❤️ IKM Uke 49 ❤️

Tror hun ble gravid med en gang hun tok ut spiralen. Mormor mistet 1 par tvillinger før hun fikk onkelen min. Jeg har aldri målt AMH, vet ikke hva det skal ligge på. Jeg selv var hos gynekolog nå for noen uker siden og har 6 store eggposer på venstre side og 4-5 på høyre. Og fikk beskjed om at det var veldig bra, starter på Letrozol neste uke om jeg ikke blir gravid nå og skal ta blodprøve på dag 21+. Fikk du beskjed om hvor mange eggposer du har?
Bruker du letrozol for å øke sjansene, eller fordi du ikke får eggløsning av deg selv? Har prøvd det selv for å øke sjansene, men ble ikke gravid.
Har vært på noen ultralyder og har pleid å være 4-5 eggposer på hver side. Fikk beskjed om at det var bra for alderen, men blir ikke noen baby likevel.

Bruker du letrozol for å øke sjansene, eller fordi du ikke får eggløsning av deg selv? Har prøvd det selv for å øke sjansene, men ble ikke gravid.
Har vært på noen ultralyder og har pleid å være 4-5 eggposer på hver side. Fikk beskjed om at det var bra for alderen, men blir ikke noen baby likevel.
Nei, skal få det for å øke sjansen. Begynner å lure på om jeg ikke får EL selv om jeg har symptomer som smerter og positive tester. Men, har jo høy BMI og det kan jo ødelegge mye. Man, kan faktisk få symptomer på el selv om egget ikke slipper. En annen jeg kjenner som er mye yngre en meg og som har flere barn prøvde i 2 år uten og bli gravid, fikk Letrozol og ble gravid etter 3 mnd

Tok cb digital, og da lyste «ikke gravid» mot meg.

Gratulerer til alle dere som ble gravide. :Heartred
Jeg får så vondt av deg :sorry: Fulgte tempen din i forrige pp når du ikke orket å teste, så jeg håpet veldig at det skulle gå veien for deg nå, leit å se at det ikke ble ❤️

Tok cb digital, og da lyste «ikke gravid» mot meg.

Gratulerer til alle dere som ble gravide. :Heartred
Vondt å høre. Stor klem til deg. Tenker på deg!

@stjerna80 hvordan gikk det med deg? Du er vel etter ikm nå? :)

Og @HI93?

@AnneS fikk det tar en test i går, eller avventet du?

@Håperbaby2025 hva med deg?

Og @Gravid hva skal vi sette deg på? :laughing002 Du falt liksom ikke på noen av kategoriene, kanskje byttet uke? Har du sjekket med eggløsningstester forresten? Evt ny graviditetstest? Kanskje gynekologen så feil.. Hvem vet hehe!

Mensen forventet i går, fortsatt ingen tegn. Pleier å være ekstremt punktlig.
Hadde massevis av symptomer tidligere i uken. Både ømme bryster, tretthet og metallsmak i munnen. På tirsdag kveld begynte jeg å føle meg kvalm, noe som varte hele onsdagen også.
Testet svakt positivt på onsdag morgen.
Deretter negativt både i går og idag. Nå føler jeg heller ikke noen særlige symptomer lenger annet enn litt murring og press i magen :nailbiting:
Meget forvirret og meget utålmodig :sorry:
Så jo denne, da hadde du jo oppdatert! Kan det vært en kjemisk? Eller bare tidlig enda?

Så jo denne, da hadde du jo oppdatert! Kan det vært en kjemisk? Eller bare tidlig enda?
Er på dag nr 27 i syklusen, har normalt 25-26 :bored:
Så begynner å lure på om det kan være kjemisk. Testene bør jo ha slått ut til nå. Men er i pdd1 og har aldri vært borti kjemisk før, så for meg er det vanskelig å vite. Har kjøpt noen andre type tester nå, se om det blir noe annet resultat. De to som var negativ, var av samme type. Krysser fingrene

Er på dag nr 27 i syklusen, har normalt 25-26 :bored:
Så begynner å lure på om det kan være kjemisk. Testene bør jo ha slått ut til nå. Men er i pdd1 og har aldri vært borti kjemisk før, så for meg er det vanskelig å vite. Har kjøpt noen andre type tester nå, se om det blir noe annet resultat. De to som var negativ, var av samme type. Krysser fingrene
Hvordan var eggløsningstestene? Kan du være litt kortere etter eggløsningen enn du tror?

Hvordan var eggløsningstestene? Kan du være litt kortere etter eggløsningen enn du tror?
Det er mulig. Jeg testet ikke for eggløsning. Men hadde samleie ofte i den fertile perioden for å være sikker. Så det er mulig at eggløsning kan ha vært noe senere enn forventet :rolleyes: EL var forventet 21/11, og merker endring i utflod 23-24.11, som tydet på avsluttet EL

Last edited:
Kom litt brunt og blodig utflod nå i kveld, men ser ut til at det bare spotter litt nå. Har litt antydninger til mensensmerter, men det så ikke ut som en normal mens. Kan dette være festeblødning som kommer to uker etter EL?
Ble plutselig så usikker på om dette er festeblødning eller om jeg har vært igjennom en kjemisk graviditet :bored: da skal vel det blø mye mer?
Hvis det er en festeblødning, så tester man vel ikke positivt før om noen dager?
Ble mye spørsmål her :bag: Jammen forvirrende å gå igjennom dette for første gang, uansett hvor mye man leser seg opp

Last edited:
Kom nå litt brunt og blodig utflod, og en negativ test. Kan dette være festeblødning som kommer to uker etter EL? Men burde ikke da test være positiv?
Vanskelig å forstå seg på forskjellen på kjemisk graviditet og festeblødning. Det ser i hvert fall ikke ut som min vanlige mens gjør :bored:
Festeblødning ville kanskje kommet før du fikk en svak positiv test tror jeg? Tar ca to dager fra det fester seg til man får såpass verdi hcg at man får utslag på en test. Du får bare se om det er starten på mensen, eller om det gir seg! Spennende..

Festeblødning ville kanskje kommet før du fikk en svak positiv test tror jeg? Tar ca to dager fra det fester seg til man får såpass verdi hcg at man får utslag på en test. Du får bare se om det er starten på mensen, eller om det gir seg! Spennende..
Det var det jeg trodde.
Men det så virkelig annerledes ut enn hva min vanlige mens gjør.
Får smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer :rolleyes:

Nå er jeg to dager på overtid og ingen mens. I går tok jeg en strimmeltest av den dårlige batchen og den var blenda-negativ. Jeg pleier ikke å gå over tiden sånn som dette. …men kanskje det har vært en kjemisk for i helga testet jeg usynlig-positivt på en strimmeltest av god batch. Jeg har dessverre ikke flere tester igjen. Har ikke kjøpt noen heller. Har hele tiden tenkt at TR kommer.

Nå er jeg to dager på overtid og ingen mens. I går tok jeg en strimmeltest av den dårlige batchen og den var blenda-negativ. Jeg pleier ikke å gå over tiden sånn som dette. …men kanskje det har vært en kjemisk for i helga testet jeg usynlig-positivt på en strimmeltest av god batch. Jeg har dessverre ikke flere tester igjen. Har ikke kjøpt noen heller. Har hele tiden tenkt at TR kommer.
Typisk da :bag: hvor sikker et du på eggløsningen?

Back
Topp