❥ IKM uke 45 ❥

Jeg begynner å tro at jeg har hatt kort LH topp jeg.. For igår kveld og idag var strekene svakere igjen..:confused: la heldigvis inn aksjer tirsdag, torsdag og to ganger igår :joyful: men lurer på om jeg skal fortsette å teste i dagene fremover bare for å være sikker..??:wacky:

Jeg hadde fortsatt med testing en liten stund til ja. For å se om testene stiger igjen:)
 
Quote gjerne denne posten, for å få oppmerksomheten min :p Så får jeg varsel : )
Slenger meg på, jeg :D

Første_gang90 - 30 år - PP1 - B1 - EL: 18/10 - IKM: 2/11

Tidligtester ligger klart i skuffen - skal prøve å holde meg så godt det går til 10DPO, som jo i utgangspunktet er veldig tidlig :hilarious:
 
Last edited:
20201025_151648.jpg
Lady-comp mener også EL var den 19:happy: Og en eventuell termin blir den 13.Juli:love017 Jeg har regnet meg fram til den 15.juli, men:hilarious:
 
Jeg får alltid så utrolige høye temp i LP, vet noen om dette kan tyde på at noe er galt eller om det er noe jeg burde bekymre meg for?

Dagens temp var 37,21, men temper både under armen og oralt (tilfelle kald arm eller sovet med munnen åpen). Er altid 0,5 C forskjell hos meg. Så oral temp var da 37,7. Det er jo veldig høyt, er det ikke?:blob8 Går gjerne opp til over 37,8 senere i syklusen

20201025_090623.jpg
 
Jeg får alltid så utrolige høye temp i LP, vet noen om dette kan tyde på at noe er galt eller om det er noe jeg burde bekymre meg for?

Dagens temp var 37,21, men temper både under armen og oralt (tilfelle kald arm eller sovet med munnen åpen). Er altid 0,5 C forskjell hos meg. Så oral temp var da 37,7. Det er jo veldig høyt, er det ikke?:blob8 Går gjerne opp til over 37,8 senere i syklusen

Vis vedlegget 339091

Du kan jo prøve Tempe vaginalt eller analt om du er usikker på om tempen er riktig, men.. hvis det er din normal, så skal det være innenfor. Noen har bare høyere eller lavere temp enn andre. Jeg får _aldri_ over 37°C. 36,80 er som regel min topp, om jeg ikke er syk, men ligger som oftest ikke høyere enn 36,70 etter EL her.
 
Jeg begynner å tro at jeg har hatt kort LH topp jeg.. For igår kveld og idag var strekene svakere igjen..:confused: la heldigvis inn aksjer tirsdag, torsdag og to ganger igår :joyful: men lurer på om jeg skal fortsette å teste i dagene fremover bare for å være sikker..??:wacky:

Temper du? Du skrev kanskje noe om det, men jeg husker ikke:happy: kan se ut som du har hatt kort topp, veldig greit å sjekke med temp :happy:
 
Ja, kan godt tenkes du har hatt det, da:happy: Bare å følge med på tempen:) Det sies jo at sædceller kan overleve så mye som 5 dager, men hadde jo selvsagt vært mer optimalt med aksjeinnlegg rett før EL. Dog ikke alltid det blir slik, og plikter orker ikke vi her i huset, tar det heller litt som det kommer:) Vi har hatt ordentlig dårlig med aksjeinnlegg denne pp. Fikk lagt inn aksjer seint kveld søndag, positiv el-test morran mandag. Så er jo en sjans der, men er så pessimistisk denne pp, kjenner jeg:hilarious: Orker ikke å få opp noe håp, også gå i kjelleren med negativ test:rolleyes: Takk for det, søta:Heartred

Målet er å gjøre som du beskriver, ta det litt som det kommer, men det er veldig vanskelig:rolleyes: jeg vil liksom ikke «kaste bort» en eneste måned! I dag har det vært mye stikking og murring i livmor/eggstokk området, så jeg lurer litt på om noe kan være i gjære, altså El. Synes det var bittelitt stigning på El-testen istad, men nå er jeg seff tom for tester!! :wtf:
 
