<3 Ammetråd <3

Takk for klemmen:) blir rimelig fortvilet når det er sånn og det er aaaaalt for ofte. I dag skal vi til kiropraktor.
Lykke til! Her så vi klar forbedring etter én behandling hos kiropraktor. Skal til time nummer to i dag :)
 
Syns jeg har amma siden han sto opp.
Vært på jobben to dager nå og han har knapt åpna øynene, hjemme idag hvor jeg gjerne skulle gjort noe: bare pupp som gjelder :(
 
Ammer høyre i senga. Tror jeg er i faresonen for tette melkeganger, så lar gutten jobbe skikkelig på den. Akk, så tungt det var å våkne inatt...
 
Ammer høyre. Håper på noen timer til på øyet :)
 
Noen som vet hvor lang tid puppen bruker på å fylle seg opp igjen?

Mini her er stort sett fornøyd med en pupp på natta og kveldstid. Jeg har lyst til å pumpe litt og ha i fryseren, På natta/morgenen har jeg sprengte pupper så det hadde vært godt og fått tømt begge ved amming..men vil ikke risikere at han ikke får nok og ikke sover godt/lenge nok (han våkner etter 3 timer).
 
Noen som vet hvor lang tid puppen bruker på å fylle seg opp igjen?

Mini her er stort sett fornøyd med en pupp på natta og kveldstid. Jeg har lyst til å pumpe litt og ha i fryseren, På natta/morgenen har jeg sprengte pupper så det hadde vært godt og fått tømt begge ved amming..men vil ikke risikere at han ikke får nok og ikke sover godt/lenge nok (han våkner etter 3 timer).
Helsesøster sa til meg at det bare tok ett par timer
 
Helsesøster sa til meg at det bare tok ett par timer

Takk for svar :) pumpet ut 70ml fra ene nå, så da håper jeg lille sover en stund til- så har jeg vel noe å tilby igjen etter en dusj ;-)
 
Ammer høyre. Blir nok en lang morgen i senga ;)
 
Ammer venstre. Nå er storebror kommet og så da blir det for bråkete til at mini sovner
 
Ammer venstre mens jeg ser ski :) Var en natt med en amming mer enn vanlig, og lå og dro oss fram til 10 :p Er så fornøyd når ting fungerer: hadde klump i brystet og begynte å frykte betennelse igår, men pumping og hyppig amming har fjernet det helt! :)
 
Ammer høyre. Ikke veldig effektivt da lillemann er stuptrøtt og mister puppen hele tiden. Er redd jeg må gi opp og akseptere å bli vekket om en time eller to når han våkner og er skikkelig sulten. Men herregud så søt han er...glipper inn og ut av søvn med de søteste uttrykkene <3
 
Har ammet venstre (kl 23), hun ammet ikke lenge så blir vel sulten etter 1-1,5 time tenker jeg.
Skal for første gang på 2 uker prøve å legge hun i babynestet for seg selv(i senga mi da). Tviler på at det funker, men er så lei av at vi begge skal sove dårlig tett inntil hverandre- ikke bra ifht krybbedød heller.
Hun sover aldri for seg selv, dag eller natt. Men har idag vært litt roligere og itillegg har jeg funnet en smokk hun elsker, så hååååååper det kan funke iallefall på første sove-økten. Pliiiiiis sov et par timer, da blir mor så fornøyd
 
Last edited:
Ammet begge m også kom en supergulp hvor sikkert halvparten kom opp.. Som forventet - for jeg hadde spreng i begge puppene og mini bruker å være fornøyd med en. Nå har jeg hvertfall en mett baby på brystet og ikke noe spreng i puppene. Håper han sovner snart og at det blir en fin natt :)
 
Ammet høyre nå kl 0120 ca. Hun ammet ikke lenge nå heller, så spent på om hun kommer til å sove noe.
Hun sov i 1,5 time i babynestet iallefall da, urolig men hun lå for seg selv uten å gråte!
Hun ligger der igjen nå!! Helt utrolig. Kan jo bare igjen håpe på at hun sover en liten stund slik at jeg får søvn. Deilig å ligge litt for meg selv, samtidig som jeg har henne nære(babynestet er jo ved siden av meg i senga)
 
Back
Topp