❤️ IKM uke 7 ❤️

Endometriose er synlig på ultralyd, så om de ikke har funnet noe så er det nok ikke det. I tillegg så er det en god del smerter med det på ett eller annet vis. Verste tiden for meg er 4-5 dager før mensen og under selve blødningen. Jeg ligger flat ut og klarer ikke å bevege meg under mens. I tillegg er det smertefullt å gå på do (nr.2 )
Det kan jo bare være at du har bakovervendt livmor. Får håpe på det :Heartred

Uff, så leit å høre at du har så vondt :Heartred Var veldig plaget i tenårene med stor blødning og mye kramper og svimte av. Nå de gangene det er vondt sånn her er etter eggløsning og før mensen, ikke under mensen. Da har jeg sjelden vondt overhodet. Og med å få gjort nr 2 er bare når det er de takene. De går som regel over ila. 10-20 minutter. Har hatt mye ultralyd siste året, så da burde de nok ha funnet det om det var noe. Har du medisiner eller er du operert?

Har fått beskjed om at jeg ikke har endometriose og at de smertene er hormonelle, men er ikke egentlig helt overbevist. Skal ha utredning i forkant av evt ivf, så regner med et endelig svar på det da. Det leger og jordmødre har argumentert med for meg er at det skal være vondere oftere og synlig på ultralyd. Har lest litt allerede og er litt sånn hm kanskje, før i neste, nei jeg tror ikke jeg treffer helt ... Men man kan vel ha bittelitt også? Altså at det verken gjør så mye vondt eller er så synlig?
Ikke slå deg til ro med den forklaringen, heller ikke om de ikke ser noe på ul. Fakta er at endometriose er svært vanskelig å oppdage.
Ba selv om å få det undersøkt, sykehuset tok bare ul og sa at nei du har ikke endometriose. Flere år og smerter senere fikk jeg til slutt en kikkhullsoperasjon hvor de tok noen prøver. Rett etter operasjonen sa de at de ikke fant noe endometriose, men svaret senere fra labben var at jo det var endometriose på prøven. Så gi deg ikke med dustete forklaringer om hormoner. Har selv måttet slite med smerter i mange år fordi det ble avfeid med at det sikkert var hormonelt og at smerter er normalt :(

Etter å ha hatt en liten forumpause er jeg altså tilbake her på pp14, såååå lei.
Vi blir henvist for IVF/icsi så snart jeg gir klarsignal, men venter på noen formelle papirer først.

I mellomtiden prøver vi på egenhånd, selv om jeg har lite håp om suksess.
Men denne gangen kjenner jeg alikevel at jeg er litt spent, for livmoren min er helt i hundre om dagen, siste 2-3 dagene har det vært helt vilt med rykking/iling der nede og jeg skjønner lite av det. Hva er det som skjer? Er det noe som bygger seg opp der.. eller hva annet kan det være? :nailbiting:
Tenker det er for tidlig å kjenne noe som helst når en test tilogmed er for tidlig til å slå ut, men noe skjer nedi her!

Noen tanker/erfaringer om denne ilingen? :p

Etter å ha hatt en liten forumpause er jeg altså tilbake her på pp14, såååå lei.
Vi blir henvist for IVF/icsi så snart jeg gir klarsignal, men venter på noen formelle papirer først.

I mellomtiden prøver vi på egenhånd, selv om jeg har lite håp om suksess.
Men denne gangen kjenner jeg alikevel at jeg er litt spent, for livmoren min er helt i hundre om dagen, siste 2-3 dagene har det vært helt vilt med rykking/iling der nede og jeg skjønner lite av det. Hva er det som skjer? Er det noe som bygger seg opp der.. eller hva annet kan det være? :nailbiting:
Tenker det er for tidlig å kjenne noe som helst når en test tilogmed er for tidlig til å slå ut, men noe skjer nedi her!

