❤️ IKM Uke 5 ❤️

Ja, det skjønner jeg! Jeg har lest litt på hva som påvirker her, og det er ulike hormoner som påvirker hverandre. Er det litt lite av noe så kompenseres med noe annet, og så påvirkes det tredje osv. Jeg hadde jo veldig kort topp denne måneden pga Letrozol, den dempet østrogen i starten, fikk hjernen til å produsere mer av FSH, som gjorde at eggene modnet bedre, som kanskje var årsaken til lavere lh topp? Vet ikke. Men poenget var bare at det er hormonverdiene som styrer dette, og det er sikkert rom for at det er litt ulikt fra måned til måned, tror jeg?
Høres fornuftig ut det :Heartred :joyful:

Jeg er litt redd for å mase :bag: Jeg tok det opp før jul på mail med Gina meg kort lutealfase og hvorfor, og hun sendte mail til gynekologen med det jeg skrev, og hun igjen forstod ikke helt - bare poengterte - IGJEN - at de ikke ser på tester osv. Så fikk følelsen av at hun måtte se det i blod, at det var dårlig stilt evt. Trenger liksom den timen, for å ta opp alle disse tingene, og så irriterende at hun hadde glemt å skrive meg opp, jeg spurte jo når jeg var der før jul og til blodprøve :depressed::bag: (hun sa at om hun hadde sagt hun skulle sette meg på liste, så hadde hun gjort det).
Skjønner det, men siden hun klarer og "dritte seg ut" så håper jeg hun ringer deg på første ledige time :) Det skulle bare mangle egentlig

Tror det er litt tidlig med symptomer, men man kan vel ikke svare på det 100% sikkert? Men ingenting har festet seg enda.

Men husker når jeg ble gravid med første, så fikk jeg plutselig en veldig rar følelse av at «oi, nå ble jeg gravid» veldig kjapt. Men vanskelig å si hvorfor jeg følte det sånn da :hilarious:

Vis vedlegget 452840
Ja, jeg også syns det i såfall er veldig tidlig. Forrige graviditet så kjente jeg også det sånn med at nå ble jeg gravid, da var jeg 9 DPO og testa da positivt dagen etter.

Hjelpe meg, aner ikke hva som skjer. Skikkelig sår i hoftene og trykk/murring i korsryggen og svak i knærne. Må evt være en voldsom eggløsning på gang siden testen begynte å slå ut i dag :happy090 må ta en ny i ettermiddag

Og der var jeg nok på topp! Mye sterkere enn i dag tidlig! Kjekt med en skikkelig eggløsning på første skikkelige syklus etter MA. Forrige eggløsning hadde jeg fortsatt hcg i blodet så den ble nok ikke helt bra. Men nå krysser jeg fingrene!! :dance008
IMG_8680.jpeg

Og der var jeg nok på topp! Mye sterkere enn i dag tidlig! Kjekt med en skikkelig eggløsning på første skikkelige syklus etter MA. Forrige eggløsning hadde jeg fortsatt hcg i blodet så den ble nok ikke helt bra. Men nå krysser jeg fingrene!! :dance008
Vis vedlegget 452853
Dette lover godt for eggløsning :hello2 :woot:

Skjønner det, men siden hun klarer og "dritte seg ut" så håper jeg hun ringer deg på første ledige time :) Det skulle bare mangle egentlig
Vi får håpe det. Prøvde spørre litt sånn forsiktig inn ting i går, men hun var litt avvisende, så vil ikke mase. Hun husket vi hadde hatt "en del dialog på mail" :laughing002:bag: Skulle jeg bli gravid kan jeg jo alltids ringe, men tror egentlig problemet blir å bli det, så skulle nok hatt det før den tid (etter eggløsningen).

