❤️ IKM Uke 5 ❤️

Så rart? Jeg er i kontakt med offentlig gynekolog, og der sa dem at de feks ikke tok blodprøver av meg siden ivf uke var aktuelt på grunn av alder.. Var ikke mye skjønn der? :bookworm: det de kunne gjøre for oss var sædanalyse av mannen, og Letrozol til meg.
Ja, det var rart. Det var min gynekolog (offentlig) som henviste. Så ble jeg tatt inn til en samtale og vurdering på sykehus etter noen måneder. Jeg var egentlig i ferd med å starte privat fordi jeg trodde ikke det skulle gå. Har gjort to fulle fertilitetssjekker privat (medicus og c-medical).

Vi liker å lete etter symptomer, og etterhvert teste :hello2:hilarious: Hvordan har dere fått lagt aksjer mtp eggløsning? Velkommen til galskapen med oss!
Ja sant! Vi kjører annenhver dag fra uken før eggløsning, Og hver dag rundt eggløsning :knegg:

Denne eggløsningen føles helt merkelig. Eggløsningssmerter onsdag OG torsdag, ganske sterke murringer, og i går og i dag har jeg vært svimmel og på grensen til kvalm i tillegg. Så gale pleier det ikke å være. Har ikke testet for eggløsning denne gangen, pleier å kjenne det, men denne gangen er det faktisk ubehagelig! Merkelige greier.... kjenner kanskje for godt etter? Ærh :happy8:smiley-ashamed004

Klør i fingrene etter å teste, men det er altfor tidlig ennå:shy: Flere enn meg som klør? Eller kanskje noen har ryk i på første test allerede?

Her er det masse stikking i livmor ennå og er super trøtt om dagen. Tenkte å vente til tirsdag med å teste, da er jeg 8/9 DPO og hadde vært godt med en positiv ting før samtalen med riksen skal være angående obduksjonsrapporten på jenta vår❤️
Huff, ja.. Du får gjøre det som er best for deg. Noen liker å vente så de er helt sikker, andre (som meg) liker å teste tidlig så jeg forsoner meg litt med at det ikke ble. Blir liksom nett håp og skuffelse av å vente for meg :shy: Men ikke alle er sånn. Høres ut som det blir en tøff dag, men kanskje godt med litt svar? :Heartred

CD 12 og ingen positiv el-test her enda, MEN jeg kjenner på meg i skrivende stund at den er veldig nær. Jeg har de siste dagene hatt av og på med el-slim, og nå vibrerer og stikker det nede på begge sidene. Spennende! Testene til nå har ikke vært noe særlig sterk, men jeg håper og tror på at den blir positiv i løpet av ettermiddagen/kvelden, for nå har jeg ikke mange testene igjen. :hilarious:

Masse lykke til alle sammen :Heartred

Last edited:
Ja, jeg gjør det nå. Tok Q10 frem til el, også tar jeg b6 og vitamin E etter el :)

men i følge Chat gpt så kan b6 være behjelpelig med for hormoner frem mot el også da :shy: så går nok fint å ta før også.
Hvor mye Q10 tar du? Jeg tar bare 100 mg burde kanskje tatt mere..

Jeg har gitt opp litt jeg nå :happy090
Testene bare synker så jeg tror jeg bare må håpe at jeg misset LH toppen og at smertene jeg hadde på torsdagen var EL smerter og at jeg hadde eggløsning da. Og at den ene aksjen vi rakk å legge på onsdagen var godt nok :salut :laughing002
1000005942.jpg

Hvor mye Q10 tar du? Jeg tar bare 100 mg burde kanskje tatt mere..
Jeg tar bare 100mg jeg også - begynte med 200mg, men fikk en (veldig) liten blødning samme dag, så trappet ned til 100mg i stedenfor. I følge chat gpt så kan det forekomme fordi det er blodfortynnende, og at det er ufarlig. men jeg ble litt stresset for å fucke opp noe :nailbiting:

Fikk for øvrig el på CD16 nå, kontra 20 forrige gang, så mulig Q10 hjalp:shy:

Hvis det ikke klaffer denne syklusen lurer jeg på å teste 200mg-dose igjen :)

Jeg tar bare 100mg jeg også - begynte med 200mg, men fikk en (veldig) liten blødning samme dag, så trappet ned til 100mg i stedenfor. I følge chat gpt så kan det forekomme fordi det er blodfortynnende, og at det er ufarlig. men jeg ble litt stresset for å fucke opp noe :nailbiting:

