❤️IKM UKE 40❤️

Alt er bra her. Ekstremt trøtt og føler jeg ligger bakpå med alt av skole :smiley-ashamed004 Jobben tar all energi iløpet av dagen. Jeg er idag 8+5 da jeg ble satt tilbake 3 dager på forrige ultralyd. Ellers er alt bra! :Heartred

Hvordan har du det Ari? Holder du motet oppe? :love017
Heftig med jobb, skole og graviditet! Kjedelig å føle at man henger etter med skole, jeg relaterer. Prøvingen tar mye fokus som jeg heller burde brukt i studiene, eller så burde jeg skrevet en fagoppgave om TTC og slått to fluer i en smekk :laughing002 Litt sent for det nå :smiley-ashamed004

Motet varierer veldig. En stor del av meg vil si «fuck dette» og heller bli rågod i sporten jeg holder på med og føle meg vel i min egen kropp. Jeg blir veldig forsiktig som prøver (sporten kan være high impact og lett å skade seg) og jeg føler meg eklere jo mindre jeg får gjort det jeg liker. Kanskje det ikke er meningen at vi skal få tre barn, kanskje er det ikke tiden for det nå, eller kanskje spira sitter denne runden :dontknow prøver å ikke grave meg ned i filosofiske spørsmål og heller prøve å balansere på et vis. Prøver å ikke ha forhåpninger, samtidig som jeg klikket hjem flere nye tester :bag: kommer nok til å gå på en testesmell ja :hilarious: ambivalent forhold altså, men prøver jo videre :happy:

Det humper og går.. eller rettere sagt; jeg humper og ikke går :hilarious: Jeg brakk ankelen for 2 uker siden, så ligger for det meste på sofaen. Fått Walker på beinet og krykker.. Er sykemeldt både pga dét og kvalmen. Sover skikkelig dårlig og drømmer mye rart, så er veldig trøtt. Jeg er 9+4 i dag ❤️ var på UL for 1,5 uke siden og fikk se et bankende hjerte :) Skal ta nipt + UL om 10 dager :happy: Ellers går det bra her ❤️

Hvordan går det med deg? ❤️
Shit, for en uflaks! God bedring med ankelen ❤️ godt å høre at det går greit ellers, utenom kvalmen jeg håper dabber av snarlig.
Skrev et lengre svar til tonerose oppi her hvis du vil lese :shy:❤️ takk som spør!

Tja går bra her. Hektiske dager! Fertilitessjekk på kalenderen 22. november, så må bare holde ut til da (vi prøver som normalt frem til det)! CD 9 i dag :Heartred
Spennende med fertilitetssjekk, oppdater gjerne ❤️ Er det noe spesielt du håper når svar på eller hjelp til? Håper spira sitter for oss, kanskje det kan bli august-babyer? :love017

He

Hei❤️

Her går det fint. Blødningene begynte å avta forrige uke - noe som var ekstremt godt etter flere uker med blødninger hver eneste dag som igjen gav store bekymringer. Det går lenger og lenger tid mellom hver gang jeg er «bekymret» og nå har jeg ikke vært på UL på 2 uker og skal ikke på UL før neste uke. Dette fordi samboer ikke var med på siste og gjerne vil se neste uke når jeg er 10 uker på vei. I skrivende stund er jeg 9+2 :)

Kvalmen har avtatt litt, men kjenner den kommer i bølger gjennom dagen og uken generelt. Sulten har kommet tilbake og det setter jeg pris på. For en uke siden klarte jeg både å lage middag OG spise middagen, og det er første gangen på 4 uker ca.

Utover det sliter jeg med det samme som @tonerose1 der jobb tar all energi og jeg henger langt bakpå med skole - noe som stresser meg iherdig da vi snart har eksamen (desember).

