Akimdai’s dagbok - SA, EXU og tilslutt baby

Har lest igjennom hele dagboken din i dag, og jeg er så glad for at alt ser fint ut nå!
 
15+0 og inne i det beste trimesteret!

Er så godt å være ferdig med første trimester. Det har altså ikke vær så mye annet enn et slit og en eneste stor bekymring.
Nå begynner skuldrene å komme litt nedpå :Heartred Magen vokser, ultralydene har vært fine, nipt-testen var normal og jeg har kjent de første små bevegelsene fra den lille i magen. For en magisk følelse!
Neste milepæl blir å kjenne daglige sterke dunk og spark, det er så godt og trygt. Også veldig koselig for pappaen og storesøster å kunne få kjenne bevegelser også :love017

Fått innkalling til OUL som ikke er før uke 20+0 (er nok også lengre på vei ifølge to ultralyder tidligere). Syns det var litt sent, men det er jo innafor. Tiden går nok raskt frem til da håper jeg.

Formen er fin! De fleste dagene føler jeg på at energinivået er som før. Det kjennes litt ut som jeg har fått livet litt tilbake, etter å ha sett sommeren passere utfor vinduet fra liggende posisjon i sofaen :bag:
Nå får jeg trent litt, gått turer og vært med familien. Bare innimellom har jeg lavenergidager.

Elsker andre trimester! Bare å nyte før kroppen blir tung og vond på slutten.
 
15+0 og inne i det beste trimesteret!

Er så godt å være ferdig med første trimester. Det har altså ikke vær så mye annet enn et slit og en eneste stor bekymring.
Nå begynner skuldrene å komme litt nedpå :Heartred Magen vokser, ultralydene har vært fine, nipt-testen var normal og jeg har kjent de første små bevegelsene fra den lille i magen. For en magisk følelse!
Neste milepæl blir å kjenne daglige sterke dunk og spark, det er så godt og trygt. Også veldig koselig for pappaen og storesøster å kunne få kjenne bevegelser også :love017

Fått innkalling til OUL som ikke er før uke 20+0 (er nok også lengre på vei ifølge to ultralyder tidligere). Syns det var litt sent, men det er jo innafor. Tiden går nok raskt frem til da håper jeg.

Formen er fin! De fleste dagene føler jeg på at energinivået er som før. Det kjennes litt ut som jeg har fått livet litt tilbake, etter å ha sett sommeren passere utfor vinduet fra liggende posisjon i sofaen :bag:
Nå får jeg trent litt, gått turer og vært med familien. Bare innimellom har jeg lavenergidager.

Elsker andre trimester! Bare å nyte før kroppen blir tung og vond på slutten.
Dette var herlig å lese :joyful: Sitter her med et stort glis på dine vegen:D
Kos deg masse med lave(re) skuldre, spark, mer energi og ikke minst familien:Heartred
 
15+0 og inne i det beste trimesteret!

Er så godt å være ferdig med første trimester. Det har altså ikke vær så mye annet enn et slit og en eneste stor bekymring.
Nå begynner skuldrene å komme litt nedpå :Heartred Magen vokser, ultralydene har vært fine, nipt-testen var normal og jeg har kjent de første små bevegelsene fra den lille i magen. For en magisk følelse!
Neste milepæl blir å kjenne daglige sterke dunk og spark, det er så godt og trygt. Også veldig koselig for pappaen og storesøster å kunne få kjenne bevegelser også :love017

Fått innkalling til OUL som ikke er før uke 20+0 (er nok også lengre på vei ifølge to ultralyder tidligere). Syns det var litt sent, men det er jo innafor. Tiden går nok raskt frem til da håper jeg.

Formen er fin! De fleste dagene føler jeg på at energinivået er som før. Det kjennes litt ut som jeg har fått livet litt tilbake, etter å ha sett sommeren passere utfor vinduet fra liggende posisjon i sofaen :bag:
Nå får jeg trent litt, gått turer og vært med familien. Bare innimellom har jeg lavenergidager.

