Tenker det er lurt å også huske på at nivået av LH er veldig individuelt og kan også variere veldig fra syklus til syklus. Her er toppene fra alle sykluser jeg har testet
1 (PP1, B1) - Første syklus etter uttak av hormonspiral, første syklus etter 5 år sammenhengende på hormonell prevensjon. Gravid, endte i kjemisk SA.
2 (PP2, B1) - Andre syklus. Gravid, baby født 22/2-24.
3 (PP1, B2) - Første syklus etter fødsel, ca. 3,5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. Bortfallsblødning CD21. Tentativ sykluslengde tjueen dager.
4 (PP2, B2) - Andre syklus etter fødsel, ca. 4-5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. TR CD39. Tentativ sykluslengde trettini dager.
Vis vedlegget 441267
Med andre ord fire forskjellige sykluser fra en og samme kropp. Jeg synes det er nyttig for min egen del å se på de ulike syklusene mot hverandre og se likheter og ulikheter.
Nå etter fødsel har syklusene mine vært helt på bærtur men det er jo ikke uvanlig. For å unngå å havne på testekjøret følger jeg heller bare med på utfloden min og bruker CBFM (strengt tatt ikke nødvendig men jeg liker å bruke den) også tar jeg frem strimler når jeg kjenner igjen symptomer på EL.
EL-testing er en kunst og kan være altoppslukende men det viktigste er egentlig å prøve å ikke stresse og ha sex jevnlig. Jeg kjenner jeg er skikkelig utålmodig ettersom syklusene mine er så tullete men jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å ta tiden til hjelp og bare håpe det ordner seg snart