❤️ IKM Uke 52 ❤️

Nå har jeg nådd min peak tenker jeg, så da blir el i kveld:joyful: Sist jeg ble gravid var peak 0.97. Men kjente i går kveld litt på panikken over at yngste bare er 7mnd nå. Han har ikke nådd å bli stor gutt engang, bare liten nissebaby. Hadde gjort seg med tvillinger nå, da er det 9 barn totalt:laughing021 Sjansen er jo der siden jeg er 36…mannen heldigvis ung og 29år…

Vedlegg

• IMG_9281.jpeg
    IMG_9281.jpeg
    324,9 KB · Visninger: 35
CD13, altså lørdag, eneste dagen med ordentlig positive. Dette er fjerde PP med temping og de andre tre har jeg hatt fin økning 1DPO, derfor litt skuff at tempen var litt ned i dag istedenfor mer opp. Det kan forklares av manglende medisiner i går, tar blant annet (6mg) melatonin som jo påvirker søvn/søvnkvalitet og noe annet for nevrologisk sykdom. Særlig det med søvn kan jo påvirke temperatur.
Eller kanskje egget ikke slapp :dontknow fortsetter å teste etter EL og legge aksjer i tilfelle, forventet EL er jo ikke før i morgen, sånn egentlig, men det stemmer ikke overens med EL-testene. Vil jo helst tro at EL var i går og at det stemmer med alt annet enn temp i dag, som kan forklares med søvn og medisiner. Æææ, så irriterende :bag: Vis vedlegget 450255
Men så bryr ikke eggløsningen seg om tidene, så kan være at det ikke var "lenge nok" siden når du målte temperaturen, det er så lite som skal til her. Den ble jo (og var) positiv ganske sent på lørdagen. Vi opereret jo med kl. 24 er ny dag, men egget bryr seg jo ikke om det :hilarious:

Endelig fast smiley så da regner jeg med at eggløsning er i morgen. Jeg kan da oppdateres med EL 10.12 og IKM 24.12 :santa

Vedlegg

• IMG_6762.jpeg
    IMG_6762.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 9
Nå har jeg nådd min peak tenker jeg, så da blir el i kveld:joyful: Sist jeg ble gravid var peak 0.97. Men kjente i går kveld litt på panikken over at yngste bare er 7mnd nå. Han har ikke nådd å bli stor gutt engang, bare liten nissebaby. Hadde gjort seg med tvillinger nå, da er det 9 barn totalt:laughing021 Sjansen er jo der siden jeg er 36…mannen heldigvis ung og 29år…
For sent å angre seg nå :hilarious: Får tro det ikke blir tvillinger, eller har dere det i familien? Jeg var 38 når forrige kom, tenkte ikke på tvillinger en gang :laughing002 burde kanskje det :bag: Er alle barna med samme mannen? Ikke at det var viktig, bare nysgjerrig! :hilarious:

For sent å angre seg nå :hilarious: Får tro det ikke blir tvillinger, eller har dere det i familien? Jeg var 38 når forrige kom, tenkte ikke på tvillinger en gang :laughing002 burde kanskje det :bag: Er alle barna med samme mannen? Ikke at det var viktig, bare nysgjerrig! :hilarious:
Nei, han har et barn og jeg har to barn, sammen har vi tre barn :D Men vi har sendt inn adopsjonspapirer på min datter på 12år, noe hun selv hadde et stort ønske om da hun aldri har hatt kontakt med far. Vi har vært sammen i 5,5år, så vi har hatt det travelt siden første date, nådd tre barn og planer om et siste sammen❤️ Mannen er i følge mora tvilling fordi de er laget med ivf hvor hun satt inn to egg og fikk to gutter. Men det er ikke tvillinger i mine øyne og ikke arvelig heller.

Men så bryr ikke eggløsningen seg om tidene, så kan være at det ikke var "lenge nok" siden når du målte temperaturen, det er så lite som skal til her. Den ble jo (og var) positiv ganske sent på lørdagen. Vi opereret jo med kl. 24 er ny dag, men egget bryr seg jo ikke om det :hilarious:
Ja, det er jo snakk om 0,06 grader ned, det er jo veldig lite. Satser på at tempen er stigende i morgen og at alt er bra :happy:

Nei, han har et barn og jeg har to barn, sammen har vi tre barn :D Men vi har sendt inn adopsjonspapirer på min datter på 12år, noe hun selv hadde et stort ønske om da hun aldri har hatt kontakt med far. Vi har vært sammen i 5,5år, så vi har hatt det travelt siden første date, nådd tre barn og planer om et siste sammen❤️ Mannen er i følge mora tvilling fordi de er laget med ivf hvor hun satt inn to egg og fikk to gutter. Men det er ikke tvillinger i mine øyne og ikke arvelig heller.
Åh, herlig :Heartred Håper dere får igjennom adopsjonen! Er det lang behandlingstid på sånt?

