❤️ IKM Uke 5 ❤️

Hvor langt på vei skulle du vært nå da mener du? Om du ikke har hatt eggløsning? Eller tenkte du at den kom veldig tidlig, og er et par dager etter nå? Kan det være ett eller annet gravid hormon du reagerer på? Progesteron eller hcg?
Æææ ja si det! Reagerer jeg allerede nå så må det ha klaffet på fredag og ikke i går kveld(så kjapt går det ikke) regner med jeg da hadde eggløsning tidlig. Reagerer definitivt på ett eller annet gravidhormon som slår ut i bekkenløsning, hvilket det er aner jeg ikke :facepalm: godt spørsmål! Men hjelpeS det kan jo ikke være sant

Æææ ja si det! Reagerer jeg allerede nå så må det ha klaffet på fredag og ikke i går kveld(så kjapt går det ikke) regner med jeg da hadde eggløsning tidlig. Reagerer definitivt på ett eller annet gravidhormon som slår ut i bekkenløsning, hvilket det er aner jeg ikke :facepalm: godt spørsmål! Men hjelpeS det kan jo ikke være sant
Hmm.. Spennende! Kanskje vi blir mange som tester på mandag da :hello2 :hilarious:

3 DPO i dag og det klør etter å teste! Selv om jeg vet at det er for tidlig, så tror jeg at jeg kommer til å ryke på en test på mandag. Stikking i ene brystet og ømme brystvorter, men det er vel bare tilfeldig så tidlig...
Spennende symptomer! Mulig jeg og ryker på en test da, bara fordi de er så kjedelig å vente :hilarious: Jeg er bare 7 DPO da haha!

Da slenger jeg meg på her! Ble operert for EXU 2 januar og meldte meg optimistisk inn i IKM uke 4, men det kom aldri noen EL. Så mista litt trua på EL i januar et øyeblikk, da jeg følte kroppen ikke spilte på lag og neste EL skulle i følge gammel syklus være 2 februar. Men nå er kroppen i gang igjen, så vi prøver! :Heartred Har null kontroll på syklusen min nå siden den ser ut til å ha skifta helt, så har testa hver dag, har et halvt tonn med EL tester her :laughing002 Men det tar seg opp nå og mistenker EL nå på lørdag, så da blir IKM 1 februar! Men tester nok fra 27/1 :laughing021

Dimon - 30 - B2 - PP7 - EL 18/1 - IKM 1/2

Hmm.. Spennende! Kanskje vi blir mange som tester på mandag da :hello2 :hilarious:
Nei hjelpes, det er vel kanskje mer symptomer på el kanskje, og kroppen reagerer pga. Det ikke er så lenge siden sist graviditet. Får prøve å se om jeg får el snart eller ikke :hilarious: dør om jeg er gravid allerede nå

Er det normalt å ha kort LH topp noen mnd og lang andre mnd?
Forrige mnd var den lang, og nå hadde jeg positiv eller iallfall nærmest positiv EL test i formiddag og den hadde sunket i kveld allerede, sist var den ganske høy i et par dager…

Antydning til start på el hvertfall :smiley-angelic003
1000004230.jpg

Forrige mnd var den lang, og nå hadde jeg positiv eller iallfall nærmest positiv EL test i formiddag og den hadde sunket i kveld allerede, sist var den ganske høy i et par dager…
Mulig kroppen prøvde på en el men ikke fikk til ? Ellers så er det sikkert normalt, er noen sykluser jeg ikke har rukket å teste toppen, men jeg tester kun 1 gang for dagen. Mulig det må bli fler nå :facepalm:

Det kan være at den ikke var positiv, men ser den blir det litt senere. Mine kan også variere litt, får det plutselig et ingen tvil. Men kan og bør at det var eggløsning du hadde, om du har tester kan du jo fortsette for å se :)

