<3 Ammetråd <3

Oi det hørtes lenge ut... Men kommer det noe på slutten da, eller er det bare kos.
Her drikker han i 15-20 min på natta og så går det ca 3 timer fra vi er ferdige til han våkner igjen.
Aner ikke om det kommer noe på slutten, men hun bruker meg nok litt som smokk for å klare å sovne. Hun klarer ikke helt ta vanlig smokk enda. Vi øver hver dag. Om jeg tar henne av puppen blir hun bare sur og det er egentlig ikke så kos... Det vanlige er at vi bruker to timer fra hun begynner å spise til hun har sovnet og kan legges ned.
 
Nå har hun vært våken siden Kl 16, altså snart 5 timer! Jeg blir småsprø av at hun ikke sovner. Startet med at hun våknet og fikk ny bleie og pupp fra begge sider. Hun slapp puppen selv, men var super urolig og bare viftet og sprellet... Om jeg legger henne ned når hun er våken går det fra å være urolig til ramaskrik. Tiden gikk og hun roet seg ikke noe særlig. Tid for ny pupp og by bleie og massere ut luft... Nok en gang ville hun ikke sovne etter mat. Fortsatt urolig.... Noen ganger var hun i ferd med å sovne, men kvekker til som om hun har tvangstanker. "Oi, nå var det nesten så jeg sovnet, det kan vi ikke ha noe av! Vååååken!!"
Ga henne et bad for å se om hun ble sliten og trøtt av det, fikk pupp etter badet for å ha noe å sovne til... Sovnet ikke... Etter noen mil trasking i stua så sovnet hun(ferdig pakket inn i et lite teppe for at ikke temperaturen skal bli anderledes når jeg legger henne fra meg). Jeg la henne i senga og gikk på badet. Skulle bare pusse tenner og tisse. Det rakk jeg ikke før hun våknet igjen. Nye mil ble trasket i stua og hun sovnet igjen. Da jeg la henne ned sperret hun opp øynene. Jeg slapp aldri jenta, fortsatte å vugge på henne mens hun lå i sengen... Og gjett hva... Øynene ble smalere og smalere! Jeg hadde et håp om at jeg endelig skulle få slappet av litt. Da bæsjet hun. Mye. Ut å bytte bleie. Lys våken. Super urolig og ammer igjen. Hun slapp puppen etter 18 minutter, super grinete og klagete, tilbake på puppen nå..Sånne runder har jeg hvertfall to ganger i døgnet og de andre rundene er fra 1-3 timer fra hun våkner til hun sovner igjen. Lurer på hvor leng tid hun skal bruke nå. Bør jo nærme seg. Rart at hun orker selv!
Edit:
Sovnet etter 5,5 timer og våknet etter 30 minutter... På'n igjen!
 
Last edited:
Her ammes høyre i håp om at prinsen skal sovne. Har hatt en ettermiddag med hyling, som kun ble avbrutt amming og en liten 10 mins lur med pupp i munn. Slitsomt, men fort glemt når han så plutselig blir fornøyd, slipper puppen og smiler til meg <3
Nå håper jeg at han er utslitt og klar for natt, for det er mammaen nemlig :)
 
Prøvde oss på flaske ikveld, det gikk veldig fint. :) Skal fryse ned litt som kan gis hvis det trengs. :)
 
Ble tidligere natt på alle og snuppa har sovet 3 t. Jeg 2... og holder på med høyre nå.
 
Har ammet hele dagen og natt til i dag :-( puppene er helt tømt, brystvortene er ømme og lille vil ikke sove mer enn 10 min..:-( mamman er sliten og vil sove.. Samboeren min foreslo å gi litt tillegg..men det vil jo ødelegge økedøgnet :-( håper det er ferdig snart..han bare kjefter på puppene og hyler når han ikke får :/
 
Vært våken i litt over 1 t. Lys vpken baby. Vil ikke ha pupp. vil bare se på mamman sin eller lyset. Skiftet en full bleie,en våt bleie og en plutselig hurtig overfylt bleie. Så blir nok sulten straks. Venstre tok vi forrige amming etter høyre. Så nå venter høyre på tur.
 
Baby har vært våken siden kl 01.30. Deilig at klokka nærmer seg 06.00 og vi skal til kiropraktor kl 09.00 :) woho, det her blir en bra og uthvilt dag..
 
Ammer venstre, men må nok ta høyre rett etterpå;)
 
Ammer venstre, den var skikkelige full nå så tar nok litt tid...
 
Venstre her og... var i koma tidligere så husker ikke når jeg ammet aiat. Men ca 2-3 t siden
 
Ammer høyre. Blir bleieskift før ny omgang søvn også.
 
Høyre her og. Nå kan jeg nesten stille klokka etter hsn, er foring nøyaktig hver 3 time!
 
Hva gjør dere for å få ungen til og sovne etter amming?
 
Nå har hun vært våken siden Kl 16, altså snart 5 timer! Jeg blir småsprø av at hun ikke sovner. Startet med at hun våknet og fikk ny bleie og pupp fra begge sider. Hun slapp puppen selv, men var super urolig og bare viftet og sprellet... Om jeg legger henne ned når hun er våken går det fra å være urolig til ramaskrik. Tiden gikk og hun roet seg ikke noe særlig. Tid for ny pupp og by bleie og massere ut luft... Nok en gang ville hun ikke sovne etter mat. Fortsatt urolig.... Noen ganger var hun i ferd med å sovne, men kvekker til som om hun har tvangstanker. "Oi, nå var det nesten så jeg sovnet, det kan vi ikke ha noe av! Vååååken!!"
Ga henne et bad for å se om hun ble sliten og trøtt av det, fikk pupp etter badet for å ha noe å sovne til... Sovnet ikke... Etter noen mil trasking i stua så sovnet hun(ferdig pakket inn i et lite teppe for at ikke temperaturen skal bli anderledes når jeg legger henne fra meg). Jeg la henne i senga og gikk på badet. Skulle bare pusse tenner og tisse. Det rakk jeg ikke før hun våknet igjen. Nye mil ble trasket i stua og hun sovnet igjen. Da jeg la henne ned sperret hun opp øynene. Jeg slapp aldri jenta, fortsatte å vugge på henne mens hun lå i sengen... Og gjett hva... Øynene ble smalere og smalere! Jeg hadde et håp om at jeg endelig skulle få slappet av litt. Da bæsjet hun. Mye. Ut å bytte bleie. Lys våken. Super urolig og ammer igjen. Hun slapp puppen etter 18 minutter, super grinete og klagete, tilbake på puppen nå..Sånne runder har jeg hvertfall to ganger i døgnet og de andre rundene er fra 1-3 timer fra hun våkner til hun sovner igjen. Lurer på hvor leng tid hun skal bruke nå. Bør jo nærme seg. Rart at hun orker selv!
Edit:
Sovnet etter 5,5 timer og våknet etter 30 minutter... På'n igjen!
Huffameg! Så slitsomt det må være :( Sender en trøsteklem!
 
Ammer på venstre. Vi har kommet inn i en god sirkel hvor lillegutt kun våkner én gang i løpet av natta og det er som regel litt over 6 :)
 
Back
Topp