❤️IKM uke 27❤️

Begynner nesten å lure på om kroppen ikke klarte å gjennomføre EL tidligere, for mensensmerter i dag har vært heftige. Selvom eggløsning i seg selv pleier å være smerter kun på ene siden.. skulle vært ca 7 dpo i dag og ca 10 dager til mensen.
Håper nesten den har forflyttet seg, for om det skulle klaffe denne mnd så har jeg mensentermin på bursdagen til ene frøkna (hun ble født på termindato) :dead: med første så starta riene på termindato og hun kom dagen etter. Så her er de ganske punktlige :oops:

Begynner nesten å lure på om kroppen ikke klarte å gjennomføre EL tidligere, for mensensmerter i dag har vært heftige. Selvom eggløsning i seg selv pleier å være smerter kun på ene siden.. skulle vært ca 7 dpo i dag og ca 10 dager til mensen.
Håper nesten den har forflyttet seg, for om det skulle klaffe denne mnd så har jeg mensentermin på bursdagen til ene frøkna (hun ble født på termindato) :dead: med første så starta riene på termindato og hun kom dagen etter. Så her er de ganske punktlige :oops:
«Menssmerter» 7 dpo kan vel fort være et egg som jobber med å feste seg…? :smiley-angelic006

:sad010Og der fikk jeg positiv EL test. Kjenner på magen at eggløsning skjer iløpet av natten. Men har ikke lagt aksjer på 5 dager siden han er bortreist. Han kommer hjem sent I morgen.. altså ca. rundt 24 timer etter positiv test. Håper så inderlig det rekker til å legge noen aksjer... men er redd det er for sent :sad010

Jeg er 5 eller 6 DPO i dag -alt ettersom man regner EL fra første positive EL-test eller peak:D

Jeg er til vanlig et ufrivillig A-menneske da jeg står opp 0415 hver dag for å dra på jobb og legger meg rundt 2100 hver dag. Dette tar jeg selvfølgelig også med meg inn i helgen og det er sjeldent jeg sover lenger enn til 08:00, normalt sett våkner jeg rundt 0700 i helgen.

I dag våknet jeg 10:45! Skal sies at jeg la meg kl 23 i går, men av erfaring har ikke tidspunktet for når jeg har lagt meg hatt mye å si for når jeg våkner. Jeg kunne i grunn sovet lenger om jeg ønsket også, men jeg sto opp i sjokk o_O

Opplevde også å sovne i bilen på vei hjem fra Danmark i går.

Dette er helt mot normalen for min del, men er det mulig at dette er et tidlig tegn på graviditet eller er det for tidlig?:happy8

Jeg er 5 eller 6 DPO i dag -alt ettersom man regner EL fra første positive EL-test eller peak:D

Jeg er til vanlig et ufrivillig A-menneske da jeg står opp 0415 hver dag for å dra på jobb og legger meg rundt 2100 hver dag. Dette tar jeg selvfølgelig også med meg inn i helgen og det er sjeldent jeg sover lenger enn til 08:00, normalt sett våkner jeg rundt 0700 i helgen.

I dag våknet jeg 10:45! Skal sies at jeg la meg kl 23 i går, men av erfaring har ikke tidspunktet for når jeg har lagt meg hatt mye å si for når jeg våkner. Jeg kunne i grunn sovet lenger om jeg ønsket også, men jeg sto opp i sjokk o_O

Opplevde også å sovne i bilen på vei hjem fra Danmark i går.

Dette er helt mot normalen for min del, men er det mulig at dette er et tidlig tegn på graviditet eller er det for tidlig?:happy8
Jeg var stuptrøtt allerede så tidlig da jeg ble gravid i januar :woot: Håper det er et tidlig symptom for deg også!

«Menssmerter» 7 dpo kan vel fort være et egg som jobber med å feste seg…? :smiley-angelic006
Kan jo det, ikke vært borti det de forrige 6 graviditetene. Men så har ingen av de vært like heller
Tror kanskje jeg må starte nedtellinga på nytt altså, må ha vært en kræsj i kroppen. Når jeg trodde jeg hadde EL første gang så hadde jeg godt med EL slim og åpen livmorhals. Ganske typisk El tegn for meg, men stussa litt på at det ikke var ømt nedentil når vi hadde sengekos (livmorhalsen pleier å være nærmest dødelig øm). Ingen El smerter, men den er varierende fra mnd til mnd. En måned kan være smertefri, mens neste kan være mensensmerter delux.
I går (på dag 20 i syklusen) hadde jeg veldig merkbare mensensmerter, åpen livmorhals igjen som var mye lavere og mykere, samt mye slim. Og var ekstremt ømt under samleie, noe som pleier å være vanlig under EL. Bare ikke vært borti så sen eggløsning :oops:

Kan jo det, ikke vært borti det de forrige 6 graviditetene. Men så har ingen av de vært like heller

Tror kanskje jeg må starte nedtellinga på nytt altså, må ha vært en kræsj i kroppen. Når jeg trodde jeg hadde EL første gang så hadde jeg godt med EL slim og åpen livmorhals. Ganske typisk El tegn for meg, men stussa litt på at det ikke var ømt nedentil når vi hadde sengekos (livmorhalsen pleier å være nærmest dødelig øm). Ingen El smerter, men den er varierende fra mnd til mnd. En måned kan være smertefri, mens neste kan være mensensmerter delux.
I går (på dag 20 i syklusen) hadde jeg veldig merkbare mensensmerter, åpen livmorhals igjen som var mye lavere og mykere, samt mye slim. Og var ekstremt ømt under samleie, noe som pleier å være vanlig under EL. Bare ikke vært borti så sen eggløsning :oops:
Har du tatt en eggløsningstest i dag for å sjekke om kanskje eggløsningen er nå?

