❤️IKM Uke 36❤️

Jeg tenkte å teste på tirsdag, da er jeg 9 dpo! :shy: MEN jeg har hatt ovitrelle da, så jeg kommer nok til å få strek, men er gøy å se om den blir sterkere eller svakere dagene etterpå!:bag:

Edit: glemte å tagget innlegget ditt @sentute
 
Last edited:
Jeg kjenner jeg gruer meg hver gang til å teste :bag: Skuffelsen har alltid vært stor når jeg har fått negativ test. Sist jeg ble gravid, testet jeg 11 dpo fordi jeg ikke turte før :shy: Nå tester jeg nok neste søndag, som er ish 9-11 dpo engang. Jeg tør liksom ikke helt tro på at det har gått denne gangen, siden det er pp1, og jeg ikke går på prog.støtte, men samtidig går jeg jo å kjenner på symptomer :laughing002 Jeg får nok ikke ømme pupper siden jeg fortsatt ammer, men jeg kjenner litt på murringer og småkvalme i dag, også er jeg veldig trøtt i dag :oops: men tenker det er altfor tidlig med symptomer allerede :angelic:
 
Ser ut til at jeg må bytte IKM-gruppe, da EL lar vente på seg. Så da hopper jeg over til uke 37. Lykke til alle sammen, håper den sitter for oss alle denne måneden!:love7
 
Bruker16ju - 43 - B6 - pp snart 2 år- EL 25.08 - IKM 08.09

Eg skulle egentlig vert med i ikm uke 37 men no fekk eg positiv el test i dag, og tipper el blir i kveld eller i morgen.

Eg er på cd 12 ser ut som el blir i kveld…
Men så blir eg litt usikker, dei sier att etter positiv eggløsningstest så er det 24 til 48 timer til eggløsning… og er det selv om testen blir svakere igjen etter bare noen timer, har el da vert ?
Velkommen hit, skal legge deg til i lista. Jeg hadde positiv EL-test tirsdag, regner da at eggløsningen skjedde dagen etterpå, altså onsdag og så teller jeg 1 DPO fra torsdag. Ga det mening? Fortsett med aksjer hvis du er usikker :angelic:
 
Jeg har egentlig hatt lyst til å teste fra onsdag/torsdag, men tror det er for tidlig. Er 8dpo på onsdag bare. Sist jeg fikk positiv test var jeg 3+1, i denne syklusen vil det tilsvare lørdag. Det føles lenge til :hilarious: argumentet for å teste tidlig er 1) testene mine har gått ut på dato 2) jeg har 20-30 tester, jeg får meg ikke til å kaste dem uten å ha dyppet dem i tiss først :hilarious: 3) dette er første prøveperiode og testene er ikke verdt å spare på videre, pluss at jeg ikke er så emosjonelt investert enda siden vi ikke har prøvd lenge. 4) jeg HAR liggende en CB Digital som ikke har gått ut på dato, når jeg kommer dit at jeg trenger sikker bekreftelse. Nå har jeg egentlig overbevist meg selv om å teste tidlig likevel, haha! :angelic:
 
Jeg tenkte å teste på tirsdag, da er jeg 9 dpo! :shy: MEN jeg har hatt ovitrelle da, så jeg kommer nok til å få strek, men er gøy å se om den blir sterkere eller svakere dagene etterpå!:bag:
Ovitrelle er det noe som kan hjelpe deg med graviditeten? Jeg er ikke så inn i alle disse medisinene. Men fått litt spørmål om vi hadde ivf, sikkert pga alderen min :) men vi klarte det helt naturlig, så fastlege eller Rikshospitalet har ikke tenkt at jeg trenger ivf helt enda.. Dog kunne jeg tenkt meg det, da første hadde trisomi 21.
 
Ovitrelle er det noe som kan hjelpe deg med graviditeten? Jeg er ikke så inn i alle disse medisinene. Men fått litt spørmål om vi hadde ivf, sikkert pga alderen min :) men vi klarte det helt naturlig, så fastlege eller Rikshospitalet har ikke tenkt at jeg trenger ivf helt enda.. Dog kunne jeg tenkt meg det, da første hadde trisomi 21.

Ovitrielle er eggløsningsprøyte (hcg) som sitter i kroppen i opptil 10 dager etter sprøyta er satt. Dessverre sitter det i kroppen enda lengre på noen, jeg f. eks fikk svake positive helt frem til jeg sluttet å teste 11 dpo.

IVF utelukker dessverre ikke trisomi 21, da man man isåfall til Danmark hvor man har lov til å genteste embryoene. Helt høl i hue at det ikke er lov i Norge.
 
Ovitrielle er eggløsningsprøyte (hcg) som sitter i kroppen i opptil 10 dager etter sprøyta er satt. Dessverre sitter det i kroppen enda lengre på noen, jeg f. eks fikk svake positive helt frem til jeg sluttet å teste 11 dpo.

