❤️IKM UKE 40❤️

Så kjedelig! Hvordan er magefølelsen? ❤️
Så kom plutselig mensen idag! Vært på besøk hos mine foreldre, med tantebarn og søs og svoger. En times kjøretur hjem. Rett og tisse og sorry men blod i trusa.. Jeg kjenner jo ikke noe på forhånd!! Sååååååå sykt frustrertende!!!! Faen altså... :banghead: men nå!!!! Vondt i maven og alle tegn.. Kanskje der var derfor jeg var så oppblåst i magen, luft ut begge veier. Moro når man er på Europris og må finne en stol og sitte på for og orke hele butikken! Måtte dra rett hjem etterpå og droppe matbutikk :rolleyes::smiley-ashamed008 orka ikke! nei denne kroppen min skjønner jeg meg ikke på! Men da kan jeg kanskje havne i gruppe med de som ikke ble gravide denne perioden neste IKM :happy090

Altså lufta i magen var igår! :rolleyes: MEN jeg skjønner ikke helt, har nå redigert på prøver status at siste mens startet idag. Men der stpr det 5okt og 2syklusdag... Noen med erfaring her?

Lang historie kort så var det ikke «bare» en enkel MA, men det endte i en ganske traumatisk opplevelse grunnet store ferieavviklinger på sykehuset osv. det var helt grusomt og har ikke snakket med noen om det etterpå - det burde jeg kanskje gjort. Jeg havnet hos en gynekolog på sykehuset som senere viste seg å være imot abort (dette kom frem på et senere tidspunkt) og hun har så og si sint på meg under hele sykehus oppholdet og gjorde samt så diverse ugreie ting. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte og fikk en uttalelse fra seksjonsleder på Gyn senere at dette var noe de skulle ta på alvor samt at hun beklaget på det sterkeste at jeg hadde opplevd disse tingene da det var langt utenfor deres rutine.

Hmm, ja det kan jo være en fin ting p holde seg fast i, men jeg var i utlandet da jeg ble gravid sist og tenkte liksom hele tiden at testene der var litt mer usikre enn i Norge (selvom de kanskje ikke var det).

I forhold til symptomer o.l. så er det litt både og. Når jeg kjenner symptomer som er like som sist (tretthet, økt matlyst, hyppig vannlating) så blir jeg bekymret fordi jeg føler at alt som er som før «ikke er bra».

Samtidig så er jeg også redd noe er galt mtp at jeg ikke f.eks. har fått ømme bryster enda, da jeg tidligere har hatt det i alle mine svangerskap.

Dette er virkelig ikke enkelt å forklare/beskrive eller bli klok på :sorry: :Heartred
Så leit at du hadde en slik opplevelse :crybaby2 At andre mennesker kan traumatisere andre, og attpåtil skal være en hjelper. Man er jo svært sårbar i en slik situasjon.. Da skjønner du nok at det vil sitte litt ekstra i deg nå når du er gravid igjen. Men du vil ikke oppleve slik behandling igjen, for nå har du den erfaringen med deg :Heartred

Passer her også, så blir litt copy paste! Men liker denne gruppa så godt!!

Forvirra… mensen var tre dager forsinket denne syklusen (aldri vært sein før), kom på fredag… trodde jeg. Kom masse rosa på papiret, og littegranne på en tampong (hadde i en gul tampong i 4-5 timer ish, og det vart bare litt brunt blod på ene siden når jeg tok den ut). Så i går lørdag dro vi på ferie til syden, og samme greia på de to gule tampongene jeg satte inn i løpet av dagen (tampong pga 4,5 timer i fly, og orker ikke styre med bind/truseinnlegg på fly). Tok ut og gikk uten hele resten av dagen i går. Så til i dag. Satte i en gul tampong før en utflukt kl 12 (ingenting før det på dagen), så tok jeg den ut igjen nå kl 16, og det er bare bittelitt brunt på ene siden… det er jo ikke vanlig mensen?? Negative tester hele veien, siste test tatt på torsdag denne uken… hva skjer? Her er jeg på resort, så ingen graviditetstester å oppdrive, så må vente til det tar seg opp med TR, evt vente med gtest til vi kommer hjem om en uke :confused005
Dette hørtes jo veldig rart ut, typisk at du er på en plass uten tester da :knegg::bag:

