Huff daJa! Fødte der for to uker siden. Hadde omkommet uten lystgassen tror jeg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff daJa! Fødte der for to uker siden. Hadde omkommet uten lystgassen tror jeg
Er det fortsatt lystgass på ahus?
Jeg fødte der i starten av august. Vi merket ikke noe til at det var høysesong. Ble godt ivaretatt på alle måter. Fikk komme inn når jeg ba om det. Hadde faktisk på følelsen at det nesten var bare vi som var der Har ei venninne som hadde samme opplevelse da hun fødte på samme tid året førHvordan er det på Ahus i høysesong (sommeren)?
Er dette oppdatert? Lystgass gis vel ikke lengre?Telefon: 67 96 06 00
Nettside: https://www.ahus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeseksjon#les-mer-om-fødeseksjon
Adresse: Sykehusveien 25, 1474 Nordbyhagen (vis på kartet)
Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar
Barseltilbud og visittider:
Vi har 12 fødesenger, og 21 sengeplasser på barselavdelingen inne på sykehuset. I tillegg er det 23 rom på barselhotellet, der er det familierom.
Far/ledsager er hjertelig velkommen på besøk. Søsken til den nyfødte har besøkstid mellom kl 17.00 -19.00 alle dager. Mor og barn behøver mest mulig ro de få dagene de er her. Dersom man likevel ønsker å ta imot annet besøk, anbefaler vi at det foregår i Glassgata.
Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn
Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i egen monter slik at foreldre kan forsyne seg selv.
Parkering: Fødende skal henvende seg i akuttmottaket. Der er det mulighet for kortvarig parkering. Det er etablert besøksplasser (avgiftsparkering) utenfor Hovedinngangen og ned mot teltet til parkavdelingen. I tillegg er det besøksplasser utenfor inngang til bygg 2, bygg 6 og bygg 8. Reserverte plasser for forflytningshemmede (uten avgift) i nærhet til alle inngangene.
Antall fødsler i året ca 5300.
Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 02900
Tun A: 67 96 47 20
Tun B: 67 96 06 05 / 67 96 06 02
Jo, jeg fikk lystgass der i august '17Er dette oppdatert? Lystgass gis vel ikke lengre?
Er dette oppdatert? Lystgass gis vel ikke lengre?
Hvordan er det på Ahus i høysesong (sommeren)?
Åja. Er dette som kun gis ved vaginal fødsel, eller kan man få det for å lette litt på operasjonsangsten ved KS også?Jo, jeg fikk lystgass der i august '17
Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men jeg tror at det er noe som kun brukes som direkte smertelindring ved vaginal fødselÅja. Er dette som kun gis ved vaginal fødsel, eller kan man få det for å lette litt på operasjonsangsten ved KS også?
Du kan høre med jordmor/lege om de kan henvise deg til det de kaller Embla-samtale var det for ikke så lenge siden på Ahus og er veldig fornøyd og takknemlig for den mulighetenEr mitt 2 svangerskap men første gang på ahus hørt veldig mye bra så gleder meg enormt selv om jeg sliter med angst og frykt fra forrige fødsel..
Du kan høre med jordmor/lege om de kan henvise deg til det de kaller Embla-samtale var det for ikke så lenge siden på Ahus og er veldig fornøyd og takknemlig for den muligheten
Det er en samtale (tror det er i hovedsak for de som har fødselsangst) hvor du kan snakke om å "bearbeide" dine tidligere fødsler. Og så lager dere en fødselsplan for kommende fødsel Det er rett og slett en samtale om det du frykterSikkert et dumt spm men hva er det? [emoji4]
Det er en samtale (tror det er i hovedsak for de som har fødselsangst) hvor du kan snakke om å "bearbeide" dine tidligere fødsler. Og så lager dere en fødselsplan for kommende fødsel Det er rett og slett en samtale om det du frykter
Så braAha, men da er jeg igang med det der [emoji4] var og snakka med overlegen også skal jg i samtale med jordmor om en liten stund for å sette en ramme for fødselen [emoji4]