IVF utelukker dessverre ikke trisomi 21, da man man isåfall til Danmark hvor man har lov til å genteste embryoene. Helt høl i hue at det ikke er lov i Norge.
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn.. :rolleyes:
Ja vet, var evt danmark jeg kunne tenkt meg. Dessverre tror jeg det blir litt for dyrt. Samtidig sier de at sjansen er lik å vinne i lotto to ganger. Vi har tatt gentest av meg og samboeren. Venter på svar på den fortsatt.. Så skremmer meg litt og prøve å bli gravid igjen.
 
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn.. :rolleyes:
Ja vet, var evt danmark jeg kunne tenkt meg. Dessverre tror jeg det blir litt for dyrt. Samtidig sier de at sjansen er lik å vinne i lotto to ganger. Vi har tatt gentest av meg og samboeren. Venter på svar på den fortsatt.. Så skremmer meg litt og prøve å bli gravid igjen.

Det må være en helt forferdelig situasjon å stå i, som dere gjorde ❤️
 
Det må være en helt forferdelig situasjon å stå i, som dere gjorde ❤️
Det har vært tøft.. Spes og bli tante og onkel på samboer sin side ca 14dager etterpå... Og når de kom på første besøket her på gården, til svigers i nabohuset. Da ønsket jeg meg laaaaaaaangt vekk!
 
Ja fy søren. Så forferdelig!
Usjamei ja... Blødde også så lenge etterpå, og drøyde så lenge føre syklusen kom igang. Dette blir første gangen etterpå som vi prøver. Syns det er veldig skummelt om det skulle klaffe og. Samtidig har lege og andre pushet på for og prate med AMATHEA, det har bare ikke føltes riktig. Prate med fremmede og iken vite Akkurat nå hjelper det og være sykmeldt, la tiden gå. Det hjelper også for meg og skrive her og lufte hodet litt og se andres erfaringer og liv :Heartpink
 
4 DPO idag :happy: Leker med tanken om å vente med testing til søndag, da er jeg 10 Dpo. Da har vi kjærestejubileum, 14 år sammen :love7 Eller så begynner jeg testingen før og avslører det forhåpentligvis positive testresultatet til mannen på søndag :happy::Heartred
 
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn.. :rolleyes:
Ja vet, var evt danmark jeg kunne tenkt meg. Dessverre tror jeg det blir litt for dyrt. Samtidig sier de at sjansen er lik å vinne i lotto to ganger. Vi har tatt gentest av meg og samboeren. Venter på svar på den fortsatt.. Så skremmer meg litt og prøve å bli gravid igjen.

Ja, det er hcg i Ovitrelle som gjør at den gir positiv test uansett. Men den blir jo svakere og svakere for hver dag, så hvis den blir sterkere vet jeg at det er graviditet. :joyful: Føler meg veldig lite gravid, men.. 8 dpo i dag!

Alder trenger jo ikke nødvendigvis være et problem, så høres ut som det er lurt å vente med ivf. :)
 
Usjamei ja... Blødde også så lenge etterpå, og drøyde så lenge føre syklusen kom igang. Dette blir første gangen etterpå som vi prøver. Syns det er veldig skummelt om det skulle klaffe og. Samtidig har lege og andre pushet på for og prate med AMATHEA, det har bare ikke føltes riktig. Prate med fremmede og iken vite Akkurat nå hjelper det og være sykmeldt, la tiden gå. Det hjelper også for meg og skrive her og lufte hodet litt og se andres erfaringer og liv :Heartpink

Skjønner det er skummelt og at forrige graviditet sitter igjen i kroppen nåde fysisk og psykisk. Dette forumet er litt deilig, for her finner man andre i samme situasjon. Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå ❤️
 
7 dpo idag og kjenner ikke noe til noe som helst så her er jeg veldig overbevist om at det ikke har gått :wtf: Husker ikke hvilke symptomer jeg hadde sist men da fikk jeg festeblødning 4/5 dpo. Har generelt ikke hadd noe ømme pupper/nipler mellom el og ikm etter jeg var gravid sist, så i mitt hode mangler jeg nå progesteron og derfor blir jeg ikke gravid. Hilsen overtenker :hilarious:

Har fått høyt stressnivå på pulsklokka 3 ganger det siste døgnet da, det er uvanlig og ser hvilepulsen er bittelitt høyere men det er sikkert tilfeldig. Hadde også mye stikking i puppene igår men det har gitt seg helt. Vi får se!
 
Visste ikke at det var en over 40, men vet det er en «vi over 38» iallefall
Finner ikke den heller jeg.. Jeg er ikke så dreven innpå her!
Skjønner det er skummelt og at forrige graviditet sitter igjen i kroppen nåde fysisk og psykisk. Dette forumet er litt deilig, for her finner man andre i samme situasjon. Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå ❤️
Ja det sitter veldig igjen i hodet! :Heartpink :rolleyes: log ganske sprøtt at den eneste man får snakke med er sosionom på Rikshospitalet. Men han er verdt sin vekt i gull. :Heartbigred ellers så prøver jeg å ikke tenke for mye på det. Får heller vente og se om det skjer at jeg blir gravid igjen. Og hva som kommer da.
 
Back
Topp