Da slenger jeg meg på her! Ble operert for EXU 2 januar og meldte meg optimistisk inn i IKM uke 4, men det kom aldri noen EL. Så mista litt trua på EL i januar et øyeblikk, da jeg følte kroppen ikke spilte på lag og neste EL skulle i følge gammel syklus være 2 februar. Men nå er kroppen i gang igjen, så vi prøver! :Heartred Har null kontroll på syklusen min nå siden den ser ut til å ha skifta helt, så har testa hver dag, har et halvt tonn med EL tester her :laughing002 Men det tar seg opp nå og mistenker EL nå på lørdag, så da blir IKM 1 februar! Men tester nok fra 27/1 :laughing021

Dimon - 30 - B2 - PP7 - EL 18/1 - IKM 1/2
Huff, så kjedelig med EX i :Heartred Fikk du beholde eggstokken? Krysser fingrene for at du er back in the game nå, og at det blir en fruktbar helg nå :hello2

Fikk svar på progesteronprøven fra i går, og den var ikke kjempe bra. Den påviste eggløsning da (men det visste jeg jo jeg hadde hatt), men har ikke en verdi som er nok mtp graviditet egentlig. Må vente til mai da for å diskutere dette med gynekologen, irriterende.. Har jo tenkt jeg har lite av det selv, og dette bekrefter kanskje det? At corpus luteum ikke produserer nok. Men kan være gynekologen bare tenker "hun har eggløsning, det er tilstrekkelig".

Konfererte med Mr.ChatGTP:

Vedlegg

• Screenshot_20250116_204535_ChatGPT.jpg
    Screenshot_20250116_204535_ChatGPT.jpg
    197,5 KB · Visninger: 38
Fikk svar på progesteronprøven fra i går, og den var ikke kjempe bra. Den påviste eggløsning da (men det visste jeg jo jeg hadde hatt), men har ikke en verdi som er nok mtp graviditet egentlig. Må vente til mai da for å diskutere dette med gynekologen, irriterende.. Har jo tenkt jeg har lite av det selv, og dette bekrefter
Håper virkelig at det er nok så det sitter en spire for dere❤️

I går og i dag har jeg hatt ekstremt med stikking og murring i livmorområdet, nesten litt sånn at en er støl, var også såpass murring i ett par sekunder som gjorde at jeg ble kvalm. I tillegg har jeg helt syke drømmer og er uvanlig trøtt igjen(var det nå i starten med hu vi mista også). Er det mulig allerede når en bare er 3/4 DPO?

Vi rakk ikke noe aksjelegging i går :dead:

Etter legging av poden, så ble det pakking, også tenkte vi å se en episode av en serie før vi tok en kjapp en. Men midt i episoden så våknet poden, og ville ikke sove igjen med mindre jeg lå inntil ham (samsover). Og da ble jeg så trøtt mens jeg lå der, at jeg orket ikke stå opp igjen etter poden sovnet :sleep011 Det er vel stor sannsynlighet for at det lå noen soldater klare etter onsdagens akt, håper jeg :smiley-angelic001 Vi får prøve oss på en kjapp en i lunsjen også, om det ikke er for sent da:sorry:

I går og i dag har jeg hatt ekstremt med stikking og murring i livmorområdet, nesten litt sånn at en er støl, var også såpass murring i ett par sekunder som gjorde at jeg ble kvalm. I tillegg har jeg helt syke drømmer og er uvanlig trøtt igjen(var det nå i starten med hu vi mista også). Er det mulig allerede når en bare er 3/4 DPO?
Så spennende tegn!! Ikke brukt å ha det før?

Fikk svar på progesteronprøven fra i går, og den var ikke kjempe bra. Den påviste eggløsning da (men det visste jeg jo jeg hadde hatt), men har ikke en verdi som er nok mtp graviditet egentlig. Må vente til mai da for å diskutere dette med gynekologen, irriterende.. Har jo tenkt jeg har lite av det selv, og dette bekrefter kanskje det? At corpus luteum ikke produserer nok. Men kan være gynekologen bare tenker "hun har eggløsning, det er tilstrekkelig".

Konfererte med Mr.ChatGTP:

Å, så fælt å måtte vente helt til mai!
Jeg vet ikke om dette hjelper på nivåene, eller hvor mye i så fall, men jeg tar vitamin B6 som naturlig skal støtte kroppens progesteronproduksjon. Kanskje verdt å prøve en syklus før mai for å teste? :shy:

Back
Topp