⭐ IMK uke 32 og 33 ⭐

Formen har vært litt opp og ned, en del kvalme og oppkast, men bedre de siste dagene! Trodde jeg skulle bli langt mer bekymret da jeg ble gravid igjen pga SAen i juni, men koser meg mest med å være gravid ❤️ Føler liksom at alt er bra. Men gleder meg til TUL om noen dager!

Håper det går veien for deg denne syklusen, og ser jo lovende ut! Hvor mange dpo er du?

Så bra den har blitt bedre nå de siste dagene! Så glad for å høre at du koser deg mest ❤️ Så glad på dine vegne! Vil veldig gjerne høre hvordan det går på TUL og alt - så glad på deres vegne!! Tenk, første babyen :shy::dummy::dummy1:

Åh, tusen takk! Hadde vært helt nydelig… har så lyst!!! Er 10 dpo i dag, ifølge Premom :)

Krysser fingrene for deg! Jeg ser fortsatt svaaaake streker, både på metode og babyplan, men begynner å miste håpet og tro at det bare er skugge eller bestefall kjemisk:shifty: Kroppen min har egentlig oppført seg slik som du beskriver, så jeg følte at «nå måtte det være noe» :(
Det gjenstår å se til vi får Bekreftet 2 streker :Heartbigred

Litt usikker på om jeg faktisk har EL nå, siden jeg pleier å få positive tester i 2-3 dager, som for eksempel forrige måned… fortsetter å teste for å dobbeltsjekke, men foreløpig er EL i dag 6.8 og IKM 20.8. @Amilie <3 kan du oppdatere meg i lista? :p
Det fikser jeg vettu :Heartbigred

Herregud, NÅ har testegalskapen overtatt meg… haha! Tok en til test nå fra babyplan (tidligtestene), og jeg føler jeg skimter en liten ultrasvak strek? Kan tenkes det kun er skygge eller mitt streksyn… Hva tenker dere? :wacky:
Oi oi oi se her ja jeg ser strek jeg også :Heartbigred

Hei på dere:)

Jeg slenger meg med i denne gruppa jeg.
Vi har prøvd i flere år, men hatt en laaaang pause nå. Bare for å kunne leve litt igjen og pleie forholdet. Følte at prøvinga slukte oss hele.
Men nå etter en god og helt klart, riktig pause, så har vi så smått begynt å prøve igjen. Dermed setter jeg PP1, for har mistet tellinga på hvor lenge vi har prøvd….

Blir spennende å følge med dere her:)

Babydrømmen87 - 34 - PP1 - B1 - EL 06.08 - IKM 20.08

Vi har prøvd i flere år, men hatt en laaaang pause nå. Bare for å kunne leve litt igjen og pleie forholdet. Følte at prøvinga slukte oss hele.
Men nå etter en god og helt klart, riktig pause, så har vi så smått begynt å prøve igjen. Dermed setter jeg PP1, for har mistet tellinga på hvor lenge vi har prøvd….

Velkommen skal du være ♥️

Velkommen og sender litt babystøv :Heartred

Hei Jeg er ikke så flink til å skrive bestandig, men jeg har en dårlig følelse igjen.. 5 dpo og jeg har allerede fått murringer.. Det var akkurat samme forrige syklus. Vondt i litt over en uke før ikm kom allikevel, og nå er det i gang igjen :sorry: Når jeg ble gravid med hun jeg har nå, så merket jeg ingenting før positiv test..

Sniker :angelic: Rainbow baby er baby man får etter å ha mistet (i SA/MA/dødfødsel etc.) :happy: Skal visst symbolisere regnbuen som kommer etter uværet ❤️ På norsk er det vel også mange som kaller det hjerteplaster ❤️
Aha, det var nytt for meg. Det har blitt brukt til det jeg tenkte også, så da var jeg ikke helt på jorde da. Hehe.
"Ordene regnbuebarn eller regnbuebaby har i Norge lenge blitt brukt om barn til to foreldre av samme kjønn, men nå har begrepene fått en ny mening for mange foreldre.

I USA og England bruker man nemlig betegnelsen regnbuebaby på et barn født av et par som nylig har mistet et barn på grunn av spontanabort, dødfødsel eller krybbedød."

Jeg kan settes på TR, for dette avtar ikke. Mensen har blitt så mye sterkere etter fødsel, så dette håper jeg å slippe igjen snart:wacky:

Rainbow baby er babyen som kommer etter en spontanabort. Trodde før at det var barm fått ab to kvinner eller menn. Hahaha
Det er ikke så rart du trodde det, for det trodde jeg også. Og det er sant også. Det er bare at det nå blir brukt til noe annet.

