❤️ IKM uke 7 ❤️

Bare spør :joyful: Nei, det settes inn to dager etter at det har blitt tatt ut og befruktet :) Så på lørdag settes det inn igjen hos meg :) Veldig takknemlig for at man kan gjøre det slik når man ikke får det til på egen hånd! Vi prøvde 3 runder med inseminering først uten suksess. Dette blir første runde med IVF som det heter :)

Sykt spennende! Krysser fingrene! Hvordan går man fram for å sette i gang prosess med ivf? Må man ha prøvd i årevis?

Sorry hvis tmi, men oppdaget plutselig masse el-slim i trusen nå etter vi kom fra trening(aldri opplevd slike mengder, så det var rart å bli glad for noe sånt, haha). Fikk til og med klinket inn en aksjelegging nå før vi begge dro på senvakt. Strimmel fra babyplan viser fortsatt lav, men cb digital hadde blinkende smiley(høy, men ikke max). Tipper el er her i morgen eller fredag som antatt! Aksjer må legges i morgen også vel?
Spennende! Jeg ville nok lagt inn aksjer til testen blir negativ igjen, også en dag etter det:hilarious: Sies det ikke at el er ca en dag etter positiv eltest?

Cd 15 og negativ eltest. Blir spennende å se om denne syklusen er lik forrige. Da var den også negativ på cd 15, men positiv på cd 16 og 17, så negativ igjen seinere på cd 17 :happy:

Hei. Har ikke testet for EL denne prøveperioden. Men i går, på dag 17 i syklusen hadde jeg mensmurringer nederst i magen. Kan dette ha vært EL? Hadde samleie på dag 14, 15 og 17, men ikke dagen før EL (dag 16). Kan vi likevel ha truffet blink?
Etter to tette barn, og deretter spiral i 5 år, kjenner jeg ikke kroppen min godt nok til å vite symptomer på EL osv. Har brukt EL-tester de tre første PP uten å lykkes med å bli gravid. Prøver denne perioden uten EL-test for å prøve å bli kjent med mine kroppslige tegn og sympt. Ønsket om nr 3 er så høyt at jeg nesten ikke tenker på noe annet. :(

Spennende! Jeg ville nok lagt inn aksjer til testen blir negativ igjen, også en dag etter det:hilarious: Sies det ikke at el er ca en dag etter positiv eltest?
Støttes.! Jeg har alltid sluttet å legge inn aksjer når den når Max , og jeg har jo ikke lykkes enda... så ville også helgardert meg med et par dager ekstra :happy:

Hei. Har ikke testet for EL denne prøveperioden. Men i går, på dag 17 i syklusen hadde jeg mensmurringer nederst i magen. Kan dette ha vært EL? Hadde samleie på dag 14, 15 og 17, men ikke dagen før EL (dag 16). Kan vi likevel ha truffet blink?
Etter to tette barn, og deretter spiral i 5 år, kjenner jeg ikke kroppen min godt nok til å vite symptomer på EL osv. Har brukt EL-tester de tre første PP uten å lykkes med å bli gravid. Prøver denne perioden uten EL-test for å prøve å bli kjent med mine kroppslige tegn og sympt. Ønsket om nr 3 er så høyt at jeg nesten ikke tenker på noe annet. :(

Forstår deg veldig godt ! Alt annet betyr ikke så mye, når man så inderlig ønsker seg en liten en.❤️ Syntes spørsmålet ditt er godt. Mange mener jo annenhver dag holder, og det burde jo sånn sett være godt nok!! Mange mener jo til og med at hver dag kan være for mye for noen.. Er vel delte meninger om dette.

Jeg lurer selv på også, hvor viktig det er å vite NØYAKTIG når eggløsning er mtp. rådene om å legge inn aksjer annenhver dag - og at det i utgangspunktet skal være godt nok for å treffe??!

Sykt spennende! Krysser fingrene! Hvordan går man fram for å sette i gang prosess med ivf? Må man ha prøvd i årevis?

Man må vel ha prøvd rundt 1 år på egenhånd. Deretter kan man be fastlegen om henvisning til utredning. Det er dersom man ønsker hjelp offentlig. Man vil da få dekket mesteparten av utgiftene :) Trenger ikke henvisning dersom du velger privat, men da betaler man alt selv. Vi har valgt å gå privat, mye pga null ventetid. Har dere prøvd lenge? ❤

Man må vel ha prøvd rundt 1 år på egenhånd. Deretter kan man be fastlegen om henvisning til utredning. Det er dersom man ønsker hjelp offentlig. Man vil da få dekket mesteparten av utgiftene :) Trenger ikke henvisning dersom du velger privat, men da betaler man alt selv. Vi har valgt å gå privat, mye pga null ventetid. Har dere prøvd lenge? ❤

Neida, vi har vel egentlig ikke det. Tok siste p-pille 30.august(15 års bruk). Ble gravid i oktober, men mistet i november. Men kjenner det er greit å få litt systemforståelse og høre andres erfaringer HVIS man skulle befinne seg i den situasjonen i fremtiden:) Takk for gode og utfyllende svar!