Neei nå blir jeg forvirra, mulig mine beregninger er feil, ikke lett å bli klok på den nye syklusen! Den kommer vel til slutt, men er så utålmodig :laughing002
1000005916.jpg

Ja, veldig fornøyd! Dette er siste prøve måned før vi tar en pause så det ikke blir nov/des baby, så håper det klaffer :nailbiting: :D
Tror det blir samme her. Eller, vi tar nok neste syklus også, det blir i så fall tidlig novemberbarn, så vi tenker det går greit.

Men så blir det pause så ikke termin kommer i desember. Typisk nok går jeg da glipp av TO sykluser, for jeg får "termindato" både helt i begynnelsen og helt i slutten av desember på de to neste syklusene etter det :arghh:

Tror det blir samme her. Eller, vi tar nok neste syklus også, det blir i så fall tidlig novemberbarn, så vi tenker det går greit.

Men så blir det pause så ikke termin kommer i desember. Typisk nok går jeg da glipp av TO sykluser, for jeg får "termindato" både helt i begynnelsen og helt i slutten av desember på de to neste syklusene etter det :arghh:
Aii så utrolig kjedelig at det blir 2 sykluser :bored:
Samme for oss også, men det blir planlagt ks i uke 38, så vi det blir april pp vi hopper over for å ikke få desember barn. (Utrolig teit at det skal være sånn forresten).

Vi har allerede en i november og en i desember ellers tenker jeg egentlig at november også er en ok måned. Desember går også, men da måtte det vært tidlig. Men tenker det er nok bursdager på den tiden allerede i vår familie :laughing002

Ja, vi har både september (flere), oktober og november (og januar) med fler. Kanskje det derfor må blitt desember denne gang :woot: :laughing002 :bag: :hilarious:

Vi rakk ikke noe sengekos i lunsjen i dag heller - så da må jeg håpe at aksjelegging mandags kveld og onsdag dagtid holdt for eggløsning i går kveld :shy: I følge det o store internettet så skal en god del av onsdagens soldater fortsatt være i live og ligge klare for å befrukte egget :smiley-angelic001

Nå er jeg over i DPO-land. Prøver mitt beste å unngå testing før lørdag/søndag neste helg.

Skal ta vitamin B6 for å støtte progesteronproduksjonen min, og vitamin E for å hjelpe med tykkere slimhinne :shy:

Testene viser at LH har sunket de to siste dagene etter topp på onsdag. Ifølge Premom var EL 16/1 og IKM blir 30/1. Er det mulig å oppdatere det? :)

Vedlegg

• Screenshot_20250117_153119_Premom.jpg
    Screenshot_20250117_153119_Premom.jpg
    126,4 KB · Visninger: 18
Vi får håpe det. Prøvde spørre litt sånn forsiktig inn ting i går, men hun var litt avvisende, så vil ikke mase. Hun husket vi hadde hatt "en del dialog på mail" :laughing002:bag: Skulle jeg bli gravid kan jeg jo alltids ringe, men tror egentlig problemet blir å bli det, så skulle nok hatt det før den tid (etter eggløsningen).
Haha, hun husket det! Herregud.. jaja men sånn er det med oss som prøver og bli gravide. Vi har mye tanker og følelser. Da blir det mye mass, og det må folk bare tåle. Du må ikke være negativ! Gravid skal du bli :Heartred

Nei, har egentlig ikke har timen med gynekologen enda :laughing002 Men får teste ut litt mens jeg venter på timen (som denne doble kuren med Letrozol og få tatt sædanalysen) jeg spurte på mail nå om det var noen blodprøver jeg kunne ta mtp fertiliet nå i stad på mail, takk for tips :) Skal til sekretæren på torsdag, men da kun for å måle om jeg har hatt eggløsning eller ikke (progesteron). Må være nyttig å vite fsh, amh osv til timen med gynekologen i mai? Men på den andre siden, det er ikke noe vi får gjort, siden vi ikke er kandidater for IVF (alder). Så kanskje de ikke ser verdien i det..
Du kan få IVF selvom du er over 40år. Jeg blir 41 til våren og staret nettopp. Men håper det klaffer for dere uten hjelp :)

Back
Topp