Fikk for øvrig el på CD16 nå, kontra 20 forrige gang, så mulig Q10 hjalp:shy:

Hvis det ikke klaffer denne syklusen lurer jeg på å teste 200mg-dose igjen :)
Å er det, så rart at det er blodfortynnende egentlig.. vet ikke så mye om det. Jeg tenker å bare ta 100 for da har jeg den lengst mulig, er jo så dyrt. Jeg begynte litt for seint til at det kan ha noen effekt. Starta denne uka. Så bra det hjalp på lengden, er jo så kjedelig og vente på el. Så at den kommer før er bare et stort pluss

Huff, ja.. Du får gjøre det som er best for deg. Noen liker å vente så de er helt sikker, andre (som meg) liker å teste tidlig så jeg forsoner meg litt med at det ikke ble. Blir liksom nett håp og skuffelse av å vente for meg :shy: Men ikke alle er sånn. Høres ut som det blir en tøff dag, men kanskje godt med litt svar? :Heartred
Ja, jeg er nok sånn jeg også som helst tester litt for tidlig…
Ja, har tatt meg pause midt i arbeidstida når tlf kommer. Blir tøft ja, men godt å få svar og da kanskje lande litt mer på alt❤️

Å er det, så rart at det er blodfortynnende egentlig.. vet ikke så mye om det. Jeg tenker å bare ta 100 for da har jeg den lengst mulig, er jo så dyrt. Jeg begynte litt for seint til at det kan ha noen effekt. Starta denne uka. Så bra det hjalp på lengden, er jo så kjedelig og vente på el. Så at den kommer før er bare et stort pluss
Ja, dette sier chat gpt når jeg spør om man kan få blødning av Q10:
«Det er ikke veldig vanlig, men koenzym Q10 (CoQ10) kan i noen tilfeller bidra til mild blødning eller økt tendens til blåmerker. Dette skyldes hovedsakelig at CoQ10 kan ha en mild blodfortynnende effekt. Dette skjer fordi CoQ10 kan påvirke blodplatefunksjonen, som spiller en rolle i blodlevring.»

Ja, det er veldig dyrt :shifty: og om man skal ta to-tre piller om dagen, så blir pakken rask tom.
Jeg fikk ikke begynt før mellom CD6-8 selv (husker ikke nøyaktig). Kan jo bare være tilfeldig at el kom tidligere nå, den har jo sakte men sikkert kommet litt tidligere nesten hver mnd etter jeg fikk tilbake syklusen min :shy:

Krysser fingrene for at du får positiv el-test snart!

Ja, dette sier chat gpt når jeg spør om man kan få blødning av Q10:
«Det er ikke veldig vanlig, men koenzym Q10 (CoQ10) kan i noen tilfeller bidra til mild blødning eller økt tendens til blåmerker. Dette skyldes hovedsakelig at CoQ10 kan ha en mild blodfortynnende effekt. Dette skjer fordi CoQ10 kan påvirke blodplatefunksjonen, som spiller en rolle i blodlevring.»

Ja, det er veldig dyrt :shifty: og om man skal ta to-tre piller om dagen, så blir pakken rask tom.
Jeg fikk ikke begynt før mellom CD6-8 selv (husker ikke nøyaktig). Kan jo bare være tilfeldig at el kom tidligere nå, den har jo sakte men sikkert kommet litt tidligere nesten hver mnd etter jeg fikk tilbake syklusen min :shy:

Krysser fingrene for at du får positiv el-test snart!
Aha :happy: Skal jo ikke se bort i fra at at de har fungert alt. Jeg begynte på tirsdag CD 8 så likt som deg da ca. Heier på oss begge to nå. Blir spennede å se om det blir baby i løpet av de neste mnd. Håper på å blir gravid før Januar egentlig. Siden da alle mine 3 er født Januar, Mars og April. Men, må neste baby dele mnd så må den dele mnd. har jo helle tiden egentlig ønsket sommer/høst baby

