❥ IKM uke 45 ❥

Unnskyld hvis det kom frem sann. Ikke uenig i noen ting. Svarte bare på en annen om når man begynner å tempe.. Første perioden testet jeg fra 6 dpo og ble så skuffa hver dag frem til mensen kom.. Så da prøvde jeg heller å la være testinga og heller bare vente på å se om mensen kommer.. :sorry::)

Søjeg quotet deg bare i en tilfeldig post:Heartred Skjønner deg godt, dritt å bli skuffa over negative tester, sånn sett:(

7 DPO i dag og etter dagens første dobesøk opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før.

*advarer mot sterke skildringer*

Type EL-slim på størrelse med en drue på papiret :confused: Det var ikke klart i fargen, mer «tåkete». Hva skjer med det? Kjappet meg å ta en EL-test, men den var jo negativt.

Har dere noen gang opplevd det midt i DPO-land?

Jeg røk jo da så klart på en tidligtest også, så nå er teste-dyret løs :hilarious:

Jeg ser ikke antydninger til noe :pompus:
F279EE93-2658-4AC0-B6C8-60B8FF7DE813.jpeg

Man kan veldig godt ta temperaturen i munnen ;)
Det er ikke like nøyaktig som analt/vaginalt, da det kan være flere ting som påvirker, men det GÅR altså an :)
Mye som går an, men ikke er lurt. Så klart kan du ta temp i luften for min del, det er bare et tips, da det er anbefalt.

Mye som går an, men ikke er lurt. Så klart kan du ta temp i luften for min del, det er bare et tips, da det er anbefalt.

Jeg skjønner du mente det velmenende i utgangspunktet, men nå synes jeg faktisk bare du ble ekkel i "tonefallet"..

Oralt er en av måtene det går an å Tempe på, for å få en kurve. Denne metoden er mest praktisk og lettvint for de fleste. Dersom temperaturen varierer for mye, så kan man vurdere ta den analt eller vaginalt, for å få en jevnere og mer nøyaktig temperatur.
Men det er ikke alle som har behov for det. Jeg har tempet lenge oralt, og finner "overraskende nok" eggløsning hver eneste gang. Å være bastant fordi du foretrekker å pakke termometeret andre steder, er totalt unødvendig. Det går an å finne eggløsning ved oraltemping, og er et mye mindre tiltak om morgenen, for min del.
Det er også oral-temping som brukes på f.eks ladycomp, og babyplan skriver om deres termometer at; "Termometeret har også en myk tupp, som gjør det mindre hardt å ha i munnen ved oral testing.".
Fertility friend oppgir at man kan tempe oralt, analt eller vaginalt.

Og jeg foretrekker dét. Det er greit å opplyse om andre alternativ, men å pakke dine preferanser i halsen på folk, og si at det er det eneste riktige, kan du holde deg for god til.

7 DPO i dag og etter dagens første dobesøk opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før.

*advarer mot sterke skildringer*

Type EL-slim på størrelse med en drue på papiret :confused: Det var ikke klart i fargen, mer «tåkete». Hva skjer med det? Kjappet meg å ta en EL-test, men den var jo negativt.

Har dere noen gang opplevd det midt i DPO-land?

Jeg røk jo da så klart på en tidligtest også, så nå er teste-dyret løs :hilarious:

Jeg ser ikke antydninger til noe :pompus:
Vis vedlegget 339127

Skal godt gjøres å få positiv test 7 DPO, men da har du hvertfall noe å sammenligne med. Jeg tok en i dag, bare for å se hvordan den ser ut når den er klart negativ. Babyplan har lurt meg før :hilarious:

Herregud, for en natt:arghh: Har så himla vondt i magen min, virker som at det er livmor, eller venstre del av eggstokk nederst i magen rett ved hoftebenet. Det gjorde såpass vondt at jeg vurderte å ringe ambulanseno_O Tenkte på blindtarm eller noe? Har fortsatt dritvondt og ligger nå rett ut på sofaen, med en gang jeg prøver å gå rundt eller bevege meg, så begynner de "stikkende" smertene igjen og kaldsvetting:oops:
7 dpo og testen var negativ, hvertfall det kjappe jeg fikk titta på den.. Fader, det gjør så vondt. Det gikk nesten bort etter å ha tatt paracet, så sto jeg opp igjen, og da begynte det igjen:shifty: Får bare holde meg i ro, og se om det går over helt:dead:
20201026_083150.jpg

Skal godt gjøres å få positiv test 7 DPO, men da har du hvertfall noe å sammenligne med. Jeg tok en i dag, bare for å se hvordan den ser ut når den er klart negativ. Babyplan har lurt meg før :hilarious:
Ja, det er jo aaaalt for tidlig :hilarious: Men som du sier, da kan man ha noe å sammenligne med om ikke annet. Fingers crossed for oss alle! :Heartpink:happy:

Blindtarmen sitter heldigvis på høyre side, så er detvda iallefall ikke det jeg trenger å være redd for:hilarious::bookworm:

Herregud, for en natt:arghh: Har så himla vondt i magen min, virker som at det er livmor, eller venstre del av eggstokk nederst i magen rett ved hoftebenet. Det gjorde såpass vondt at jeg vurderte å ringe ambulanseno_O Tenkte på blindtarm eller noe? Har fortsatt dritvondt og ligger nå rett ut på sofaen, med en gang jeg prøver å gå rundt eller bevege meg, så begynner de "stikkende" smertene igjen og kaldsvetting:oops:
7 dpo og testen var negativ, hvertfall det kjappe jeg fikk titta på den.. Fader, det gjør så vondt. Det gikk nesten bort etter å ha tatt paracet, så sto jeg opp igjen, og da begynte det igjen:shifty: Får bare holde meg i ro, og se om det går over helt:dead:
Vis vedlegget 339132
Uff, det høres ikke noe godt ut! Tviler på at det er blindtarmen da smertene er sentrert i området rundt navlen i starten for så å bevege seg over til høyre side. Men hvis det vedvarer så synes jeg du skal kontakte lege. Kan det være skikkelig intense luftsmerter?

