Akershus universitetssykehus

Dere som har født på Ahus - anbefaler dere tun A eller B?
 
Jeg er faktisk ikke sikker på hvilket tun jeg fødte på sist, men er ikke hovedforskjellen at ene tunet har mulighet for epidural?
 
Dere som har født på Ahus - anbefaler dere tun A eller B?

Det kommer vel litt an på hva slags fødsel du ønsker deg. Om du ønsker å føde med epidural, må du på tun b. Det er fine sykehusrom. På tun a er det mer som hotellrom, der det legges opp til en naturlig fødsel, med alt teknisk/medisinsk skjult bak gardiner og inni skap. Fine rom. Det er badekar på begge tun (si at du ønsker rom med badekar om du ønsker vann som smertelindring). Det er lystgass på begge tun. Man kan også begynne på tun a, og flytte over om man ombestemmer seg og vil ha epidural.

Jeg fødte på tun a og var superfornøyd, men begge deler er sikkert fint!
 
Dere som har født på Ahus - anbefaler dere tun A eller B?
Jeg ville ambefallt tun B pga epiduralen;)
Da jeg skulle føde ba de meg møte opp på tun A. men jeg fikk byttet over til B da jeg spurte om epidural.

Tun A ser forresten litt ut som ett 2 stjerners hotellrom, du får ikke noe sykehus følelse når du går inn i rommet.
 
jeg fødte på GAMLE ahus. fytti for et stygt sykehus det var :( Ikke hadde de lystgass heller, pga lekkasje!
 
Hvordan fungerer barselhotellet? Er det sånn at man må betale per natt om far skal overnatte? Noen som har erfaring med dette?
 
Hei!

Vi har termin i August - og slik det ser ut nå blir det A-hus på oss. Det er første gang og har derfor noen spm ang A-hus som fødeplass :)

* Er det enerom eller deler man?
* Får ikke barnefar overnatte?
* Er det absolutt ikke rom for et lite besøk fra besteforeldre?

Håper noen kan svare meg på dette :)
 
Hei!

Vi har termin i August - og slik det ser ut nå blir det A-hus på oss. Det er første gang og har derfor noen spm ang A-hus som fødeplass :)

* Er det enerom eller deler man?
* Får ikke barnefar overnatte?
* Er det absolutt ikke rom for et lite besøk fra besteforeldre?

Håper noen kan svare meg på dette :)
På barselhotellet kan man få familierom der du, baby og pappa kan overnatte sammen. Der kan man få besøk :) Hvis fødselen er normal og dere er i fin form havner dere der.

På barsel får ikke far overnatte, men han får være der på dagtid. Det er ikke rom for besøk, men man kan gå ned i glassgata og få besøk der. Det anbefales ikke da, ettersom de som er på barsel vel er de som har ulike komplikasjoner. Tror det er både enerom og dobbeltrom der.
 
Fødte her desember 2014. Vi var på førjulstur til ski, da vannet plutselig gikk. Vi fikk utrolig god behandling, det jobbet dyktige personer dersom vsr hyggelige og jordmoren var helt fantastisk. Jeg vil føde der igjen selv om jeg bir 50 mil unna :p

+ lystgass!! Det har de, stort pluss for mitt tilfelle :)
 
Fødte her desember 2014. Vi var på førjulstur til ski, da vannet plutselig gikk. Vi fikk utrolig god behandling, det jobbet dyktige personer dersom vsr hyggelige og jordmoren var helt fantastisk. Jeg vil føde der igjen selv om jeg bir 50 mil unna :p

+ lystgass!! Det har de, stort pluss for mitt tilfelle :)

De har ikke lystgass nå :)
 
Har de ikke lystgass lengre?? :-o
Og jeg som planla å føde der igjen. Er det andre sykehus man vet om med lystgass i Oslo/akershus?
 
Åhh takk gud for det ! Nå nærmer det seg fødsel.. har gått å tenkt på at vi ikke får lystgass haha. Den redda meg med førstemann
 
Jeg har født 3 barn på Ahus, eldste kom på gamle Ahus i 2008, de to neste på nye. Har BARE positive ting å si om alle tre oppholdene, jeg har følt meg trygg og ivaretatt fra jeg kom inn til jeg dro igjen. Ville aldri født noe annet sted :)
 
Back
Topp