Hvordan går det med deg?❤️ spennende at du er i gang med testingen igjen!
Så godt å høre at blødningene roer seg ❤️ du virker litt mer avslappet nå, håper det stemmer. Godt at kvalmen er på bedringens vei, det er virkelig heftig når det står på. Får du medisiner for det?
Som jeg skrev til tonerose oppi her, relaterer jeg til dette med skolearbeid. Prøvingen og håpet er jo mentalt krevende når det resulterer i utåmoditghet og skuffelse. Jeg har ingen eksamener dette semesteret, men fagoppgave x3 :bag: Les gjerne hva jeg skrev til tonerose som en oppdatering på hvordan det går her :love017

Shit, for en uflaks! God bedring med ankelen ❤️ godt å høre at det går greit ellers, utenom kvalmen jeg håper dabber av snarlig.
Skrev et lengre svar til tonerose oppi her hvis du vil lese :shy:❤️ takk som spør!
Takk ❤️

Krysser fingrene for at du får en positiv test og at spiren sitter denne pp’n ❤️ Og lykke til med studiene og fagoppgavene :)

Spennende med fertilitetssjekk, oppdater gjerne ❤️ Er det noe spesielt du håper når svar på eller hjelp til? Håper spira sitter for oss, kanskje det kan bli august-babyer? :love017
Har en samboer som er ekstremprematur, og ble født i svangerskapsuke 24 (han veide under 500 gram). Han har null senskader og er i dag en veldig suksessfull musiker :Heartred Vi har dog en liten mistanke om at han er helt eller relativt steril, og forskninga støtter oppunder det da det er sannsynlig at anlegget for svømmere ikke rakk å utvikle seg innen han ble født (lungene rakk så vidt å bli modne nok til å holde han i live)… vi vil bare ha klarhet om det i det hele tatt er mulig for han å få biologiske barn, og isåfall om vi får det til selv, eller trenger hjelp! Alt mitt var i orden sist jeg var til gynekolog, men skader ikke ta en full sjekk når vi først er i gang! :Heartred:smiley-angelic001 9-åringen vår er fra et tidligere forhold, og min nåværende samboer har vært pappaen hans siden han var 3, og har adoptert han

Har en samboer som er ekstremprematur, og ble født i svangerskapsuke 24 (han veide under 500 gram). Han har null senskader og er i dag en veldig suksessfull musiker :Heartred Vi har dog en liten mistanke om at han er helt eller relativt steril, og forskninga støtter oppunder det da det er sannsynlig at anlegget for svømmere ikke rakk å utvikle seg innen han ble født (lungene rakk så vidt å bli modne nok til å holde han i live)… vi vil bare ha klarhet om det i det hele tatt er mulig for han å få biologiske barn, og isåfall om vi får det til selv, eller trenger hjelp! Alt mitt var i orden sist jeg var til gynekolog, men skader ikke ta en full sjekk når vi først er i gang! :Heartred:smiley-angelic001 9-åringen vår er fra et tidligere forhold, og min nåværende samboer har vært pappaen hans siden han var 3, og har adoptert han
Sterkt å lese, det høres heftig ut. Så heldig samboeren din har vært som er frisk og ikke har (andre) senskader! Håper dere får svarene dere trenger og eventuelt hjelp til å realisere familiedrømmen ❤️ takk for at du deler.

Takk ❤️

Krysser fingrene for at du får en positiv test og at spiren sitter denne pp’n ❤️ Og lykke til med studiene og fagoppgavene :)
Tusen takk ❤️ IKM er trolig 4 dager før første deadline, så jeg er veldig spent på fokuset mitt, må kanskje logge litt av her inne for å ikke bli så voldsomt emosjonelt revet med :shy:

Går greit, fikk se hjertet slo forrige uke igjen. Ultralyd en gang i uken. Delvis sykmeldt- kvalmen blir værre og værre… 8+4 idag :love7
Kjedelig med kvalmen, men fint at du får oppfølging og at ting virker bra i magen ❤️ håper du får medisiner som hjelper og at kvalmen avtar snart :love017

