykluser rett før el også.

Så har litt håp selv om vi ikke fikk hatt sex den aller mest fertile dagen denne syklusen. Sånn blir det bare noen ganger :)

Håper sååå at det klaffer nå selv om det ikke ble helt optimalt denne syklusen :Heartred
 
CD13 - PP5

Juhuuu! Positiv el-test idag :hello2
Vis vedlegget 406620
Det er én dag før jeg forventet, noe som er veeeeldig bra denne mnd! Mannen reiste bort i går og kommer ikke hjem før til helgen.
Så fint at eggløsningen ser ut til å komme litt tidligere, siden siste gang vi hadde sex var i går. Har som regel el-smerter ca et døgn etter positiv test, noen ganger mindre. Så regner med el er i natt eller i morgen.

Symptomene har dabbet litt av idag. Så det passer med hvordan det har vært tidligere sykluser rett før el også.

Så har litt håp selv om vi ikke fikk hatt sex den aller mest fertile dagen denne syklusen. Sånn blir det bare noen ganger :)

Håper sååå at det klaffer nå selv om det ikke ble helt optimalt denne syklusen :Heartred
Håper det klaffer for dere nå :happy:
 
2-3 DPO - PP5

Jeg fikk positiv el-test cd13 og symptomer på EL cd14. Så jeg (og premom) sier 2dpo.
Men tempet for første gang denne syklusen, og FF mener jeg hadde EL på cd13, og er 3 dpo idag.
A1F3308E-B1E0-4144-A84E-3A5E625B3C01.jpeg


Uansett, første test ryker 11/12 dpo :nailbiting:
Har ikke så veldig sterk følelse på at det klaffer denne gangen, men håper :Heartred
 
Back
Topp