Jeg fødte på Ahus i oktober! Var fornøyd med opplevelsen jeg var på fødestuen gjennom 3 skift (og føde observasjon) og var fornøyd med alle jordmødrene jeg møtte. Selvfølgelig er det noen man går bedre over ens med, men alle var flinke. Det var travelt den dagen jeg fødte, men følte meg godt tatt vare på og de ansatte bar ikke preg av det. Rommet og utstyret var bra og moderne med mange ulike muligheter for smertelindring.Er det noen som nylig har født på Ahus som vil dele sine erfaringer?
Måtte over på barsel i stedet for hotellet. Det var greit nok, det var ikke en dårlig opplevelse, men jeg syntes ikke jeg hadde behov for å være der så syntes det var kjedelig og unødvendig. Endte på dobbeltrom og synes det var litt vanskelig å Slappe av (noe jeg trengte etter 3 ganske søvnløse netter) selv om alle jeg delte rom med var hyggelige og rolige. Det er alltid noe som skjer rundt. Men slik er det nok bare når man er på avdeling på sykehus, så ikke noe med Ahus eller avdelingen slik sett. Spurte ikke om enkeltrom, men vet andre som har spurt og fått det når det var mulig. Sykepleierne var hyggelige, men opplevde at beskjeder som skulle bli gitt ikke kom frem, dette er det eneste direkte negative jeg kan si jeg opplevde. man måtte være veldig på for å få ting gjort ellers kunne det bli glemt. Far kunne heller ikke være der om natten som var trist, ville jo helst være sammen alle tre etter fødsel.
Så alt i alt synes jeg Ahus var et flott sted å føde og vil gjerne føde der igjen neste gang.
Hvis du har noen spesielle spørsmål om noe svarer jeg gjerne