Elsker andre trimester! Bare å nyte før kroppen blir tung og vond på slutten.
Så fantastisk og så godt å høre!! Veldig glad på dine vegne at det endelig går din vei etter alt du har vært igjennom ❤️ andre trimester er virkelig det beste!
 
18+5 og på tide med ny oppdatering

Syns det er så fint å bla tilbake å lese hvordan det har vært tidligere, så må prøve å være flink å oppdatere her :) det kommer jeg nok til å sette pris på senere.

Kjenner nå Tutten bevege seg stort sett hver dag :love017 storesøster har funnet «navn» så vi slipper å si «den» hele tiden. Vi vil ikke vite kjønn nå, så da er det fint å kunne kalle han/henne for noe kjønnsnøytralt, og valget falt altså på Tutten:love2

Magen vokser og jeg koser meg om dagene. Jobber enda, og tar endel overtid for å få lagt av så mye penger som mulig fremover.
Men merker det begynner å bli tungt. Er nok ikke veldig mange ukene til jeg er over på svangerskapspenger (på min arbeidsplass er det sjeldent gravide jobber lenger enn til uke 20-25).

Er takknemlig hver eneste dag for å være ferdig med de første månedene.
Er så glad for alle jeg leser om her som er gravide, men huff så slitsom det er i begynnelsen. Ihvertfall når man har mistet før :Heartred

Skulle lagt til et magebilde, men har ikke tatt noen skikkelige enda. Må skjerpe oss der!
 
Åå, tenk at du har kommet så langt allerede :joyful: Sååå stas at du kjenner på bevegelser, og at den lille har fått et lite kallenavn :love017

Veldig godt å lese at du koser deg. Det fortjener du! Klem til deg!
 
Så koselig oppdatering ❤️ og tenkt at du snart er halvveis allerede!
 
21+0 og OUL

Var på oul i går, var da etter menstermin 20+0, men ble satt frem 6 dager :hello2

Alt så perfekt ut! Storesøster var med, og det var en fin opplevelse for henne :)

IMG_6347.jpeg

Formen er fin nå! Energinivået er bra, ikke særlig med vondter og plager. Nyter dagene med liv og røre i magen :love017
 
Så nydelig liten bebis❤️ og tenk, over halvveis allerede! Hurra :love017
 
21+0 og OUL

Var på oul i går, var da etter menstermin 20+0, men ble satt frem 6 dager :hello2

Alt så perfekt ut! Storesøster var med, og det var en fin opplevelse for henne :)

Vis vedlegget 416407

Formen er fin nå! Energinivået er bra, ikke særlig med vondter og plager. Nyter dagene med liv og røre i magen :love017
Ååå se på det fine knøttet da!! :happy::woot: så godt å høre at det har gått bra og at formen er god, det fortjener du virkelig!! ☺️❤️ så koselig at storesøster fikk vært med! :love7
 
Har ryddet på badet og funnet litt diverse fra prøvetiden. Lurte på om noen her inne kunne være interessert i det? :)

Kan sende mot Vipps for porto.
Det jeg har er:
- 3 makesure digital
- 2 babyplan graviditetstest
- babyplan eggløsningstest (1 uåpnet pakke med 10stk, og en åpnet pakke med 10 stk i)

IMG_6352.jpeg
 
23+0 - en milepæl

Det er veldig rart at tid kan gå så sakte og så raskt på en gang. Syns nettopp lille tutten var på størrelse med en blåbær, og idag er vi på maiskolbe!
Har gledet meg til 23+0 og levedyktig utenfor magen. Men håper såklart at jeg får ha mageboer i mange mange uker til :Heartred

Kjenner at lille blir sterkere for hver dag nesten!
Så gøy :love017
Veldig andre typer bevegelser enn jeg kjente med storesøster, hun buktet og vridde seg inni magen og det var lite spark, denne lille er som en sjøstjerne på danseparty :laughing002

Et lite magebilde til ære for milepæl :love2

IMG_6380.jpeg

Elsker magen min, elsker å være gravid og nyter det enda, for vet at om ikke så lenge blir det mere tungt enn koselig :laughing002 men enn så lenge har jeg lite plager.
Kun det «vanlige» - sover dårligere, tisser oftere, er mindre smidig og det er tyngre å bevege seg, litt mageproblemer pga jerntilskudd og tidvis har jeg moderate isjassmerter.
 