Noen tanker/erfaringer om denne ilingen? :p

hvor mange dpo er du? Jeg er 7 dpo i dag og har også en livmor som lever sitt eget liv. Hadde nykkinger og iling i den i går og i høyre eggstokk. I dag er den bare veldig jo-jo der inne. Så lurer egentlig litt på det samme ... Har opplevd det før og var gravid, men da hadde jeg sterke menssmerter på natta i tillegg.

hvor mange dpo er du? Jeg er 7 dpo i dag og har også en livmor som lever sitt eget liv. Hadde nykkinger og iling i den i går og i høyre eggstokk. I dag er den bare veldig jo-jo der inne. Så lurer egentlig litt på det samme ... Har opplevd det før og var gravid, men da hadde jeg sterke menssmerter på natta i tillegg.
:nailbiting: Spennende!
Vet dessverre ikke min dpo siden jeg ikke testet for el denne mnd, bare satt inn ca el med utgangspunkt i offentlig standard CD 14, men har stort sett testet positivt for el på CD 10,11 og 12.
Sååå jeg kan være alt fra 9 dpo til så lite som 5 dpo. :oops: :laughing002

Liksom det kommer og går gjennom heeeele dagen/dagene så jeg blir jo littegranne opphengt i om det kaaan være tegn på et frø :smiley-ashamed008

Når tenker du å teste? Før eller etter ikm? :)

:nailbiting: Spennende!
Vet dessverre ikke min dpo siden jeg ikke testet for el denne mnd, bare satt inn ca el med utgangspunkt i offentlig standard CD 14, men har stort sett testet positivt for el på CD 10,11 og 12.
Sååå jeg kan være alt fra 9 dpo til så lite som 5 dpo. :oops: :laughing002

Liksom det kommer og går gjennom heeeele dagen/dagene så jeg blir jo littegranne opphengt i om det kaaan være tegn på et frø :smiley-ashamed008

Når tenker du å teste? Før eller etter ikm? :)

Jeg skulle ønske vi hadde en bryter på kroppen et sted og at den lyste rødt når vi ble gravide, så slapp vi å spekulere :hilarious: Klarte å svi av en sånn tidligtest(strimmel) nå i morges, og den var negativ. Får trøste meg med at jeg bare er 8 dpo. Har svettet i natt og har dundrende hodepine. Deilig start på dagen :meh: Meeen ellers tenkte jeg å holde meg til mandag, da er jeg 11 dpo, men å klare det, da?? :shy::hilarious:

Enn du? Når blir du å teste? Jeg har prøvd å holde meg til ikm, men den ene gangen jeg var på vei til å gjøre det, hadde jeg så mange symptomer, at mannen kjøpte tester på nett til meg :hilarious::hilarious:

Jeg skulle ønske vi hadde en bryter på kroppen et sted og at den lyste rødt når vi ble gravide, så slapp vi å spekulere :hilarious: Klarte å svi av en sånn tidligtest(strimmel) nå i morges, og den var negativ. Får trøste meg med at jeg bare er 8 dpo. Har svettet i natt og har dundrende hodepine. Deilig start på dagen :meh: Meeen ellers tenkte jeg å holde meg til mandag, da er jeg 11 dpo, men å klare det, da?? :shy::hilarious:

Enn du? Når blir du å teste? Jeg har prøvd å holde meg til ikm, men den ene gangen jeg var på vei til å gjøre det, hadde jeg så mange symptomer, at mannen kjøpte tester på nett til meg :hilarious::hilarious:
Enig, blinkende brystvorter hadde vært tingen :laughing001
Nei altså jeg sto opp klokken 2 i natt og kjørte på med en blank test, jeg kan iværtfall ikke se noe på den. Neste blir vel søndag i håp om å få en xtra strek på bursdagen min. :smiley-angelic001
Blir det fortsatt blankt venter jeg til neste helg, hvis jeg klarer :smiley-angelic006

Vedlegg

• 21C59CD3-F170-4B33-911E-C83893FC74C9.jpeg
    21C59CD3-F170-4B33-911E-C83893FC74C9.jpeg
    24,7 KB · Visninger: 124
Enig, blinkende brystvorter hadde vært tingen :laughing001
Nei altså jeg sto opp klokken 2 i natt og kjørte på med en blank test, jeg kan iværtfall ikke se noe på den. Neste blir vel søndag i håp om å få en xtra strek på bursdagen min. :smiley-angelic001
Blir det fortsatt blankt venter jeg til neste helg, hvis jeg klarer :smiley-angelic006

Blinkende brystvorter :hilarious::hilarious::hilarious: Synes jeg ser det! :laughing021:laughing021 Men det skulle man jaggu hatt!
Krysser fingrene for at du får to streker på bursdagen din! :Heartred

Last edited:
Ca 5dpo, tjoppidido!