Så godt å høre at blødningene roer seg ❤️ du virker litt mer avslappet nå, håper det stemmer. Godt at kvalmen er på bedringens vei, det er virkelig heftig når det står på. Får du medisiner for det?
Som jeg skrev til tonerose oppi her, relaterer jeg til dette med skolearbeid. Prøvingen og håpet er jo mentalt krevende når det resulterer i utåmoditghet og skuffelse. Jeg har ingen eksamener dette semesteret, men fagoppgave x3 :bag: Les gjerne hva jeg skrev til tonerose som en oppdatering på hvordan det går her :love017
Denne har jeg ikke fått varsel om, var tilfeldigvis innom her nå bare…

Jeg er heldigvis mye mer rolig mtp at blødningene har avtatt ja. Kvalmen gav seg i slutten av forrige uke og blir litt små bekymret selvom jeg vet at det også kan være helt normalt. Jeg er dog ikke like bekymret som jeg var med blødningene!

Uff ja kan tenke meg at fokuset blir litt flyttet på andre ting enn skole. Det er vel generelt sett sånn at man helst vil/ønsker å gjøre alt annet enn skolearbeid vanligvis og. Det er enkelt å miste fokus!

Det høres ut som du har nok å drive med, og kanskje usikkerheten rundt dette med sporten osv gjør at kroppen ikke slapper helt av og er 100% mottakelig?:Heartred

Denne har jeg ikke fått varsel om, var tilfeldigvis innom her nå bare…

Jeg er heldigvis mye mer rolig mtp at blødningene har avtatt ja. Kvalmen gav seg i slutten av forrige uke og blir litt små bekymret selvom jeg vet at det også kan være helt normalt. Jeg er dog ikke like bekymret som jeg var med blødningene!

Uff ja kan tenke meg at fokuset blir litt flyttet på andre ting enn skole. Det er vel generelt sett sånn at man helst vil/ønsker å gjøre alt annet enn skolearbeid vanligvis og. Det er enkelt å miste fokus!

Det høres ut som du har nok å drive med, og kanskje usikkerheten rundt dette med sporten osv gjør at kroppen ikke slapper helt av og er 100% mottakelig?:Heartred
Når har du UL igjen, det nærmer seg kanskje ordinær? :love017 Godt kvalmen har sluppet taket, satser på at det er et godt tegn ❤️ får du til å jobbe med det du trenger, eller er tankene over alt?

Denne PP har jeg begynt å trene igjen på et nivå som var min normal før prøvingen ble hovedfokus fra august og det føles bra. Jeg er roligere på et vis og føler meg mer vel i min egen kropp når jeg får brukt den og har det gøy. Sånn sett er denne PP veldig annerledes enn de forrige, får se om det har noe å si.
Har eggløsning i dag, og vi har gjort det vi kan for at det skal klaffe, så nå er ventingen i gang med 1 dpo i morgen :love017 så får vi se om 10-12 dager om det kanskje blir juli-baby på oss likevel ❤️:smiley-angelic001

Når har du UL igjen, det nærmer seg kanskje ordinær? :love017 Godt kvalmen har sluppet taket, satser på at det er et godt tegn ❤️ får du til å jobbe med det du trenger, eller er tankene over alt?

Denne PP har jeg begynt å trene igjen på et nivå som var min normal før prøvingen ble hovedfokus fra august og det føles bra. Jeg er roligere på et vis og føler meg mer vel i min egen kropp når jeg får brukt den og har det gøy. Sånn sett er denne PP veldig annerledes enn de forrige, får se om det har noe å si.
Har eggløsning i dag, og vi har gjort det vi kan for at det skal klaffe, så nå er ventingen i gang med 1 dpo i morgen :love017 så får vi se om 10-12 dager om det kanskje blir juli-baby på oss likevel ❤️:smiley-angelic001
OTUL er 6/12, føles som en halv evighet til men det er egentlig helt greit da jeg ikke er noe særlig stresset over blødningene da jordmor sa at hun fant et hematologisk ved forrige UL. 3 gynekologer har ikke funnet det og har ikke klart å fort klare blødningene tidligere :dead: har jo bekymret meg unødvendig mye grunnet dette!

