❤️IKM uke 35❤️

Jeg lurer på om jeg skal prøve med på Wild Yam denne mnd. Noen her inne med erfaringer på det?
Når startet man for eks?
Desverre ingen erfaring med det :(

Klar for ny runde! Ikke prøvd babyplan før, så håper jeg blir fornøyd med det. Veldig mye utsolgt for makesure nå, så fant ikke noe sted som hadde alt jeg ville ha inne. Vis vedlegget 441195
Jeg har brukt babyplan fra forrige syklus, synes de virker greie. Eneste erfaring jeg har med graviditetstestene er at jeg ikke fikk noen skyggestreker forrige syklus.
Så jeg fortsetter med dem en stund til :happy:

Jeg lurer på om jeg skal prøve med på Wild Yam denne mnd. Noen her inne med erfaringer på det?
Når startet man for eks?
Jeg har brukt, to runder tror jeg det blir? Eller begynte jeg på den syklusen jeg ble gravid i mars først kanskje? Det går helt i surr her. Men jo mener jeg brukte det da jeg ble gravid, mistet dessverre i MA uke 11/stoppet uke 9. Brukte to forrige sykluser, men den første en ustabil og rar en etter utskraping, den andre med dårlig aksjelegging pga jobb. Det eneste jeg kan si er at syklus har blitt veldig kort, med både kort folikkel og lutealfase 11+11. Men det kan like gjerne være pga MAen eller alder. Jeg fikk hvertfall beskjed av gynekolog at jeg hadde fine «fluffy» slimhinner på forrige syklus :) tenkte prøve igjen kommende syklus :)

Vil en EL test stige og stige frem mot eggløsning, eller kan den variere i styrke før den topper seg? Noen som vet? Første gang jeg bruker el tester, så er helt grønn på det. Hvor lenge før skal man egentlig teste? Jeg startet i helgen, skjønner jo fort at det sikkert var alt for tidlig når el er rundt 11.08.
Føler meg skikkelig teit så ikke kan slike ting.
:smiley-ashamed008
Mine går litt opp og ned, kan være nesten helt blanke også litt strek igjen, men to dager før stiger den enda litt også dagen før ganske mye. Her er to siste:

Vedlegg

• IMG_3348.png
    IMG_3348.png
    1,4 MB · Visninger: 33
  • IMG_3349.png
    IMG_3349.png
    1,4 MB · Visninger: 35
Det skjønner jeg godt! :Heartred
Jeg gikk til fastlegen i begynnelsen av juni for å få begynne på letrozol pga pcos, siden jeg hadde god effekt av det sist gang jeg ble gravid. Hun sendte henvisning til gynekolog, men fikk time først i slutten av august. Så frustrerende å lete etter EL i lange og ustabile sykluser i mellomtiden. Månedene føles veldig lange:shifty:
Så trasig med ventetid altså! :( Her får jeg eggløsning av meg selv, men min alder gjør at jeg har veldig dårlig tid, så planen var å «optimalisere» forholdene og gjøre mest mulig utav hver syklus.. :(

Klar for ny runde! Ikke prøvd babyplan før, så håper jeg blir fornøyd med det. Veldig mye utsolgt for makesure nå, så fant ikke noe sted som hadde alt jeg ville ha inne. Vis vedlegget 441195
Jeg bruker kun babyplan sine :) jeg bruker de «tidlig» testene men det er nok ikke mye forskjell og absolutt ikke nødvendig. Men nå har jeg brukt de dette året og med to graviditeter på de, så er kjent med strekene og hvordan de «oppfører seg» så da er det greit å bruke de samme. Spesielt EL testene er greit å ha samme merket så man lærer å kjenne hvor sterkt de reager osv :)

Jeg foretrekker BP over MS. Har egentlig brukt BP hele veien, stakk foten innom MS et par PPer for å prøve dem men er tilbake til BP sine. Spesielt EL-strimlene til BP synes jeg er mye lettere å se forskjell på styrken i streker - også når de er tørket - i motsetning til MS hvor jeg føler alle ser semi-positive ut. De er også billigere enn MS sine :wacky:

Okei, håper så klart det løser seg på egenhånd for dere, men godt å kjenne på sikkert at hjelpen er der uansett ikke så langt unna :)