Ja, skjønner, enig med deg at det ikke helt er tvillinger når man tenker på arvelighet, hadde naturen gjort det på sin måte hadde den kanskje bare sluppet ett egg :Heartred Men uansett spennende da!

Ja, det er jo snakk om 0,06 grader ned, det er jo veldig lite. Satser på at tempen er stigende i morgen og at alt er bra :happy:
Ja, og det kunne jo like så godt vært medisinene, som du sa. Hadde ikke tenkt noe på det :Heartred Men veldig greit når temperaturen øker og man kan senke skuldrene og vente. Igjen :hilarious: mye venting i dette gamet :laughing002

Ser en forsiktig økning her da, faktisk litt sterkere enn CD 13 forrige syklus ser jeg, da kom eggløsningen på CD 17. Så blir veldig spennende å se hva som skjer!

Screenshot_20241209_144057_Premom.jpg

:smiley-ashamed004Ja, og det kunne jo like så godt vært medisinene, som du sa. Hadde ikke tenkt noe på det :Heartred Men veldig greit når temperaturen øker og man kan senke skuldrene og vente. Igjen :hilarious: mye venting i dette gamet :laughing002
Jeg har eksamen/deadline i morgen og hodet mitt skulle vært fullt av dét, ikke dette :hilarious::hilarious::hilarious::shifty: tempen i morgen kommer ikke til å være den mest pålitelige, for typisk meg sitter jeg oppe store deler av natta :dead: de tempene jeg har dischartet i forrige uke er fordi jeg har lagt meg i 4-5 tiden. Jaja, får ta utgangspunkt i at alt er i orden med EL likevel. Hvis det er ment å bli noe julemirakel, så får det bare bli. Jeg må nesten legge dette litt bort nå, prøve :shy:

Jeg har eksamen/deadline i morgen og hodet mitt skulle vært fullt av dét, ikke dette :hilarious::hilarious::hilarious::shifty: tempen i morgen kommer ikke til å være den mest pålitelige, for typisk meg sitter jeg oppe store deler av natta :dead: de tempene jeg har dischartet i forrige uke er fordi jeg har lagt meg i 4-5 tiden. Jaja, får ta utgangspunkt i at alt er i orden med EL likevel. Hvis det er ment å bli noe julemirakel, så får det bare bli. Jeg må nesten legge dette litt bort nå, prøve :shy:
Ååh, typisk :bag: :laughing002 Huff, det et vanskelig å legge bort altså, merkelig vanskelig :laughing002 Men etter i morgen, er det da juleferie!?

Viste innholdet til ChatGTP og spurte hva som var ved for eggløsningen av innholdet :laughing002

Dette kosttilskuddet inneholder flere ingredienser som er kjent for å støtte hormonbalanse og fertilitet, inkludert eggløsning. Her er en oversikt over hvordan noen av ingrediensene kan påvirke eggløsning:

Nøkkelingredienser og deres effekt:

1. Myo-inositol (1000 mg) og D-chiro-inositol (27,6 mg):

Disse er vanlige komponenter i fertilitetstilskudd, spesielt for kvinner med polycystisk ovariesyndrom (PCOS).

De kan forbedre insulinfølsomheten og bidra til å regulere hormoner som påvirker eggløsning.

Studier har vist at myo-inositol kan øke sjansene for regelmessig eggløsning hos kvinner med hormonell ubalanse.

2. Magnesium (33 % av daglig referanseinntak):

Viktig for hormonproduksjon og regulering av stress, som kan påvirke eggløsningen.

Kan bidra til å redusere PMS-symptomer og støtte en sunn menstruasjonssyklus.

3. Alfa-liponsyre (100 mg):

En kraftig antioksidant som beskytter eggceller mot oksidativt stress.

Kan bidra til bedre eggkvalitet, som er viktig for fertilitet.

4. Sink (100 %):

Essensielt for eggmodning og hormonell balanse.

Sinkmangel kan føre til uregelmessig menstruasjon og redusert fertilitet.

5. Folsyre (400 µg som 5-metylfolat):

Kritisk for DNA-syntese og celledeling.