Her for min del i dag så er testene sakte men sikkert mindre og mindre positiv (etter ovitrelle). Så nå håper jeg det snur snart! Har vanvittige murringer nederst i magen, særlig på venstre side og skikkelig oppblåst. Har også fått ømme bryst. Men alt dette kan jo også være bivirkninger av crinone, så det blir spennende å se fremover

Vis vedlegget 339132

Mener ikke å skremme deg, men kan du ha cyste på eggstokken eller noe? Det er visst ganske vanlig etter graviditet (og ellers også). Tenker siden du har hatt en kjemisk for ikke lenge siden. Tempen din er heldigvis fin da :happy:

Uff, det høres ikke noe godt ut! Tviler på at det er blindtarmen da smertene er sentrert i området rundt navlen i starten for så å bevege seg over til høyre side. Men hvis det vedvarer så synes jeg du skal kontakte lege. Kan det være skikkelig intense luftsmerter?

Her for min del i dag så er testene sakte men sikkert mindre og mindre positiv (etter ovitrelle). Så nå håper jeg det snur snart! Har vanvittige murringer nederst i magen, særlig på venstre side og skikkelig oppblåst. Har også fått ømme bryst. Men alt dette kan jo også være bivirkninger av crinone, så det blir spennende å se fremover

Det kan minne om sterke luftsmerter, bare at dette var betydelig mer intenst vondt:dead: Er vant med sterke menssmerter, såpass at jeg må bruke paralgin forte, så dette var en merkelig opplevelse. Googlet blindtarmbetennelse, og fant ut det var høyre side:bookworm: Så skjønner ikke hva det kan være?:confused005 Jeg tenkte brått exu også, men det kan da ikke være sånn ennå!?

Åh, så spennende:smiley-bounce016
Nærmer testen seg negativ nå, eller? Ja er jo ikke lett å kjenne om det er ekte symptomer, eller om det symptomer etter crinone. Håper for deg:Heartred

Mener ikke å skremme deg, men kan du ha cyste på eggstokken eller noe? Det er visst ganske vanlig etter graviditet (og ellers også). Tenker siden du har hatt en kjemisk for ikke lenge siden. Tempen din er heldigvis fin da :happy:

Neida, blir ikke skremt jeg altså:Heartred Kan da godt hende det er en cyste som har sprukket, kanskje? Hadde en kjemisk den 29.august, så mulig det er det? Takk for tips:happy: synes tempen daler så veldig, jeg:bookworm:

Vanskelig å si hva det er. Exu gir jo først symptomer i uke 4-9 og ofte vil man spotte litt også. Da tror jeg det kan være mer sannsynlig med en cyste på eggstokken. Det er jo ganske vanlig, og er skikkelig vondt når de går hull på. Ta godt vare på deg selv og så krysser vi fingrene for at det snart går over ❤️ Testene mine er nesten negative nå ja - så nå kan det bare gå oppover!

Vanskelig å si hva det er. Exu gir jo først symptomer i uke 4-9 og ofte vil man spotte litt også. Da tror jeg det kan være mer sannsynlig med en cyste på eggstokken. Det er jo ganske vanlig, og er skikkelig vondt når de går hull på. Ta godt vare på deg selv og så krysser vi fingrene for at det snart går over ❤️ Testene mine er nesten negative nå ja - så nå kan det bare gå oppover!

Ååårh, takk for så gode ord og omtanke, søte du:smiley-angelic003
Ja, var det jeg tenkte også, mht exu, så da er det nok muligens en cyste som sprakk:oops: Var helt ille vondt iallefall:dead: Ojj, ojj, ojj- det blir veldig spennende framover nå altså:happy119 Vil se mange positive tester her inne de neste ukene:love7

Med én gang jeg reiser meg fra sofaen, så setter smertene igang igjen. Helt syke, skarpe, stikkende og draene smerter(kjennes ut som eggstokken blir stikki ut med kniv eller dratt ut i tillegg):puke:pale

Last edited:
Vis vedlegget 339132

Og du har testet negativt på g-test ikke sant? Du kunne jo kanskje tatt en tur til legen for sikkerhetsskyld? :shy: Hvis det gjør så vondt som du beskriver, så skader det ikke å ta en sjekk? Ikke for å skremme/overdrive, men bare så det ikke er graviditet på utsiden eller noe... selv om det bør vel slå ut på g-test:bookworm:

Jeg blir gal! Det er så mye stikking/verking i eggstokk/livmor området og vondt i korsrygg, men fortsatt ingen positive El-tester eller stigning i temp:banghead: CD 19 i dag og jeg har aldri sykluser på mer enn 26 dager stort sett... føles som noe skjer, men vet ikke om kroppen prøver på El eller tr:banghead:

Back
Topp