Jeg posta denne i testetøstråden også, men fikk så lite respons at jeg legger den her også :happy093
Jeg ser babystrek her, noen flere? :nailbiting:
Spør for en venn, hun er 10DPO ❤️Vis vedlegget 445585
Det var babystrek på denne, hvis noen skulle lure :shy: tenk å være så fruktbar at spirene sitter i pp2, pp1 og pp2! Helt vilt heldig ❤️

Ingen tvil om at eggløsningen skjer på venstre side i dag Det murrer bra der… mannen er på jobbreise for et døgn. Men kommer hjem til natta igjen. Så satser på de aksjene vi har lagt inn er gode nok
Hvordan gikk det med deg? :Heartred

IKM i dag. Ingen tegn til tr enda og fortsatt blenda tester:( Tror nokk ikke det gikk denne gangen heller. Så vi får bare krysse fingrene for at timen 7.11 kommer raskt og at vi kan begynne med ivf med en gang:hello2
Og sist men ikke minst, så lurer jeg på hvordan det går med deg :Heartred

Nå er lista oppdatert med alle svarene jeg har fått så langt. IKM uke 40 resulterte i 8 gravide :woot: Masse lykke til til dere alle sammen, håper dere får fine og ukompliserte svangerskap. Til dere som enda prøver, så håper jeg at spira sitter snarlig :shy:
Og til dere som ikke ville forlate denne tråden, så er den her enda, og det er helt lov å skrive hvis dere vil :Heartred

@Vickar hvordan gikk det hos legen i går? ❤️
Hei :Heartred
Jeg hadde økning hcg fra mandag 330 til tirsdag 548 så er rimelig fornøyd. Legen forsøkte å fortelle meg at hva er unødvendig men da brøt samboer inn og sa at det ikke er unødvendig for oss, og at det er helt avgjørende for å få ro i sjela den første tiden - og med det sagt så var det ikke noe problem lenger:hilarious:

Jeg var til UL hos Gyn på sykehuset i går grunnet en brødning på søndag. De kunne ikke se stort da det er så tidlig men skal sette opp ny ul om 2 uker. De sa at det trolig ikke er grunn til bekymring mtp den hcg økningen jeg hadde bare på 1 døgn:love017

Hvordan går det med deg og hvilken CD er du på nå?:Heartred Gleder meg til alle skal teste igjen, del gjerne her og for det er så spennende!

Jeg testet med CB digital på søndag og da viste den fortsatt 1-2, men testet på nytt igjen på mandag og da viste den 2-3:Heartred i tillegg har jeg tatt EL tester bare for å legge inn i Premom fordi jeg synes det er moro å se økningen men blir ikke skuffet om den ikke viser seg å «øke» for jeg stoler kun på hcg blodprøver der. Testetøsa her gir seg aldri:hilarious:

Vedlegg

• IMG_8978.jpeg
    IMG_8978.jpeg
    529,1 KB · Visninger: 63
  • IMG_8980.png
    IMG_8980.png
    1,3 MB · Visninger: 59
Hei :Heartred
Jeg hadde økning hcg fra mandag 330 til tirsdag 548 så er rimelig fornøyd. Legen forsøkte å fortelle meg at hva er unødvendig men da brøt samboer inn og sa at det ikke er unødvendig for oss, og at det er helt avgjørende for å få ro i sjela den første tiden - og med det sagt så var det ikke noe problem lenger:hilarious:

Jeg var til UL hos Gyn på sykehuset i går grunnet en brødning på søndag. De kunne ikke se stort da det er så tidlig men skal sette opp ny ul om 2 uker. De sa at det trolig ikke er grunn til bekymring mtp den hcg økningen jeg hadde bare på 1 døgn:love017

Hvordan går det med deg og hvilken CD er du på nå?:Heartred Gleder meg til alle skal teste igjen, del gjerne her og for det er så spennende!

Jeg testet med CB digital på søndag og da viste den fortsatt 1-2, men testet på nytt igjen på mandag og da viste den 2-3:Heartred i tillegg har jeg tatt EL tester bare for å legge inn i Premom fordi jeg synes det er moro å se økningen men blir ikke skuffet om den ikke viser seg å «øke» for jeg stoler kun på hcg blodprøver der. Testetøsa her gir seg aldri:hilarious:
Wææ så gøy at alt er bra! :Heartred :cool05
Jeg måtte også teste en til digital, fikk også 2-3 :laughing002:love017

Back
Topp