"Ordene regnbuebarn eller regnbuebaby har i Norge lenge blitt brukt om barn til to foreldre av samme kjønn, men nå har begrepene fått en ny mening for mange foreldre.

I USA og England bruker man nemlig betegnelsen regnbuebaby på et barn født av et par som nylig har mistet et barn på grunn av spontanabort, dødfødsel eller krybbedød."

Dere som er i dpo land og har testetrang, les dette! Visste ikke at man kunne kjenne på tappen én uke etter el om man var gravid. Sykt!

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138658004-livmortapp/

man må bla litt ned.
Har drevet med tappetafsing gjennom en del sykluser nå. Jeg synes det er vanskelig å kjenne om jeg er gravid, da jeg synes det kjennes ganske likt ut som rett etter EL. Men jeg kjenner tydelig når jeg har EL og jeg kan kjenne når mensen vil komme. Har flere ganger kjent at den begynner å åpne seg en eller to dager før mensen kommer. Og den ene gangen jeg ble gravid, åpnet den seg liksom aldri. Jeg loggfører det, så jeg kanskje kan se noen sammenhenger. Hehe. Jeg har også opplevd at jeg har fått mensen samme dag som jeg har kjent at livmortappen er lukket. Så alt kan skje..

Jeg er bare nysgjerrig.
Hvor ofte hopper dere i «høyet» i den fertile perioden?

Husker for noen år siden, så hadde jeg en kjemisk graviditet, og da hadde vi oss 7-8 dager etter hverandre (tom dagen etter el). Jepp, det ble nesten i det meste laget:knegg:
Men det er vanskelig nå, da samboer har fått ny jobb, og vi begge jobber skift. Litt dritt, I know.

Denne PP’n har vi bare fått det til 2 ganger. Altså 4 dager før el, og dagen før el (dagen jeg hadde positiv test).
Men det burde jo holde, sånn egentlig? Skal prøve å ikke stresse så mye rundt dette nå, for det gir meg bare dårlig følelse og mye unødvendig stress.

Så lurer bare på hvor ofte dere får det til? :)

Jeg er bare nysgjerrig.

Husker for noen år siden, så hadde jeg en kjemisk graviditet, og da hadde vi oss 7-8 dager etter hverandre (tom dagen etter el). Jepp, det ble nesten i det meste laget:knegg:
Men det er vanskelig nå, da samboer har fått ny jobb, og vi begge jobber skift. Litt dritt, I know.

Denne PP’n har vi bare fått det til 2 ganger. Altså 4 dager før el, og dagen før el (dagen jeg hadde positiv test).
Men det burde jo holde, sånn egentlig? Skal prøve å ikke stresse så mye rundt dette nå, for det gir meg bare dårlig følelse og mye unødvendig stress.

Vi pleier å ha det rundt 3-4 dager i den fertile perioden. Har det samme dag som positiv test og de to påfølgende dagene, i tillegg til at vi kanskje har det 4-5 dager før eggløsning. Men man kan jo bli gravid på samleie bare én gang også ☺️

Jeg er bare nysgjerrig.

I teorien skal jo det holde :joyful: Så får krysse fingrene :)

Forrige pp tok vi det litt som det kom. Testet ikke etter el og hadde besøk av svigers og alt som er :hilarious:

Nå har vi lagt inn aksjer hver dag denne uken for å bare være sikker på at vi har gjort vårt. Men det er mest fordi at det er Mai gruppen jeg ville prøve å treffe på. Hvis det ikke går nå så får det bli vaksinedose nr 2 osv. Da tar vi det nok kanskje litt roligere neste måned og heller se om den taktikken funker :hilarious: For er jo litt intensivt med prøving, testing, timing osv. Altoppslukende :dead:

Har drevet med tappetafsing gjennom en del sykluser nå. Jeg synes det er vanskelig å kjenne om jeg er gravid, da jeg synes det kjennes ganske likt ut som rett etter EL. Men jeg kjenner tydelig når jeg har EL og jeg kan kjenne når mensen vil komme. Har flere ganger kjent at den begynner å åpne seg en eller to dager før mensen kommer. Og den ene gangen jeg ble gravid, åpnet den seg liksom aldri. Jeg loggfører det, så jeg kanskje kan se noen sammenhenger. Hehe. Jeg har også opplevd at jeg har fått mensen samme dag som jeg har kjent at livmortappen er lukket. Så alt kan skje..
Akkurat det samme her. Kjente at den ikke åpnet seg da jeg forventet mens, den var også mer lukket enn jeg har kjent før :)

Back
Topp