:sad010Og der fikk jeg positiv EL test. Kjenner på magen at eggløsning skjer iløpet av natten. Men har ikke lagt aksjer på 5 dager siden han er bortreist. Han kommer hjem sent I morgen.. altså ca. rundt 24 timer etter positiv test. Håper så inderlig det rekker til å legge noen aksjer... men er redd det er for sent :sad010
Så forbaska typisk! :( føler frustrasjonen din så godt!!! Jeg er også redd den skal komme før mannen kommer hjem fra jobb, her kan den komme når som helst neste uke, og jeg vet ikke hvilken dag mannen kommer hjem.. kanskje ikke før søndag eller til og med mandag uken etter :(

Noen ganger tar det mer enn 24 t for egget å slippe, og det kan også leve i eggleder opp til 48 t! Så det er håp! Men forstår godt det er veldig frustrerende å ikke få prøve «optimalt» ❤️

Har ikke testet for el denne pp’en, men Flo mente det var på fredag. La inn aksjer fredag og i dag, søndag. Skulle jo helst gjort det i går også, men det ble ikke noe av :(

Så forbaska typisk! :( føler frustrasjonen din så godt!!! Jeg er også redd den skal komme før mannen kommer hjem fra jobb, her kan den komme når som helst neste uke, og jeg vet ikke hvilken dag mannen kommer hjem.. kanskje ikke før søndag eller til og med mandag uken etter :(

Noen ganger tar det mer enn 24 t for egget å slippe, og det kan også leve i eggleder opp til 48 t! Så det er håp! Men forstår godt det er veldig frustrerende å ikke få prøve «optimalt» ❤️
Fikk peak på testen i dag tidlig. Han er på vei hjem så fort han klarer. Fra Østlandet til vestlandet... så om noen møter en lavtflygende passat på Hardangervidda så vet dere hvorfor :laughing001 Vi gir det såklart et forsøk når han kommer. Han fikk beskjed om å tømme seg i natt som var slik at spermen er fersk... med tanke på hvor mange ganger vi har mistet så er det og verdt et forsøk :smiley-ashamed004

Håper eggene dine ruger godt helt til mannen kommer hjem ❤️

Ifølge appen hadde jeg EL igår, men har hatt el-smerter siden fredag - og de blir bare mer intense. Har ikke lagt inn så mange aksjer denne runden. Først på tirsdag (trolig alt for tidlig) - og lørdag morgen. Har veldig lite troen på at det går denne runden, men stusser over at jeg har så sterke murringer :bag:

2 dpo i dag, og jeg har en så god følelse for denne runden. Det er veldig skummelt, fallhøyden blir så stor :nailbiting: Blir noen lange dager med symptomjakt frem til testing. Heldigvis travelt på jobb nå siste uken før ferien, sånn at jeg har litt andre ting å tenke på også:hilarious:

Når begynner dere å teste?

Veldig spennende å lese om dere som er lengre uti DPO-land og på symptomjakt!

Jeg hadde stigning på el-test på torsdagen, men ikke helt positiv. Fikk ikke testet noe mer etter dette før i dag pga. hyttetur og var tom for tester på fredag før avreise.
I dag var den på vei nedover igjen.
Regner derfor med at den ville vært positiv på fredag og EL i går, og sånn sett 1 DPO i dag :)

Ble litt marginalt med aksjer pga. helg hver for oss, men fikk lagt inn onsdag og torsdag samt i dag. Så ikke heelt ideelt. Dersom det ikke klaffer, så kan man jo se frem til sommerferie med litt god ost og godt i glasset :gen014 Ser ut til at det er flere som ikke har fått lagt helt optimale aksjer. Krysser fingrene likevel!

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å utsette testing til IKM. Tror jeg blir gal om jeg skal tolke mulige skyggestreker :p Men får se hva som skjer når resten her begynner å teste.

Dpo 3 idag og har kjent murringer på venstre side som dukker opp etter jeg har vært på do og tisset? Den var ny for meg..

2 dpo i dag, og jeg har en så god følelse for denne runden. Det er veldig skummelt, fallhøyden blir så stor :nailbiting: Blir noen lange dager med symptomjakt frem til testing. Heldigvis travelt på jobb nå siste uken før ferien, sånn at jeg har litt andre ting å tenke på også:hilarious:

Når begynner dere å teste?
Prøver å vente til minst 10DPO, men klarer det sjelden. Kommer litt an på. Jeg har en tendens til å kjenne på forhånd om testen blir positiv eller negativ. DPO land er helt grufullt :bag:

Da har vi iallfall fått lagt litt aksjer. Har fremdeles EL smerter, så satser på at vi rakk det :smiley-ashamed004 Ikke helt optimalt denne måneden, men sånn er det noen ganger. Har liksom en følelse av at det ikke er vår tur nå uansett. Jeg har en knapp på neste pp, og det kjennes helt greit ut. Gruer meg jo litt til å bli gravid igjen etter å ha mistet flere ganger på rad. Og så hadde det vært deilig med sommerferie fra kroppen... føler jeg har vært gravid så mye det siste halve året at kroppen er litt sliten. Ser for meg sommer, sol, bading, øl, konserter... litt ferie for å lade opp til nye bekymringer.

Back
Topp