479F8FA2-B8BC-4E26-B96C-B1761FD7723A.png

Lengste syklusen noensinne jo! ;) Har pleid å ha EL mellom CD20-25ish, og nå er jeg CD28 uten EL.. Trodde jeg skulle få EL CD22, for hadde nesten positiv test et par dager før (tenkte kanskje jeg gikk glipp av LH-toppen for testet sjelden), og hadde tempdropp med påfølgende temp-hopp, men så gikk tempen ned igjen og dagene bare går... :wacky:
 
6 eller 7 dpo i dag. Ingen symptomer og ingen testetrang. Veldig uvanlig. Pleier å være meget utålmodig på denne tiden og begynne testingen 7 dpo, selv om jeg aldri har fått positiv før 10-11 dpo. Kanskje jeg klarer å holde meg med testingen til neste helg... *lov å håpe*
 
Du kan jo prøve Tempe vaginalt eller analt om du er usikker på om tempen er riktig, men.. hvis det er din normal, så skal det være innenfor. Noen har bare høyere eller lavere temp enn andre. Jeg får _aldri_ over 37°C. 36,80 er som regel min topp, om jeg ikke er syk, men ligger som oftest ikke høyere enn 36,70 etter EL her.

Er ikke usikker på om tempen er feil eller ikke, men ser alltid på andre sine grafer at min temp er så mye høyere! :hungry:

Har også lest at temp før el burde ligge på under 36,6. Men er kanskje grunnet endometriosen...inflammasjon gjør en jo gjerne litt varmere. Har heldigvis god progesteron temp da!
 
Nei, har liksom ikke skjønt helt hvordan man gjør det :joyful: Noen som kan forklare hehe??

Kjøp et basaltermometer (to desimaler). Ta temperaturen i munnen (f.eks under tunga), hver morgen , før du gjør noe annet (før du setter deg i senga). Legg inn tempen i f.eks fertility friend :) den tolker tempen for deg ganske greit :)
 
Er ikke usikker på om tempen er feil eller ikke, men ser alltid på andre sine grafer at min temp er så mye høyere! :hungry:

Har også lest at temp før el burde ligge på under 36,6. Men er kanskje grunnet endometriosen...inflammasjon gjør en jo gjerne litt varmere. Har heldigvis god progesteron temp da!

Kan vel være derfor. Jeg tenker det er viktigere å følge sin egen normal - mtp sykdom. Og kurven din ser jo fin ut!
Men konstant infeksjon kan nok gi litt høyere temp og.
 
Vis vedlegget 339093
Lengste syklusen noensinne jo! ;) Har pleid å ha EL mellom CD20-25ish, og nå er jeg CD28 uten EL.. Trodde jeg skulle få EL CD22, for hadde nesten positiv test et par dager før (tenkte kanskje jeg gikk glipp av LH-toppen for testet sjelden), og hadde tempdropp med påfølgende temp-hopp, men så gikk tempen ned igjen og dagene bare går... :wacky:

Ååh, så irriterende å vente så lenge !
 
Målet er å gjøre som du beskriver, ta det litt som det kommer, men det er veldig vanskelig:rolleyes: jeg vil liksom ikke «kaste bort» en eneste måned! I dag har det vært mye stikking og murring i livmor/eggstokk området, så jeg lurer litt på om noe kan være i gjære, altså El. Synes det var bittelitt stigning på El-testen istad, men nå er jeg seff tom for tester!! :wtf:

Ja, det er lettere sagt enn gjorto_O Var helt giret forrige pp og ville så gjerne bli gravid igjen, etter kjemisk mnd før, ble så skuffet når jeg da fikk negativ test. Så da tenkte jeg at for min egen del, så er det bedre å bare ta det litt med ro:) Forstår deg så godt:Heartred Typisk du nå er tom for tester:arghh:
 
Vis vedlegget 339093
Lengste syklusen noensinne jo! ;) Har pleid å ha EL mellom CD20-25ish, og nå er jeg CD28 uten EL.. Trodde jeg skulle få EL CD22, for hadde nesten positiv test et par dager før (tenkte kanskje jeg gikk glipp av LH-toppen for testet sjelden), og hadde tempdropp med påfølgende temp-hopp, men så gikk tempen ned igjen og dagene bare går... :wacky:

Er så kjedelig når EL lar vente på seg, og syklusen er lang nok ifra før av:shifty:
 
Røyk på en kveldstest 6dpo, gitt:hilarious:
Og mulig det bare er en skyggestrek, men:nailbiting: Tester igjen imorgen tidlig:happy:
20201025_205329.jpg
 
Back
Topp