Ikke irriterende vil jeg si, men kan jo være sårt- så man ønsker vel å trå litt forsiktig. Jeg unner alle rundt meg å få det til raskt og ukomplisert- særlig nå etter første runde IVF. Så jeg har det ikke i meg å bli misunnelig på noen- tvert imot unner jeg alle som ønsker det barnet sitt. <3
Samtidig synes jeg det kan gjøre litt vondt i magen å høre på venninner som ikke aner hvordan det er å slite med dette si som den største selvfølge at de «planlegger sommerbaby i år». Så jævlig privilegert å kunne si det liksom
Men jeg setter det på kontoen for ubetenksomhet, og er glad for at de har mulighet for å være nettopp ubetenksomme- ved å ikke ha vært i en kjip situasjon knyttet til babyproduksjon.
Jeg heier veldig på åpenhet jeg da, og synes det er masse kjærlighet i det og omsorg ved å si «jeg kjenner jeg synes det er vanskelig å snakke om, for er redd for å såre deg eller si noe feil». Da hadde jeg ansett deg som verdens beste venninne; og vært takknemlig for å ha noen å lette hjertet mitt til <3