❤️ IKM Uke 5 ❤️

Mulig kroppen prøvde på en el men ikke fikk til ? Ellers så er det sikkert normalt, er noen sykluser jeg ikke har rukket å teste toppen, men jeg tester kun 1 gang for dagen. Mulig det må bli fler nå :facepalm:
Var hos gyn på tirsdag og han mente eggløsning var rett rundt hjørnet, så da er det vel kanskje sannsynlig med bare en kort topp….. blir forvirret når det ikke er likt hver mnd :joyful:

Det kan være at den ikke var positiv, men ser den blir det litt senere. Mine kan også variere litt, får det plutselig et ingen tvil. Men kan og bør at det var eggløsning du hadde, om du har tester kan du jo fortsette for å se :)
Den så ganske positiv ut, men Premom sa bare 0,8 -synes ikke det var så høyt… tar en test til i dag for å se, men hadde veldig eggløsningssmerter i går, pleier det et par dager :)

Den så ganske positiv ut, men Premom sa bare 0,8 -synes ikke det var så høyt… tar en test til i dag for å se, men hadde veldig eggløsningssmerter i går, pleier det et par dager :)
Ja, skjønner. Da hadde jeg tenkt det samme som deg! Tester er bare et øyeblikksbilde, og kroppen er flinkere sånn sett og si hva som er rett!

Denne tror jeg må være ganske bra. Den er i alle fall en god topp siden i går da den var ganske svak.. Så tror nok at eggløsning er på vei. Kjenner det godt i ryggen og i magen i dag så er nok ganske nært. Jippi!
IMG_8677.jpeg

Var hos gyn på tirsdag og han mente eggløsning var rett rundt hjørnet, så da er det vel kanskje sannsynlig med bare en kort topp….. blir forvirret når det ikke er likt hver mnd :joyful:
Ja, det skjønner jeg! Jeg har lest litt på hva som påvirker her, og det er ulike hormoner som påvirker hverandre. Er det litt lite av noe så kompenseres med noe annet, og så påvirkes det tredje osv. Jeg hadde jo veldig kort topp denne måneden pga Letrozol, den dempet østrogen i starten, fikk hjernen til å produsere mer av FSH, som gjorde at eggene modnet bedre, som kanskje var årsaken til lavere lh topp? Vet ikke. Men poenget var bare at det er hormonverdiene som styrer dette, og det er sikkert rom for at det er litt ulikt fra måned til måned, tror jeg?

Fikk svar på progesteronprøven fra i går, og den var ikke kjempe bra. Den påviste eggløsning da (men det visste jeg jo jeg hadde hatt), men har ikke en verdi som er nok mtp graviditet egentlig. Må vente til mai da for å diskutere dette med gynekologen, irriterende.. Har jo tenkt jeg har lite av det selv, og dette bekrefter kanskje det? At corpus luteum ikke produserer nok. Men kan være gynekologen bare tenker "hun har eggløsning, det er tilstrekkelig".

Konfererte med Mr.ChatGTP:
Hvilken syklus dag tok du den på? Alt over 20 skulle være bra. Men, du får vel progesteron skrevet ut om du tar en positiv test? Det får jeg og det fikk jeg brev om før gyn timen. Om du er engstelig så ring Gina og spør, for jeg regner med at du kommer til å få det samme som meg :Heartred

Hvilken syklus dag tok du den på? Alt over 20 skulle være bra. Men, du får vel progesteron skrevet ut om du tar en positiv test? Det får jeg og det fikk jeg brev om før gyn timen. Om du er engstelig så ring Gina og spør, for jeg regner med at du kommer til å få det samme som meg :Heartred
Var det etter at du målte progesteron? Har ikke hørt noe om det, nei. Når det gjorde vurderingen vurderte det at det ikke trengte å ta blodprøver av meg (sa Gina), så ville sikkert fått beskjed om det var aktuelt i samme slengen?

Huff, så kjedelig med EX i :Heartred Fikk du beholde eggstokken? Krysser fingrene for at du er back in the game nå, og at det blir en fruktbar helg nå :hello2
Ja de beholdt eggleder, men usikker på hva jeg synes om det. Jeg var inn og ut av sykehuset for HCG målinger hele romjula. Blødde som vanlig mens 27 des til 31 des. Kom inn for å kontrollere HCG 2 jan og noen timer etterpå fikk jeg sterke smerter igjen. De fikk svar på HCG som hadde gått minimalt ned siden 27 des og tolkes UL, hadde da blod i buken og ble operert 2 timer senere, var EXU i høyre eggleder. Våknet opp hvor jeg ble fortalt at de ikke fjernet egglederen fordi de mente jeg hadde sagt at jeg ikke ønsket å fjerne den, men det har jeg aldri sagt så var litt sur etterpå. Fordi jeg vil jo de skal gjøre det medisinsk korrekte :banghead: Men legen som opererte mente det skulle gå bra. Privat gynekolog mente jeg burde henvises til ny operasjon, men orker ikke reoperasjon nå fordi jeg vil så gjerne ha 2025 baby :angelic: Jeg hadde mye smerter på venstre side i går, så jeg krysser fingrene for at den høyre siden har tatt seg en pause og at det går veien nå! :smiley-angelic001:Heartred

Var det etter at du målte progesteron? Har ikke hørt noe om det, nei. Når det gjorde vurderingen vurderte det at det ikke trengte å ta blodprøver av meg (sa Gina), så ville sikkert fått beskjed om det var aktuelt i samme slengen?
Nei, men det var pga at jeg hadde en SA i Juni. Hun sa man ofte trengte ekstra med progesteron når man blir 40+. Og det skader ikke med støtte medisin. Tenker du nok vil få det du også. Håper du får time snarest

Nei, men det var pga at jeg hadde en SA i Juni. Hun sa man ofte trengte ekstra med progesteron når man blir 40+. Og det skader ikke med støtte medisin. Tenker du nok vil få det du også. Håper du får time snarest
Jeg er litt redd for å mase :bag: Jeg tok det opp før jul på mail med Gina meg kort lutealfase og hvorfor, og hun sendte mail til gynekologen med det jeg skrev, og hun igjen forstod ikke helt - bare poengterte - IGJEN - at de ikke ser på tester osv. Så fikk følelsen av at hun måtte se det i blod, at det var dårlig stilt evt. Trenger liksom den timen, for å ta opp alle disse tingene, og så irriterende at hun hadde glemt å skrive meg opp, jeg spurte jo når jeg var der før jul og til blodprøve :depressed::bag: (hun sa at om hun hadde sagt hun skulle sette meg på liste, så hadde hun gjort det).

Last edited:
I går og i dag har jeg hatt ekstremt med stikking og murring i livmorområdet, nesten litt sånn at en er støl, var også såpass murring i ett par sekunder som gjorde at jeg ble kvalm. I tillegg har jeg helt syke drømmer og er uvanlig trøtt igjen(var det nå i starten med hu vi mista også). Er det mulig allerede når en bare er 3/4 DPO?

Tror det er litt tidlig med symptomer, men man kan vel ikke svare på det 100% sikkert? Men ingenting har festet seg enda.

Men husker når jeg ble gravid med første, så fikk jeg plutselig en veldig rar følelse av at «oi, nå ble jeg gravid» veldig kjapt. Men vanskelig å si hvorfor jeg følte det sånn da :hilarious:

IMG_3250.jpeg

Back
Topp