Støtter en sunn lutealfase (etter eggløsning) og reduserer risikoen for fosterskader tidlig i svangerskapet.

6. Vitamin D (300 %):

Nødvendig for hormonproduksjon og reproduktiv helse.

Lavt vitamin D-nivå er koblet til redusert sjanse for eggløsning.

7. Selen (55 µg):

Antioksidant som beskytter eggceller og kan støtte en sunn eggløsningsprosess.

8. Co-enzym Q10 (100 mg):

Forbedrer energiproduksjonen i cellene og beskytter eggene mot aldersrelatert oksidativt stress.

Kan bidra til bedre eggkvalitet, spesielt hos eldre kvinner.

Hvordan det kan påvirke eggløsning:

Dette tilskuddet er sammensatt for å støtte både hormonbalanse, eggcellekvalitet og generelt reproduktiv helse. Ingredienser som inositol, folsyre, sink og vitamin D kan bidra til å regulere menstruasjonssyklusen og fremme regelmessig eggløsning, spesielt for kvinner med hormonell ubalanse eller PCOS.

Dersom du vurderer å bruke dette for fertilitet eller eggløsningsstøtte, er det lurt å konsultere en lege eller fertilitetsspesialist for å sikre at det passer for dine behov.
I tillegg tar jeg omega 3, Multivitamin, litt ekstra D-vitamin til (har påvist for lite, og vanskelig å få verdiene opp), samt ekstra folsyre da @Ametyst83 fikk beskjed om ekstra av det på vår alder :)

Åh, herlig :Heartred Håper dere får igjennom adopsjonen! Er det lang behandlingstid på sånt?

Ja, skjønner, enig med deg at det ikke helt er tvillinger når man tenker på arvelighet, hadde naturen gjort det på sin måte hadde den kanskje bare sluppet ett egg :Heartred Men uansett spennende da!
Er opp mot tre måneder mener jeg å ha lest. Skal sendes ut skriv til biologisk far som skal kunne uttale seg om han ønsker. Men han vil ikke kunne påvirke resultatet selv om han ønsker. For hun har aldri hatt kontakt med han så det blir mer som en i formasjon.

Ja, kan det være disse tablettene jeg tar!? Var ett eller annet oppi der som skulle være bra for det :hilarious: ino-noe, tror jeg?
Ja, det kan jo virke sånn! Blir spennende å se når EL faktisk kommer.

Ååh, typisk :bag: :laughing002 Huff, det et vanskelig å legge bort altså, merkelig vanskelig :laughing002 Men etter i morgen, er det da juleferie!?
Yes, det stemmer. Da kommer oppussingsprosjektene jeg har neglisjert i høst snikende :hilarious:

Inkana - 37 - B2 - PP1 - EL 13.12-18.12 IKM 27.12-01.01

Jeg lurer meg inn her, i håp om at det hjelper litt på målrettetheten. :smiley-angelic006 Hadde en overraskende kort syklus forrige gang, men el bør komme et sted mellom 13. og 18., så spørs om jeg må bytte uke etterhvert.

CD13, altså lørdag, eneste dagen med ordentlig positive. Dette er fjerde PP med temping og de andre tre har jeg hatt fin økning 1DPO, derfor litt skuff at tempen var litt ned i dag istedenfor mer opp. Det kan forklares av manglende medisiner i går, tar blant annet (6mg) melatonin som jo påvirker søvn/søvnkvalitet og noe annet for nevrologisk sykdom. Særlig det med søvn kan jo påvirke temperatur.
Eller kanskje egget ikke slapp :dontknow fortsetter å teste etter EL og legge aksjer i tilfelle, forventet EL er jo ikke før i morgen, sånn egentlig, men det stemmer ikke overens med EL-testene. Vil jo helst tro at EL var i går og at det stemmer med alt annet enn temp i dag, som kan forklares med søvn og medisiner. Æææ, så irriterende :bag: Vis vedlegget 450255
Krysser for at det er pga medisinene du glemte og at tempen din stiger fint til i morgen:happy119 Hvis du får sove da - søren ikke lett med alt det uvitende vi står i:schocked028 Føler du EL har vært som det pleier denne gangen med symptomer før/under/etter?

Se der, ja! Jeg oppdaterer :)

Flere som vil oppdatere blir forresten?
Kjennes ut som at egget ble sluppet i dag, såå ømt og ubehagelig å ha sex da:playful: avventer litt til med å oppdatere datoene, men tror nok jeg er 1 dpo i morgen:woot:

Back
Topp