Gjett hvem som røk på en g-test i dag da...:hilarious: 7 dpo, å tviler på at jeg hadde el en gang:hilarious:
Streksynet mitt prøver å innbille meg at det er noe der.. men jeg vet at det ikke er det:hilarious::shifty: testen er uansett tørket og ugyldig nå så:hilarious:
Vis vedlegget 348468

Hjelp! I sted når jeg nøs fikk jeg skikkelig vondt nede på venstre side/eggstokkområdet. Andre som har opplevd det?

Røyk på en test i kveld. 11 dpo ca. Veldig negativ, og veldig forventet:hilarious: Mest gira på tr nå, så jeg kan starte med blanke ark og ta meg en kald stor pils!!!

Røyk på en test i kveld. 11 dpo ca. Veldig negativ, og veldig forventet:hilarious: Mest gira på tr nå, så jeg kan starte med blanke ark og ta meg en kald stor pils!!!

Er vel ikke så farlig med én pils no uans? Eg har drukket lite, men ikke vært avholds noen av ppene:/ Hilsen hun som tok en pils etter tur i går og i dag:( pluss munkholm resten.

5C5E3134-0307-4D3B-AC6B-A783F897C668.jpeg

9 dpo, negativ test, men har aldri hatt en sånn graf før. De to andre pp med temping svingte mye mer.

Symptomer 9 dpo:
Gretten - mannen mener jeg er SUR :grumpy: :hilarious:
I går syntes jeg areola virket større :eek:
Livmor er veldig følsom, som en muskel som trekker seg sammen når den føler for det :cool:
Trøtt - særlig sånn midt på dagen når jeg skal være veldig opplagt og jobbe :meh:
Våkner om morgenen med hodepine som forsvinner når jeg står opp :wtf:

Frozar-32år-B2-pp0-EL 07.02-IKM 21.02

Jeg hadde litt tidligere EL en forventet,så hører visst til her inne:)

Har skrevet PP0,for vi har egentlig ikke startet prøvingen enda,men det ble i kampens hete lagt inn aksjer likevel denne mnd:hilarious:

Er i dag 6DPO og synes jeg kan skimte en svak strek på testen
58B9F30B-C591-4244-9E57-1934B49E0FA4.jpeg

Frozar-32år-B2-pp0-EL 07.02-IKM 21.02

Jeg hadde litt tidligere EL en forventet,så hører visst til her inne:)

Har skrevet PP0,for vi har egentlig ikke startet prøvingen enda,men det ble i kampens hete lagt inn aksjer likevel denne mnd:hilarious:

Er i dag 6DPO og synes jeg kan skimte en svak strek på testen
Vis vedlegget 348508

Vanskelig å si om jeg ser noe, men er fortsatt tidlig! Skal du teste daglig fremover?:) I såfall blir det spennende å se om det kommer stigning!

Symptomer 9 dpo:
Gretten - mannen mener jeg er SUR :grumpy: :hilarious:
I går syntes jeg areola virket større :eek:
Livmor er veldig følsom, som en muskel som trekker seg sammen når den føler for det :cool:
Trøtt - særlig sånn midt på dagen når jeg skal være veldig opplagt og jobbe :meh:
Våkner om morgenen med hodepine som forsvinner når jeg står opp :wtf:

Uuu, spennende! Mye er jo likt som pms, men den tempgrafen var jo særs interessant. I hvertfall mtp den dippen du snakket om tidligere:)
Ny test imrn?

Back
Topp