❤️IKM UKE 10❤️

Noen som kan hjelpe meg?
Jeg tok første EL test i går (cd 8) og tenkte at nå er det ikke lenge til EL.
Testen ble tatt på særdeles konsentrert urin.
Tatt to nye tester i dag og de er en god del svakere. Ville dere sagt at peak er nådd eller at kroppen prøver å slippe egget? Test nr. 2 og 3 er tatt på mindre konsentrert urin (men langt fra utvannet).
Dersom peak allerede er nådd har jeg jo ganske kort periode for egget å modnes (selv om det selvfølgelig er mulig vil nok sjangsen for å bli gravid være mindre).
Vis vedlegget 428469
Mine tester kan svinge veldig gjennom hele syklusen. Jeg kan gå fra svak strek til superpositiv test på 2 timer. Jeg får også relativt høye resultat på vilkårlige dager gjennom syklusen. Hadde fortsatt å teste om jeg var deg. Så kommer kanskje peaken om noen dager.
 
Noen som kan hjelpe meg?
Jeg tok første EL test i går (cd 8) og tenkte at nå er det ikke lenge til EL.
Testen ble tatt på særdeles konsentrert urin.
Tatt to nye tester i dag og de er en god del svakere. Ville dere sagt at peak er nådd eller at kroppen prøver å slippe egget? Test nr. 2 og 3 er tatt på mindre konsentrert urin (men langt fra utvannet).
Dersom peak allerede er nådd har jeg jo ganske kort periode for egget å modnes (selv om det selvfølgelig er mulig vil nok sjangsen for å bli gravid være mindre).
Vis vedlegget 428469
Jeg ville tenkt at du er litt tidlig ute. Vet ikke hvor raskt du pleier å nå peak og hvor fort den går ned til vanlig?
Fortsett å teste på morgen, ettermiddag og kveld, så finner du nok økningen og peak etterhvert ☺️
 
Mine tester kan svinge veldig gjennom hele syklusen. Jeg kan gå fra svak strek til superpositiv test på 2 timer. Jeg får også relativt høye resultat på vilkårlige dager gjennom syklusen. Hadde fortsatt å teste om jeg var deg. Så kommer kanskje peaken om noen dager.
Jeg ville tenkt at du er litt tidlig ute. Vet ikke hvor raskt du pleier å nå peak og hvor fort den går ned til vanlig?
Fortsett å teste på morgen, ettermiddag og kveld, så finner du nok økningen og peak etterhvert ☺️
Ja, tenkte å fortsette å teste :) Første gang jeg tester med strimmel så vet ikke helt staå, men utfra symptomer forrige gang vi var prøvere samt at EL var på cd10 og cd12 de to gangene jeg har vært gravid virker det som jeg generellt sett har EL litt tidligere enn gjennomsnittet i en 28 dagers syklus.
Får teste igjen i morgen.
 
Testet i går, fikk da lav på monitor. I dag var den over på høy, som indikerer østrogenstigning. venter ikke eggløsning før onsdag, men litt for glad i å ha kontroll til ikke å teste og følge med :joyful:
 
Velkommen til IKM-gruppa for uke 10. Er veldig tidlig ute, men liker å ha et tilholdssted :) Jeg trykker liker på kommentaren når jeg har lagt dere inn. Men skulle jeg glemme å legge inn noen så minn meg gjerne på det :)

Fyll inn med: Brukernavn - Alder - Barnet du prøver på - PP - EL - IKM

Eks: MammaMaya - 39 - B4 - PP2 - EL 18/02 - IKM 06/03

Lykke til! Håper det blir masse positive babystreker i denne gruppen❤️


Mandag 4. Mars:
❤️
Mineto-36 -b2-pp4 -El 19.2 -ikm 4.3
❤️MammaMaya - 39 - B4 - PP2 etter SA (PP4) - EL 17/02 - IKM 04/03


Tirsdag 5. Mars:
❤️
Solstråla92 - 31 - B2 - PP2 - EL 19/2 - IKM 5/3


Onsdag 6. Mars:
❤️30ish -33 -B2 -PP15 -EL 21.02 -IKM 06.03
❤️Strikkefrøken - 25 - B1 - PP4 (etter senabort)- EL 20/2 - IKM 6/3
❤️Kakaoo - 33 -B3 - PP1 - el 20.02? - IKM 06.03?


