Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Velkommen hit, skal legge deg til i lista. Jeg hadde positiv EL-test tirsdag, regner da at eggløsningen skjedde dagen etterpå, altså onsdag og så teller jeg 1 DPO fra torsdag. Ga det mening? Fortsett med aksjer hvis du er usikkerBruker16ju - 43 - B6 - pp snart 2 år- EL 25.08 - IKM 08.09
Eg skulle egentlig vert med i ikm uke 37 men no fekk eg positiv el test i dag, og tipper el blir i kveld eller i morgen.
Eg er på cd 12 ser ut som el blir i kveld…
Men så blir eg litt usikker, dei sier att etter positiv eggløsningstest så er det 24 til 48 timer til eggløsning… og er det selv om testen blir svakere igjen etter bare noen timer, har el da vert ?
Ovitrelle er det noe som kan hjelpe deg med graviditeten? Jeg er ikke så inn i alle disse medisinene. Men fått litt spørmål om vi hadde ivf, sikkert pga alderen min men vi klarte det helt naturlig, så fastlege eller Rikshospitalet har ikke tenkt at jeg trenger ivf helt enda.. Dog kunne jeg tenkt meg det, da første hadde trisomi 21.Jeg tenkte å teste på tirsdag, da er jeg 9 dpo! MEN jeg har hatt ovitrelle da, så jeg kommer nok til å få strek, men er gøy å se om den blir sterkere eller svakere dagene etterpå!
Ovitrelle er det noe som kan hjelpe deg med graviditeten? Jeg er ikke så inn i alle disse medisinene. Men fått litt spørmål om vi hadde ivf, sikkert pga alderen min men vi klarte det helt naturlig, så fastlege eller Rikshospitalet har ikke tenkt at jeg trenger ivf helt enda.. Dog kunne jeg tenkt meg det, da første hadde trisomi 21.
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn..Ovitrielle er eggløsningsprøyte (hcg) som sitter i kroppen i opptil 10 dager etter sprøyta er satt. Dessverre sitter det i kroppen enda lengre på noen, jeg f. eks fikk svake positive helt frem til jeg sluttet å teste 11 dpo.
IVF utelukker dessverre ikke trisomi 21, da man man isåfall til Danmark hvor man har lov til å genteste embryoene. Helt høl i hue at det ikke er lov i Norge.
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn..
Ja vet, var evt danmark jeg kunne tenkt meg. Dessverre tror jeg det blir litt for dyrt. Samtidig sier de at sjansen er lik å vinne i lotto to ganger. Vi har tatt gentest av meg og samboeren. Venter på svar på den fortsatt.. Så skremmer meg litt og prøve å bli gravid igjen.
Det har vært tøft.. Spes og bli tante og onkel på samboer sin side ca 14dager etterpå... Og når de kom på første besøket her på gården, til svigers i nabohuset. Da ønsket jeg meg laaaaaaaangt vekk!Det må være en helt forferdelig situasjon å stå i, som dere gjorde
Det har vært tøft.. Spes og bli tante og onkel på samboer sin side ca 14dager etterpå... Og når de kom på første besøket her på gården, til svigers i nabohuset. Da ønsket jeg meg laaaaaaaangt vekk!
Maja82 - B2- PP4- EL 21/8 - IKM 5/9
Usjamei ja... Blødde også så lenge etterpå, og drøyde så lenge føre syklusen kom igang. Dette blir første gangen etterpå som vi prøver. Syns det er veldig skummelt om det skulle klaffe og. Samtidig har lege og andre pushet på for og prate med AMATHEA, det har bare ikke føltes riktig. Prate med fremmede og iken vite Akkurat nå hjelper det og være sykmeldt, la tiden gå. Det hjelper også for meg og skrive her og lufte hodet litt og se andres erfaringer og livJa fy søren. Så forferdelig!
Jeg er 40, så vi er ikke så langt unna i alder da. Jeg har prøvd å finne den med Vi over 40. Men klarer ikke finne riktig søkeord...Glemte å skrive alder. Er 41, men blir 42 om en uke så kan vel skrive det :/
Åkai.. Skjønner, måtte Google. Uff! Dumt den kan "lure" testen sånn..
Ja vet, var evt danmark jeg kunne tenkt meg. Dessverre tror jeg det blir litt for dyrt. Samtidig sier de at sjansen er lik å vinne i lotto to ganger. Vi har tatt gentest av meg og samboeren. Venter på svar på den fortsatt.. Så skremmer meg litt og prøve å bli gravid igjen.
Jeg er 40, så vi er ikke så langt unna i alder da. Jeg har prøvd å finne den med Vi over 40. Men klarer ikke finne riktig søkeord...
Usjamei ja... Blødde også så lenge etterpå, og drøyde så lenge føre syklusen kom igang. Dette blir første gangen etterpå som vi prøver. Syns det er veldig skummelt om det skulle klaffe og. Samtidig har lege og andre pushet på for og prate med AMATHEA, det har bare ikke føltes riktig. Prate med fremmede og iken vite Akkurat nå hjelper det og være sykmeldt, la tiden gå. Det hjelper også for meg og skrive her og lufte hodet litt og se andres erfaringer og liv
Finner ikke den heller jeg.. Jeg er ikke så dreven innpå her!Visste ikke at det var en over 40, men vet det er en «vi over 38» iallefall
Ja det sitter veldig igjen i hodet! log ganske sprøtt at den eneste man får snakke med er sosionom på Rikshospitalet. Men han er verdt sin vekt i gull. ellers så prøver jeg å ikke tenke for mye på det. Får heller vente og se om det skjer at jeg blir gravid igjen. Og hva som kommer da.Skjønner det er skummelt og at forrige graviditet sitter igjen i kroppen nåde fysisk og psykisk. Dette forumet er litt deilig, for her finner man andre i samme situasjon. Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå