❤️IKM UKE 40❤️

Så leit at tvil og angst preger så mye. Hvordan er det med symptomer, roer du deg hvis du har mange symptomer? Eller er du like redd for at det skal gå gale uansett?
Jeg har lurt på om den du mista ikke var liv laga fordi du hadde sen positiv test? Denne gangen har du jo veldig tidlig positiv test og det kan være et godt tegn. Har du snakket med noen profesjonelle om det du har vært gjennom? Det blir jo veldig lange uker om du skal bære bekymringene til du kjenner daglig liv ❤️
Lang historie kort så var det ikke «bare» en enkel MA, men det endte i en ganske traumatisk opplevelse grunnet store ferieavviklinger på sykehuset osv. det var helt grusomt og har ikke snakket med noen om det etterpå - det burde jeg kanskje gjort. Jeg havnet hos en gynekolog på sykehuset som senere viste seg å være imot abort (dette kom frem på et senere tidspunkt) og hun har så og si sint på meg under hele sykehus oppholdet og gjorde samt så diverse ugreie ting. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte og fikk en uttalelse fra seksjonsleder på Gyn senere at dette var noe de skulle ta på alvor samt at hun beklaget på det sterkeste at jeg hadde opplevd disse tingene da det var langt utenfor deres rutine.

Hmm, ja det kan jo være en fin ting p holde seg fast i, men jeg var i utlandet da jeg ble gravid sist og tenkte liksom hele tiden at testene der var litt mer usikre enn i Norge (selvom de kanskje ikke var det).

I forhold til symptomer o.l. så er det litt både og. Når jeg kjenner symptomer som er like som sist (tretthet, økt matlyst, hyppig vannlating) så blir jeg bekymret fordi jeg føler at alt som er som før «ikke er bra».

Samtidig så er jeg også redd noe er galt mtp at jeg ikke f.eks. har fått ømme bryster enda, da jeg tidligere har hatt det i alle mine svangerskap.

Dette er virkelig ikke enkelt å forklare/beskrive eller bli klok på :sorry: :Heartred

Lang historie kort så var det ikke «bare» en enkel MA, men det endte i en ganske traumatisk opplevelse grunnet store ferieavviklinger på sykehuset osv. det var helt grusomt og har ikke snakket med noen om det etterpå - det burde jeg kanskje gjort. Jeg havnet hos en gynekolog på sykehuset som senere viste seg å være imot abort (dette kom frem på et senere tidspunkt) og hun har så og si sint på meg under hele sykehus oppholdet og gjorde samt så diverse ugreie ting. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte og fikk en uttalelse fra seksjonsleder på Gyn senere at dette var noe de skulle ta på alvor samt at hun beklaget på det sterkeste at jeg hadde opplevd disse tingene da det var langt utenfor deres rutine.

Hmm, ja det kan jo være en fin ting p holde seg fast i, men jeg var i utlandet da jeg ble gravid sist og tenkte liksom hele tiden at testene der var litt mer usikre enn i Norge (selvom de kanskje ikke var det).

I forhold til symptomer o.l. så er det litt både og. Når jeg kjenner symptomer som er like som sist (tretthet, økt matlyst, hyppig vannlating) så blir jeg bekymret fordi jeg føler at alt som er som før «ikke er bra».

Samtidig så er jeg også redd noe er galt mtp at jeg ikke f.eks. har fått ømme bryster enda, da jeg tidligere har hatt det i alle mine svangerskap.

Dette er virkelig ikke enkelt å forklare/beskrive eller bli klok på :sorry: :Heartred
Sender deg en pm i løpet av dagen ❤️ siste runde barnebursdag står for tur først :hilarious:

Jeg posta denne i testetøstråden også, men fikk så lite respons at jeg legger den her også :happy093
Jeg ser babystrek her, noen flere? :nailbiting:
Spør for en venn, hun er 10DPO ❤️
679889A3-026E-450F-B3EF-FFA162E2BEBA.jpeg

Så kjedelig! Hvordan er magefølelsen? ❤️
Den er ikke så bra... Selv om jeg har noen a tegnene som første gang. Mye luft i magen og både raper mye og luft andre veien. Men jeg er også gbp(slankeoperert). Så kan være derfor å, om det er noe jeg har spist. Første gangen så hadde jeg veldig mye luft fra tidlig av. Og det var egentlig eneste "symptomer" jeg hadde. Og ømme bryst kom etterhvert. Jeg var i superfin form å kunne ikke merke eller se på meg at jeg var gravid sist. Også tror jeg aksjelegging timingen var litt feil denne perioden. Eggløsning kom litt seinere enn jeg trodde. Og sist så klarte ikke mannen jobben helt :banghead: men men.. Har den dårlige batchen makesure tester også dessverre. Gjennomgikk en senabort(frivillig) 31mai. Så forventer ikke at kroppen er stabil enda heller. Mange ting som ska klaffe!