Blir ikke vi gravid innen september, så blir det videre utredning på oss begge her og, så håper på mye kos og avslapning nå siste del av sommeren her, og at det løser seg på et vis :joyful: vanskelig med å å være tålmodig men :hungry: Krysser fingra for oss!
Ja veldig greit å vite at man kan få hjelp. Her var alt bra med blodprøver og bra eggkvalitet osv, hadde bare litt lavt stoffskifte som jeg nå får levaxin for. Eller bra så da ble jeg veldig glad. Ja rart å tenke på hvor lenge man prøver før det evt skal sitte en spire. Du er jo yngre enn meg så vi får hjelp litt før pga alder bare. Håper det klaffer for dere snart også❤️ Blir nok en spennende runde denne gangen også nå hehe… Lykke til ❤️

Dagens temp satte tentativt kryss i FF. Må si det er meget snodig om det faktisk viser seg å stemme :blackeye:

Vedlegg

• IMG_0961.jpeg
    IMG_0961.jpeg
    653,5 KB · Visninger: 30
Kan man når man får en helt neg. El test som slår ut på 0.09 på premom på formiddag teste igjen på kvelden å den slår ut høyere? Skal egentlig ha eggløsning den 11. Men er ikke el. Testen veldig svak da ? Skal dog sies at den har steget fra 0.0, 0.03, 0.06 og nå 0.09 så har jo vært stigning de siste dagene. Synes bare det ser så svakt ut i forhold til andre premom bilder jeg har sett. Kanskje bare jeg som har begynt testingen så aaaaaalt for tidlig også

Kan man når man får en helt neg. El test som slår ut på 0.09 på premom på formiddag teste igjen på kvelden å den slår ut høyere? Skal egentlig ha eggløsning den 11. Men er ikke el. Testen veldig svak da ? Skal dog sies at den har steget fra 0.0, 0.03, 0.06 og nå 0.09 så har jo vært stigning de siste dagene. Synes bare det ser så svakt ut i forhold til andre premom bilder jeg har sett. Kanskje bare jeg som har begynt testingen så aaaaaalt for tidlig også
Testene kan variere veldig fram mot eggløsning, så ville ikke tenkt noe mer på det. Å konsentrasjon kan bli høyere senere på dagen, det er vanlig.
Min fra i går mårrest er kjempe svak, det er jo enda veldig tidlig i testingen, pluss at dem har gått litt opp og ned. Jeg har å EL rundt 11. Bare gi det litt tid :joyful:

Vedlegg

• IMG_4558.png
    IMG_4558.png
    1,2 MB · Visninger: 31
Ja. EL-tester vil aldri være helt negative ettersom man til enhver tid har LH i kroppen.

Testene kan variere veldig fram mot eggløsning, så ville ikke tenkt noe mer på det. Å konsentrasjon kan bli høyere senere på dagen, det er vanlig.
Min fra i går mårrest er kjempe svak, det er jo enda veldig tidlig i testingen, pluss at dem har gått litt opp og ned. Jeg har å EL rundt 11. Bare gi det litt tid :joyful:
Så betryggende. :Heartred Jeg burde egentlig ikke drive med slik testing, jeg overtenker alt å stresser for alt mulig. Trodde det skulle bli mindre stresset med prøving denne gangen siden jeg har 3 barn fra før, men tvert i mot.

Okei, det er 4 dager til EL, og i dag så kom det mye friskt blod når jeg tørket meg etter do? Kjenner jeg blir litt nervøs her.. Har spottet en del forrige mnd, og det er vanlig for meg at det kan komme litt blod når jeg har EL, men aldri så mye og så mange dager før.. Hjelp

Hadde egentlig tenkt å begynne å legge aksjer ikveld, men kanskje ikke lurt om man blør?