Torsdag 7. Mars:
❤️
Gravigdis - 34 - B3 - PP21 - EL 20/2 - IKM 7/3
❤️SommerSolsikke - 34 - B3 - PP2? - EL 21/02 - IKM 07/03


Fredag 8. Mars:
❤️
Førstegangsmamma2020 - 38 - B3 - PP2 - EL 21.02 - IKM 08.03
❤️Isond -42 -B3- PP16?- EL 22/02 - IKM 08/03
❤️Mirrmarr - 28 - B1- PP8 etter MA - EL 22/02 - IKM 08/03

Lørdag 9. Mars:
❤️HåpefullPrøver - 25 - B1 - PP12 - EL 27.02 -IKM 9.03

Søndag 10 Mars:
❤️
Sidelv - 26 - B1 - PP15(7 etter SA) - EL17/2 - IKM10/3
❤️Lillevenn17 - B3 - PP?? - EL 25.02 - IKM 10/3
❤️Halkoc - 31 - B2 - PP11 - EL 27/02 - IKM 10/03
❤️Kitti123 - 32 - B1 - PP9 - EL 25/02 - IKM 10/03


Usikker:


Byttet uke:

TR :

GRAVID :
OneMoreTime24 - 38 - B2 - PP1 - EL 18/02 - IKM 04/03
 
Noen som har begynt å teste med EL-test/temp? :)
Jeg har forsøkt denne mnd! Men startet ikke før syklusdag 8…vet ikke om det teller da? Ville egentlig bare prøve for moro skyld Temp holdt seg stabil, droppet på dag 11 og holdt seg nede dag 12. Den var høy igjen dag 13 og i dag. Men vet som sagt ikke om det har noe å si siden jeg startet på dag 8. Har du god erfaring med temping?
 
Jeg har forsøkt denne mnd! Men startet ikke før syklusdag 8…vet ikke om det teller da? Ville egentlig bare prøve for moro skyld Temp holdt seg stabil, droppet på dag 11 og holdt seg nede dag 12. Den var høy igjen dag 13 og i dag. Men vet som sagt ikke om det har noe å si siden jeg startet på dag 8. Har du god erfaring med temping?
Jeg tror det går fint. Er stigningen når egget har sluppet du vil se. Er nok lettest når man temper hele syklusen, men tipper at du har eggløsning I går eller i dag basert på de målingene. Den må fortsette å stige i morgen. Legger du tallene inn i f.eks. fertilityfriend?
 
Vet ikke om det er hodet mitt som er på symptomjakt eller om det er virkelig. Men er det ikke litt tidlig å allerede kjenne på kvalme og mensen lignende murringer? Vil tippe jeg er bare 2 eller 3 dpo…
 
Vet ikke om det er hodet mitt som er på symptomjakt eller om det er virkelig. Men er det ikke litt tidlig å allerede kjenne på kvalme og mensen lignende murringer? Vil tippe jeg er bare 2 eller 3 dpo…
Jeg har det ofte slik I DPO dagene. Leste et sted at det var vanlig :bag:
 
Jeg tror det går fint. Er stigningen når egget har sluppet du vil se. Er nok lettest når man temper hele syklusen, men tipper at du har eggløsning I går eller i dag basert på de målingene. Den må fortsette å stige i morgen. Legger du tallene inn i f.eks. fertilityfriend?
Jeg lastet ned fertilityfriend og Premom. (Har ikke kjøpt abonnement på de enda, for ville bare se om jeg forsto meg på appene) Husker fra tidligere av når jeg har vært innom div forum at det er mange som sverger til temping og synes det er veldig nyttig? Er sikkert enklere når man starter på syklus dag 1 som du skriver, samt etter noen mnd med temping slik at man får litt forståelse Men er litt moro da!
 
Jeg lastet ned fertilityfriend og Premom. (Har ikke kjøpt abonnement på de enda, for ville bare se om jeg forsto meg på appene) Husker fra tidligere av når jeg har vært innom div forum at det er mange som sverger til temping og synes det er veldig nyttig? Er sikkert enklere når man starter på syklus dag 1 som du skriver, samt etter noen mnd med temping slik at man får litt forståelse Men er litt moro da!
Tror man skal klare seg greit med gratisversjonen av fertilityfriend. Husker ikke hva forskjellen er. Premom bruker jeg til el tester og da funker gratisvarianten fint.

Om målingene tilsier det kommer det et kryss på fertilityfriend ca. 3dpo. Er jo for sent til å legge inn aksjer, men etter noen sykluser ser man gjerne et mønster og kjenner igjen tegn. Så jeg synes det er veldig nyttig selv om jeg kjenner eggløsningen igjen på smertene.
 