Gøy! Jeg tror også den er positiv. Det er hun venninna jeg har vært gravid med to ganger før, 10 uker mellom baby 1 og 2 uker mellom baby 2 :hilarious: håper jeg får positiv test denne runden, er på CD8, PP3 nå :shy::love017
Håper virkelig du får positiv test i PP3 nå!! Mulig jeg må snike litt å se hvordan det går med deg :Heartred

I skrivende stund har jeg nettopp fått to dråper med det som for meg ser ut som friskt rødt blod. Hadde samleie i går på morgenen men ikke noe utover det. I dag er min IKM. Kjenner dette bekymrer meg noe veldig da det var sånn alt startet sist, bare at da var det rosa utflod som legen sa var helt vanlig samt at det ikke var en påbegynnende SA/MA..

I skrivende stund har jeg nettopp fått to dråper med det som for meg ser ut som friskt rødt blod. Hadde samleie i går på morgenen men ikke noe utover det. I dag er min IKM. Kjenner dette bekymrer meg noe veldig da det var sånn alt startet sist, bare at da var det rosa utflod som legen sa var helt vanlig samt at det ikke var en påbegynnende SA/MA..
Men, er mange som blør etter Sex pga såre slimhinner. Er liksom ingen ting som skal til. Håper det er helt uskyldig og kun pga sexen.

Passer her også, så blir litt copy paste! Men liker denne gruppa så godt!!

Forvirra… mensen var tre dager forsinket denne syklusen (aldri vært sein før), kom på fredag… trodde jeg. Kom masse rosa på papiret, og littegranne på en tampong (hadde i en gul tampong i 4-5 timer ish, og det vart bare litt brunt blod på ene siden når jeg tok den ut). Så i går lørdag dro vi på ferie til syden, og samme greia på de to gule tampongene jeg satte inn i løpet av dagen (tampong pga 4,5 timer i fly, og orker ikke styre med bind/truseinnlegg på fly). Tok ut og gikk uten hele resten av dagen i går. Så til i dag. Satte i en gul tampong før en utflukt kl 12 (ingenting før det på dagen), så tok jeg den ut igjen nå kl 16, og det er bare bittelitt brunt på ene siden… det er jo ikke vanlig mensen?? Negative tester hele veien, siste test tatt på torsdag denne uken… hva skjer? Her er jeg på resort, så ingen graviditetstester å oppdrive, så må vente til det tar seg opp med TR, evt vente med gtest til vi kommer hjem om en uke :confused005

Passer her også, så blir litt copy paste! Men liker denne gruppa så godt!!

Forvirra… mensen var tre dager forsinket denne syklusen (aldri vært sein før), kom på fredag… trodde jeg. Kom masse rosa på papiret, og littegranne på en tampong (hadde i en gul tampong i 4-5 timer ish, og det vart bare litt brunt blod på ene siden når jeg tok den ut). Så i går lørdag dro vi på ferie til syden, og samme greia på de to gule tampongene jeg satte inn i løpet av dagen (tampong pga 4,5 timer i fly, og orker ikke styre med bind/truseinnlegg på fly). Tok ut og gikk uten hele resten av dagen i går. Så til i dag. Satte i en gul tampong før en utflukt kl 12 (ingenting før det på dagen), så tok jeg den ut igjen nå kl 16, og det er bare bittelitt brunt på ene siden… det er jo ikke vanlig mensen?? Negative tester hele veien, siste test tatt på torsdag denne uken… hva skjer? Her er jeg på resort, så ingen graviditetstester å oppdrive, så må vente til det tar seg opp med TR, evt vente med gtest til vi kommer hjem om en uke :confused005
enig, alltid så gode erfaringer, raske svar og mye omsorg i denne gruppen :Heartred

Kan skjønne at dette er forvirrende! Jeg har dessverre ingen erfaring rundt dette men det høres jo absolutt ikke ut som du har hatt en vanlig mens! Blir veldig forvirret når du da har negative tester i tillegg.. håper noen andre her har erfaringer å dele:Heartred

Åh så fint å høre, det er betryggende!
Fikk beskjed av legevakten om å holde meg i ro ut dagen og ikke jobbe de kommende dagene men har legetime på tirsdag så kan ta dialogen om det da :Heartred
Ja, hold deg i ro sp mye du kan. Ikke gjør noen ting. Det skal nok gå bra kjøre deg :Heartred Skjønner at det er tøft. Vil nok bli engstelig for alt selv om jeg blir gravid igjen

Jeg hadde bittelitt blod på IKM forrige søndag, men testene steg så var ikke bekymret. Kom litt friskt blod på papiret igjen i dag, så nå bekymrer jeg meg for MA igjen (hadde i 2022). Tenker å bestille time til blodprøve for å måle hcg. Er det 24 eller 48 timer det bør gå mellom blodprøvene?

Jeg hadde bittelitt blod på IKM forrige søndag, men testene steg så var ikke bekymret. Kom litt friskt blod på papiret igjen i dag, så nå bekymrer jeg meg for MA igjen (hadde i 2022). Tenker å bestille time til blodprøve for å måle hcg. Er det 24 eller 48 timer det bør gå mellom blodprøvene?
Føler veldig med deg, jeg har ikke testet med g test siden sist jeg skrev her så er usikker på økningen.. det bør gå 48t mellom da det pleier å fordobles hver andre dag ca :Heartred

Back
Topp