393C4552-E60D-428B-9791-3C1F2ADE82E7.png
EF9C32FC-5814-416F-B9D3-B3A1587E44DB.jpeg
95A97241-FEFF-4AE7-B6B0-E5E9C4521917.jpeg
El-testingssagaen fortsetter. Negativ strimmel i dag også, cd 13. Blinkesmiley(høy, men ikke max) på cb digital:)

Sorry hvis tmi, men oppdaget plutselig masse el-slim i trusen nå etter vi kom fra trening(aldri opplevd slike mengder, så det var rart å bli glad for noe sånt, haha). Fikk til og med klinket inn en aksjelegging nå før vi begge dro på senvakt. Strimmel fra babyplan viser fortsatt lav, men cb digital hadde blinkende smiley(høy, men ikke max). Tipper el er her i morgen eller fredag som antatt! Aksjer må legges i morgen også vel?
Innom for å heie på deg!:Heartpink hørtes lovende ut med masse masse el slim! (Noe av det rareste man kan synes er godt å ha:hilarious: men i denne sammenhengen så er det jo ønskelig med masse slim haha). Kan nok ikke skade med et par runder til de nærmeste dagene. Blir spennende å se når du får el denne gang!

Da er testen lav/negativ igjen, så da er EL idag :happy: Ingen aksjelegging dei 2 siste dagane :wtf: da mannen har vore utslitt etter jobb og oppussing her heime. Håpar det ikkje er for seint idag :)

Vedlegg

• 86F9F302-675E-40EB-8F9A-F689E64DEC36.jpeg
    86F9F302-675E-40EB-8F9A-F689E64DEC36.jpeg
    15,8 KB · Visninger: 46
Neida, vi har vel egentlig ikke det. Tok siste p-pille 30.august(15 års bruk). Ble gravid i oktober, men mistet i november. Men kjenner det er greit å få litt systemforståelse og høre andres erfaringer HVIS man skulle befinne seg i den situasjonen i fremtiden:) Takk for gode og utfyllende svar!

Krysser fingrene for at dere får det til på egenhånd ❤ Jeg fikk ut hele 16 egg i dag, blir spennende å følge med på hvor mange som befruktes og utvikler seg normalt fremover :D

Cd 16 og ikke antydning til el enda:( Tipper det er ganske kjørt for vår del nå, blir spennende å se!

CD 13 og EL-slim er i alle fall på plass :D Ikke tenkt å teste etter EL, men regner med at den kommer i løpet av helgen. Pleier å få en del smerter dagen før, så kan hende jeg tar en test da bare for å bekrefte at jeg egentlig kjenner kroppen min såpass godt etter så mange PPer... :hilarious: Aksjer har det dessverre ikke blitt så mange av ennå, så får gjøre en liten innsats nå de nærmeste dagene :joyful:

EL i dag, så da får vi vel prøve å legge inn noen flere aksjer :angelic:

Vedlegg

• Screenshot_20210204-160856_Premom.jpg
    Screenshot_20210204-160856_Premom.jpg
    15,2 KB · Visninger: 56
CD 13 og EL-slim er i alle fall på plass :D Ikke tenkt å teste etter EL, men regner med at den kommer i løpet av helgen. Pleier å få en del smerter dagen før, så kan hende jeg tar en test da bare for å bekrefte at jeg egentlig kjenner kroppen min såpass godt etter så mange PPer... :hilarious: Aksjer har det dessverre ikke blitt så mange av ennå, så får gjøre en liten innsats nå de nærmeste dagene :joyful:

Jeg hadde masse el-slim i går, litt mindre i dag. Fortsatt ikke full uttelling på testene. Iflg beregninger skal el være imrn så er optimistisk på at det kommer til å stemme noenlunde:)
Aksjer ble lagt i går og må få til en runde i kveld og imrn!

Cd 16 og ikke antydning til el enda:( Tipper det er ganske kjørt for vår del nå, blir spennende å se!

Når ca pleier du å få el? Har du lang syklus?:)

Når ca pleier du å få el? Har du lang syklus?:)
Begynte å teste forrige mnd, da kom el på cd 17, første positive test på cd 16. syklus på 28 dager forrige mnd. Ganske kort lutealfase :bag: Vært gravid 3 ganger, fått barn 1 gang. Han ble lagd en mnd etter første SA. Andre SA var i september, og ikke skjedd noe siden

Back
Topp