❤️IKM uke 27❤️

Jeg er først ut :dead: 6 dpo
20240624_080056.jpg
 
3 DPO i dag! Hatt veldig ømme bryster siden eggløsning, og det gjør vondt i eggstokkene om jeg nyser/hoster. Det har jeg opplevd alle gangene jeg har vært gravid tidligere, men nå tror jeg helt ærlig at det kommer av at jeg hadde en mega eggløsning i helgen.

Pleier alltid å kjenne på kroppen da jeg har eggløsning, selv når jeg ikke tester i det hele tatt. Men, i helgen har det vært direkte vondt (ikke bare ubehagelig), og den høyre egglederen har vært kjempe hoven. Sikkert fordi det er første eggløsning etter MA, og kroppen forsøker å "ta igjen" de eggløsningene jeg gikk glipp av de månedene etter hvor jeg blødde.

Jaja, blir spennende å se om 4-5 dager :)
 
:hilarious:Har du tatt en eggløsningstest i dag for å sjekke om kanskje eggløsningen er nå?
Nei, ikke brukt eggløsningstester, aldri hatt bruk for det. Kjøpte en gang da jeg ville sjekke om eggløsning nærma seg da gyn sa hun inne så at eggløsning hadde vært eller ville komme i nærmeste framtid (2 mnd etter uttak av spiral). Ringte henne tilbake 9 dager senere for å spørre hvordan hun ikke hadde klart å få med seg eggløsningen når jeg da sto med positiv graviditetstest i hånda (skal være ganske synlig) :oops: endte i SA noen uker senere da, og la prøvingen på hylla fram til prevensjonen ga så mye bivirkninger samt mye sykdom hjemme (2 barn i hus og autoimmun sykdom). Skulle bytte prevensjon, men tok tid å få legetime å finne noe som fungerer (tåler få). Så dette var egentlig bare en glippe, fikk egglsøning - trodde jeg - og hadde sex på dagen og dagene før. Så valgt å se hva det blir til før jeg starter. Tanken er å prøve på tredje og sistemann litt senere pga autoimmun sykdom (vil komme i remisjon først). Ellers har vi alltid blitt gravid på første forsøk/ uten å prøve, 3 graviditeter under bruk av prevensjon (endt i SA). Ble langt dette :hilarious:
 
4 dpo i dag, og har fortsatt en god følelse :nailbiting: Føler meg litt hul og støl nederst i magen, og har vært veldig sulten i dag. I tillegg har jeg hatt litt milde murringer både i magen og i korsryggen.

Tror ikke det blir testing før ikm, så fortsatt lenge til svaret kommer:hilarious:

På torsdag skal vi ha sommerfest med jobben. Da er jeg 6dpo. Veldig usikker på om jeg skal ta meg et glass musserende eller ikke. Hadde vært godt, men kan uansett bruke amming som unnskyldning for at jeg ikke drikker. Skal ikke amme før på morgenen igjen etter festen, men er som regel akseptert å ikke drikke hvis man sier at man ammer.
 
Jeg føler jeg har ømme pupper gjennom hele dagen, men ikke noe særlig hvis jeg tar eller knar på dem:smiley-bounce022
Jeg vet ikke om det er hodet mitt som leker med meg eller om det er vanlig? Når jeg ikke tar på dem så føler jeg at jeg kjenner det hele tidenlaughing6
 
Så spennende! Krysser fingrene for strek nærmere vår uke :happy:
Helt ny i gamet her… Når er det «vanlig» å kunne se noe?
Sniker fra IKM 28 :) det spørs hvor sensitive tester du har, 10 eller 25 mlu. Og de ulike merkene er også forskjell hvor tydelige de er.
Så noen kan klare fra 8dpo, noen flere 9dpo, men noen ikke får 10,11 og 12 og :) man produserer hcg seint og andre ganger er det også at eggløsningen brukte litt mer tid og :) lykke til!
 
Sniker fra IKM 28 :) det spørs hvor sensitive tester du har, 10 eller 25 mlu. Og de ulike merkene er også forskjell hvor tydelige de er.
Så noen kan klare fra 8dpo, noen flere 9dpo, men noen ikke får 10,11 og 12 og :) man produserer hcg seint og andre ganger er det også at eggløsningen brukte litt mer tid og :) lykke til!
Skjønner! Takk for info :) Ser nå at noen har skrevet her inne at rfsu er ganske dårlige. Må kanskje gå til innkjøp av noen andre da :laughing002
 
Aner ikke nøyaktig når EL var, hadde EL-smerter tirsdag, men testen var nesten positiv både tirsdag, onsdag og torsdag morgen. Testet bare en gang per dag, men EL kan jo ha vært både tirsdag, onsdag og torsdag. Testekjøret er i gang, og overhodet ikke antydning til strek enn så lenge:shy:
IMG_3447.jpeg
 
Da starta jeg også det evige testkjøret :nailbiting: burde egentlig ventet noen dager til, men så var det den tålmodigheten som er inteteksisterende:hilarious:

7 DPO, og helt hvit test. Mine strekøyne kan skimte en antydning, men det er nok bare tull og tøys.
 

Vedlegg

  • IMG_0462.jpeg
    IMG_0462.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 61
Back
Topp