Angående alder er de veldig fleksibel i den private (forutenom den øvre grensa som er 46 år). Vis vedlegget 452912
Takk, da vet jeg det om privat! :) Tror min bmi er rundt 37 i tillegg, så vet ikke om de gidder da. Men på den andre siden så får de jo penger uansett, så ikke sikkert de bryr seg så fælt :hilarious: Synes jo uansett de kunne ta blodprøver og prøve korrigeringer først, jeg er ganske sikker på at jeg kunne hatt hjelp av progesteron støtte f.eks (kort lutealfase). Men de er absolutt ikke interessert i å måle progesteron på MIN dag sju etter eggløsning (fordi de ikke tror på tester). Så bare målinger på dag tjue i syklusen, og det har da gitt resultat på under fem første gang (hadde eggløsning dagen etter), og nå denne uka ble det målt på 3 DPO, så resultatet ble lavere enn det burde være. Men vet ikke om bare er fordi det er 3 DPO og ikke 7 DPO osv. Irriterende at det ikke kan sjekkes litt rundt, men ja, fordi vi ikke var kandidater til ivf (offentlig) var det ikke vits å sjekke mer hos meg sa dem.

Dagens irritasjon :laughing002

I det offentlige har man bmi grense ja,noen de sier de behandler deg litt individuelt også. Grensa er vel på 32. Jeg er på 37 og har derfor gått rett privat. Der er det en del som opererer med grense på 35 og så er det noen klinikker som ikke har en spesifikk grense. Hvis du hadde søkt så hadde nok blitt bumpa høyt opp hvis du er over 40 år.
Så jo denne etterpå, da er bmi 37 innafor da :hello2

Ja sant! Vi kjører annenhver dag fra uken før eggløsning, Og hver dag rundt eggløsning :knegg:

Denne eggløsningen føles helt merkelig. Eggløsningssmerter onsdag OG torsdag, ganske sterke murringer, og i går og i dag har jeg vært svimmel og på grensen til kvalm i tillegg. Så gale pleier det ikke å være. Har ikke testet for eggløsning denne gangen, pleier å kjenne det, men denne gangen er det faktisk ubehagelig! Merkelige greier.... kjenner kanskje for godt etter? Ærh :happy8:smiley-ashamed004
Ojjda, det var mye symptomer! Spennende å se om det er oppskriften!

Jeg har gitt opp litt jeg nå :happy090
Testene bare synker så jeg tror jeg bare må håpe at jeg misset LH toppen og at smertene jeg hadde på torsdagen var EL smerter og at jeg hadde eggløsning da. Og at den ene aksjen vi rakk å legge på onsdagen var godt nok :salut :laughing002
Vis vedlegget 452945
Ja, det kan nesten se ut som de sterkeste testene dine var eggløsning ute fra symptomene du kjente!

Takk! Dro opp denne posten på apoteket (i sverige) i stad, men det fantes ikke det mente hun :bookworm::hilarious: Hun hadde bare b-komplex. Så da ble det ikke. Men ser jo de har i Norge, så da får jeg se der til uka :)

Det glemte jeg å si: jeg kjøpte min på enten sunnkost eller Life - mulig du får bedre hell ved å sjekke der fremfor apotek, om du har i nærheten :shy:

Klør i fingrene etter å teste, men det er altfor tidlig ennå:shy: Flere enn meg som klør? Eller kanskje noen har ryk i på første test allerede?

Her er det masse stikking i livmor ennå og er super trøtt om dagen. Tenkte å vente til tirsdag med å teste, da er jeg 8/9 DPO og hadde vært godt med en positiv ting før samtalen med riksen skal være angående obduksjonsrapporten på jenta vår❤️
Krysser fingrene for deg :Heartred Det klør så sykt her! Er bare 5dpo, så jeg må som deg vente til over helgen :dead:

Ja, det kan nesten se ut som de sterkeste testene dine var eggløsning ute fra symptomene du kjente!
Ja tenker jeg tar utgangspunkt i det, testene er helt usynlige nå hvertfall. Det var den PP:laughing021 Jeg hadde skikkelig smerter på venstre side den 16 og har hatt ømme bryst siden det så tenker jeg kan bytte EL til 16/1 og IKM 30/1 så får vi se :laughing002

Ja tenker jeg tar utgangspunkt i det, testene er helt usynlige nå hvertfall. Det var den PP:laughing021 Jeg hadde skikkelig smerter på venstre side den 16 og har hatt ømme bryst siden det så tenker jeg kan bytte EL til 16/1 og IKM 30/1 så får vi se :laughing002
Ja, får bare satse på det :hello2 Ble det greit med litt svømmere på plass og om datoen ble da?

Back
Topp