Så betryggende. :Heartred Jeg burde egentlig ikke drive med slik testing, jeg overtenker alt å stresser for alt mulig. Trodde det skulle bli mindre stresset med prøving denne gangen siden jeg har 3 barn fra før, men tvert i mot.
Lett å overtenke! Jeg å gjøre det, men prøver virkelig å ikke bruke energi på det. Det går nok bra :Heartred

Okei, det er 4 dager til EL, og i dag så kom det mye friskt blod når jeg tørket meg etter do? Kjenner jeg blir litt nervøs her.. Har spottet en del forrige mnd, og det er vanlig for meg at det kan komme litt blod når jeg har EL, men aldri så mye og så mange dager før.. Hjelp

Hadde egentlig tenkt å begynne å legge aksjer ikveld, men kanskje ikke lurt om man blør?
Jeg har ingen erfaringer med det, selv spotter jeg aldri utenom mens. Men tror i utgangspunktet ikke det er noe å bekymre seg over :joyful:

Tenker det er lurt å også huske på at nivået av LH er veldig individuelt og kan også variere veldig fra syklus til syklus. Her er toppene fra alle sykluser jeg har testet

1 (PP1, B1) - Første syklus etter uttak av hormonspiral, første syklus etter 5 år sammenhengende på hormonell prevensjon. Gravid, endte i kjemisk SA.
IMG_0032.jpeg

2 (PP2, B1) - Andre syklus. Gravid, baby født 22/2-24.
IMG_0033.jpeg

3 (PP1, B2) - Første syklus etter fødsel, ca. 3,5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. Bortfallsblødning CD21. Tentativ sykluslengde tjueen dager.
IMG_0034.jpeg

4 (PP2, B2) - Andre syklus etter fødsel, ca. 4-5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. TR CD39. Tentativ sykluslengde trettini dager.
IMG_0980.jpeg

Med andre ord fire forskjellige sykluser fra en og samme kropp. Jeg synes det er nyttig for min egen del å se på de ulike syklusene mot hverandre og se likheter og ulikheter.

Nå etter fødsel har syklusene mine vært helt på bærtur men det er jo ikke uvanlig. For å unngå å havne på testekjøret følger jeg heller bare med på utfloden min og bruker CBFM (strengt tatt ikke nødvendig men jeg liker å bruke den) også tar jeg frem strimler når jeg kjenner igjen symptomer på EL.

EL-testing er en kunst og kan være altoppslukende men det viktigste er egentlig å prøve å ikke stresse og ha sex jevnlig. Jeg kjenner jeg er skikkelig utålmodig ettersom syklusene mine er så tullete men jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å ta tiden til hjelp og bare håpe det ordner seg snart :)

Tenker det er lurt å også huske på at nivået av LH er veldig individuelt og kan også variere veldig fra syklus til syklus. Her er toppene fra alle sykluser jeg har testet

1 (PP1, B1) - Første syklus etter uttak av hormonspiral, første syklus etter 5 år sammenhengende på hormonell prevensjon. Gravid, endte i kjemisk SA.
IMG_0032.jpeg

2 (PP2, B1) - Andre syklus. Gravid, baby født 22/2-24.
IMG_0033.jpeg

3 (PP1, B2) - Første syklus etter fødsel, ca. 3,5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. Bortfallsblødning CD21. Tentativ sykluslengde tjueen dager.
IMG_0034.jpeg

4 (PP2, B2) - Andre syklus etter fødsel, ca. 4-5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. TR CD39. Tentativ sykluslengde trettini dager.
Vis vedlegget 441267

Med andre ord fire forskjellige sykluser fra en og samme kropp. Jeg synes det er nyttig for min egen del å se på de ulike syklusene mot hverandre og se likheter og ulikheter.

Nå etter fødsel har syklusene mine vært helt på bærtur men det er jo ikke uvanlig. For å unngå å havne på testekjøret følger jeg heller bare med på utfloden min og bruker CBFM (strengt tatt ikke nødvendig men jeg liker å bruke den) også tar jeg frem strimler når jeg kjenner igjen symptomer på EL.

EL-testing er en kunst og kan være altoppslukende men det viktigste er egentlig å prøve å ikke stresse og ha sex jevnlig. Jeg kjenner jeg er skikkelig utålmodig ettersom syklusene mine er så tullete men jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å ta tiden til hjelp og bare håpe det ordner seg snart :)
Jeg har egentlig aldri testet for eggløsning. Og jeg har frem til nå vært super fertil og blitt gravid bare jeg har sett en snurrebass omtrent. Så er utrolig dumt av meg å begynde slik nå, føler det er litt unødvendig stress. Samtidig synes jeg det er gøy å følge med på, men er til å bli gal av!

Syns denne var litt vel sterk til å være bare cd4… :/ håper ikke det blir noe rot igjen for har hatt noen rare stikkinger i dag og..

IMG_3364.jpeg

Back
Topp