Dere som temper, påvirkes målingene av temperaturen i rommet? Vi sover i en Iglo
Neida, men vi har oppe verandadør og vindu ofte (og ingen varme). Nå når det blir veldig kaldt lukker vi litt, men det er nok ikke mer enn 13-14 grader på rommet. Jeg sliter SÅ med målingene for tiden! Dette har ikke vært et problem tidligere, som sagt har jeg tempet i perioder fra 2005.. I dag burde temperaturen ha økt, men nei. Så jeg lå våken (rørte meg ikke) en stund og deppa litt for det, og googlet i hodet om det går an å ha eggløsning hver måned, men at progesteronet rett og slett er for lavt til å øke temperaturen? Jeg har som sagt hatt trøbbel de siste tre syklusene med at temperaturen ikke øker. Har skiftet termomenter nå til denne syklusen i tilfelle, så det skal ikke være noe fysisk galt med det. Men ja, jeg målte, ble skuffa, fikk ikke sove, ble liggende og tenke. Og så kom jeg på at det var jo dritkaldt når jeg stakk det i munnen, ville det gjøre noe forskjell om jeg varmet det litt først? Så jeg varmet det litt, og målte igjen - da fikk jeg mer "forventet" temperatur (litt hopp, som det burde ha gjort i dag). Jeg la det fra meg så det ble kaldt, og målte igjen, da var temperaturen lavere. Så ut fra det velger jeg å bruke den "oppvarmede" temperaturen, fordi jeg vet 99 % sikkert at jeg har hatt eggløsning. Og forrige syklus fikk jeg ikke hopp i temperatur (eller kryss), men fikk bekreftet på ultralyd 7 DPO at jeg hadde hatt eggløsning. Mensen kom som vanlig på dag 11 etter der jeg mente eggløsning skulle vært (dagen etter siste positive test). Og denne gangen har jeg hatt enda sterkere "tegn" på eggløsning (ikke så mye stikk osv, mindre enn vanlig), men andre ting som helt klart bekrefter at hormonene jobber som de skal
Så ja, jeg vet ikke?! Får liksom ikke bekreftet teorien min om at det er litt for kaldt, før i morgen - da varmer jeg det så fort jeg våkner (eller sover med det under puta kanskje hehe). Jeg lå jo våken en halv time før jeg målte "oppvarmet" temperatur, det bruker ikke ha noe å si for meg (samme temp når jeg våkner og når jeg har ligget i ro uten å røre meg en stund), men det vet jeg jo ikke 100 %.
Et annet "problem" er at jeg like før eggløsning hadde en dip på 0.5 grader. Da vil FF automatisk sette kryss når den får tre høyere temperaturer - så dermed ble det da 3 DPO i dag
Det er IKKE rett, så jeg dischartet den superlave temperaturen (discharte = krysser av for at det skal se bort fra den temperaturen). Det er helt feil at egget slapp før helga.
Sukk, hadde så god tro på denne perioden, men så blir jeg så usikkert når temperaturen tuller så..