Jeg er mye trøtt så jeg føler ikke jeg får gjort så mye som jeg burde ifht skole, det er kjedelig og stresser litt pga det.

Så spennende! Sikkert godt å «nullstille» litt og mtp treningen. Hvordan har det gått med EL og hvor mange dager dpo er du nå?❤️

Her er man på 3 DPO og veldig klar for fertilitetssjekk på fredag. Håper på at eggløsning har gått som det skal, og få svar på om svømmerne til samboeren har liv i seg. Måneden har vært rolig og fin så langt, men kjenner vinterdepresjonen kryper seg innpå…

Last edited:
Hvordan går det med dere? ❤️
6 dpo her og forsøker å fokusere på studiene ❤️ håper å holde meg til 9 dpo før jeg tester. Føler 8 dpo er den kritiske dagen hvor alt går til grunne før.
Litt spent, for de andre syklusene har jeg hatt veldig langt LH topper med knallpositive EL- tester over 2-3 dager før nivåene synker og tempen bekrefter at EL omsider skjer. Denne runden hadde jeg kun et par positive tester over under ett døgn totalt, så det kan kanskje tyde på at egget slapp mye enklere? Slapp også det jævlig stygge kviseutbruddet jeg har fått i forbindelse med EL siden i vår. Kanskje positivt? Mannen tror jeg er gravid, så det er jo hyggelig. Prøver å vedlikeholde en passe pessimistisk tilnærming, det hjalp i alle fall ingenting å «tenke positive tanker» i forrige PP :hilarious: Sykt effektivt for å bygge opp til megaskuffelse i alle fall, det gidder jeg ikke nå :bag:

Og så sluttet jeg å amme HELT på syklusdag 8, etter 4 år og 3 dager, så det kan jo hende det er det som påvirket EL? Og huden? Ikke lett å si, men vi får se om det har utgjort en forskjell.
Hvordan ligger du an nå?

OTUL er 6/12, føles som en halv evighet til men det er egentlig helt greit da jeg ikke er noe særlig stresset over blødningene da jordmor sa at hun fant et hematologisk ved forrige UL. 3 gynekologer har ikke funnet det og har ikke klart å fort klare blødningene tidligere :dead: har jo bekymret meg unødvendig mye grunnet dette!

Jeg er mye trøtt så jeg føler ikke jeg får gjort så mye som jeg burde ifht skole, det er kjedelig og stresser litt pga det.

Så spennende! Sikkert godt å «nullstille» litt og mtp treningen. Hvordan har det gått med EL og hvor mange dager dpo er du nå?❤️
Skjønner at det føles lenge til, men håper tiden går fortere enn du tror ❤️ et hematom? I så fall veldig bra at det ble fanget opp! Og at det gir deg svar og ro. Relaterer til det med skole, fremdeles. Deadlines nærmer seg, så jeg må finne hyperfokus nå for å komme i mål. Håper det distraherer litt fra de siste dagene dpo fram mot en positiv eller negativ test.
Hvordan ligger du an nå? Og kvalme?

Her er man på 3 DPO og veldig klar for fertilitetssjekk på fredag. Håper på at eggløsning har gått som det skal, og få svar på om svømmerne til samboeren har lov i seg. Måneden har vært rolig og fin så langt, men kjenner vinterdepresjonen kryper seg innpå…
Jeg er så spent på fredag på dine vegne! Dere skal på en kontroll for par? Kjedelig med vinterdepresjon. Er det noe du kan gjøre for å motvirke dette? ❤️

Back
Topp