26+3 og travle dager

Kom plutselig på å huske å skrive litt her.
Er så fint å ha å se tilbake til :)

Siden sist jeg skrev har vi kommet mye lengre på innkjøpslista. Finner heldigvis det meste brukt. Har kjøpt ny vognpose og vogn + bilstol. Ellers alt brukt.
Mangler nå bare litt småtterier som sengetøy, forskjellig til stell og pleie og utstyr til amming/pumping og litt flasker og sånn.

Magen er stor og fin :love017
Merker det begynner å bli mer og mer tungt, men fremdeles er formen generelt god.
Litt vanlig plager man må regne med, men ikke noe jeg kan klage over. Føler meg veldig heldig som har et så fint svangerskap denne gangen også :)
Lille er mye aktiv, heldigvis. Men skal ikke være stille lenge i magen før jeg blir bekymret og går rett i krisemaksimering :Heartred

Dagene går fort nå! Holder på å pusse opp soverommet til storesøster og vi har byttet rom. Så har vært mye arbeid med det. Mye IKEA-montering og maling! Heldigvis liker jeg godt å holde på med det :)
 
Har ryddet på badet og funnet litt diverse fra prøvetiden. Lurte på om noen her inne kunne være interessert i det? :)

Kan sende mot Vipps for porto.
Det jeg har er:
- 3 makesure digital
- 2 babyplan graviditetstest
- babyplan eggløsningstest (1 uåpnet pakke med 10stk, og en åpnet pakke med 10 stk i)

Vis vedlegget 416570

Hvis du har det enda så tar jeg gledelig i mot :love017
 
28+1 og tredje trimester

Herlighet, tenkt det! Tredje trimester!
Fortsetter å oppdatere litt her, selv om det er prøvedagbok. Har kjøpt meg en sånn gravidjournal, men er visst kun her jeg husker å skrive :bag:

Formen er fortsatt fin :)
Legger mye på meg, regner meg jeg ender på 30kg+. Men det er helt greit! Stresser ikke med det, var samme sist gang. Mamma og søster la også på seg mye!
Jeg er aktiv hver dag og trener 2-4 ganger i uken, spiser sunt men koser meg i helgene. Så gjør så godt jeg kan :)
Men å legge på seg mye gjør det såklart ekstra tungt.

Utrolig deilig å ha kommet så langt :Heartred
Første trimester med å være daglig livredd for at noe skal gå galt var røffe greier.
Men det skal veldig lite til før jeg er redd igjen. Men er vell bare sånn det er :Heartred
 
34+5 og høygravid

Er ikke så flink å skrive i gravidboken jeg kjøpte, så må oppdatere her litt så jeg har litt å bla tilbake til :)

Nå er jeg offisielt høygravid :hello2
Men har følt meg litt sånn noen uker allerede da :laughing002
Begynner å bli litt tungt nå. Men kan ikke klage altså, formen er jo grei.
Endel symfysesmerter siste ukene ved gåturer, så har droppet det. Prioriterer styrketrening, for det hjelper meg å holde det i sjakk.
Dårlig søvn, halsbrann, tung i pusten og ellers sånne vanlige plager følger også med.
I tillegg er jeg plaget med en hjerterytmeforstyrrelse nå i graviditeten som bare blir verre. Får endel ubehagelige symptomer som følge av det.
Men blir fulgt godt opp og føler meg trygg :) Skal vurdere oppstart av medisiner nå før helgen, det har blitt utsatt pga fare for dårlig vekst hos baby.

Masse bevegelser i magen :Heartred
Veldig koselig, bortsett fra på nettene når jeg vil sove :laughing002

To dager til jeg er så langt på vei at jeg får føde på det lokale sykehuset hvis fødselen skulle starte, det blir fint å komme forbi den milepælen :)
 
Back
Topp