Jeg har forsøkt denne mnd! Men startet ikke før syklusdag 8…vet ikke om det teller da? Ville egentlig bare prøve for moro skyld Temp holdt seg stabil, droppet på dag 11 og holdt seg nede dag 12. Den var høy igjen dag 13 og i dag. Men vet som sagt ikke om det har noe å si siden jeg startet på dag 8. Har du god erfaring med temping?
Har aldri prøvd å tempe, men kunne tenke meg å prøve hvis el-testene blir vanskelig å tyde. Ofte kan jeg kjenne når eggløsning nærmer seg, men denne PP vil jeg bruke el-tester for å se om det stemmer. :) Har brukt el-test et par ganger før i forbindelse med IVF, så har ikke masse erfaring med det heller.
 
Vet ikke om det er hodet mitt som er på symptomjakt eller om det er virkelig. Men er det ikke litt tidlig å allerede kjenne på kvalme og mensen lignende murringer? Vil tippe jeg er bare 2 eller 3 dpo…
Kvalme, murringer, ømme pupper, mer apetitt, osv. er symptomer på progesteronøkning, og dette skjer alltid mellom eggløsning og IKM uansett man er gravid eller ei, dessverre. Egget bruker gjerne noen dager til å feste seg etter befruktningen. Men det kan hende du hadde eggløsning tidligere enn du trodde? :)
 
Tror kanskje EL skjedde i natt. Fikk plutselig noe som kunne minne om EL smerter og LH nivået fortsetter å synke. Slal fortsette å teste noen dager bare for å være sikker da.
 
Tror man skal klare seg greit med gratisversjonen av fertilityfriend. Husker ikke hva forskjellen er. Premom bruker jeg til el tester og da funker gratisvarianten fint.

Om målingene tilsier det kommer det et kryss på fertilityfriend ca. 3dpo. Er jo for sent til å legge inn aksjer, men etter noen sykluser ser man gjerne et mønster og kjenner igjen tegn. Så jeg synes det er veldig nyttig selv om jeg kjenner eggløsningen igjen på smertene.
Kommer det et kryss på gratisversjonen også? Er veldig greit å bli ordentlig kjent med syklusen sin, når man tross alt prøver å bli gravid Jeg kjenner også mye under el - men er ikke sikker på om det er før eller under selve eggløsningen? Akkurat nå «river» det litt og murrer..føler meg FULL i magen (som om jeg har overspist)
 
Har aldri prøvd å tempe, men kunne tenke meg å prøve hvis el-testene blir vanskelig å tyde. Ofte kan jeg kjenne når eggløsning nærmer seg, men denne PP vil jeg bruke el-tester for å se om det stemmer. :) Har brukt el-test et par ganger før i forbindelse med IVF, så har ikke masse erfaring med det heller.
Har aldri forsøkt el-tester..hvordan synes du de fungerer i praksis? Det kan vel være kjekt å gjøre begge deler også. Jeg ser det er mange som bruker Fertilityfriend til temping sammen med el-testing ☺️ Er jo spennende! Også er det greit å ha noe å holde på med mens man prøver…
 
Har aldri forsøkt el-tester..hvordan synes du de fungerer i praksis? Det kan vel være kjekt å gjøre begge deler også. Jeg ser det er mange som bruker Fertilityfriend til temping sammen med el-testing ☺️ Er jo spennende! Også er det greit å ha noe å holde på med mens man prøver…
Jeg synes det er litt vanskelig med testene, pga jeg har en veldig kort LH-topp. Dvs testen kan være helt blenda på formiddagen, knallpositiv kl 12-13 og negativ igjen samme kveld. Så de gangene jeg faktisk har klart å få positiv test er fordi jeg har testet masse når jeg kjente at eggløsningen var rundt hjørnet... :bag: Og da var det liksom meningsløst å teste, fordi jeg kjente jo eggløsningen.
 
Kommer det et kryss på gratisversjonen også? Er veldig greit å bli ordentlig kjent med syklusen sin, når man tross alt prøver å bli gravid Jeg kjenner også mye under el - men er ikke sikker på om det er før eller under selve eggløsningen? Akkurat nå «river» det litt og murrer..føler meg FULL i magen (som om jeg har overspist)
Ja.. mener å huske det ja. Kommer når den registrerer at man er kommet til 3DPO. Jeg har oppdaget at jeg har vondt i dagene før EL. Og veldig vondt de siste timene før...
 
Back
Topp